abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31526483
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 02:07 schreef Elgigante het volgende:
"Desondanks was iedereen blij met zijn aanstelling, het voetbalpubliek had een grenzeloos vertrouwen in de ex-topvoetballer die jaren op de golfcourse had vertoefd. Hij werd als een verloren zoon in de armen gesloten en kon op ongekend veel krediet rekenen. "

Dit gold inderdaad voor de ajacieden in Nederland, maar bij de overige mensen viel dat best wel mee, het stuk toont aan dat een kinderhand snel gevuld is en dat mijn graag een eigen werkelijkheid creert.
ik denk dat het juist andersom is, de kritiek kwam pas toen vBommel niet meer als vaste waarde in Oranje beschouwd werd door de bondscoach. En die kritiek kwam voornamelijk vanuit het zuiden des lands, omgeving Eindhoven
Maar ook Derksen, een groot voorstander van vBommel in Oranje, heeft vertrouwen in deze bondscoach (zie stukje ergens hierboven).
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_31528648
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 08:22 schreef DeTolk het volgende:
staat een stukje in het NHD over de nieuwe shirts van Oranje.

Thuisshirt
Het wordt een warmere kleur oranje, met het oude KNVB logo (grijs) op de borst, witte broek en oranje sokken

Uitshirt
Wit shirt met rood/blauwe bies, broek/sokken???
Halen ze dat dartbord dan van de borst af?

Marco
pi_31528724
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 08:42 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

ik denk dat het juist andersom is, de kritiek kwam pas toen vBommel niet meer als vaste waarde in Oranje beschouwd werd door de bondscoach. En die kritiek kwam voornamelijk vanuit het zuiden des lands, omgeving Eindhoven
Da's niet helemaal waar hoor. Ik had al kritiek op zijn aanstelling.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:33:25 #34
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_31528764
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 10:28 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Marco
dartbord
pi_31528828
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 10:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Da's niet helemaal waar hoor. Ik had al kritiek op zijn aanstelling.
jiji telt niet mee
pi_31529016
quote:
zal wel niet.

ik dacht bij een van de eerste interlands toen dat lottoballetje op het shirt stond dat het kwam doordat de weet ik veel welke loterij (staatsloterij ofzo) Oranje sponserde.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 18:52:12 #37
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_31563735
Nog ver weg , maar een vermelding waardig
quote:
Oranje groepshoofd bij loting EK 2008

Oranje is door de Europese voetbalbond UEFA ingedeeld in de eerste ‘pot’ voor de loting voorafgaand aan het EK van 2008 in Oostenrijk en Zwitserland. Het Nederlands elftal heeft daarmee de status van groepshoofd.

De loting voor het Europees kampioenschap staat gepland voor 27 januari in Montreux. Uiteindelijk wordt in één groep met acht landen en zes groepen met zeven landen gestreden om de EK-tickets.

De Nederlandse ploeg zit in eenzelfde pot (‘pot 1’) als Griekenland, Portugal, Tsjechië, Engeland, Frankrijk en Zweden. Deze tegenstanders ontloopt Oranje dus in de kwalificatie.

Overzicht van de overige ‘potten’.

Pot 2: Duitsland, Kroatië, Italië, Turkije, Polen, Spanje, Roemenië.

Pot 3: Servië-Montenegro, Rusland, Denemarken, Noorwegen, Bulgarije, Oekraïne, Slowakije.

Pot 4: Bosnië-Herzegovina, Ierland, België, Letland, Israël, Schotland, Slovenië.

Pot 5: Hongarije, Finland, Estland, Wales, Litouwen, Albanië, IJsland.

Pot 6: Georgië, Macedonië, Wit-Rusland, Armenië, Noord-Ierland, Cyprus, Moldavië.

Pot 7: Liechtenstein, Azerbeidzjan, Andorra, Malta, Faroer Eilanden, Kazachstan, Luxemburg, San Marino.

De organiserende landen Zwitserland en Oostenrijk zijn automatisch geplaatst voor het eindtoernooi.
pi_31573490
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 18:52 schreef DeTolk het volgende:
Nog ver weg , maar een vermelding waardig
[..]

Ik maak me meer zorgen over het 'net-niet-groepshoofd-zijn' op het komende WK.

Toch vreemd als je 2e staat op de Fifa-lijst én Nederland heet.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 20 oktober 2005 @ 03:05:55 #39
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31573547
Ach, ik kan daar niet zo over wakker liggen. Als je wereldkampioen wilt worden moet je de pot-1 ploegen toch wel kunnen verslaan. Misschien heb je daardoor net een mooie meevaller en schop je Duitsland ofzo er gelijk uit.
pi_31573555
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 03:05 schreef twi het volgende:
Ach, ik kan daar niet zo over wakker liggen. Als je wereldkampioen wilt worden moet je de pot-1 ploegen toch wel kunnen verslaan. Misschien heb je daardoor net een mooie meevaller en schop je Duitsland ofzo er gelijk uit.
Is ook zo..
Als je Weltmeister wilt worden moet je van iedereen kunnen winnen, al zou ik het niet erg vinden om de eerste ronde wat 'in' te komen.
Yeah baby Yeah!
pi_31574213
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 03:07 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Is ook zo..
Als je Weltmeister wilt worden moet je van iedereen kunnen winnen, al zou ik het niet erg vinden om de eerste ronde wat 'in' te komen.
Het is toch mooi meegenomen dat je in de eerste ronde een "relatief eenvoudige loting" krijgt.
Het is toch zeker vreemd dat Nederland met zo een kwalificatie en als nummer 2 op de FIFA ranglijst (ondertussen nog 6 punten verder uitgelopen op nummer 3 Tsjechie) niet een groepshoofd zal zijn. Maar goed, de FIFA doet al jaren precies wat ze zelf willen . . . .
pi_31574453
volgens mij zijn er 3 personen op deze wereld te vinden die dat ranking-systeem voor potten-indeling van de FIFA begrijpen.
pi_31575071
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 08:27 schreef SocialDisorder het volgende:
volgens mij zijn er 3 personen op deze wereld te vinden die dat ranking-systeem voor potten-indeling van de FIFA begrijpen.
* meldt
pi_31575166
1 down, 2 to go
pi_31575267
Marco heeft ook echt zo'n typisch groepshoofd
pi_31575389
wat ik nou toch vind:
quote:
Kalou, Babel en Maduro genomineerd
Door Olga (Nuongirl) op donderdag 20 oktober 2005 09:37
Bron: Nieuws.nl/Novum/Infostrada - Submitter: Bupatih

Salomon Kalou, Ryan Babel en Hedwiges Maduro zijn drie van de voetballers die door de Italiaanse krant Tuttosport genomineerd zijn voor de titel beste jonge voetballer van Europa.

Maar het trio lijkt buiten de prijzen te gaan vallen, de concurrentie is sterk en bestaat onder meer uit wereldtoppers als Lionel Messi, Wayne Rooney en Cristiano Ronaldo.

Twee jaar geleden werd Rafael van der Vaart door de Europese journalisten gekozen tot beste jonge speler van Europa. Rooney was vorig jaar de beste.
bron: http://sport.fok.nl/voetbal/nieuws/18756

Worden nu de anti-Babel en anti-Maduro gevoelens nu ineens omgedraaid?
Aangezien dit soort verkiezingen constant gebruikt worden om vBommels plek in Oranje te beargumenteren, lijkt me het van wel. Zeker als je je bedenkt dat Messi, Cristiano Ronaldo en Rooney vaste waardes in hun nationale elftallen zijn, en Maduro en Babel dus blijkbaar bij die top gerekend worden........
pi_31575406
Ronaldo zal het wel niet worden nu.
pi_31579243
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 07:44 schreef Robar het volgende:

[..]

Het is toch mooi meegenomen dat je in de eerste ronde een "relatief eenvoudige loting" krijgt.
Het is toch zeker vreemd dat Nederland met zo een kwalificatie en als nummer 2 op de FIFA ranglijst (ondertussen nog 6 punten verder uitgelopen op nummer 3 Tsjechie) niet een groepshoofd zal zijn. Maar goed, de FIFA doet al jaren precies wat ze zelf willen . . . .
Blijkbaar wordt er gekeken naar de laatste optredens op 3 WK's en/of EK's.
WK: '94 halve finale, '98 halve finale, '02 niet gekwalificeerd.
EK: '96 8e finales?), '00 halve finale, '04 halve finale.
Niet slecht eigenlijk, maar blijkbaar zijn er 8 ploegen die constanter presteren, want Nederland staat op plaats 9.
Als Spanje eruit vliegt in de play-offs zijn we wel groepshoofd.

Laat ons maar ingedeeld worden bij Spanje, di bakken er toch nooit iets van op een eindtoernooi en willen we eigenlijk Don Leo of Hidding-Ghu in de poule?
Yeah baby Yeah!
pi_31579303
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 09:46 schreef SocialDisorder het volgende:
wat ik nou toch vind:
[..]

bron: http://sport.fok.nl/voetbal/nieuws/18756

Worden nu de anti-Babel en anti-Maduro gevoelens nu ineens omgedraaid?
Aangezien dit soort verkiezingen constant gebruikt worden om vBommels plek in Oranje te beargumenteren, lijkt me het van wel. Zeker als je je bedenkt dat Messi, Cristiano Ronaldo en Rooney vaste waardes in hun nationale elftallen zijn, en Maduro en Babel dus blijkbaar bij die top gerekend worden........
Waar de selectie van Babel op gebaseerd is lijkt me een raadsel eigenlijk en ook Maduro heeft nog niet veel in Ajax 1 gespeeld.
Bovendien Messi omschrijven als wereldster gaat me iets te ver, die jongen heeft net een jeugd WK gewonnen en iets van 30 minuten in het eerste bij Barca gespeeld.

Maar het is wel een mooie opsteker voor die jongens in elkgeval, erg knap!

Dit is natuurlijk een verkiezing van de beste jongelingen en niet van de beste spelers dus over selectie bij het grote Oranje is dit weinigzeggend.
Yeah baby Yeah!
pi_31579625
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 13:56 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Blijkbaar wordt er gekeken naar de laatste optredens op 3 WK's en/of EK's.
WK: '94 halve finale kwart finale, '98 halve finale, '02 niet gekwalificeerd.
EK: '96 8e finales, '00 halve finale, '04 halve finale.
Niet slecht eigenlijk, maar blijkbaar zijn er 8 ploegen die constanter presteren, want Nederland staat op plaats 9.
pi_31579825
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 13:56 schreef Elgigante het volgende:
en willen we eigenlijk Don Leo of Hidding-Ghu in de poule?
makkelijke 6 punten, ja dus!
pi_31680547
Marco maakt weer vriendjes denk ik
quote:
Maarten Stekelenburg bij voorlopig Oranje

25/10/2005 15:03

Marco van Basten heeft één nieuwe naam opgenomen in de voorlopige selectie van het Nederlands elftal. Voor het oefenduel met de Italianen (op 12 november) haalde de bondscoach Maarten Stekelenburg bij de Oranje-spelersgroep.

In totaal maakte Van Basten 34 namen bekend van spelers die in de voorlopige selectie zijn opgenomen. Dat is er één meer dan een dikke maand geleden, toen hij er 33 presenteerde. Geen enkele international is afgevallen, alleen de doelman van Ajax is teruggekeerd.

Stekelenburg maakte vorige week zijn comeback bij Ajax, waar hij door een schouderblessure lange tijd niet aan spelen was toegekomen. Inmiddels stond de enkelvoudig international alweer drie duels onder de Amsterdamse lat.

De voorlopige Oranje-selectie

Doel:
Henk Timmer (AZ), Edwin van der Sar (Manchester United), Maarten Stekelenburg (Ajax) en Oscar Moens (Willem II).
Verdediging: Urby Emanuelson (Ajax), Wilfred Bouma (Aston Villa), Tim de Cler, Barry Opdam en Ron Vlaar (allen AZ), Giovanni van Bronckhorst (Barcelona), Serginho Greene (Feyenoord), Khalid Boulahrouz (HSV), Theo Lucius en André Ooijer (beiden PSV) en Jan Kromkamp (Villarreal).
Middenveld: Nigel de Jong, Olaf Lindenbergh, Hedwiges Maduro en Wesley Sneijder (allen Ajax), Denny Landzaat (AZ), Mark van Bommel (Barcelona), Rafael van der Vaart (HSV), George Boateng (Middlesbrough), Ibrahim Afellay en Phillip Cocu (beiden PSV) en Edgar Davids (Tottenham Hotspur).
Aanval: Ryan Babel (Ajax), Robin van Persie (Arsenal), Roy Makaay (Bayern München), Arjen Robben (Chelsea), Romeo Castelen en Dirk Kuijt (beiden Feyenoord), Ruud van Nistelrooy (Manchester United) en Jan Vennegoor of Hesselink (PSV).
Wel logisch natuurlijk. Uiteindelijk zal 'de Steek' eerste keeper van Oranje moeten kunnen worden.
pi_31680662
[sarcasme]
"Marco is een hoer van Eindhoven, dat hij vBommel onder druk van de PSV-supporters selecteert!"
[/sarcasme]

Logische voorselectie. Ben benieuwd wie er af gaan vallen.
pi_31681425
En Van Bommel valt vast weer af bij de definitieve selectie
pi_31681503
Ben benieuwd wat Yildirm gaat doen, wel sterk dat hij Van Basten een koekje van eigen deeg geeft.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:24:01 #56
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_31681639
Bommel wordt zometeen recordhouder bij de Voorlopige Selectie
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:25:51 #57
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_31681666
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 16:15 schreef SCH het volgende:
Ben benieuwd wat Yildirm gaat doen, wel sterk dat hij Van Basten een koekje van eigen deeg geeft.
Wat kan ie doen dan?
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_31681693
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 16:25 schreef PyTh het volgende:

[..]

Wat kan ie doen dan?
Behalve heel hard schoppen?

Zich beschikbaar stellen voor Turkije.
pi_31681717
Deze spelers moeten in ieder geval afvallen:

Doel: Moens

Verdediging: Greene (wat doet hij in hemelsnaam! in Oranje) , Oojer/Lucius/de Cler (één van deze drie, omdat ze alle drie dezelfde type verdediger zijn)

Middenveld: Linderbergh, Boateng, Van Bommel (deze kneus MOET zeker oprotten)

Aanval: Vennegoor/Babel (één van deze 2, Babel vind ik iets te wisselvallig en onervaren maar in de toekomst zal hij zeker heel belangrijk zijn, Vennegoor is een harde werker, maar heeft iets te weinig kwaliteit, dan kun je beter Kuijt in de spits zetten, die werkt minstens zo hard en heeft meer kwaliteit). Bovendien hebben we aan Van Nistelrooij en Makaay al twee hele goede spitsen in huis.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_31681752
Babel zal weg afvallen met zijn spel. Castelen mag van mij ook wel afvallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')