abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:21:25 #161
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31532804
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 13:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar geloof dat het woord 'kutmarokkaan' door meerdere mensen in de media gebruikt is. Maar vind wel dat als ze echt doelen op marokkanen tussen de 10-18 jaar het beter zou zijn dat er 'kutmarokkaantjes' van gemaakt wordt.
Tuurlijk is het vervolgens overgenomen. Anders had het nooit aan de criteria voldaan om in de Van Dale kaartenbak te belanden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_31532808
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 13:15 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Oftewel, het is pure politieke propaganda... oftewel, wacht maar tot je over 10 jaar roept van... "Oh dat Guantanamo Bay, Ich habe es nicht gewusst okay?"
Ik snap de link die je probeert te leggen absoluut niet.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:24:37 #163
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31532886
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 13:20 schreef Salvad0R het volgende:
Als ze "kut-marokkaan" erin zetten omdat sommige marokkanen nou eenmaal KUT zijn, dan waarom maken ze de Van Dale niet 2 x zo dik en zetten ze voor elk zelfstandig naamwoord "kut-" ?! Er zijn namelijk ook heel veel Kut-pc's en Kut-auto's en Kut-muziek .
Dit is gewoon vies en 99% van de mensen tuint erin als makke schapen .
Als je nou gewoon eens de eerdere reacties leest voordat je wat post. Dat scheelt weer in de herhaling.
pi_31532920
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 13:20 schreef Salvad0R het volgende:
Als ze "kut-marokkaan" erin zetten omdat sommige marokkanen nou eenmaal KUT zijn, dan waarom maken ze de Van Dale niet 2 x zo dik en zetten ze voor elk zelfstandig naamwoord "kut-" ?! Er zijn namelijk ook heel veel Kut-pc's en Kut-auto's en Kut-muziek .
Dit is gewoon vies en 99% van de mensen tuint erin als makke schapen .
Laatste keer: Omdat kut-Marokkaan een connotatie heeft die niet direct uit de tweede delen waaruit het woord is samengesteld volgt, hetgeen voor kut-auto, kut-muziek, etc. wel het geval is. Jodenkerk (om toch in dit sfeertje te blijven) is er ook zo een. Vandaar dat die woorden extra opgenomen worden. En nu kun jij misschien beweren dat die connotatie er niet is; ik beweer ik op grond van de uitspraken van Oudkerk en mijn eigen taalervaringen in het laatste jaar dat dat wel degelijk het geval is. Als er nou een heel rijtje rot-Marokkaan, tyfus-Marokkaan, kanker-Marokkaan, etc. bijstond (en verder nergens), dan zou het verdacht worden.

[edit]
Probeer het rijtje ook eens uit in Google, en vergelijk dat eens met andere bevolkingsgroepen, en concludeer dat de modificator kut sowieso het populairst is om ongenoegen aan te duiden, doch dat in het geval van Marokkanen in het bijzonder en aanmerkelijk vaker het geval is. En alleen al het aantal hits zou wellicht duidelijk moeten maken dat het hier om een 'speciaal' begrip gaat (en dat kan best door mediaindoctrinatie tot stand zijn gekomen).

[ Bericht 16% gewijzigd door Nem0 op 18-10-2005 13:31:51 ]
pi_31532963
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 13:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als je nou gewoon eens de eerdere reacties leest voordat je wat post. Dat scheelt weer in de herhaling.
Nou het is wel zo .
het is gewoon anti-marokkanenpropaganda.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:30:35 #166
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31533014
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 13:28 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Nou het is wel zo .
Een woordenboek is geen ideologisch geschrift. Dus nee, het is niet zo.
pi_31533040
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 13:28 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Nou het is wel zo .
Nee, je snapt het inderdaad niet. Het feit dat het woord 'kut-marokkanen' in de vandale wordt opgenomen geeft aan dat het woord veel gebruikt wordt en daardoor een begrip opzich is geworden. Misschien is alles wel kut, is je fiets een kut-fiets en je pc een kut-pc, maar dat is een samenvoeging van 2 woorden en geen begrip op zich.
Zou het anti-marokkanenpropaganda zijn, dan zou het ook anti-homoseksuelen zijn, of anti-hollanders (kaaskoppen). Je argument klopt dus van geen kant.
geen
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:37:40 #168
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31533165
jodenbaard, jodenfooi, jodenneus, jodenstreek, voor alle marokkanen op fok die zich associëren met kut-marokkanen.

tuurlijk kan ik me voorstellen dat je liever als hardwerkende, leuk gevonden persoon gezien wil worden en dat dit een vervelende erfenis is. maar ja, what comes around, goes around. dus probeer voor de volgende editie positiever in het nieuws te komen.

[ Bericht 26% gewijzigd door zoalshetis op 18-10-2005 17:04:26 ]
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:42:00 #169
54144 Boschjesman
Fade to Black.
pi_31533254
quote:
kaas·kop (de ~ (m.))
1 [pej.] Nederlander
Verbannen dat woordenboek!
Dizzkriminazi. !
pi_31533437
Ik vind dat hier wederom het bewijs is geleverd dat Meki zich weer alleen bekommert om zichzelf of mensen van dezelfde bevolkingsgroep. Dit maakt hem zelf méér schuldig aan discriminatie en hypocratie dan Van Dale, die woorden opneemt op basis van gebruik.

Meki, als jij je zo druk maakt over dat ene woord... wees dan consistent en maak er een algemene zaak, niet iets puur met betrekking tot jouw eigen belang.
Doe eens wild ....
pi_31533481
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 11:41 schreef Meki het volgende:

[..]

flikker richt niet op een bevolkingsgroep
dus niet vergelijkbaar
iq-kamertemperatuur antwoord, einde posts met jou
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:51:35 #172
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31533488
Je zou 'kut-Marokkaan' ook nog als geuzennaam kunnen opvatten.

geu·zen·naam (de ~ (m.))
1 zelfgekozen erenaam die oorspronkelijk als scheld- of spotnaam werd gebruikt
pi_31533533
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 13:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Komen we weer op het punt dat Rob Oudkerk de term 'kut-Marokkanen' voor de camera in de mond nam en het daardoor in Van Dale terecht is gekomen. Snap dat nou es.
precies, het is een begrip geworden onder de nl'se bevolking, en dit komt echt niet door het groeiend aantal neo nazi achtige racisten maar eerder door het gedrag van een zeer groot aantal niet geintegreerde marokkanen, die overigens zelf toegeven niet te willen integreren.
pi_31533574
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 13:31 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Nee, je snapt het inderdaad niet. Het feit dat het woord 'kut-marokkanen' in de vandale wordt opgenomen geeft aan dat het woord veel gebruikt wordt en daardoor een begrip opzich is geworden. Misschien is alles wel kut, is je fiets een kut-fiets en je pc een kut-pc, maar dat is een samenvoeging van 2 woorden en geen begrip op zich.
Zou het anti-marokkanenpropaganda zijn, dan zou het ook anti-homoseksuelen zijn, of anti-hollanders (kaaskoppen). Je argument klopt dus van geen kant.
yeah well, ik vind het nog steeds stinken .
pi_31533619
Ik kan nog steeds niet geloven dat meki de integratie van z'n eigen bevolingsgroep in de weg wil staan door hun de kans en mogelijkheid te ontnemen van bepaalde woorden de betekenis op te kunnen zoeken. De gemiddelde marokkaan zal hem hierdoor als een slecht persoon zien en hem in bijzijn van mede-marokkanen afvallen. Vreselijk lijkt me dit voor meki. Had hij dit maar nooit op zich afgeroepen!!!
geen
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:58:39 #176
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_31533715
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 13:13 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Die eer verdient die vadsige cokesnuivende hoerenloper eigenlijk niet.
dat was ook mijn eerste reactie toen ik de topictitel zag
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  Moderator dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:10:13 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31534066
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 13:00 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Niet?
hmm, apart.
Nederlanders staan erom bekend dat ze veel kaas eten... oftewel "kaaskoppen".
Als je die redenering doortrekt naar "kut-marokkanen"... wat zegt jou dat dan ? Dat er veel marokkanen "kut" zijn?
er zijn idd best veel kutmarokkanen, daar kun je je ogen nu echt niet meer voor sluiten hoor, de meesten zullen best ok zijn maar het woordt komt in de dagelijkse gesprekken gewoon heel veel voor dus hoort het in het woordenboek.

het is niet echt een compliment nee maar dat is kaaskop ook niet dus nee ik zie het punt niet zo

eigenlijk hangt het er helemaal af aan de omschrijving die de van Dale erbij geeft, als er staat Marokkaan dan geef ik Meki meteen gelijk maar als er staat 'Marokkaanse jeugd die heel de dag kutgeintjes zit uit te halen met joodse begraafplaatsen' oid dan vind ik het ok
quote:
Dan ben je niets anders dan een vuige racist.
nee dan vind jij mij een vuige racist ... en wat jij vind kan me dan weer niet zo heel veel schelen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_31534399
Je kan je anders ook druk maken om iets belangrijks Meki......jesus/mohammed, whatever does it for ya!
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:08:13 #179
3542 Gia
User under construction
pi_31536729
Staat 'kutweer' er eigenlijk in? Wordt volgens mij vaker gebruikt dan Kut-Marokkaan.
  Moderator dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:11:49 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31536799
kutwijf iig wel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')