abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 oktober 2005 @ 18:58:54 #1
132716 020-NRD
Doe maar stoer
pi_31493388
Gister avond fietste ik en kwam aan bij een kruising. Aan mijn linkerkant tunneltje die ook uitkomt op de kruising. Het was al donker en het is een onveilig stukje want er staan ook bosjes. Een jongen komt uit het tunneltje met een rotvaart, ik kom de hoek om en rem meteen toen ik hem zag. Hij vermindert geen vaart, wijkt niet uit en klapt vol op me voorband. Ik zeg ja dit is een probleem. Want het hele wiel is dubbel geklapt. het is niet een hele goedkope fiets en het is een wiel met trommelrem. Dus ik vraag ze nummer en zeg ik bel je morgen.

Dus hoe ga ik dit nu netjes oplossen? Ik weet zelf vrij weinig van verzekeringen, dat regelt me moeder allemaal nog maar nu zal ik dit toch even zelf met hem moeten afhandelen.
Hoe kan ik het het beste oplossen? Het is totaal niet dat er ruzie was, hij schrok zelf ook heel erg en zag geloof ik zijn fout wel in. Ik schat hem rond de 15 jaar dus ik zal wel uiteindelijk met ze moeder aan de lijn komen.
  zondag 16 oktober 2005 @ 19:01:32 #2
25797 Bolderbast
Nachoooooooooo
pi_31493442
of je krijgt Sjefke aan de telefoon natuurlijk die nergens van af weet en niet eens een fiets heeft
Nobody fucks with The Jesus
  zondag 16 oktober 2005 @ 19:04:27 #3
132716 020-NRD
Doe maar stoer
pi_31493499
nee want ik heb natuurlijk gezegd dat ik zijn nummer was en we het wel regelde, bovendien schrok hij heel erg en was die al blij datik hem niet direct sloeg, hij stond echt van jesus wat heb ik gedaan. En ik deed totaal niet agressief tegen hem, ondertussen ook het adres van het nummer gecheckt, en dat ligt precies op de route waar die vandaan kwam
  zondag 16 oktober 2005 @ 19:05:48 #4
132716 020-NRD
Doe maar stoer
pi_31493527
En dan kom ik hem nog wel eens tegen, ik ga er niet vanuit dat ik een ander nummer heb. En als ze aan de tel zeggen nee dat zijn wij niet ga ik onverwachts wel een keer rond etenstijd langs
  zondag 16 oktober 2005 @ 19:06:37 #5
132716 020-NRD
Doe maar stoer
pi_31493538
Maar ik bedoel, je bent toch verzekerd voor schade bij andere? Maar hoe en waar moet ik naar vragen om het gewoon netjes af te handelen
pi_31493567
Met zijn ouders regelen dat hun WA het vergoedt.
  zondag 16 oktober 2005 @ 19:15:38 #7
132716 020-NRD
Doe maar stoer
pi_31493710
en WA is verplicht in Nederland toch?
pi_31493718
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 19:06 schreef 020-NRD het volgende:
Maar ik bedoel, je bent toch verzekerd voor schade bij andere? Maar hoe en waar moet ik naar vragen om het gewoon netjes af te handelen
Die mogelijkheid bestaat, heet een AVP (AansprakelijkheidsVerzekering Particulieren), maar dat is in tegenstelling tot motorvoertuigen geen verplichte verzekering (motorvoertuigen moeten verplicht WA verzekerd zijn). Alleen een AVP is een veel voorkomende verzekering, grote kans dat de ouders van die jongen er ook 1 hebben.

Ik zou gewoon opbellen naar die ouders, en hun vertellen wat er gebeurd is, en ze meedelen dat je dat zoontje/de ouders aansprakelijk stelt voor de schade die jij hebt geleden (ben even onzeker over wie aansprakelijk is, betreft hier immers een minderjarige die jou heeft aangereden)
pi_31493749
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 19:08 schreef k_man het volgende:
Met zijn ouders regelen dat hun WA het vergoedt.
Welke WA vergoedt een aanrijding door een fiets
Een WA dekt altijd de schade aangericht met een motorvoertuig
pi_31493846
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 19:15 schreef 020-NRD het volgende:
en WA is verplicht in Nederland toch?
Je hebt de WA en de AVP, overeenkomst is dat het alletwee verzekeringen zijn voor gevallen waarin je een ander schade hebt toegebracht. Den Haag heeft alleen verzonnen dat je voor een aantal dingen verplicht jezelf moet verzekeren (auto, brommer, motor ed) omdat je daar relatief grote schades hebt, en er relatief veel schades zijn, waardoor er bij geen verplichting (en dus een aantal onverzekerden) teveel van anderen gevraagd wordt (die blijven met de schade zitten, immers is er van een kale kip niets te plukken)
pi_31493857
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 19:18 schreef frederik het volgende:

[..]

WAP = AVP
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_31493899
Dat is geheel nieuw voor me.
Bestaat er ook een WAB?
pi_31493955
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 19:26 schreef frederik het volgende:
Dat is geheel nieuw voor me.
Bestaat er ook een WAB?
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_31493995
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 19:18 schreef frederik het volgende:

[..]

Huh? WA staat voor Wettelijke Aansprakelijkheid en heeft verder toch niks te maken met het hebben van een auto?

Neem het voorbeeld van je zoontje dat door een winkel loopt en per ongeluk een dure vaas omstoot. Zulke dingen worden toch ook door je WA gedekt?
pi_31494067
Bij mijn weten staat het wettelijk voor de wettelijke verplichting om een verzekering daarvoor te hebben (en dat is met fieten of het zoontje in de winkel niet zo)
pi_31494091
maar we wachten wel even op five, die zal mij wel verbeteren indien ik er toch naast zit
  zondag 16 oktober 2005 @ 19:35:44 #17
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_31494112
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 19:30 schreef k_man het volgende:

[..]

Huh? WA staat voor Wettelijke Aansprakelijkheid en heeft verder toch niks te maken met het hebben van een auto?

Neem het voorbeeld van je zoontje dat door een winkel loopt en per ongeluk een dure vaas omstoot. Zulke dingen worden toch ook door je WA gedekt?
Dat wordt inderdaad daardoor gedekt! *ervaringsdeskundige*
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_31494153
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 19:33 schreef frederik het volgende:
Bij mijn weten staat het wettelijk voor de wettelijke verplichting om een verzekering daarvoor te hebben (en dat is met fieten of het zoontje in de winkel niet zo)
Het is verplicht om een verzekering te hebben die dekking biedt voor schade die verband houdt met het gebruik van een motorvoertuig in het verkeer. Of iets met die strekking. Zoals bepaald in de Wet Aansprakelijkheid Motorvoertuigen.

Daarnaast kun je een verzekering hebben voor wettelijke aansprakelijkheid, en de zin van de aansprakelijkheid die uit de wet voortvloeit, meestal de onrechtmatige daad. Dat is meestal in de vorm van een AVP-verzekering (AansprakelijkheidsVerzekering Particulieren, ofzoiets) en die zijn niet verplicht.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_31494170
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 19:33 schreef frederik het volgende:
Het "wettelijke" in WA staat voor het feit dat je wettelijk aansprakelijk kan worden gesteld, niet voor de wettelijke verplichting deze te hebben.

Je hebt dus WA particulieren (niet verplicht), WA beroeps (niet verplicht) WA voor je auto (wel verplicht), WA voor je brommer (ook verplicht) en WA voor vast nog wel veel meer (boten, leerlingen op school, etc).
.
  zondag 16 oktober 2005 @ 19:38:31 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31494177
Slimste is de reparatie laten betalen. Regelen via de verzekering kan maanden duren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_31494201
Hmm, eens even mijn polis nagekeken. Het heet Aansprakelijkheidsverzekering. Zonder Wettelijk dus.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2005 19:40:16 ]
pi_31494206
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 18:58 schreef 020-NRD het volgende:
Dus hoe ga ik dit nu netjes oplossen? Ik weet zelf vrij weinig van verzekeringen, dat regelt me moeder allemaal nog maar nu zal ik dit toch even zelf met hem moeten afhandelen.
Hoe kan ik het het beste oplossen? Het is totaal niet dat er ruzie was, hij schrok zelf ook heel erg en zag geloof ik zijn fout wel in. Ik schat hem rond de 15 jaar dus ik zal wel uiteindelijk met ze moeder aan de lijn komen.
Met 'ze' moeder?

nou goed, de wederpartij heeft inmiddels alle tijd gehad om de situatie nog ns te overdenken en zolang je geen bewijs hebt voor de betrokkenheid en de aansprakelijkheid van de wederpartij, ben je -als het ware- aan zijn eerlijkheid (of die van zn ouders) overgeleverd voor wat betreft vergoeding van je schade.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zondag 16 oktober 2005 @ 19:43:08 #23
132716 020-NRD
Doe maar stoer
pi_31494271
Tsja tuurlijk kunnen ze me naaien,maar goed als ze dat doen naai ik hun nog wel harder, tenslotte heb ik zijn adres en hij die van mij niet. Ik ga daar ook helemaal niet vanuit. Maar die verzekering heet dus Aansprakelijkheids verzekering en is _NIET_ verplicht.
pi_31494306
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 19:43 schreef 020-NRD het volgende:
Tsja tuurlijk kunnen ze me naaien,maar goed als ze dat doen naai ik hun nog wel harder, tenslotte heb ik zijn adres en hij die van mij niet.
Wat was je van plan dan?
quote:
Ik ga daar ook helemaal niet vanuit. Maar die verzekering heet dus Aansprakelijkheids verzekering en is _NIET_ verplicht.
Hoe die verzekering heet, mag elke verzekeraar voor zich uitmaken, maar de aansprakelijkheid die voortvloeit uit het hebben c.q. gebruiken van een fiets, is inderdaad niet verplicht.
pi_31494326
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 19:39 schreef k_man het volgende:
Hmm, eens even mijn polis nagekeken. Het heet Aansprakelijkheidsverzekering. Zonder Wettelijk dus.
In de volksmond WA.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')