Goe moat, ende gij?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:22 schreef Dos37 het volgende:
hoe hejt ta
Sarcasmequote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:26 schreef LostFormat het volgende:
Mooi, kan die kut er eindelijk uit.
Ze heet nicotinaquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:25 schreef WalkingDisaster het volgende:
11.10 hoorde ik net..
Nu wachten op een naam
Als je met cool labiel bedoelt dan heb je gelijk, ja.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:27 schreef WalkingDisaster het volgende:
[..]
SarcasmeTanja is cool man
![]()
Zout dan gewoon op als je niet kijkt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:44 schreef Rekkie het volgende:
Wat een sneue televisie wordt er tegenwoordig gemaakt zeg......
En wat een sneu volk kijkt er naar....
^ Wat hij zegt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:44 schreef Rekkie het volgende:
Wat een sneue televisie wordt er tegenwoordig gemaakt zeg......
En wat een sneu volk kijkt er naar....
Heeft je moeder geen eigen leven ofzo? Sneu wichtquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:43 schreef Plientjuh het volgende:mn moeder zit nu iedereen op te bellen dat de baby geboren is
Of je nou belt of Fok!t over de zwangerschap: sneu aan beide kanten van de generatiekloofquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:56 schreef Magistic het volgende:
[..]
Heeft je moeder geen eigen leven ofzo? Sneu wicht![]()
Wtf? wat heeft dat er nu mee te maken?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:55 schreef silosil het volgende:
savannah dan ben je echt dom als je je kind zo noemt zo hete toch ook dat meiske wat vermoord was door dr ouders lekker dan zeg.
Als ik het me goed herinner heeft ze haar daar zelfs bewust naar willen vernoemen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:55 schreef silosil het volgende:
savannah dan ben je echt dom als je je kind zo noemt zo hete toch ook dat meiske wat vermoord was door dr ouders lekker dan zeg.
Dat staat toch in verhouding met BB? Sneu, sneu en nog eens sneu!quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:57 schreef Staps.nl het volgende:
[..]
Of je nou belt of Fok!t over de zwangerschap: sneu aan beide kanten van de generatiekloof
Ja, en die moeder van *die* Savannah had dr jongere kindje weer Rowena genoemd om toch nog een Rowena gelukkig te laten opgroeien.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:01 schreef Essiepessie het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner heeft ze haar daar zelfs bewust naar willen vernoemen.
Bron: www.nu.nlquote:Eerste Big Brother-bevalling een feit
Uitgegeven: 18 oktober 2005 10:00
Laatst gewijzigd: 18 oktober 2005 12:01
AALSMEER - Big Brother-bewoonster Tanja (27) is dinsdag bevallen van een meisje. Om 11.20 uur werd het meisje Jocelyn Savanna geboren, meldde een Endemol-woordvoerster dinsdag.
Het kindje ziet er gezond uit, maar verdere gegevens kon de woordvoerster nog niet geven, omdat het meisje en ook Tanja nog medisch moeten worden onderzocht. Daarom is het gewicht van Jocelyn Savanna ook nog niet bekend. De zegsvrouw kon nog wel zeggen dat alles "ontzettend voorspoedig" is verlopen.
De weeën begonnen omstreeks 04.30 uur. In een speciale kraamkamer in het BB-huis kwam het meisje in het bijzijn van camera's, Tanja's moeder en een verloskundige ter wereld. De overige bewoners van het BB-huis kregen champagne om op de geslaagde bevalling het glas te kunnen heffen.
Filmen
Producent Endemol Nederland heeft een beperkte ontheffing gekregen voor het filmen van de baby. Een onbeperkte ontheffing, waar de producent om had gevraagd, werd door de Arbeidsinspectie afgewezen. De beperkte ontheffing geldt één keer per dag voor maximaal twee uur en voor maximaal acht dagen. Daarmee wordt voldaan aan de regels van de Arbeidstijdenwet.
De baby wordt volgens planning na de geboorte ondergebracht in een aparte kamer bij het Big Brother-huis. In deze kamer wordt niet gefilmd. Tanja krijgt vrije toegang tot de babykamer. Dat geldt ook voor een verzorgster van buiten het Big Brother-huis. Zij mag de baby onbeperkt bezoeken en meenemen naar buiten.
Regels
In het belang van de veiligheid, gezondheid en het welzijn van kinderen stelt de Arbeidstijdenwet regels aan het optreden van kinderen in onder meer tv-programma's. Het komt vaker voor dat op grond van deze regels een ontheffing wordt verleend. Voorbeelden uit het verleden zijn enkele documentaires, een serie en een reclamespotje.
Talpa?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:12 schreef Rammstein68 het volgende:
mooi, baby geboren en nu die stoorzender het huis uit.
Die naam is al weken bekend hoorquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:25 schreef WalkingDisaster het volgende:
11.10 hoorde ik net..
Nu wachten op een naam
Kijk cijfers hequote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:22 schreef Plientjuh het volgende:
WAAROM ZIE JE ER NIET VAN OP DE STREAMS VERDULLLE!!
Kijkcijfers.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:22 schreef Plientjuh het volgende:
WAAROM ZIE JE ER NIET VAN OP DE STREAMS VERDULLLE!!
En de baby afstaan aan een meer geschikte moeder!quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:25 schreef caradoc het volgende:
Zoooo, en nu naar huis toe Tanja!
Wellicht. Niet fijn voor de babyquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:27 schreef Cynix ® het volgende:
Fijn voor haar. Denk ik.
neejoh ze teasen dat nog vandaag lekker voor morgen 2 dagen veel kijkcijfersquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:23 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Kijkcijfers.
Zal vanavond vast uitgebreid in de uitzending worden vertoond.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:44 schreef Utwodublin het volgende:
Tanja zei van de week: pffff ga niet kolfen, ben geen koe
voor het kind wat minder...quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 12:27 schreef Cynix ® het volgende:
Fijn voor haar. Denk ik.
alle3quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:04 schreef regenworm het volgende:
Vraag me af:
Waar tanja het eerst over gaat zeiken?
roken, eten, rust of toch iets anders
Het zal mij niet verbazen als er vanavond nog een paar breinaalden extra het huis in komen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:07 schreef Zaan-Dam het volgende:
hoe zit het nou met die weekopdracht,...gaat die nou nog door of niet?? kan de streams niet meer volgen
Idd, over de kleur kan je nog niets zeggen. Kinderen met gemengd bloed worden ook blank geboren. Dus het is nog even afwachten of ze blank of getint wordt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 13:33 schreef Pardoes- het volgende:
ik wil niet zeuren, maar komt die kleur er later pas op? deze is fucking wit man!
De baby weegt 2980 gram en is 47 cm lang.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:21 schreef Sarah-Jezebel het volgende:
Hoe zwaar is het kind?
De baby weegt 2980 gram en is 47 cm lang.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:21 schreef Sarah-Jezebel het volgende:
Hoe zwaar is het kind?
Ik zie geen fout?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:10 schreef Lienekien het volgende:
Is er nog steeds geen modje langsgekomen die even die storende fout uit de TT kan halen?
Zeg me dat het niet waar is!quote:
Moet idd Jocelyn zijn.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zeg me dat het niet waar is!![]()
't Is toch hopelijk wel Jocelyn, niet Joscelyn?!
op talpaquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zeg me dat het niet waar is!![]()
't Is toch hopelijk wel Jocelyn, niet Joscelyn?!
Edit: Op talpa staat Joscelyn. Ik hoop dat het een typfout is. Op NOS teletekst staat wel Jocelyn.
Ja, maar daar staat weer Jocelyn.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:28 schreef CartWOman het volgende:
Het is toch echt Joscelyn.
Dat gaf Tanja een paar week geleden al aan. Het wordt een meisje: Jocelyn of Lorena Savannah?
Keurig?? dat noem ik bijna dysmatuur. Dat is hardstikke weinig man! Zei die domme echoscopiste poosje terug niet da thet kind aan de maat was. Onder de maat zal ze hebben bedoeld. Het kindje is nog geen 6 pond en hardstikke kort.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:47 schreef CartWOman het volgende:
[..]
De baby weegt 2980 gram en is 47 cm lang.
Keurig, dus.
Wel even klikken.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, maar daar staat weer Jocelyn.![]()
Keurig?? dat noem ik bijna dysmatuur. Dat is hardstikke weinig man! Zei die domme echoscopiste poosje terug niet dat het kind aan de maat was. Onder de maat zal ze hebben bedoeld. Het kindje is nog geen 6 pond en hardstikke kort.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:47 schreef CartWOman het volgende:
[..]
De baby weegt 2980 gram en is 47 cm lang.
Keurig, dus.
Het is Joscelyn. Ze komt aan die naam door de biografie van Joss Stone, die ze tijdens een weekopdracht hebben moeten leren. De echte naam van Joss Stone is Joscelyn Eve Stoker.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:25 schreef muizemeis het volgende:
[..]
op talpa![]()
weet dus haast wel zeker dat het een typefout is
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:39 schreef sannydude het volgende:
-edit-
Laten we er eentje roken dan op Jocelyn Havannaquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:56 schreef Blik het volgende:
jammer dat ze haar nu niet meer gaan nomineren
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:04 schreef Thelonious het volgende:
[..]
Laten we er eentje roken dan op Jocelyn Havanna
[afbeelding]
![]()
Mijn dochter was 2555 gr bij 46 cm en is volledig goedgekeurd volgens vlos en kaquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:33 schreef Sarah-Jezebel het volgende:
[..]
Keurig?? dat noem ik bijna dysmatuur. Dat is hardstikke weinig man! Zei die domme echoscopiste poosje terug niet dat het kind aan de maat was. Onder de maat zal ze hebben bedoeld. Het kindje is nog geen 6 pond en hardstikke kort.
ja, jij ja. Maar ja, wie ben jij?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:33 schreef Sarah-Jezebel het volgende:
[..]
Keurig?? dat noem ik bijna dysmatuur. Dat is hardstikke weinig man! Zei die domme echoscopiste poosje terug niet dat het kind aan de maat was. Onder de maat zal ze hebben bedoeld. Het kindje is nog geen 6 pond en hardstikke kort.
en bedankt! ik was ook 47 cm en nog ietsje lichter en ik was écht geen ondermaats kind hoor. gewoon een beetje klein maar niet dat ze in een couveuse moet.... dat heb je wel vaker bij eerste kindjes die anderhalve week te vroeg zijn....quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:33 schreef Sarah-Jezebel het volgende:
[..]
Keurig?? dat noem ik bijna dysmatuur. Dat is hardstikke weinig man! Zei die domme echoscopiste poosje terug niet da thet kind aan de maat was. Onder de maat zal ze hebben bedoeld. Het kindje is nog geen 6 pond en hardstikke kort.
Beetje overdreven, mijn dochter was 3130 gram bij haar geboorte en hartstikke gezond. Niks bijzonders aan en 't scheelt maar 150 gram.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 15:33 schreef Sarah-Jezebel het volgende:
[..]
Wat een belachelijke post ,quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:58 schreef kippenek het volgende:
Nou, joepie. Weer een uitkeringstrekster d'r bij. Net wat we nodig hebben.
Ze heeft godverredoeme een moeder die d'r tijdens de zwangerschap al probeert te vermoorden, ondertussen al geen vader meer, plus dat d'r moeder nou niet bepaald het toonbeeld van stabiliteit en geborgenheid uitstraalt.quote:
Lees de post onder die van jou nog maar eens door. Dit soort mensen zou het recht op moederschap ontnomen moeten worden. Sim-pel.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:16 schreef Bep het volgende:
Stel jij je niet zo aan zeg , wat heeft dat kleine meiske nu al te maken met een uitkering? Er zijn zat moeders die roken , niet dat ik het daar mee eens ben maar dat is heel wat anders dan dat Tanja haar kindje probeerde te vermoorden .
mooie meid? alle babies zien er hetzelfde uitquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 20:36 schreef Lienekien het volgende:
Nou Tanja, ik heb net de beelden gezien. Petje af en diep respect, dat heb je prachtig gedaan. En 't is een mooie meid!
Ik heb nu al medelijden met die baby, en niet alleen door die naam.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 20:36 schreef Trainspotter het volgende:
Mooie, traditionele naam voor trailer-trash.
Leer nou eerst maar eens behoorlijk quoten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 20:39 schreef menesis het volgende:
[quote]Op dinsdag 18 oktober 2005 20:36 schreef Lienekien het volgende:
Nou Tanja, ik heb net de beelden gezien. Petje af en diep respect, dat heb je prachtig gedaan. En 't is een mooie meid!
[/quote]mooie meid? alle babies zien er hetzelfde uit![]()
zucht; als je dat al een probleem vind...quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 20:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Leer nou eerst maar eens behoorlijk quoten.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 20:46 schreef menesis het volgende:
[..]
zucht; als je dat al een probleem vind...
speciaal voor jou dan![]()
Ben het met je eens. Kindje is klein (tussen -1 en -2 SD waarschijnlijk), maar volgens de tabellen die we in ons ziekenhuis gebruiken volgens mij nog niet dysmatuur (zal morgen nog even precies nakijken). Met haar rookgedrag heb je inderdaad een goede verklaring. Placenta heb ik niet gezien.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:20 schreef Sarah-Jezebel het volgende:
Iedereen die mijn woorden in twijfel trekt: Ik ben zelf o.a verloskundige van huis uit, en geef wekelijks lezingen over bevallen, zwangerschap en dus ook over roken en complicaties. Feit is dat een voldragen baby van onder de 6 pond, als klein gezien mag worden. Een gemiddelde baby weegt rond de 7 pond en is 51 cm. een kindje wat onder de 6 pond is en 47 cm is, is bijna dysmatuur, tel daar haar rookgedrag, de conditie van de plancenta bij op et voila. De reden is er!
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:20 schreef Sarah-Jezebel het volgende:
Iedereen die mijn woorden in twijfel trekt: Ik ben zelf o.a verloskundige van huis uit, en geef wekelijks lezingen over bevallen, zwangerschap en dus ook over roken en complicaties. Feit is dat een voldragen baby van onder de 6 pond, als klein gezien mag worden. Een gemiddelde baby weegt rond de 7 pond en is 51 cm. een kindje wat onder de 6 pond is en 47 cm is, is bijna dysmatuur, tel daar haar rookgedrag, de conditie van de plancenta bij op et voila. De reden is er!
Lange termijn effecten van het roken zijn nu veelal nog niet aantoonbaar. Maar ga er maar vanuit dat de kans op bijv. wiegendood aanzienlijk verhoogd is. Evenals de kans op apneus. Hartstilstand, voedsel allergieen, astma enz. Ook zijn rokers baby's vaker onrustig en huilen ze meer ( overprikkeld) Lange termijn effecten als een lager i.q en ontwikkelings achterstanden komen gemiddeld vaak voor. Deze risico's zijn bepaald geen kattepis en/of te onderschatten.
Tjah en als je buiten je kind gaat uitlaten in de wandelwagen voor een dagelijkse portie firsse buitenlucht ademt het arme klein babietje ook uitlaatgassen in...quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:29 schreef Sarah-Jezebel het volgende:
Roken vermindert de aanmaak van moedermelk. Bovendien geef je via de moedermelk ook giftige stoffen (bijvoorbeeld nicotine) aan je kindje door.
Wat een vergelijkingquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:30 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Tjah en als je buiten je kind gaat uitlaten in de wandelwagen voor een dagelijkse portie firsse buitenlucht ademt het arme klein babietje ook uitlaatgassen in...
![]()
Ja erg hequote:Op woensdag 19 oktober 2005 00:45 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Wat een vergelijking![]()
Ja waarom zou je het beste willen voor je kindje, jezus zeg![]()
![]()
Ik zei dan ook bijna!quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 21:12 schreef Scope het volgende:
[..]
Ben het met je eens. Kindje is klein (tussen -1 en -2 SD waarschijnlijk), maar volgens de tabellen die we in ons ziekenhuis gebruiken volgens mij nog niet dysmatuur (zal morgen nog even precies nakijken). Met haar rookgedrag heb je inderdaad een goede verklaring. Placenta heb ik niet gezien.
Ben zelf arts-ass kindergeneeskunde, dus ik dacht dat ik ook wel een klein beetje wist waarover ik het heb...
Vroeger waren de mensen sowieso kleiner. Onze generatie vrouwen baardt gemiddeld gezien kinderen van 7 a 7 en een halve pond. Soms kunnen kindjes zonder aanwijsbare reden lichter zijn. Maar meestal is dat dan erfelijk bepaald, of spelen er externe factoren een rol, denk aan stress, voedsel tekorten, pre eclampsie, of idd: roken. de conditie van de placenta verteld ons veel. Een placenta van een rokende vrouw vertoond witte plekken ( verkalking) wat aangeeft dat de zuurstof toevoer verminder was en de baby (te) weinig te eten heeft gehad. Soms kan dit fenomeen ook een andere oorzaak hebben.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:28 schreef Loedertje het volgende:
[..]Come on, voorheen wogen babies altijd rond de 6 pond, is een heel normaal gewicht en zeer zeker geen dismatuurtje.
Je zou als verloskundige eens naar de cijfers van de geboortegewichtjes van kinderen moetne kijken die meer dan 20 jaar geleden zijn geboren, daar zaten af en toe uitschieters tussen van /7/8/9 pond maar 6 pond is heel normaal. Woog zelf ook net geen 6 pond, mijn moeder is gewoon thuisbevallen en de huisarts zei dat ik blaakte van gezondheid
Is geen zieknehuis of couveuse aan te pas gekomen hoor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |