abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37114856
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:31 schreef Henk-Wim het volgende:
Ja, maar dat gaat (bewust?) niet altijd goed. Roos & ik hebben betaald alsof we de enige 2 van die groep zouden zijn. 's Ochtends bleken er nog 5 (!) groepsgenoten. Als zij nou ook allemaal het volle pond hebben betaald... Maar goed, pietjekanarie, je *moet* erheen hoor! Het is zo waanzinnig indrukwekkend en bijzonder. Je krijgt spijt als je het niet doet, vast!

Volgende week, woensdag de 26e april, is het precies 20 jaar geleden dat de kernramp bij Tsjernobyl gebeurde. Het lijkt mij dat verschillende programma's/zenders hier wel aandacht aan gaan besteden, maar ik kan nu nog niets vinden. Als ik iets lees, zal ik het hier posten. Doen jullie dat dan ook? Bedankt alvast!
Lijkt me ook zeker wel indrukwekkend, maar aan de andere kant heb ik ook altijd zo mijn twijfels over de straling. Hoe lang ben je er, hoe dichtbij, hoe veel loop je op etc. Ik weet daar ook gewoon niet genoeg van eigenlijk. Nu ga ik misschien ook nog eens in Oekraine studeren, dusja, dan kan ik er bijna niet onderuit natuurlijk
pi_37117732
Henk Wim, lees het volgende topic maar eens: Programma's over Tsjernobyl (20 jaar geleden)
pi_37122753
in de panorama van deze week staat een stuk over een dagtrip naar tsjernobyl, volgens mij ook links enzo...
suck my asshole taco bender
pi_37209721
Vandaag - zondag - van 13.15-13.45 op ARD een programma over Tsjernobyl toerisme
  zondag 23 april 2006 @ 19:42:58 #105
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_37222963
quote:
Op donderdag 20 april 2006 07:22 schreef jeoren het volgende:
Henk Wim, lees het volgende topic maar eens: Programma's over Tsjernobyl (20 jaar geleden)

zow 2 uur verder reisverslag gelezen! super geschreven en leuk in elkaar gezet mooie foto`s en het getuigd van lef dat je daar gewoon 2 weken heen gaat
pi_37252687
mijn dank
  woensdag 26 april 2006 @ 16:19:07 #107
98036 -calimero-
Zonder ei...
  woensdag 26 april 2006 @ 16:50:03 #108
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_37315740
hebben jullie ook die documentaire gezien met Mevrouw Koblenko van GTST, haar vader werkte bij die reactor etc, met opruimen maar is gevlucht. Je mag 2 uur verblijven in het gebied(zone) ivm met de straling, ook staat er de tijd stil, sinds 1986 is er niks meer gebeurt.
500 jaar is de zone niet bewoonbaar. Ik zou er niet heen gaan, je weet nooit wat straling voor effect heeft op je lichaam.

Vandaag stond er in de krant een hele uitleg over de fouten en gevolgen. (zie AD)

Vroeger d8 ik dat er echt een atoomontploffing had plaatsgevonden.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  woensdag 26 april 2006 @ 16:55:37 #109
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_37315908
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 23:14 schreef k_man het volgende:

[..]

Je kunt dus behoorlijk dicht bij komen (zie z'n linkje: tot op honderd meter van de reactor). Het schijnt niet erg schadelijk te zijn als je er korte tijd verblijft en geen rare dingen doet.
Denk het niet vriend:
Een gebied van 30 kilometer rond de kerncentrale werd hermetisch afgesloten, en sindsdien geldt het als een no go area. In de maanden die volgden, werden regelmatig kale honden en dode dieren aangetroffen.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_37319772
dat interview met Koblenko, op welke zender was dat? en wanneer?
pi_37320778
quote:
Op woensdag 26 april 2006 16:55 schreef Killaht het volgende:

[..]

Denk het niet vriend:
Een gebied van 30 kilometer rond de kerncentrale werd hermetisch afgesloten, en sindsdien geldt het als een no go area. In de maanden die volgden, werden regelmatig kale honden en dode dieren aangetroffen.
Wat nou 'denk het niet vriend'? Wat ik zei klopt gewoon: je kunt met zo'n tour tot dicht bij de reactor komen (zie de foto's) en als je geen gekke dingen doet is dat niet schadelijk.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2006 19:42:15 ]
pi_37320795
quote:
Op woensdag 26 april 2006 19:13 schreef jeoren het volgende:
Paar weken terug bij De Wereld Draait Door.
pi_37321680
quote:
Op woensdag 26 april 2006 19:41 schreef k_man het volgende:

[..]

Wat nou 'denk het niet vriend'? Wat ik zei klopt gewoon: je kunt met zo'n tour tot dicht bij de reactor komen (zie de foto's) en als je geen gekke dingen doet is dat niet schadelijk.
Ik zet het vast klaar voor 'vriend', dan hoeft-ie het alleen maar te quoten:

Ik had ongelijk want inderdaad, je kunt tot 50m vanaf de reactor komen en een dag in de 30km zone gebeurt dagelijks voor groepen toeristen.

Graag gedaan
pi_37321735
quote:
Op woensdag 26 april 2006 19:13 schreef jeoren het volgende:
Ik vond het een beetje zo-zo interview. Had het (misschien onterechte) gevoel dat ze het allemaal mooier maakte dan het was. En dan bedoel ik de rol van haar vader en dat 'al zijn vrienden' overleden waren etc. Maar goed, het is natuurlijk wel heel wat.
pi_37329013
Zodoende.
Vandaag het talkprogramma van WRD/ZDF over Tsjernobyl opgenomen

En vandaag is in het Reformatorisch Dagblad zeker 3,5 volle 'niet-tabloid'pagina's aan Tsjernobyl besteed. Ook gisteren al 1 volle pagina. Een absolute aanrader.
  donderdag 27 april 2006 @ 10:40:17 #116
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_37337840
quote:
Op woensdag 26 april 2006 19:41 schreef k_man het volgende:

[..]

Bron?

Als jij lekker 100 m van die reactor wil gaan staan, moet je dat vooral doen, is niet schadelijk.. lol! straling is altijd schadelijk! waarom denk je dat er niemand in de weide omtrek nog woont?! en 500 jaar niet meer leefbaar is. Het is altijd gevaarlijk om daar naartoe te gaan, straling is altijd gevaarlijk. btw 95% zit van die zooi zit nog in de reactor.

Als het niet gevaarlijk is waarom stond er dan gister in de krant dat er sacrofaag wordt gemaakt voor de reactor? omdat hij waarschijnlijk weer lekt?
pi_37338436
quote:
Op donderdag 27 april 2006 10:40 schreef Killaht het volgende:

[..]

Bron?

Als jij lekker 100 m van die reactor wil gaan staan, moet je dat vooral doen, is niet schadelijk.. lol! straling is altijd schadelijk! waarom denk je dat er niemand in de weide omtrek nog woont?! en 500 jaar niet meer leefbaar is. Het is altijd gevaarlijk om daar naartoe te gaan, straling is altijd gevaarlijk. btw 95% zit van die zooi zit nog in de reactor.

Als het niet gevaarlijk is waarom stond er dan gister in de krant dat er sacrofaag wordt gemaakt voor de reactor? omdat hij waarschijnlijk weer lekt?
Je kan er echt tot vlak bij komen. Er wonen ook nog redelijk mensen in de zone. Dit zijn vooral werkenmers van de bewaking enzo. Die zitten 2 weken op en 2 weken af. Tot voor een paar jaar terug draaiden een aantal andere centrales op het terrein (dus op loopafstand) ook nog gewoon.
Je zag er wel dat zodra de geigerteller in de buurt van b.v. mos gehouden werd (dat groeit langzaam) dat deze dan omhoog schoot.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_37338454
quote:
Op woensdag 26 april 2006 20:04 schreef Henk-Wim het volgende:

[..]

Ik vond het een beetje zo-zo interview. Had het (misschien onterechte) gevoel dat ze het allemaal mooier maakte dan het was. En dan bedoel ik de rol van haar vader en dat 'al zijn vrienden' overleden waren etc. Maar goed, het is natuurlijk wel heel wat.
Tja dat krijg je bij zo'n type .
pi_37338524
Je kan zo dicht bij de reactor komen dat deze foto is te nemen...

Prypiat

donderdag 27 april 2006 @ 11:15:34 #120
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_37338724
quote:
Op donderdag 27 april 2006 11:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je kan er echt tot vlak bij komen. Er wonen ook nog redelijk mensen in de zone. Dit zijn vooral werkenmers van de bewaking enzo. Die zitten 2 weken op en 2 weken af. Tot voor een paar jaar terug draaiden een aantal andere centrales op het terrein (dus op loopafstand) ook nog gewoon.
Je zag er wel dat zodra de geigerteller in de buurt van b.v. mos gehouden werd (dat groeit langzaam) dat deze dan omhoog schoot.
Ja die mensen die zijn dom om daar te blijven! het is niet echt gezond om in zo'n gebied te leven.
pi_37338825
quote:
Op donderdag 27 april 2006 11:15 schreef Killaht het volgende:

[..]

Ja die mensen die zijn dom om daar te blijven! het is niet echt gezond om in zo'n gebied te leven.
Daarom wonen en werken ze er ook steeds 2 weken en daarna 2 weken ergens anders. En waarom? tja het betaalt goed dat speelt zeker mee. En als je er toch al vanaf midden jaren 80 woont kan die extra straling ook niet zo heel veel kwaad meer denk ik.
  donderdag 27 april 2006 @ 12:04:15 #122
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_37340222
quote:
Op donderdag 27 april 2006 11:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daarom wonen en werken ze er ook steeds 2 weken en daarna 2 weken ergens anders. En waarom? tja het betaalt goed dat speelt zeker mee. En als je er toch al vanaf midden jaren 80 woont kan die extra straling ook niet zo heel veel kwaad meer denk ik.
Ik weet wel zeker dat deze mensen niet oud worden en verminkt nageslacht krijgen, het betaalt goed, nou en gezondheid gaat bij mij voor geld hor. straling is ALTIJD slecht en ZEKER als het constant is! Waarom denk je anders dat het gebied is afgezet voor (normale)mensen.
pi_37341469
quote:
Op donderdag 27 april 2006 12:04 schreef Killaht het volgende:

[..]

Ik weet wel zeker dat deze mensen niet oud worden en verminkt nageslacht krijgen, het betaalt goed, nou en gezondheid gaat bij mij voor geld hor. straling is ALTIJD slecht en ZEKER als het constant is! Waarom denk je anders dat het gebied is afgezet voor (normale)mensen.
Da's ook voor mensen in het Botlek-gebied. Alleen is het dan rotzooi in de lucht ipv straling. En zo zijn er tig plekken die (on)gezonder dan gemiddeld zijn. Er schijnen grote gebieden in Afghanistan en Pakistan te zijn waar de natuurlijke straling zo hoog is dat-ie hier als onbewoonbaar zou gelden. Is dus natuurlijke straling he, niet afkomstig van bommen oid. En daar woont nageslacht op nageslacht zonder probleem. (voor zover je probleemloos in zulke landen kunt wonen )
pi_37341583
damn, interessant onderwerp!
  donderdag 27 april 2006 @ 12:57:04 #125
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_37341761
quote:
Op donderdag 27 april 2006 12:47 schreef Henk-Wim het volgende:

[..]

Da's ook voor mensen in het Botlek-gebied. Alleen is het dan rotzooi in de lucht ipv straling. En zo zijn er tig plekken die (on)gezonder dan gemiddeld zijn. Er schijnen grote gebieden in Afghanistan en Pakistan te zijn waar de natuurlijke straling zo hoog is dat-ie hier als onbewoonbaar zou gelden. Is dus natuurlijke straling he, niet afkomstig van bommen oid. En daar woont nageslacht op nageslacht zonder probleem. (voor zover je probleemloos in zulke landen kunt wonen )
Dit is natuurlijk heel wat anders, straling of rotzooi in de lucht, niet te vergelijken. Dat er gebieden met straling zijn die natuurlijk is en een stuk hoger is dan normaal, is anders dan dat van tjernobyl, en met mindere mate, als er niks aan de hand was waarom is het dan 500 jaar onbewoonbaar verklaard?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')