Bron: BBCquote:Anger over Mugabe speech in RomeZimbabwean President Robert Mugabe is to address the United Nations Food and Agriculture Association in Rome. The move has angered other governments.
Zimbabwe is already struggling to feed an estimated 3.8m starving people in the rural areas, and has to import at least 37,000 tons of maize a week.
The US ambassador to the FAO said he was amazed Mr Mugabe had been invited as he used food as a political weapon.
Mr Mugabe is exempt from a European Union travel ban when on UN business.
Mr Mugabe is to address an international gathering as part of celebrations marking the FAO's 60th anniversary on Monday.
'Dying'
The US ambassador to the FAO, Tony Hall, said he was amazed the organisation had invited a leader "who has done so much to hurt his own people."
"Food has been used as a weapon against his own people," Mr Hall said.Mr Mugabe, who is exempt from an EU travel ban when on UN business, is due address an international gathering at the FAO headquarters later on Monday.
Italian senator Sergio Agroni said Rome was welcoming "one of the most terrible dictators and destroyers on the African continent".
"Robert Mugabe is coming to talk about food while his fellow citizens are dying in the streets because of lack of food and human rights," said Mr Agroni, who is a member of the Italian parliament's agriculture commission.
Heeft GB geen arrestatiebevel tegen hem lopen? Je zou toch denken dat je dan om uitlevering vraagt wanneer zoiemand in de EU gesignaleerd wordt.quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:28 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Bron: BBC
Kunnen ze die vent, na afloop niet gewoon meteen ergens in een cel dumpen wegens misdaden tegen de menselijkheid? Die gast helpt nu al jaren z'n eigen land compleet naar de klote en klimt dan op de rokende puinhopen om beter aan te kunnen wijzen dat wíj de schuldigen zijn.
Mugabe heeft natuurlijk gelijk. Toen Zimbabwe nog Rodesië heette, onder bestuur van Ian Smith, was het een van de welvarendste landen (samen met Zuid-Afrika) van het continent.quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:28 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Bron: BBC
Kunnen ze die vent, na afloop niet gewoon meteen ergens in een cel dumpen wegens misdaden tegen de menselijkheid? Die gast helpt nu al jaren z'n eigen land compleet naar de klote en klimt dan op de rokende puinhopen om beter aan te kunnen wijzen dat wíj de schuldigen zijn.
All is fair in love and war. Irak binnenvallen mocht ook niet (Handvest UN, artikel 2) en daar trok de UK zich ook niks van aan. SAS naar Rome, Mugabe in een vliegtuig en ergens in een diep hol stoppenquote:Op maandag 17 oktober 2005 13:39 schreef Dagonet het volgende:
Helaas, hij is op UN business en dan mag het niet.
Zelfde toen met de begrafenis van Johannes Paulus
Nee hoor, daar is hij de laatste 6 a 7 jaar pas mee bezig.quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:45 schreef Oud_student het volgende:
Binnen 30 jaar heeft het land ten gronde gericht
Je weet dat Zimbabwe geen voedseltekorten had totdat Mugabe besloot om de grond van de (blanke) succesvolle boeren af te pakken en aan ongeschoolde mensen te geven die amper weten wat de bovenkant van een hark is?quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:41 schreef Zemi77 het volgende:
Ik ben zeker geen fan van Mugabe. Maar ik denk dat het westen meer afrikaanse hongerende kindertjes op haar geweten heeft dan Mugabe. De VS dumpt bijvoorbeeld genetisch gemanipuleerd graan in Afrika, waarvan bewezen is dat het kankerverwekkend is en ze in eigen land niet kwijt komen. Landen, zoals Zimbabwe die dat eten vervolgens weigeren worden straf aangepakt. En dat alles onder het mom van Beggars can't be chosers. En het EU en VS beleid om overschotten te dumpen tegen spotprijzen in Afrika werkt ook niet echt. De boeren die daar eerlijk hun bedrijfje willen opzetten kunnen tegen deze prijzen niet concureren en gaan failliet. Gevolg: hongersnood twee jaar later. Nogmaals ik ben geen fan van Mugabe, maar al die lui, die in het artikel hem zo aanvallen, zijn minstens even schuldig. Kortom boter op hun hoofd, naief ten top en struisvogelgedrag.
Banken zijn vertrokken, airlines zijn vertrokken, oliemaatschappijen zijn vertrokken, westerse multinationals zijn vertrokken, fabrieken staan leeg, de havens zijn leeg, de winkels zijn leeg, MSF zijn weg, UN is ruim gehalveerd, etc. etc.quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:54 schreef Dagonet het volgende:
Zonder de herverdeling van de landbouwgronden hadden ze nooit hulp nodig gehad.
nu ja uitstekend, oppositie wilde hij iig niet van wetenquote:Op maandag 17 oktober 2005 13:51 schreef Tamagotchi het volgende:
[..]
Nee hoor, daar is hij de laatste 6 a 7 jaar pas mee bezig.
Tot die tijd was het een uitstekend staatshoofd.
Ow, ik verdedigde Mugabe niet hoor. Hij heeft "wat minder slimme" zetten gedaan. Maar waar ik me wel aan irriteer zijn al die mensen (politici, niet forum administratorsquote:Op maandag 17 oktober 2005 13:54 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je weet dat Zimbabwe geen voedseltekorten had totdat Mugabe besloot om de grond van de (blanke) succesvolle boeren af te pakken en aan ongeschoolde mensen te geven die amper weten wat de bovenkant van een hark is?
Zonder de herverdeling van de landbouwgronden hadden ze nooit hulp nodig gehad.
Voor Afrikaanse begrippen was hij erg vooruitstrevend en vooral verzoenend naar de blanke bevolking toe. Dat is echt jarenlang prima gegaan. Vergeet niet dat Zanu FF leading was in hun 'revolutie'. Vergelijkbaar met het ANC. Er was in eerste instantie geen behoefte aan oppositie omdat vrijwel iedereen achter Mugabe stond. De oppositie is pas in de loop der jaren gegroeid. Hoe groter de oppositie werd, hoe vervelender Mugabe.quote:Op maandag 17 oktober 2005 14:15 schreef sp3c het volgende:
nu ja uitstekend, oppositie wilde hij iig niet van weten
Ongelooflijk.quote:lijkt net alsof hij op een gegeven moment een klap van een molenwiek heeft gehad ofzo
Mugabe is één van de redenen waarom veel Europeanen denken dat ontwikkelingshulp geen zin heeft omdat de Afrikanen en in het speciaal hun leiders gewoon niks kúnnen aanpakken. In dat opzicht heeft hij een heel belangrijke functie helaas.quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:41 schreef Zemi77 het volgende:
Ik ben zeker geen fan van Mugabe. Maar ik denk dat het westen meer afrikaanse hongerende kindertjes op haar geweten heeft dan Mugabe. De VS dumpt bijvoorbeeld genetisch gemanipuleerd graan in Afrika, waarvan bewezen is dat het kankerverwekkend is en ze in eigen land niet kwijt komen. Landen, zoals Zimbabwe die dat eten vervolgens weigeren worden straf aangepakt. En dat alles onder het mom van Beggars can't be chosers. En het EU en VS beleid om overschotten te dumpen tegen spotprijzen in Afrika werkt ook niet echt. De boeren die daar eerlijk hun bedrijfje willen opzetten kunnen tegen deze prijzen niet concureren en gaan failliet. Gevolg: hongersnood twee jaar later. Nogmaals ik ben geen fan van Mugabe, maar al die lui, die in het artikel hem zo aanvallen, zijn minstens even schuldig. Kortom boter op hun hoofd, naief ten top en struisvogelgedrag.
Allemaal onzin: Zimbabwe had was de graanschuur van Afrika, de bevolking had genoeg te eten en er werd zelfs veel geexporteerd. Maar toen kreeg Mugabe zoals elke dictator de kolder in de kop en heeft alle blanke boeren weggejaagd.quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:41 schreef Zemi77 het volgende:
. De VS dumpt bijvoorbeeld genetisch gemanipuleerd graan in Afrika, waarvan bewezen is dat het kankerverwekkend is en ze in eigen land niet kwijt komen. Landen, zoals Zimbabwe die dat eten vervolgens weigeren worden straf aangepakt. En dat alles onder het mom van Beggars can't be chosers. En het EU en VS beleid om overschotten te dumpen tegen spotprijzen in Afrika werkt ook niet echt. De boeren die daar eerlijk hun bedrijfje willen opzetten kunnen tegen deze prijzen niet concureren en gaan failliet. Gevolg: hongersnood twee jaar later. Nogmaals ik ben geen fan van Mugabe, maar al die lui, die in het artikel hem zo aanvallen, zijn minstens even schuldig. Kortom boter op hun hoofd, naief ten top en struisvogelgedrag.
Ik bedoel dan ook te zeggen dat niet alles de schuld van Mugabe is. En onzin is het zeker nietquote:Op maandag 17 oktober 2005 14:44 schreef more het volgende:
[..]
Allemaal onzin: Zimbabwe had was de graanschuur van Afrika, de bevolking had genoeg te eten en er werd zelfs veel geexporteerd. Maar toen kreeg Mugabe zoals elke dictator de kolder in de kop en heeft alle blanke boren weggejaagd.
Jawel hoor. Met zijn kornuiten that is.quote:Op maandag 17 oktober 2005 15:11 schreef Zemi77 het volgende:
Niet alleen is Mugabe schuldoig aan wanbeleid.
Eens met iemand die z'n eigen land volledig ten gronde heeft gericht...quote:Op maandag 17 oktober 2005 22:33 schreef Meki het volgende:
IK ben het eens met Mugabe
Bekend patroon in de "Arabische" wereld...quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 00:55 schreef Tarak het volgende:
[..]
Eens met iemand die z'n eigen land volledig ten gronde heeft gericht...
Omdat ie tegen GB en de USA is of ben je er ook voor om systematisch blanken uit te moorden c.q. te verbannen?quote:Op maandag 17 oktober 2005 22:33 schreef Meki het volgende:
IK ben het eens met Mugabe
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |