abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31731055
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
Yildirim heeft toch zelf gezegd, zonder dat er een pistool op zijn hoofd gericht werd, ik wil voor het Nederlands elftal uitkomen.

Van Basten heeft niet gedreigd, niets beloofd, niets. Hij heeft wel gezegd dat ie Yildirim er graag bij zou hebben, dat ie kans maakt op een selectie, maar dat hebben vd Meyde, Castelen toch ook? Verder kunnen Kuijt, Van Persie en Robben ook op die rechtervleugel uit de voeten.

Dus dan kan je al op voorhand incalculeren dat Yildirim ook weer niet al te veel kans maakt op een basisplaats. Het is geen topper die elke wedstrijd beslissend is op topniveau.
Ik vind het terecht dat Yildrim is afgevallen, maar ik vind dat een bondscoach rekening had moeten houden met de situatie waarin Yildrim zich bevond en de situatie waarin een Turkse Nederlander zich bevindt als het om trots/eer/nationaliteits kwesties aankomt.
De situatie van Yildrim is niette vergelijken met die van Dave van den Bergh bijv.
Yeah baby Yeah!
pi_31731479
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:17 schreef Elgigante het volgende:

[..]

maar ik vind dat een bondscoach rekening had moeten houden met de situatie waarin Yildrim zich bevond en de situatie waarin een Turkse Nederlander zich bevindt als het om trots/eer/nationaliteits kwesties aankomt.
.
Vind ik niet. Dat is een prive zaak waarbij hij de keuze zelf moet maken op basis van eigen gevoelens, advies van familie en vrienden. Het enige wat de bondscoach kan doen is zo eerlijk mogelijk een beeld schetsen van wat hij kan verwachten en wat hij van de speler denkt. Tuurlijk is de bondscoach wel zo slim om het wel positief te houden en hem niet rechtstreeks in de handen van de Turken te lullen, dat is logisch. Maar de Turken zullen net zo hard gepushd hebben, ze sturen ook niet voor niets een uitnodiging.

Het zou echt te belachelijk zijn wanneer Yildirim de voorkeur krijgt boven bijvoorbeeld vd Bergh of vd Meyde, omdat Yildirim moest kiezen tussen Nederland en Turkije. Op basis van prestaties moet dat.

Ten slotte is Van Basten een passant, hij zal niet de hele interland carriere van Yildirim bij Oranje coachen. Dus in hoeverre is de mening van Van Basten relevant?
pi_31731624
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:31 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Vind ik niet. Dat is een prive zaak waarbij hij de keuze zelf moet maken op basis van eigen gevoelens, advies van familie en vrienden. Het enige wat de bondscoach kan doen is zo eerlijk mogelijk een beeld schetsen van wat hij kan verwachten en wat hij van de speler denkt. Tuurlijk is de bondscoach wel zo slim om het wel positief te houden en hem niet rechtstreeks in de handen van de Turken te lullen, dat is logisch. Maar de Turken zullen net zo hard gepushd hebben, ze sturen ook niet voor niets een uitnodiging.

Het zou echt te belachelijk zijn wanneer Yildirim de voorkeur krijgt boven bijvoorbeeld vd Bergh of vd Meyde, omdat Yildirim moest kiezen tussen Nederland en Turkije. Op basis van prestaties moet dat.

Ten slotte is Van Basten een passant, hij zal niet de hele interland carriere van Yildirim bij Oranje coachen. Dus in hoeverre is de mening van Van Basten relevant?
Ik vind Yildrim ook niet geschikt voor Oranje, laat ik dat vooropstellen en om emotionele redenen als dit zou je uberhaupt niemand moeten prefereren boven iemand met betere kwaliteiten.

Ik vind dat van basten blijkbaar niet beseft heeft wat een icoon hij is tov Yildrim, als je gevraagd wordt voor Oranje (en dat lijkt me een eer, het is niet Spanje ofzo) door iemand als van Basten die bondscoach is, dan moet je behoorlijk stevig in je schoenen staan om dat te negeren en dan vind ik het een beetje merwaardig om hem dan gelijk af te sereveren, Yildirim is echt niet slechter gaan spelen sinds hij opgeroepen werd, het was vooraf dus al duidelijk.

Nu wordt hij misschien in Turkije door het halve land uitgekotst omdat hij bij de vijand heeft meegedaan, deels zijn eigen keuze, maar ook erg moeilijk gemaakt door de omstandgheden.

Gelukkig is ook van Basten een passant, de mening van van Basten is relevant aangezien hij selecteert en hij je de kans geeft om voor je land uit te komen.

Ik weet dus niet of van Basten eerlijk is geweest naar Ugur.
Yeah baby Yeah!
pi_31732821
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
Yildirim heeft toch zelf gezegd, zonder dat er een pistool op zijn hoofd gericht werd, ik wil voor het Nederlands elftal uitkomen.
Nou, er was wel degelijk sprake van een symbolisch pistool natuurlijk. Van Basten wilde duidelijkheid, zonder verder zelf duidelijkheid te geven. Niet echt professioneel.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 00:48:33 #105
81576 The_M
He, alles goed? Nee, 2 fout...
pi_31743633
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:18 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

niet op letten, zelfs ik snap die opmerking niet, en we weten allebi hoe ik denk over vBommel in Oranje
He SD, je verdedigt mij in zake Van Bommel Je leert het al een beetje
pi_31746518
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou, er was wel degelijk sprake van een symbolisch pistool natuurlijk. Van Basten wilde duidelijkheid, zonder verder zelf duidelijkheid te geven. Niet echt professioneel.
SCH, je bent weer wat van je geloofwaardigheid verloren.
Van Basten stelt hem voor de keuze, dat is zijn goed recht.
Dat Yildirim vervolgens voor het Nederlands Elftal kiest is zijn eigen keuze, het is een volwassen kerel met een goede eigen wil. Yildirim had ook zelf kunnen bedenken dat het moeilijk zou worden voor hem en van Basten kennende zal hij ook wel aangegeven hebben dat deze selectie niet garant staat voor de toekomst. Van Basten heeft gehandeld zoals een bondscoach dat zou moeten doen. Yildirim is door hem gewogen en te licht bevonden. Yildirim heeft nu nog gewoon het recht om alsnog voor Turkije te kiezen, wat is daar dan mis mee?
pi_31746986
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 07:54 schreef Robar het volgende:

Van Basten stelt hem voor de keuze, dat is zijn goed recht.
Hij was niet van plan hem te gebruiken maar wilde Yildirim een keuze afdwingen, dat is niet zo ethisch natuulrlijk. Maar Van Basten kan bij sommigen hier echt alles maken
pi_31747033
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 00:48 schreef The_M het volgende:

[..]

He SD, je verdedigt mij in zake Van Bommel Je leert het al een beetje
Huisarts is al gebeld. Moet nu 2 maal daags lithium slikken
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_31747046
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 09:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Hij was niet van plan hem te gebruiken maar wilde Yildirim een keuze afdwingen, dat is niet zo ethisch natuulrlijk. Maar Van Basten kan bij sommigen hier echt alles maken
Wat is het verschil tussen een Denneboom uitproberen en een Yildrim uitproberen?
pi_31747120
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 09:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Kom op nou SCH, je bent de laatste tijd echt alleen maar aan het mierenneuken.
Ik weet dat je van Basten niet ziet zitten en dat is je goed recht, maar kom dan wel met argumenten en stellingen die jouw mening kunnen bevestigen. Dit slaat echt helemaal nergens op.

Yildirim is getest en te licht bevonden.
Yildirim is zelf professioneel genoeg om te weten wat hij nu moet doen.
Je moet keuzes in het leven maken.
Van basten bood hem een kans om zich te bewijzen.
Hij kan nu gewoon alsnog voor Turkije kiezen.
Als van Basten hem had laten debuteren in een officiele wedstrijd, ja dan had je recht van spreken gehad, want dat had een selectie voor Turkije onmogelijk gemaakt. Nu zijn al zijn opties nog open en snapt hij denk ik zelf ook wel dat hij beter voor Turkije kan gaan, omdat het Nederlands elftal hem gewoon niet nodig heeft.
pi_31747202
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 09:13 schreef Robar het volgende:

[..]

Kom op nou SCH, je bent de laatste tijd echt alleen maar aan het mierenneuken.
Ik weet dat je van Basten niet ziet zitten en dat is je goed recht, maar kom dan wel met argumenten en stellingen die jouw mening kunnen bevestigen. Dit slaat echt helemaal nergens op.

Yildirim is getest en te licht bevonden.
Yildirim is zelf professioneel genoeg om te weten wat hij nu moet doen.
Je moet keuzes in het leven maken.
Van basten bood hem een kans om zich te bewijzen.
Hij kan nu gewoon alsnog voor Turkije kiezen.
Als van Basten hem had laten debuteren in een officiele wedstrijd, ja dan had je recht van spreken gehad, want dat had een selectie voor Turkije onmogelijk gemaakt. Nu zijn al zijn opties nog open en snapt hij denk ik zelf ook wel dat hij beter voor Turkije kan gaan, omdat het Nederlands elftal hem gewoon niet nodig heeft.
Het is wel duidelijk dat jij geen kritiek op Van Basten kan hebben en zelfs conclusies voor hem trekt die de beste man zelf nog niet getrokken heeft.

Het gaat erom dat een jongen van 20 jaar een zeer heftige keuze moest maken van Van Basten. Als je iemand voor zo'n keuze stelt dan moet je je goed realiseren wat je van iemand vraagt. Het is natuurlijk onzinnig om nu al te stellen, op basis van 1 oefenpartijtje en 20 minuten, dat hij te licht bevonden is. Alosf hij nooit meer in aanmerking zou komen?

Hij staat nu in de belangstelling van de Turkse bondscoach dus is het logisch dat hij nu op zijn beurt duidelijkheid van Van Basten verlangt. Die moet hij ook geven.
pi_31747432
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 09:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is wel duidelijk dat jij geen kritiek op Van Basten kan hebben en zelfs conclusies voor hem trekt die de beste man zelf nog niet getrokken heeft.

Het gaat erom dat een jongen van 20 jaar een zeer heftige keuze moest maken van Van Basten. Als je iemand voor zo'n keuze stelt dan moet je je goed realiseren wat je van iemand vraagt. Het is natuurlijk onzinnig om nu al te stellen, op basis van 1 oefenpartijtje en 20 minuten, dat hij te licht bevonden is. Alosf hij nooit meer in aanmerking zou komen?

Hij staat nu in de belangstelling van de Turkse bondscoach dus is het logisch dat hij nu op zijn beurt duidelijkheid van Van Basten verlangt. Die moet hij ook geven.
Dat is topsport SCH.
Het is hetzelfde wanneer een Ajax talent van 18-20 jaar de kans krijgt om naar Juventus te vertrekken, maar dat hij wel binnen een maand moet beslissen. Dan wordt je ook verplicht een keuze te maken waarvan je niet weet wat het beste zal uitpakken.

Topsport zit nu eenmaal vol moeilijke beslissingen en je zal altijd pas achteraf weten wat de juiste beslissing was.

Het is ook logisch dat hij nu duidelijkheid van van Basten verlangt, maar eigenlijk weet hij zelf ook wel dat hij niet goed genoeg is voor het Nederlands elftal. Vergeet niet dat er ook nog een trainingskamp aan de wedstrijd vooraf ging en dat van Basten op basis van de trainingen ook kan zien of een speler voldoet.

En het feit dat van Basten hem niet selecteert zegt toch genoeg?
Op dit moment vindt hij Yildirim niet voldoen voor het Nederlands elftal, dat is niet een conclusie trekken voor van Basten. Dat noemen ze een logische redenatie. Dat jij nu zegt dat ik geen kritiek kan hebben op van Basten, dat is een verkeerde conclusie trekken, want ik heb zeer zeker kritiek gegeven op de selectie van bepaalde spelers van Ajax! Maar je slaat zo ontzettend door in je koppigheid, dat je nu ook kritiek uit op een situatie die nu eenmaal zo werkt. Daar kan van Basten niets aan doen en het gebeurt overal ter wereld. Maar van Basten doet het nu, dus van Basten moet het ontgelden. Beetje jammer SCH.
pi_31747718
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 09:33 schreef Robar het volgende:

[..]

Dat is topsport SCH.
Het is hetzelfde wanneer een Ajax talent van 18-20 jaar de kans krijgt om naar Juventus te vertrekken, maar dat hij wel binnen een maand moet beslissen.
Dat valt in dezelfde bezopen categorie. We zijn volledig doorgeslagen op dat punt.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:59:39 #114
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31747823
Als iemand als Yildrim de professionele aanpak van Marco niet aan kan dan hoort-ie niet thuis in Oranje. Overigens heel sympathiek van Marco dat-ie Yildrim alleen voor een oefeninterland gevraagd had zodat Yildrim als-ie dat wenst ook nog voor Turkije uit kan komen.

Marco heeft er voor gezorgd dat laat de keuze nog steeds open voor die jongen en heeft niet alle interlandkansen voor hem alleen van hem als coach afhankelijk zijn. Hulde! Wat een enorm goed inlevingsvermogen. Dat zie je niet bij veel coaches
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_31747828
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 09:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat valt in dezelfde bezopen categorie. We zijn volledig doorgeslagen op dat punt.
Wat is er mis met de kwaliteiten van een speler (h)erkennen, en zo'n speler aantrekken?
pi_31747909
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 09:59 schreef Doc het volgende:
Als iemand als Yildrim de professionele aanpak van Marco niet aan kan dan hoort-ie niet thuis in Oranje. Overigens heel sympathiek van Marco dat-ie Yildrim alleen voor een oefeninterland gevraagd had zodat Yildrim als-ie dat wenst ook nog voor Turkije uit kan komen.

Marco heeft er voor gezorgd dat laat de keuze nog steeds open voor die jongen en heeft niet alle interlandkansen voor hem alleen van hem als coach afhankelijk zijn. Hulde! Wat een enorm goed inlevingsvermogen. Dat zie je niet bij veel coaches
Ja heel stoer, een jonge jongen gebruiken om je eigen beleid uit te testen. En vervolgens niks meer aan zo'n speler laten horen. Als dat een gezonde mentaliteit is, dan weet ik het niet meer.

Zoals wel eerder gezegd: het gaat om jonge jongens die kwetsbaar zijn en om een coach die blijkbaar niet zo goed weet om te gaan met dit soort mensen. Inlevingsvermogen nul, maar dat was al wel duidelijjk.

Maar je leest mijn posts toch niet Doc Je kunt het lekker toch niet laten he - grappige lieve macho ben je toch.
pi_31747984
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 09:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar het is nu eenmaal zo, die dillema's heb je nu eenmaal als topsporter.
Waarom van Basten er nu op aankijken, terwijl het al jaren/decennia's gebeurt?
pi_31747996
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 10:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja heel stoer, een jonge jongen gebruiken om je eigen beleid uit te testen. En vervolgens niks meer aan zo'n speler laten horen. Als dat een gezonde mentaliteit is, dan weet ik het niet meer.

Zoals wel eerder gezegd: het gaat om jonge jongens die kwetsbaar zijn en om een coach die blijkbaar niet zo goed weet om te gaan met dit soort mensen. Inlevingsvermogen nul, maar dat was al wel duidelijjk.

Maar je leest mijn posts toch niet Doc Je kunt het lekker toch niet laten he - grappige lieve macho ben je toch.
zoals ik al zei; Oranje is een selectie-elftal. Alleen de spelers die de bondscoach wil, komen erin. Geen enkele speler heeft recht op een selectie.
Na het EK2004 was de roep om een nieuw Oranje vanuit heel NL hoorbaar. Dan moet je uit gaan proberen met welke spelers dat nieuwe Oranje dan oet gaan spelen. En ja, dan loop je de kans dat je maar één keer geselecteerd wordt (Yildirim is daar niet alleen in, er zijn nog vele anderen met hem). Deal with it!
pi_31748022
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 10:08 schreef Robar het volgende:

[..]

Maar het is nu eenmaal zo, die dillema's heb je nu eenmaal als topsporter.
Waarom van Basten er nu op aankijken, terwijl het al jaren/decennia's gebeurt?
Ik kijk anderen er ook op aan hoor maar ook Van Baseten, ook omdat hij het wel ongelooflijk verprutst en blijkt totaal geen empathisch en sociaal gevoel te hebben.
pi_31748058
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 10:09 schreef SocialDisorder het volgende:
En ja, dan loop je de kans dat je maar één keer geselecteerd wordt (Yildirim is daar niet alleen in, er zijn nog vele anderen met hem). Deal with it!
Dat is op zich al slecht, die eenmalige selectie maar dat is een andere discussie.

Maar het verschil tussen Denneboom en Yildirim is dat Denneboom gewoon Nederlander is en Ugur door Van Basten voor een keuze werd gesteld, met veel gedoe en bombarie en aandach van de pers en enorme druk. En vervolgens niets meer van zich liet horen.

Wie dat als 'inlevingsvermogen' typeert, heeft een hoog horkerigheidsgehalte.
pi_31748280
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 10:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is op zich al slecht, die eenmalige selectie maar dat is een andere discussie.

Maar het verschil tussen Denneboom en Yildirim is dat Denneboom gewoon Nederlander is en Ugur door Van Basten voor een keuze werd gesteld, met veel gedoe en bombarie en aandach van de pers en enorme druk. En vervolgens niets meer van zich liet horen.

Dat de hele wereld dit begrijpt en jij niet zegt meer over jouw "horkerigheidsgehalte".
Het is de normaalste zaak van de wereld.
Doe eens een search op spelers over de hele wereld met slechts 1 interland.
Ik denk dat je er vele honderden/duizenden tegenkomt.
Van Basten heeft gedaan wat hij mag doen als bondscoach.
Daar is helemaal niets mis mee.
Als hij hiermee zijn mogelijkheid om voor Turkije te spelen had afgepakt, dan had je recht van spreken gehad. Nu heb je dat dus niet!
pi_31748289
quote:

[..]

Ik vind het echt belachelijk om de keuze die Yildirim moet maken, op de schouders van Van Basten te gooien. Yildirim moet zelf wanneer dan ook ja of nee zeggen. Turkije heeft net zo hard gepushed.

Als profvoetballer moet je zelf nagaan wat je kansen kunnen zijn, hoeveel kans je maakt op eventuele selecties en hoe goed je daarvoor moet voetballen. Ook al is ie 20, het is geen klein kind hoor. Affelay kan toch ook al kiezen?

Dus jij zou straks voor Yildirim kiezen tussen een gelijkwaardige spelers (bijv vd Bergh of vd Meijde) en Yildirim, puur omdat Yildirim een keuze heeft moet maken? Pure bullshit.

En uitleg, tsja. Ik word toch ook niet gebeld waarom ik er niet bijzit? Al die Nederlandse spelers worden toch ook niet gebeld? Seedorf, Kluivert, Melchiot, vd Meijde, Bobson, Denneboom, etc worden toch ook niet meer gebeld?
pi_31748309
quote:

[..]

Hoezo is een éénmalige selectie slecht? Verwacht jij van elke coach dat hij precies weet hoe een speler zich gedraagt in een andere omgeving, een ander team en een ander niveau? Mag ik je even wijzen op zo'n beetje ALLE coaches in het betaald voetbal die spelers halen die later totaal niet blijken te functioneren binnen het team?

Het feit dat vBasten Yildirim selecteert voor een OEFENWEDSTRIJD om te kijken in hoeverre hij bruikbaar is in Oranje vind ik juist van inlevingsvermogen getuigen. Want daarmee houdt hij voor Yildirim de mogelijkheden open.
Hij heeft Yildirim niet voor een keuze gesteld, maar naar zijn MENING gevraagd. Hij wilde weten in hoeverre Yildirim bereid was om voor Oranje te spelen, en niet voor Turkije. Yildirim heeft aangegeven dat hij bereid was om voor Oranje uit te komen. vBasten heeft hem uitgeprobeerd, en gezien dat hij nog niet zover is. Yildirim heeft nu dus de keuze; of voor Turkije spelen en het zeker komende WK meemaken in een speelstijl die hem niet ligt (zijn woorden), of bij Heerenveen zichzelf beter maken en misschien het WK en EK meemaken met Oranje (wiens speelstijl hem wel ligt).
pi_31748372
Oranje internationals met één interland:
quote:
Positie Naam wedstrijden doelpunten
462 Angenent Henk 1 0
463 Grobbe Jaap 1 0
464 Aarts Kees 1 0
465 Mesman Ferry 1 0
466 Peters Jan H. 1 0
467 Lietzen Feike 1 0
468 Reuser Martijn 1 0
469 Barendregt Jaap 1 0
470 Beek Jan van 1 0
471 Faber Ernest 1 0
472 Verlaat Frank 1 0
473 Vrauwdeunt Manus 1 1
474 Meutstege Wim 1 0
475 Marwijk Bert van 1 0
476 Duijnhouwer Toon 1 0
477 Henny Max 1 0
478 Jansen Nico 1 0
479 Babel Ryan 1 1
480 Hesselink Willem 1 1
481 Janssen Willy 1 0
bron: www.knvb.nl

hoor je één van hen mekkeren?
pi_31748685
Het gaat om omgangsvormen - daar moet je nou eenmaal gevoel voor hebben.
pi_31748802
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 10:41 schreef SCH het volgende:
En jij weet natuurlijk precies wat ze wel en niet met elkaar besproken hebben.
Verwijt je mij dat ik conclusies voor iemand trek, terwijl jij conclusies trekt en niet eens het fijne van de situatie weet.
pi_31748824
quote:
het zijn geen holmaten. Het is voetbal. Professioneel voetbal. Puur zaken dus. Omgangsvormen hebben daar weinig tot niets mee te maken. Als je goed genoeg bent wordt je geselecteerd. Als je niet goed genoeg bent wordt je niet geselecteerd. Als je misschien goed genoeg bent, wordt je een keer geselecteerd. Wat is je probleem daarmee?
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:33:52 #128
71937 Schupi
Leven en laten leven
pi_31752674
quote:
In de kwestie Van Bommel had ik kritiek op de manier waarop van Basten zich op een gegeven moment in de pers toch liet verleiden tot denegrerende uitspraken over van Bommel.

In deze vind ik echter dat Van Basten niet te verwijten valt. Hij heeft inderdaad geïnformeerd naar de bereidheid om voor Oranje uit te komen. Yildrim is toen gewogen en op dat moment te licht bevonden. Ik denk dat als hij duidelijkheid van van Basten wil dat hij niet veel meer te horen krijgt dan dat hij op dit moment niet het gewenste niveau heeft. Van Basten zal hem ook best laten weten wat er in zijn ogen dan moet verbeteren. Het is dan aan Yildrim om in te schatten of hij in de toekomst wel het gewenste niveau kan halen, om eventueel zijn conclusie te trekken. Het zou wat anders zijn als Van Basten op deze manier bewust de weg naar Turkije heeft willen afsnijden.

Wat mij als romanticus, vervuld met nostalgie, nog het meeste stoort is de berekenende manier waarop men deze keuzes maakt. Het zou toch zo moeten zijn dat je hart ingeeft dat je voor een bepaald land moet kiezen. Ik weet wel dat het zo niet meer werkt, jammer. Matthijs van Nieuwkerks' oproep (in Sportpaleis De Jong) aan Kalou om voor de Ivoorkust te kiezen was daarom helemaal naar mijn hart.
pi_31755165
Weinig karakter trouwens om op het moment dat je even uit beeld bent meteen weer voor Turkije te willen kiezen, en eigenlijk Marco chanteren voor een plek in de selectie.

Terwijl ik me nog vrij goed kan herinneren toen ie destijds voor Oranje had gekozen dat ie zeker niet meer voor Turkije zou uitkomen. Die keuze zou definitief zijn, want de vraag is hem destijds letterlijk gesteld : wat als je nu eenmalig in beeld bent en weer afvalt, ga je dan alsnog voor Turkije spelen. Nee nee nee, dat was absoluut niet de bedoeling.

Hij moet lekker wieberen richting Turkije, want dit is duidelijk geen echte NL'er maar een excuus-NL'er die Oranje wou gebruiken, en zodra het tegenzit is ie toch weer Turk. Bah bah. Leuk dat vBasten hem trouwens lekker in twijfel laat dat ie toch nog in beeld is, nu twijfelt ie nog meer.
pi_31755272
quote:
Van Basten kan twijfels Yildirim niet wegnemen

28/10/2005 14:32

Acht maanden geleden nam Ugur Yildirim het besluit. Hij werd Nederlands in plaats van Turks international. Maar de twijfel is terug, ook al is de Heerenveen-aanvaller nog wel in beeld bij Marco van Basten.

Op verzoek van Yildirim voerde zijn zaakwaarnemer Bob Maaskant dinsdag een gesprek met bondscoach Marco van Basten. Onderwerp van gesprek was de toekomst van de aanvaller van SC Heerenveen bij Oranje. Want sinds zijn debuut in het vriendschappelijke duel met Engeland kreeg Yildirim geen uitnodiging meer uit Zeist. Tegelijkertijd wordt aan hem getrokken zich beschikbaar te stellen voor Turkije.

Yildirim is allerminst uit beeld bij Van Basten, zo kreeg Maaskant te horen. 'Hij komt wel degelijk in aanmerking als hij zijn oude vorm weer terug heeft', vat de zaakwaarnemer tegen VI.nl de uitkomst van het gesprek samen.

Daarmee is geen duidelijkheid gekomen voor Yildirim, die overwoog zich weer beschikbaar te stellen voor Turkije als hij vierde of vijfde keuze zou zijn bij Oranje. De aanvaller van SC Heerenveen bevindt zich zodoende weer in de positie waarin hij begin van dit kalenderjaar zat. Toen werd hij heen en weer geslingerd tussen Nederland en Turkije. Na een gesprek met Van Basten koos hij voor Oranje, een keuze van verstand boven hart.

'Turkije is niet van de baan. Het ligt aan Yildirim zelf', zegt Maaskant. 'Maar het gaat pas weer spelen als hij een uitnodiging krijgt uit Turkije. Hij hoopt natuurlijk op het Nederlands elftal. Maar dat is moeilijk genoeg, als je realistisch bent.'

Turkije moet op 12 en 16 november ten koste van Zwitserland een WK-ticket afdwingen. Omdat Yildirim alleen in een oefenduel uit is gekomen voor Nederland, is hij ook nog speelgerechtigd voor Turkije.
Ugur
pi_31755462
"Zijn oude vorm weer terugheeft"

Ugur is nooit heel goed geweest, hij speelt nu beter dan toen hij werd opgeroepen. Toen was het blijbkaar wel goed genoeg. Totaal wanbeleid.
pi_31755534
Toen ie gehypt werd scoorde ie veel vaker en had ie meer assists, kreeg ie steevast hogere cijfers voor zijn matches. Toen het gezeur rondom hem is begonnen met kiezen ging ie steeds minder spelen, en net toen ie een kans kreeg was het echt dramatisch qua vorm.

Op dat niveau waar ie eerst zat zit ie zeker nog steeds niet, maar hij is wel weer wat constanter en bepalender. Dus niks wanbeleid, gewoon weer de naakte waarheid.
pi_31755731
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 15:11 schreef SCH het volgende:
"Zijn oude vorm weer terugheeft"

Ugur is nooit heel goed geweest, hij speelt nu beter dan toen hij werd opgeroepen. Toen was het blijbkaar wel goed genoeg. Totaal wanbeleid.
Totale onzinpost!
pi_31755844
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 15:20 schreef Robar het volgende:

[..]

Totale onzinpost!
zoals zo'n 80% van z'n posts hier
pi_31756179
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 15:20 schreef Robar het volgende:

[..]

Totale onzinpost!
Nee, jij trekt volle zalen. Kom liever met argumenten ipv dit geneuzel.
pi_31756258
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 15:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, jij trekt volle zalen. Kom liever met argumenten ipv dit geneuzel.
Het niet meer selecteren van Ugur met als reden dat hij niet meer in vorm zou zijn duidt volgens jou op totale wanbeleid.

Dat vind ik dus de grootst mogelijke onzin.
Totale wanbeleid vanwege zijn handelen omtrent Ugur . . .

Jij trekt in ieder geval wel volle zalen met je vermakelijke onnozele opmerkingen
pi_31756503
SCH heb jij persoonlijk contact met de Dennebomen, v/d Bergh's en Yildirims van deze wereld? Want jij weet zo goed van hen dat ze beschadigd zijn en dat ze het moeilijk hebben met hun eenmalige selectie. Misschien zijn ze wel blij dat ze met hun kwaliteiten in ieder geval één keer voor Oranje hebben gespeeld (of iig met Oranje hebben getraind) en beseffen ze zelf heel goed dat ze op dit moment niet de juiste vorm bezitten en ervaren ze hun eenmalige selectie niet als een last.

Dan kun je weer zeggen dat het vanaf het begin duidelijk was dat ze tekort kwamen, maar bij een Boulahrouz (die ook geen ervaring had) pakt het wel redelijk tot goed uit.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_31756625
ik vind het overigens opmerkelijk dat SCH met geen woord rept over ene Ryan Babel die ook maar één interland op z'n naam heeft staan, en door niet opgesteld te worden ook mentaal beschadigd wordt, volgens de beredeneringen van SCH.
pi_31756684
SCH zou als bondscoach praatgroepjes en theekransjes opgesteld hebben om het traumatische verlies te verwerken van deze spelers in de selectie.

Hij zou een troetel-bondscoach zijn die iedereen tevreden wil houden met knuffel-sessie's. Niet gehinderd door enige kennis van voetbalzaken zou ie echter wel onderaan de poules staan, dat dan weer wel.

Als de sfeer maar goed is en de afvallers tevreden zijn.
pi_31756833
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 15:49 schreef SocialDisorder het volgende:
ik vind het overigens opmerkelijk dat SCH met geen woord rept over ene Ryan Babel die ook maar één interland op z'n naam heeft staan, en door niet opgesteld te worden ook mentaal beschadigd wordt, volgens de beredeneringen van SCH.
Ik heb het consequent over het beleid hoor - moet je maar teruglezen. Heb ook kritiek op het snel oproepen van al dit soort Ajax-talenten. Affelay en Asatti (?) mogen blij zijn dat ze PSV-ers zijn.
pi_31761893
Afellay is ook al opgeroepen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 30 oktober 2005 @ 21:37:55 #142
81576 The_M
He, alles goed? Nee, 2 fout...
pi_31822064
Selecteren die Bommel, speelde sterk vanavond tegen Real Sociedad
  maandag 31 oktober 2005 @ 00:07:49 #143
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31827149
Marco, ooit geboren in Bluezz haar vorige huisje in Utrecht, is vandaag jarig!

Van harte knul.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_31827494
Ik meende dat dat verhaal verzonnen was om de sloop van die huizen tegen te gaan Golfer? Het werkelijke geboortehuis van San Marco was toch 3 straten verderop?
  maandag 31 oktober 2005 @ 00:30:09 #145
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31827573
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 00:25 schreef MaxPower het volgende:
Ik meende dat dat verhaal verzonnen was om de sloop van die huizen tegen te gaan Golfer? Het werkelijke geboortehuis van San Marco was toch 3 straten verderop?
De geleerden zijn er nog niet helemaal over uit.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 31 oktober 2005 @ 02:13:53 #146
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_31828831
Gefeliciteerd Marco, dat je nog maar lang en met veel succes met een Oranje scepter over de komende mondiale toernooien mag gaan zwaaien
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_31830058
MARCO
  maandag 31 oktober 2005 @ 08:37:55 #148
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_31830133
Volgende week de playoffs?

Oh nee, die hoeven we niet te doen
pi_31830322
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:37 schreef The_M het volgende:
Selecteren die Bommel, speelde sterk vanavond tegen Real Sociedad
Was jij niet tegen het selecteren van spelers na één goede wedstrijd? Maar idd, vBommel heeft een behoorlijke wedstrijd gespeeld.
  maandag 31 oktober 2005 @ 09:11:55 #150
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_31830567
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 00:07 schreef golfer het volgende:
Marco, ooit geboren in Bluezz haar vorige huisje in Utrecht, is vandaag jarig!

Van harte knul.
Dat schreewt om een felicitatie topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')