abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33658431
quote:
Op donderdag 22 december 2005 23:00 schreef Woutert het volgende:
een hele lijst
Wat een kenner
  woensdag 4 januari 2006 @ 01:24:05 #177
62913 Blik
The one and Only!
pi_33681399
2 afbakstokbroden voor ¤ 0,80, goed te vreten en bij de AH kost er eentje iets van ¤1,50
pi_33681498
Zo veel mogelijk.. alleen het "vers" spul laat wel een s wat te wensen over.. verder bespaar je jezelf een hoop geld door daar te gaan winkelen..

ow.. en de paling laat ik ookliggen daar...
Ah...dat was het...
pi_33688560
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 01:24 schreef Blik het volgende:
2 afbakstokbroden voor ¤ 0,80, goed te vreten en bij de AH kost er eentje iets van ¤1,50
Bij de AH kosten de afbakstokbroden iets van 26 cent per twee. En afbakbroodjes 23 cent voor 6 broodjes.
"We all have to stick together. I'll be behind the team on Saturday roaring them on, and I know the fans will do the same."
pi_33691164
quote:
Op maandag 2 januari 2006 20:28 schreef H00psta het volgende:

[..]

heb vandaag een kist met mandarijntjes GESCOORD ze zijn erg lekker zoet
ook peren, appels, perssinaasappels, bananen, kiwi's, yoghurt, smeerkaas, kalkoenfilet, wc geurtje, zoetjes, wasmiddel, rijstwafels, beschuit, worstenbroodjes, spruitjes, 100 miljoen vitaminen drank.
dan ga je ziek worden want lidl verkoopt gif in mandarijnen aldus een onderzoek van Milieudefensie
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_33691286
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:04 schreef Meki het volgende:

[..]

dan ga je ziek worden want lidl verkoopt gif in mandarijnen aldus een onderzoek van Milieudefensie
Mulieudefensie, dat is zo'n onafhankelijke partij Die moet je gelijk geloven als ze iets onderzoeken!
pi_33691323
quote:

[..]

!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_33691371
zakdoeken, WC papier, RIVER limonade, enz
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_33691726
quote:

[..]

Klaas van den Doel, voorzitter Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL):
quote:
'De genoemde organisaties strooien weer kwistig met insinuaties, verdachtmakingen en eigen interpretaties van wetenschappelijke normen en importtoleranties', meent het CBL. 'Hiermee misleiden zij de consument en jagen alweer ten onrechte ouders de stuipen op het lijf over vermeende effecten van het eten van mandarijnen voor kinderen.'
We vinden steun voor deze stelling bij de VWA en het Voedingscentrum.
Voedingscentrum:
quote:
Geen gezondheidsrisico door resten bestrijdingsmiddelen op mandarijnen

30 november 2005, aangevuld op 5 december

Milieudefensie, Natuur en Milieu en Goede Waar & Co hebben resten bestrijdingsmiddelen aangetroffen op Spaanse mandarijnen van verschillende supermarkten. Zij maken zich vooral zorgen over de gezondheidsrisico’s van de bestrijdingsmiddelen imazalil en chloorpyrifos. Volgens de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) is er geen sprake van een gezondheidsrisico omdat de wettelijke norm voor deze middelen niet wordt overschreden. De VWA en het Voedingscentrum benadrukken op basis daarvan dat mandarijnen voor iedereen veilig zijn, ook voor jonge kinderen.

De gezamenlijke milieuorganisaties hebben begin november veertig monsters mandarijnen onderzocht op resten bestrijdingsmiddelen. Een van de aangetroffen stoffen is het bestrijdingsmiddel imazalil, dat ook bij de aardappelteelt gebruikt wordt. Dit middel wordt in de hele vrucht opgenomen, al wordt het grootste deel verwijderd met de schil. Het middel chloorpyrifos dat ook wordt gebruikt op verschillende koolsoorten, zit vooral op de buitenkant van de mandarijnen.

Geen overschrijding van de veiligheidsnorm
De door de milieuorganisaties aangetroffen hoeveelheden blijven onder de wettelijke norm. Mandarijnen met resten van deze middelen mogen dus gewoon worden verkocht. De aangetroffen hoeveelheden imazalil en chloorpyrifos geven geen risico’s voor de gezondheid, zelfs niet als er tijdelijk veel mandarijnen worden gegeten. Gemiddeld genomen blijft iedereen in Nederland onder de zgn. aanvaardbare dagelijkse inname voor deze stoffen, dat wil zeggen: de hoeveelheid die iemand z’n hele leven lang dagelijks binnen kan krijgen zonder risico voor de gezondheid.
Het onderzoeksinstituut Rikilt heeft daarnaast berekend of iemand door de slechtst geteste mandarijnen te eten, zoveel binnen kan krijgen van de genoemde bestrijdingsmiddelen dat hij of zij acuut ziek wordt. Dit blijkt niet het geval te zijn, óók niet als aangenomen wordt dat op één product of op meer producten verschillende middelen tegelijk voorkomen. Ook baby’s en peuters die veel mandarijnen eten, lopen geen gezondheidsschade op.

Mandarijnen en ander fruit zijn gezond
Het eten van fruit levert een belangrijke bijdrage aan de gezondheid. Het gezondheidseffect van fruit weegt sterk op tegen de risico’s van eventuele resten bestrijdingsmiddel.
Om berichten over resten bestrijdingsmiddelen op fruit beter te kunnen inschatten, heeft het Voedingscentrum de gratis Veilig Voedsel Wijzer gemaakt. Deze Wijzer geeft inzicht in de risico’s, hoe ze worden beperkt en wat consumenten zelf kunnen doen. De Wijzer geeft overzichtelijke informatie over de meest belangrijke voedselveiligheidsonderwerpen en een duidelijke beschrijving van de geldende veiligheidsnormen.
En hier nog een onderzoek n.a.v. de persberichten van Natuur & Milieu, Goede Waar & Co en Milieudefensie:
Risico-analyse mandarijnen
"We all have to stick together. I'll be behind the team on Saturday roaring them on, and I know the fans will do the same."
  woensdag 4 januari 2006 @ 13:22:44 #185
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_33691892
quote:

[..]

De papieren zakdoekjes zijn erg goedkoop bij de aldi..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_33692224
wie heeft de sushi van aldi al geprobeerd?
pi_33693423
Golden Power, allemaal koekjes.
Je moet er geen shoarma kopen, want het is varkensvlees, geen schapenvlees .. smaakt nergens naar en is niet sappig.
  woensdag 4 januari 2006 @ 19:54:27 #188
97745 Thorical
finding a way
pi_33705048
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:30 schreef H00psta het volgende:
wie heeft de sushi van aldi al geprobeerd?
Ik dus zei de gek.
Die kan je dus beter laten waar ze zijn.
Als borrelhapjes gekocht en dan nog kommentaar. Eens maar niet weer.
pi_33705087
gewoon zelf sushi maken
pi_33705143
Golden Power inderdaad, is lekker en goedkoop.
pi_33705788
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 19:57 schreef Dark_Killah het volgende:
Golden Power inderdaad, is lekker en goedkoop.
Veel mensen die dat drinken....Ik vind het niet te zuipen...
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
  woensdag 4 januari 2006 @ 20:53:42 #192
97745 Thorical
finding a way
pi_33707236
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 19:55 schreef MissyMirjaM het volgende:
gewoon zelf sushi maken
Ja, dat weet ik Plofkip.
Maar het zou toch handig zijn als het wel een alternatief zou zijn.
pi_33709239
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:53 schreef Thorical het volgende:

[..]

Plofkip.
pardon?
  woensdag 4 januari 2006 @ 22:36:42 #194
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_33710332
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De papieren zakdoekjes zijn erg goedkoop bij de aldi..
Ja man, ik heb zo'n heel pak ergens in een la liggen. Ik bedoel, ik huil nooit en ik trek mijn neus liever op dan ik 'em snuit.

Maar het kost idd geen drol.

Trouwens, die potjes Tiramisu zijn echt spotgoedkoop en heel goed te eten.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
  donderdag 5 januari 2006 @ 13:10:52 #195
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_33725695
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 22:36 schreef turnpike het volgende:

[..]

Ja man, ik heb zo'n heel pak ergens in een la liggen. Ik bedoel, ik huil nooit en ik trek mijn neus liever op dan ik 'em snuit.

Maar het kost idd geen drol.

die tiramisu is goed te happen idd

ik koop meestal die choco koekies
goldenpower
ace drank
afbak broodjes
kipfilet voor op brood
toetjes
don't give me that fucking bullshit
  donderdag 5 januari 2006 @ 13:15:09 #196
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_33725848
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 22:36 schreef turnpike het volgende:

Die vind ik nu weer te zoet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_33726487
Kom er zelf bijna nooit, maar grijp elke kans aan om anderen brie en choclat chip cookies mee te laten nemen.
De krabsalade smaakt inderdaad ook best.
Sweet and innocent...
  donderdag 5 januari 2006 @ 14:49:26 #198
97745 Thorical
finding a way
pi_33728995
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 22:09 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

pardon?
Ik dacht een plofkip te zien maar misschien is het wel een blind kuiken?
pi_33729011
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 13:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Die vind ik nu weer te zoet
Die zijn kei lekkahhh!
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:03:17 #200
91287 F.Z.N.
Fokker Zonder Naam
pi_33729461
He-le-maal niks...
Je verwacht het niet!!