Ik heb altijd al gedacht dat super mario bros. 2 usa op de 8-bits Nintendo Amerikaans werk was, in de zin van dat zij ook computerspelletjes konden maken zoals alleen de Japanners dat kunnen. Ik had ook gedacht dat SMB2 de equivalent was van het Japanse mario bros. - the lost levels.
Totdat ik vandaag deze linkjes tegenkwam:
http://www.progressiveboink.com/archive/dokidokipanic.htmlhttp://www.nesplayer.com/features/doki/doki.htmIk wist het niet, jullie wel??
Het wordt wel eens vaker gedaan, zie zo ook eens Alex Kidd in High-Tech world, dat oorspronkelijk een voor ons totaal onbekend Japans spel was, waar ze Alex Kidd e.d. ingepropt hebben.
Vandaar dat deze twee spelletjes qua speelstijl gewoon niet in hun rijtjes pasten!
Ik vond het al zo gek!
-na een onderzoekje zie ik zelfs dat nintendo een heel disklezend systeem heeft
http://www.silicium.org/console/nintendo/famicom_disk.htmTjonge.
![]()
Snel maar eens allemaal lezen.
Ik ga wel wat later naar bed...
[ Bericht 10% gewijzigd door Brett-Anderson op 17-10-2005 01:48:22 ]
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .