Ik vind het terecht dat Yildrim is afgevallen, maar ik vind dat een bondscoach rekening had moeten houden met de situatie waarin Yildrim zich bevond en de situatie waarin een Turkse Nederlander zich bevindt als het om trots/eer/nationaliteits kwesties aankomt.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
Yildirim heeft toch zelf gezegd, zonder dat er een pistool op zijn hoofd gericht werd, ik wil voor het Nederlands elftal uitkomen.
Van Basten heeft niet gedreigd, niets beloofd, niets. Hij heeft wel gezegd dat ie Yildirim er graag bij zou hebben, dat ie kans maakt op een selectie, maar dat hebben vd Meyde, Castelen toch ook? Verder kunnen Kuijt, Van Persie en Robben ook op die rechtervleugel uit de voeten.
Dus dan kan je al op voorhand incalculeren dat Yildirim ook weer niet al te veel kans maakt op een basisplaats. Het is geen topper die elke wedstrijd beslissend is op topniveau.
Vind ik niet. Dat is een prive zaak waarbij hij de keuze zelf moet maken op basis van eigen gevoelens, advies van familie en vrienden. Het enige wat de bondscoach kan doen is zo eerlijk mogelijk een beeld schetsen van wat hij kan verwachten en wat hij van de speler denkt. Tuurlijk is de bondscoach wel zo slim om het wel positief te houden en hem niet rechtstreeks in de handen van de Turken te lullen, dat is logisch. Maar de Turken zullen net zo hard gepushd hebben, ze sturen ook niet voor niets een uitnodiging.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:17 schreef Elgigante het volgende:
[..]
maar ik vind dat een bondscoach rekening had moeten houden met de situatie waarin Yildrim zich bevond en de situatie waarin een Turkse Nederlander zich bevindt als het om trots/eer/nationaliteits kwesties aankomt.
.
Ik vind Yildrim ook niet geschikt voor Oranje, laat ik dat vooropstellen en om emotionele redenen als dit zou je uberhaupt niemand moeten prefereren boven iemand met betere kwaliteiten.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Vind ik niet. Dat is een prive zaak waarbij hij de keuze zelf moet maken op basis van eigen gevoelens, advies van familie en vrienden. Het enige wat de bondscoach kan doen is zo eerlijk mogelijk een beeld schetsen van wat hij kan verwachten en wat hij van de speler denkt. Tuurlijk is de bondscoach wel zo slim om het wel positief te houden en hem niet rechtstreeks in de handen van de Turken te lullen, dat is logisch. Maar de Turken zullen net zo hard gepushd hebben, ze sturen ook niet voor niets een uitnodiging.
Het zou echt te belachelijk zijn wanneer Yildirim de voorkeur krijgt boven bijvoorbeeld vd Bergh of vd Meyde, omdat Yildirim moest kiezen tussen Nederland en Turkije. Op basis van prestaties moet dat.
Ten slotte is Van Basten een passant, hij zal niet de hele interland carriere van Yildirim bij Oranje coachen. Dus in hoeverre is de mening van Van Basten relevant?
Nou, er was wel degelijk sprake van een symbolisch pistool natuurlijk. Van Basten wilde duidelijkheid, zonder verder zelf duidelijkheid te geven. Niet echt professioneel.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
Yildirim heeft toch zelf gezegd, zonder dat er een pistool op zijn hoofd gericht werd, ik wil voor het Nederlands elftal uitkomen.
He SD, je verdedigt mij in zake Van Bommelquote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:18 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
niet op letten, zelfs ik snap die opmerking niet, en we weten allebi hoe ik denk over vBommel in Oranje
SCH, je bent weer wat van je geloofwaardigheid verloren.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 19:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou, er was wel degelijk sprake van een symbolisch pistool natuurlijk. Van Basten wilde duidelijkheid, zonder verder zelf duidelijkheid te geven. Niet echt professioneel.
Hij was niet van plan hem te gebruiken maar wilde Yildirim een keuze afdwingen, dat is niet zo ethisch natuulrlijk. Maar Van Basten kan bij sommigen hier echt alles makenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 07:54 schreef Robar het volgende:
Van Basten stelt hem voor de keuze, dat is zijn goed recht.
Huisarts is al gebeld. Moet nu 2 maal daags lithium slikkenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 00:48 schreef The_M het volgende:
[..]
He SD, je verdedigt mij in zake Van BommelJe leert het al een beetje
![]()
Wat is het verschil tussen een Denneboom uitproberen en een Yildrim uitproberen?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 09:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij was niet van plan hem te gebruiken maar wilde Yildirim een keuze afdwingen, dat is niet zo ethisch natuulrlijk. Maar Van Basten kan bij sommigen hier echt alles maken
Kom op nou SCH, je bent de laatste tijd echt alleen maar aan het mierenneuken.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 09:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij was niet van plan hem te gebruiken maar wilde Yildirim een keuze afdwingen, dat is niet zo ethisch natuulrlijk. Maar Van Basten kan bij sommigen hier echt alles maken
Het is wel duidelijk dat jij geen kritiek op Van Basten kan hebben en zelfs conclusies voor hem trekt die de beste man zelf nog niet getrokken heeft.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 09:13 schreef Robar het volgende:
[..]
Kom op nou SCH, je bent de laatste tijd echt alleen maar aan het mierenneuken.
Ik weet dat je van Basten niet ziet zitten en dat is je goed recht, maar kom dan wel met argumenten en stellingen die jouw mening kunnen bevestigen. Dit slaat echt helemaal nergens op.
Yildirim is getest en te licht bevonden.
Yildirim is zelf professioneel genoeg om te weten wat hij nu moet doen.
Je moet keuzes in het leven maken.
Van basten bood hem een kans om zich te bewijzen.
Hij kan nu gewoon alsnog voor Turkije kiezen.
Als van Basten hem had laten debuteren in een officiele wedstrijd, ja dan had je recht van spreken gehad, want dat had een selectie voor Turkije onmogelijk gemaakt. Nu zijn al zijn opties nog open en snapt hij denk ik zelf ook wel dat hij beter voor Turkije kan gaan, omdat het Nederlands elftal hem gewoon niet nodig heeft.
Dat is topsport SCH.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 09:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is wel duidelijk dat jij geen kritiek op Van Basten kan hebben en zelfs conclusies voor hem trekt die de beste man zelf nog niet getrokken heeft.
Het gaat erom dat een jongen van 20 jaar een zeer heftige keuze moest maken van Van Basten. Als je iemand voor zo'n keuze stelt dan moet je je goed realiseren wat je van iemand vraagt. Het is natuurlijk onzinnig om nu al te stellen, op basis van 1 oefenpartijtje en 20 minuten, dat hij te licht bevonden is. Alosf hij nooit meer in aanmerking zou komen?
Hij staat nu in de belangstelling van de Turkse bondscoach dus is het logisch dat hij nu op zijn beurt duidelijkheid van Van Basten verlangt. Die moet hij ook geven.
Dat valt in dezelfde bezopen categorie. We zijn volledig doorgeslagen op dat punt.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 09:33 schreef Robar het volgende:
[..]
Dat is topsport SCH.
Het is hetzelfde wanneer een Ajax talent van 18-20 jaar de kans krijgt om naar Juventus te vertrekken, maar dat hij wel binnen een maand moet beslissen.
Wat is er mis met de kwaliteiten van een speler (h)erkennen, en zo'n speler aantrekken?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 09:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat valt in dezelfde bezopen categorie. We zijn volledig doorgeslagen op dat punt.
Ja heel stoer, een jonge jongen gebruiken om je eigen beleid uit te testen. En vervolgens niks meer aan zo'n speler laten horen. Als dat een gezonde mentaliteit is, dan weet ik het niet meer.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 09:59 schreef Doc het volgende:
Als iemand als Yildrim de professionele aanpak van Marco niet aan kan dan hoort-ie niet thuis in Oranje. Overigens heel sympathiek van Marco dat-ie Yildrim alleen voor een oefeninterland gevraagd had zodat Yildrim als-ie dat wenst ook nog voor Turkije uit kan komen.
Marco heeft er voor gezorgd dat laat de keuze nog steeds open voor die jongen en heeft niet alle interlandkansen voor hem alleen van hem als coach afhankelijk zijn. Hulde! Wat een enorm goed inlevingsvermogen. Dat zie je niet bij veel coaches
Maar het is nu eenmaal zo, die dillema's heb je nu eenmaal als topsporter.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 09:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat valt in dezelfde bezopen categorie. We zijn volledig doorgeslagen op dat punt.
zoals ik al zei; Oranje is een selectie-elftal. Alleen de spelers die de bondscoach wil, komen erin. Geen enkele speler heeft recht op een selectie.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 10:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja heel stoer, een jonge jongen gebruiken om je eigen beleid uit te testen. En vervolgens niks meer aan zo'n speler laten horen. Als dat een gezonde mentaliteit is, dan weet ik het niet meer.
Zoals wel eerder gezegd: het gaat om jonge jongens die kwetsbaar zijn en om een coach die blijkbaar niet zo goed weet om te gaan met dit soort mensen. Inlevingsvermogen nul, maar dat was al wel duidelijjk.
Maar je leest mijn posts toch niet DocJe kunt het lekker toch niet laten he - grappige lieve macho ben je toch.
Ik kijk anderen er ook op aan hoor maar ook Van Baseten, ook omdat hij het wel ongelooflijk verprutst en blijkt totaal geen empathisch en sociaal gevoel te hebben.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 10:08 schreef Robar het volgende:
[..]
Maar het is nu eenmaal zo, die dillema's heb je nu eenmaal als topsporter.
Waarom van Basten er nu op aankijken, terwijl het al jaren/decennia's gebeurt?
Dat is op zich al slecht, die eenmalige selectie maar dat is een andere discussie.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 10:09 schreef SocialDisorder het volgende:
En ja, dan loop je de kans dat je maar één keer geselecteerd wordt (Yildirim is daar niet alleen in, er zijn nog vele anderen met hem). Deal with it!
Dat de hele wereld dit begrijpt en jij niet zegt meer over jouw "horkerigheidsgehalte".quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 10:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is op zich al slecht, die eenmalige selectie maar dat is een andere discussie.
Maar het verschil tussen Denneboom en Yildirim is dat Denneboom gewoon Nederlander is en Ugur door Van Basten voor een keuze werd gesteld, met veel gedoe en bombarie en aandach van de pers en enorme druk. En vervolgens niets meer van zich liet horen.
Wie dat als 'inlevingsvermogen' typeert, heeft een hoog horkerigheidsgehalte.
Ik vind het echt belachelijk om de keuze die Yildirim moet maken, op de schouders van Van Basten te gooien. Yildirim moet zelf wanneer dan ook ja of nee zeggen. Turkije heeft net zo hard gepushed.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 10:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is op zich al slecht, die eenmalige selectie maar dat is een andere discussie.
Maar het verschil tussen Denneboom en Yildirim is dat Denneboom gewoon Nederlander is en Ugur door Van Basten voor een keuze werd gesteld, met veel gedoe en bombarie en aandach van de pers en enorme druk. En vervolgens niets meer van zich liet horen.
Hoezo is een éénmalige selectie slecht? Verwacht jij van elke coach dat hij precies weet hoe een speler zich gedraagt in een andere omgeving, een ander team en een ander niveau? Mag ik je even wijzen op zo'n beetje ALLE coaches in het betaald voetbal die spelers halen die later totaal niet blijken te functioneren binnen het team?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 10:13 schreef SCH het volgende:
[..]
bron: www.knvb.nlquote:Positie Naam wedstrijden doelpunten
462 Angenent Henk 1 0
463 Grobbe Jaap 1 0
464 Aarts Kees 1 0
465 Mesman Ferry 1 0
466 Peters Jan H. 1 0
467 Lietzen Feike 1 0
468 Reuser Martijn 1 0
469 Barendregt Jaap 1 0
470 Beek Jan van 1 0
471 Faber Ernest 1 0
472 Verlaat Frank 1 0
473 Vrauwdeunt Manus 1 1
474 Meutstege Wim 1 0
475 Marwijk Bert van 1 0
476 Duijnhouwer Toon 1 0
477 Henny Max 1 0
478 Jansen Nico 1 0
479 Babel Ryan 1 1
480 Hesselink Willem 1 1
481 Janssen Willy 1 0
En jij weet natuurlijk precies wat ze wel en niet met elkaar besproken hebben.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 10:41 schreef SCH het volgende:
Het gaat om omgangsvormen - daar moet je nou eenmaal gevoel voor hebben.
het zijn geen holmaten. Het is voetbal. Professioneel voetbal. Puur zaken dus. Omgangsvormen hebben daar weinig tot niets mee te maken. Als je goed genoeg bent wordt je geselecteerd. Als je niet goed genoeg bent wordt je niet geselecteerd. Als je misschien goed genoeg bent, wordt je een keer geselecteerd. Wat is je probleem daarmee?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 10:41 schreef SCH het volgende:
In de kwestie Van Bommel had ik kritiek op de manier waarop van Basten zich op een gegeven moment in de pers toch liet verleiden tot denegrerende uitspraken over van Bommel.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 10:41 schreef SCH het volgende:
quote:Van Basten kan twijfels Yildirim niet wegnemen
28/10/2005 14:32
Acht maanden geleden nam Ugur Yildirim het besluit. Hij werd Nederlands in plaats van Turks international. Maar de twijfel is terug, ook al is de Heerenveen-aanvaller nog wel in beeld bij Marco van Basten.
Op verzoek van Yildirim voerde zijn zaakwaarnemer Bob Maaskant dinsdag een gesprek met bondscoach Marco van Basten. Onderwerp van gesprek was de toekomst van de aanvaller van SC Heerenveen bij Oranje. Want sinds zijn debuut in het vriendschappelijke duel met Engeland kreeg Yildirim geen uitnodiging meer uit Zeist. Tegelijkertijd wordt aan hem getrokken zich beschikbaar te stellen voor Turkije.
Yildirim is allerminst uit beeld bij Van Basten, zo kreeg Maaskant te horen. 'Hij komt wel degelijk in aanmerking als hij zijn oude vorm weer terug heeft', vat de zaakwaarnemer tegen VI.nl de uitkomst van het gesprek samen.
Daarmee is geen duidelijkheid gekomen voor Yildirim, die overwoog zich weer beschikbaar te stellen voor Turkije als hij vierde of vijfde keuze zou zijn bij Oranje. De aanvaller van SC Heerenveen bevindt zich zodoende weer in de positie waarin hij begin van dit kalenderjaar zat. Toen werd hij heen en weer geslingerd tussen Nederland en Turkije. Na een gesprek met Van Basten koos hij voor Oranje, een keuze van verstand boven hart.
'Turkije is niet van de baan. Het ligt aan Yildirim zelf', zegt Maaskant. 'Maar het gaat pas weer spelen als hij een uitnodiging krijgt uit Turkije. Hij hoopt natuurlijk op het Nederlands elftal. Maar dat is moeilijk genoeg, als je realistisch bent.'
Turkije moet op 12 en 16 november ten koste van Zwitserland een WK-ticket afdwingen. Omdat Yildirim alleen in een oefenduel uit is gekomen voor Nederland, is hij ook nog speelgerechtigd voor Turkije.
Totale onzinpost!quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:11 schreef SCH het volgende:
"Zijn oude vorm weer terugheeft"
Ugur is nooit heel goed geweest, hij speelt nu beter dan toen hij werd opgeroepen. Toen was het blijbkaar wel goed genoeg. Totaal wanbeleid.
zoals zo'n 80% van z'n posts hierquote:
Het niet meer selecteren van Ugur met als reden dat hij niet meer in vorm zou zijn duidt volgens jou op totale wanbeleid.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, jij trekt volle zalen. Kom liever met argumenten ipv dit geneuzel.
Ik heb het consequent over het beleid hoor - moet je maar teruglezen. Heb ook kritiek op het snel oproepen van al dit soort Ajax-talenten. Affelay en Asatti (?) mogen blij zijn dat ze PSV-ers zijn.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:49 schreef SocialDisorder het volgende:
ik vind het overigens opmerkelijk dat SCH met geen woord rept over ene Ryan Babel die ook maar één interland op z'n naam heeft staan, en door niet opgesteld te worden ook mentaal beschadigd wordt, volgens de beredeneringen van SCH.
De geleerden zijn er nog niet helemaal over uit.quote:Op maandag 31 oktober 2005 00:25 schreef MaxPower het volgende:
Ik meende dat dat verhaal verzonnen was om de sloop van die huizen tegen te gaan Golfer? Het werkelijke geboortehuis van San Marco was toch 3 straten verderop?
Was jij niet tegen het selecteren van spelers na één goede wedstrijd? Maar idd, vBommel heeft een behoorlijke wedstrijd gespeeld.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:37 schreef The_M het volgende:
Selecteren die Bommel, speelde sterk vanavond tegen Real Sociedad![]()
Dat schreewt om een felicitatie topicquote:Op maandag 31 oktober 2005 00:07 schreef golfer het volgende:
Marco, ooit geboren in Bluezz haar vorige huisje in Utrecht, is vandaag jarig!
Van harte knul.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |