Zucht stopafstand <> remafstand. nogmaals komt weer 72 meter bij aangezien je een seconde reactie tijd hebt met dit soort snelheden.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 16:19 schreef yup het volgende:
[..]
Wat ben jij een grote fucking loser
[..]
http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=30488
Hij heeft gewoon een risico genomen en is tegen de lamp gelopen en heeft terecht zijn rijbewijs in moeten leveren, maar om hem een nekschot te geven gaat te ver.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 14:43 schreef Ringo het volgende:
Nekschot voor die aso. Zo debiel hard rijden doet-ie maar in zijn eigen achtertuin. En anders koopt-ie een stuk woestijn ergens in verweggistan.
Echt waar, deporteren die hap.
Dat weet ik niet, als je te hard rijdt en een ongeluk veroorzaakt zul je daarvoor moeten boeten, alleen wordt er te vaak gehamerd op de overtreding, alsof er dan ook logisch een ongeluk zal ontstaan.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:16 schreef raptorix het volgende:
Laat ik de vraag anders stellen, verdienen ze een nekschot als ze met 200+ iemand anders aanrijden?
True, anticipatie ie het belangrijkste in het verkeer, evenals 'met de stroom meegaan' en dus niet 100 rijden op de linkerbaan, want dan kun je ze rechts naast je verwachten (en terecht).quote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:38 schreef ErwinRommel het volgende:
natte kut vind mij asociaal. Ok, jou mening.
En ja, geloof me, met anticiperen bereik je een hoop. En voorkom je een hele hoop ellende.
Eigenlijk draait alles er in het verkeer om, anticiperen op wat de ander gaat doen.
Ga ik rijden met 170 per uur, en andere wagens inhalen, dan nog is en blijft het jou taak om te spiegelen.
Als we voorkomend willen gaan rijden dan is zelfs 30 per uur al teveel. Schiet niet echt op lijkt me.
Asociaal hoef je me niet te noemen. Dat ben ik verre van.
Juist die kleinburgerlijke gruttersmentaliteit welke helaas vele bestuurders ook toepassen op de weg door net beneden het maxinum nivo te gaan rijden leverd gevaar op doordat ze denken dat iedereen wel 120 of 100 rijd. Juist die personen anticiperen niet.
Anticiperen is het inspelen op onverwachte situaties, feit blijft dat je met snelheden van tegen de 200 meter weinig mogelijkheden meer hebt om te anticiperen, maar goed veel mensen blijven maar maar denken dat snelheidsbeperkingen zijn ingevoerd om mensen te pesten. Inderdaad zijn sommige snelheidscontroles overbodig, en men mag idd wel wat meer gaan controleren in woonwijken, neemt niet weg dat snelheden van boven de 200 totaal onverantwoord zijn. 170 met een goede auto en rustige weg is misschien nog net acceptabel, maar het bljift gewoon onnodig, hard rijden levert nauwelijks tijdswinst op. Bovendien op de momenten dat je al hard kan rijden in nederland is het meestal niet eens nodig.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:38 schreef ErwinRommel het volgende:
natte kut vind mij asociaal. Ok, jou mening.
En ja, geloof me, met anticiperen bereik je een hoop. En voorkom je een hele hoop ellende.
Eigenlijk draait alles er in het verkeer om, anticiperen op wat de ander gaat doen.
Ga ik rijden met 170 per uur, en andere wagens inhalen, dan nog is en blijft het jou taak om te spiegelen.
Als we voorkomend willen gaan rijden dan is zelfs 30 per uur al teveel. Schiet niet echt op lijkt me.
Asociaal hoef je me niet te noemen. Dat ben ik verre van.
Juist die kleinburgerlijke gruttersmentaliteit welke helaas vele bestuurders ook toepassen op de weg door net beneden het maxinum nivo te gaan rijden leverd gevaar op doordat ze denken dat iedereen wel 120 of 100 rijd. Juist die personen anticiperen niet.
Hardrijden levert af en toe wel degelijk tijdwinst op hoor, ritje Frankrijk-Nederland scheelde me toch 2 uur, maar dat is vaak niet de doorslaggevende reden om te hard te rijden, het is de kick, het gevoel van snelheid en de macht die mensen er toe aanzet.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Anticiperen is het inspelen op onverwachte situaties, feit blijft dat je met snelheden van tegen de 200 meter weinig mogelijkheden meer hebt om te anticiperen, maar goed veel mensen blijven maar maar denken dat snelheidsbeperkingen zijn ingevoerd om mensen te pesten. Inderdaad zijn sommige snelheidscontroles overbodig, en men mag idd wel wat meer gaan controleren in woonwijken, neemt niet weg dat snelheden van boven de 200 totaal onverantwoord zijn. 170 met een goede auto en rustige weg is misschien nog net acceptabel, maar het bljift gewoon onnodig, hard rijden levert nauwelijks tijdswinst op. Bovendien op de momenten dat je al hard kan rijden in nederland is het meestal niet eens nodig.
De laatste serie is uitgerust met een e46 M3 motorquote:
Nou 2 uur op een ritje naar frankrijk poe poe, loop je daarvoor te jakkeren?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:53 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Hardrijden levert af en toe wel degelijk tijdwinst op hoor, ritje Frankrijk-Nederland scheelde me toch 2 uur, maar dat is vaak niet de doorslaggevende reden om te hard te rijden, het is de kick, het gevoel van snelheid en de macht die mensen er toe aanzet.
Op een verlaten snelweg vind ik 200 niet totaal onverantwoord tov 170 eigenlijk, het is beide te hard en vraagt beide 100% concentratie en een noodstop is met beide snelheden lastig.
Je laatste zin is al helemaal onzin, lijkt me dat je dat zelf ook inziet.
Anticiperen is niet alleen het reageren op onverwachte situaties hoor of je moet stellen dat al het mobiele verkeer dat beweegt onverwacht is. Anticiperen is reageren en niets anders en dat doe je veel in de auto alleen denken sommigen helaas dat ze de enige zijn op de weg.
Je hebt de boel echt wel onder controle met die snelheid... Zolang het een rustige weg is met 2 rijbanen ertussen kan er niks gebeuren.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou 2 uur op een ritje naar frankrijk poe poe, loop je daarvoor te jakkeren?
Kijk ik ga niet de moraalridder uithangen, als iemand 250 km/u rijdt vind ik dat inderdaad aso, wat me wel stoort is dat sommige mensen in dit topic nog steeds twijfelen over zaken als remafstand, en dat je nog steeds de boel onder controle hebt met die snelheid, dat is gewoon naifiteit.
Daarvoor liepen we niet te jakkeren hoor..quote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou 2 uur op een ritje naar frankrijk poe poe, loop je daarvoor te jakkeren?
Kijk ik ga niet de moraalridder uithangen, als iemand 250 km/u rijdt vind ik dat inderdaad aso, wat me wel stoort is dat sommige mensen in dit topic nog steeds twijfelen over zaken als remafstand, en dat je nog steeds de boel onder controle hebt met die snelheid, dat is gewoon naifiteit.
ja is een leuk drog argumentquote:Op woensdag 19 oktober 2005 20:46 schreef yup het volgende:
Gelukkig zijn het aantal dodelijke slachtoffers door dronken bestuurders ook 0.
Laten we alcohol maar helemaal afschaffen, scheelt een hoop ellende!
En terechtquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:35 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Deze meneer zal zwaarder aangepakt worden dan Samir A.![]()
Helaas is dat niet zo inderdaad, maar ik vrees dat je het niet uit kunt bannen zolang er mogelijkheden bestaan om harder te rijden dan de toegestane snelheid.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 20:32 schreef Re het volgende:
gelukkig is het aantal dodelijke slachtoffers door te hard rijden 0
Op tvoost teletekst stond dat gezien de hoge waarde van de auto de man de auto naar alle waarschijnlijkheid gewoon terug krijgt.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:08 schreef Pietverdriet het volgende:
De sukkel van 42 was vanmiddag op Radio Oost, hij had een extra hypotheek, een PL, spaargeld en geld van zijn ouders geleend om deze auto te kopen (en is die nu dus kwijt) en heeft geen idee hoe ie de boete moet gaan betalen.
Mag ik je aanraken?quote:Op zondag 23 oktober 2005 15:27 schreef 2609 het volgende:
hehe ik ben zo snel hè vannacht de 270 gehaald
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |