Weer (eindelijk!) een update:
Eerlijkheidshalve gebied me te zeggen dat de verbouwing er nu aardig aan het inhakken is. Het zijn de laatste loodjes, wat gewoon lastig is. Ja, er komt van alles af. Maar nee, je kunt er nog "net" niet in wonen
![]()
.
Vanaf eind augustus vrijwel elke avond en zaterdag en vaak zondag aan de verbouwing gaat je dus niet in de koude kleren zitten.
En nemen we dan een keer een vrij avond, lekker uit eten, zitte we elkaar echt aan te kijken: Ik wil naar huis en op bed naar de tv kijken.
Maar....dit is wel het meest creatieve moment. Ik bedoel: elk stopcontact kun je bepalen en we hebben er aardig wat. Ook overal speakerdraad (in de hobbykamer, slaapkamer en woonkamer). Dat leek ons gewoon heel handig omdat je nu overal je boxen kunt neerzetten zonder dat je overal speakerdraad ziet.
Wat is er nu de afgelopen 3 weken gedaan? Nou, met name puntjes op de i gezet en wandjes gezet en electra aangelegd. Dingen dat je een beetje lastig laat zien. "Kijk, hier zit nu een electrabuisje wat er vroeger niet zat", bekt wat minder lekker dan "Ja, de pannen liggen nu op het dak"
![]()
.
Een opsomming:
- 2 dakramen geplaatst
- Aan beide kanten (links en rechts van het huis) de doorbraak op de eerste verdieping gemaakt
De kamer op de eerste verdieping aan de linkerkant (laatste foto van vorige keer) is nu afgewerkt bestaande plafond slopen
electra aangelegd
oude plafond op nieuwe plafond aanwerken (was hoogeverschil)
Knieschotten
OSB erop
gips erop
naden stucken & schroefgaten dicht
Verfklaar dus, en het plafond hebben we al geverfd). (ik zal morgen een fototje hiervan maken want nu is het een zooi die we morgen gaan opruimen).
Op de eerste verdieping aan de rechterkant
2 muurtjes gezet (voor de logeerkamer en voor de inloopkast
Electra aangelegd
Eerste aanzet tot knieschotten gemaakt
Nu bezig met derde dakraam ![]()
2 deurposten gezet
OSB aangebracht
En verder:
Sleuven op de benedenverdieping gefreesd in kalkzandsteen
1e 9 uitsparingen voor electradozen in kalkzandsteen gemaakt
Er is gevoegd
Randen (hoekprofielen) gestuct
Boven deuren en ramen houten aftimmering gemaakt.
Houten aftimmering rond H balk gemaakt
Metselaar heeft puntjes op de i gezet: dorpelstenen gemetseld, beneden schuifpuien en openslaande deuren gemetseld, muurtje binnen gemetseld.
De foto's
. Ik heb ze allemaal vanochtend gemaakt
. Komt er niet meer zoveel van om tijdens het klussen foto's te maken. Moet weer even wat ritme krijgen daarin
Ik vraag me eigenlijk af of ik een beetje duidelijk kan maken waar in het huis we zitten. Zolang het buitenshuis is is dat nog wel duidelijk, maar binnenshuis is misschien wel lastig. Laat maar weten als het onduidelijk is;)
Deze is misschien nog wel de duidelijkste. Aan het eind zie je de hal, met de trap naar boven. (Aan de linkerkant is de voorkant van het huis.) Daarvoor de ruimte was onze vroegere slaapkamer. Daar waar ik sta toen ik de foto maakte, is de nieuwe slaapkamer.
Aan de linkerkant komt een inloopkast (die schuine deur is de ingang daarvan), aan de rechterkant komt de logeerkamer. En recht voor je komt de gang. (komt nog een deur in de slaapkamer hoor ![]()
![]()
De inloopkast vanaf de hal gezien: Het schakeldraad rond de electraleiding verandert dus nog
![]()
En dit is de nieuwe slaapkamer
![]()
Fotootje van de electraleidingen
![]()
En nog een close up
![]()
Nou, electraleidingen. Wat een werk is dat wat hebben wij ons daar op verkeken. De
leidingen in de slaapkamer alleen al, ik denk dat we daar zo'n 10 uur over hebben gedaan.
Nou zijn wij redelijk precies en 'if it is not a right angle it is a wrong angle'. Waterpas = waterpas
enzo. Maar toch, wij dachten dat dat een uur of 2 zou zijn.
En hier is het eerste dakraam al geplaatst, en het tweede dakraam is in progress
. Aan de linkerkant van het dak, zie je een stukje donkerder dak. Dat was vroeger de overstek van het oude dak.
![]()
Morgen meer foto's want vandaag is een topdag. We schieten enorm op. Beter dan electra (no offence, Vonkenboer
). Maar dat schiet gewoon niet op
Doeg!