Ik vind een week een korte tijd voor een reactie; als ik zou solliciteren naar een baan die ik graag wou, dan zou ik misschien na 1,5 - 2 weken zelf nog eens nabellen / mailen of ze m'n brief in goede orde hebben ontvangen. Op zo'n moment kun je meteen vragen waarom je -eventueel- niet bent geselecteerd; stijl van de brief of whatever.quote:Op maandag 17 oktober 2005 16:28 schreef Herald het volgende:
Nou heb ik vorige week een sollicitatiebrief geschreven en opgestuurd, maar ik heb nog steeds geen reactie ontvangen. Aangezien ik geen ervaren sollicitant ben weet ik dus niet wat normaal is als tijd tussen je brief en een reactie. Misschien is een week wel helemaal niks.
Dat vind ik erg slordig van het bedrijf; als ze iets toezeggen moeten ze zich er ook aan houden. Keuze is aan jou: bellen of niet bellen.quote:Ik heb een maand geleden ook een gesprek gehad, die zouden binnen 5 dagen laten weten of ik door mocht gaan, of ze zouden terugkoppelen waarom ik niet ben geselecteerd. Aangezien ze nog steeds niks hebben laten weten en de vacature nog steeds open is ga ik er maar vanuit dat ik ben afgewezen.
Komt idd voor, er bestaat wel een of andere code of conduct waarin bedrijven wordt gevraagd binnen een bepaalde tijd een bevestiging van solliciteren te sturen, en te laten weten of ze je in behandeling nemen. Maar het is aan het bedrijf om dat al dan niet in te voeren.quote:Verder krijg ik ook niet altijd een reactie als ik via de mail, of een webformulier solliciteer, maar bij het CWI zeiden ze al dat dat niet ongewoon is.
Het is wel zo net om een "Wij hebben uw brief, samen met 25.000 andere brieven, in goede staat ontvangen. Wij hebben een selectie gemaakt en helaas zit u niet bij de groep mensen met wie wij binnenkort een gesprek zullen hebben. Wij bedanken u voor uw interesse en wensen u veel succes met uw verdere carriere"-brief te sturen maar dit doen bedrijven niet altijd. Was een poosje terug nog een stukje in Kassa of Radar over dit onderwerp.quote:Op maandag 17 oktober 2005 16:33 schreef Herald het volgende:
oh, dus ze sturen niet standaard een helaas, volgende keer beter brief?
Mijn ervaring is dat de meeste bedrijven juist wel wat laten weten, maakt niet uit of je wel of niet geselecteerd bent.quote:Op maandag 17 oktober 2005 16:33 schreef Herald het volgende:
oh, dus ze sturen niet standaard een helaas, volgende keer beter brief?
en?quote:Op maandag 17 oktober 2005 18:51 schreef PankPinther het volgende:
ik kreeg eens een brief van een bedrijf met de mededeling dat ik niet door de selectieronde was gekomen, maar ik kon mij helemaal niet herinneren dat ik daar gesolliciteerd had![]()
dus ik ff zoeken en ja hoor, ik had daar inderdaad gesolliciteerd... 7 maanden eerder![]()
heb voor de grap een brief teruggeschreven, of ze nog iemand konden gebruiken bij personeelszaken want gezien de brief hadden ze die hard nodig
Dat is zeer grote crap...quote:Op maandag 17 oktober 2005 22:20 schreef Shark.Bait het volgende:
Fatsoenlijke bedrijven sturen altijd een 'bewijs van ontvangst'. Als je er dus geen krijgt weet je eigenlijk al voldoende over het bedrijf.
Dat is helemaal niet normaal hoor...normaal krijg je een nette brief terug waarin staat dat ze je brief hebben ontvangen, maar dat ze je helaas niet hebben uitgenodigd voor een gesprek. Gewoon zo'n standaard brief, zodat je weet dat je niet op iets hoeft te wachten bij hen.quote:Op maandag 17 oktober 2005 16:31 schreef Quickie_Bat het volgende:
Het is normaal dat je alleen een reactie krijgt als je voor een gesprek wordt uitgenodigd. Als ze je niet interessant vinden verdwijn je in de prullenbak en hoor je dus niks.
Maar een week geleden is nog kort hoor, wacht nog maar rustig even 2 weekjes, als je dan nog niks gehoord hebt was je niet de moeite waard
of juist welquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 07:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
PZ functionarissen zijn blijkbaar nooit op zoek geweest naar een (andere) baan, anders zouden ze weten hoe zeldzaam onbeschoft hun (gebrek aan) reactie af en toe overkomt.
heb je ook wel gelijk in, alleen ben ik stiekem best kieskeurig qua baantjesquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 07:44 schreef avotar het volgende:
Ander tipje wil ik je ook meegeven, zet niet alles op 1 paard! Ik haal een beetje uit je OP (en mocht ik er naast zitten, vooral mijn excuses) dat je steeds voor maar 1 vacature gaat. Doe dat niet. Ga voor meerdere, zorg dat je opties hebt, dat je kiezen kan... werk ongeveer in je eigen richting is ook werk!
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |