wederom, coffee to go, of om even op te drinken, zelfde concept als starbucks best wel.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 22:43 schreef Yildiz het volgende:
[..]
[..]
We hebben hier op school een Mockamore
[..]
Trust me, volgens mij heeft iedereen die er langer komt het snel gehad met starbucks. Je hebt een paar van die vrouwen die verslaafd blijven aan die belachelijk zoete drankjes, maar verder houdt het snel op. In Londen gingen er echt alleen maar toeristen en jongeren heen. Iedereen die een normale koffie ofzo wilde ging het elders wel halen. Heb je weleens opgelet naar wat ze daar allemaal helemaal prefab maken? Als je een echte ice coffee ofzo wilt moet je niet naar starsucks...quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 00:58 schreef Yildiz het volgende:
[..]
wederom, coffee to go, of om even op te drinken, zelfde concept als starbucks best wel.
bij ons binnen school
Het opvallendste vind ik nog wel hun klantenkaart. Een soort prepaid ding waarmee je hun koffie ff snel kan halen en afrekenen. Alsof je er trots op moet zijn dat je elke dag hun koffie drinkt....quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 00:34 schreef Shakermaker het volgende:
Je moet je geloof ik registreren en dan krijg je een dag-pas. Check <deze link>.
Grappig, maar dat vinden dus een hoop mensen na een tijdje niet meer in mijn ervaring. Bij ons op kantoor zag je gewoon nooit starbucks gedronken worden (groot kantoor met een Starbucks echt recht tegenover ons). De latte van de Starbucks is echt veel te slap, net als cappucino, etc... De gewone koffie is (in mijn mening) echt van slechte kwaliteit. Koffie haalde je bij wat kleine speciaalzaakjes, met echte, ouderwetse espresso machines. Alleen voor de zoete spullen gingen mensen naar de Starbucks en dat was zelden.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 03:10 schreef pino.in.disguise het volgende:
HuhWat is er mis met Starbucks? Net of je daar alleen maar zoete drankjes kan halen.......tuurlijk, de mochaccino's en frappuccino's zijn erg lekker, maar de standard tall coffee is echt onverslaanbaar bij Starbucks........om over de latte nog maar niet te spreken (geniaal
)
![]()
Ik heb in de loop der tijd veel koffie gedronken in Amerika, maar Starbucks does it all for you.
Tuurlijk kan je ook bij de hotdog stand je koffie halen voor 50 cent, maar echt lekker is dat zeker niet, al maakt de hotdog heel veel goed.
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:01 schreef komrad het volgende:
damn het hele topic is overgenomen door NYers
bij wie kan ik allemaal blijven slapen als ik er weer ben
Waar?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:01 schreef komrad het volgende:
damn het hele topic is overgenomen door NYers
bij wie kan ik allemaal blijven slapen als ik er weer ben
Nee nog net niet.quote:
Ik wil dan ook iets hipsquote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:25 schreef Jaguarized het volgende:
Het is eigenlijk best wel cliché om een Starbucks mok mee te nemen als standaard NY souvenir.
Een mok met StarSucks.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:29 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik wil dan ook iets hips
Tell me, New Yorkers of this forum, wat moet ik meenemenNiet die standaardmeuk, maar iets hips.
a central park squirlquote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:29 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik wil dan ook iets hips
Tell me, New Yorkers of this forum, wat moet ik meenemenNiet die standaardmeuk, maar iets hips.
Een zwart t-shirt met bijvoorbeeld een paars rondje er op en dan een witte 7 er in. Met de tekst er onder: 42nd street - Flushing Main str.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:29 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik wil dan ook iets hips
Dat was met die metrolijnen? Daar was toch zo'n serie van?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:43 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Een zwart t-shirt met bijvoorbeeld een paars rondje er op en dan een witte 7 er in. Met de tekst er onder: 42nd street - Flushing Main str.
Ik baal nog steeds dat ik zo een niet gekocht heb.
Ja, alle lijnen hebben zo'n tshirt. Beter dan zo'n standaard I love NY shirt.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:52 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Dat was met die metrolijnen? Daar was toch zo'n serie van?![]()
ChrisJX, kom jij met Nolius nog naar die meet?
Doe een oproepje op Fokradio of iemand hem wil meenemen.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:57 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Ja, alle lijnen hebben zo'n tshirt. Beter dan zo'n standaard I love NY shirt.
zo'n gratis Subway map om aan je muur te hangenquote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:29 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik wil dan ook iets hips
bron: NOSNieuwsquote:Chaos dreigt bij vluchten naar VS
De luchtvaartmaatschappijen KLM en Martinair waarschuwen dat nieuwe Amerikaanse eisen die volgende week van kracht worden tot grote vertragingen kunnen leiden. De maatschappijen roepen reizigers op via het internet in te checken om de chaos zoveel mogelijk te beperken.
Vanaf maandag moeten passagiers tot in detail opgeven waar ze in de VS naartoe gaan, nog voor ze in het vliegtuig stappen. Tot dusver konden reizigers dat tijdens de vlucht op een douaneformulier invullen.
Passagiers moeten niet alleen opgeven waar ze wonen en wanneer ze zijn geboren, ook moeten ze het verblijfsadres in de VS tot in de geringste details bekendmaken. Het gaat niet alleen om de straatnaam, maar ook om de soms lastiger te achterhalen postcode en andere details.
KLM roept de reizigers op om vooraf via internet de informatie op te geven, omdat de inchecktijden anders verdubbelen. Dat kan betekenen dat verlate reizigers hun vlucht missen. De luchtvaartmaatschappij heeft zijn website zo aangepast dat alle gegevens daar al kunnen worden afgegeven.
Paraat
Mensen die zich niet online kunnen aanmelden voor hun vlucht, raadt de KLM aan ruimschoots voor vertrek in de luchthaven aanwezig te zijn. Het bedrijf roept reizigers op daarbij alle gegevens bij de hand te houden.
Wie geen concreet verblijfsadres heeft, bijvoorbeeld personen die met een camper willen rondreizen, moet het adres van de verhuurder paraat hebben. Mensen die in hotels verblijven, moeten dat adres bij de hand hebben.
Overstap
KLM is al enige tijd bezig met het aanpassen van de computersystemen aan de nieuwe richtlijn die is opgelegd door de Amerikaanse regering. Het gaat om één van de talrijke maatregelen die zijn genomen na de aanslagen van 11 september.
De maatregel geldt overigens niet voor Amerikaanse burgers of mensen die in de VS een overstap maken.
Martinair en KLM voeren de regel met tegenzin in. "Als we niet meewerken, kunnen we hoge boetes krijgen. Mogelijk krijgen we zelfs geen toestemming naar de VS te vliegen", licht een woordvoerder van Martinair toe.
Per dag reizen duizenden mensen via Schiphol naar Amerika.
Ah nee! Het was mij toen daar ook niet echt opgevallen (ik was 20 en mocht dus niet stappenquote:Op woensdag 19 oktober 2005 00:29 schreef merdeka het volgende:
[..]
Het opvallendste vind ik nog wel hun klantenkaart. Een soort prepaid ding waarmee je hun koffie ff snel kan halen en afrekenen. Alsof je er trots op moet zijn dat je elke dag hun koffie drinkt....
En van dat aso om iets uit de muur te trekken: dat bedoelde ik niet aanvallend hoor, het heeft alleen altijd een wat aso imago op mij gehad en ik ken ook gewoon niemand die die zooi zo eet. Ik eet heus wel eens wat ranzigs en vettigs, maar dan graag niet voor het oog van de natie (welke dan ook). Alleen de shoarmatent inlopen na het stappen, dat mis ik
quote:Toen ik nog in Arnhem woonde kookte ik wel gewoon voor mezelf. Maar hier heb je zulke geweldige deli's etc. dat ik daar gewoon niet meer bij stilsta. Misschien komt het toch omdat bijna nooit in grote steden woonde in nl, want als ik naar mijn woonplaatsen daar kijk dan had ik meestal echt heel weinig keuze, laat staan gezonde en verantwoorde.
Wat ik in NY voor het eerst heb leren eten is oost-europees voedsel. Te machtig naar mijn smaak, maar wel grappig. Bietensoep met spek is weer eens wat anders dan snert![]()
Peut-êtrequote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:52 schreef Jaguarized het volgende:
ChrisJX, kom jij met Nolius nog naar die meet?
Die kan dan naast de metrolijnen van Wenen hangenquote:Op donderdag 20 oktober 2005 23:05 schreef kepler het volgende:
zo'n gratis Subway map om aan je muur te hangen
Wanneer is het een "oui"?quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 18:56 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Peut-être
[..]
Die kan dan naast de metrolijnen van Wenen hangen
Dat van die verblijfplaats wist ik overigens al. We hebben een jeugdherberg geregeld en via het reisburea al papieren gehad waar dat op ingevuld moet zijn. Ik vind het nogal paranoïde, tourist is toch ook in Amerika niet hetzelfde woord als terrorist?America, land of the free was het toch
Ik heb me zojuist via een e-ticket ingechecked, ik kon alleen nergens vinden waar ik het adres van mijn overnachting kon opgeven. Iemand enig idee hoe dat moet via de KLM site?quote:
Morgen....quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 21:47 schreef Jaguarized het volgende:
Wanneer ga jij?
Oh dat is wel snel ja...quote:
Ah op die manier.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 21:53 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Wij gaan niet met z'n tweetjes, dus moeten op z'n minst met onze reisgenoten overleggen
We kregen dit van het reisbureau opgestuurd: "Met ingang van oktober 2005 moeten luchtvaartmaatschappijen (...) een bestemmingsadres waar de passagiers tijdens hun verblijf zullen overnachten, registreren", maar op nu.nl staat inderdaad: "Vanaf maandag moet het overgrote deel van de dagelijks duizenden passagiers richting VS bij het inchecken gedetailleerde gegevens over de verblijfplaats op formulieren invullen."...quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 21:52 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Oh dat is wel snel ja...Maar zou die regeling niet vanaf de 24ste ingaan?
Vanaf morgen 62 dagen. Heb het nog even nageteld.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 22:35 schreef komrad het volgende:
61 dagen dat is al snel, ik heb geen vrije dagen
Hoeveel dagen heb je vanaf 1 januari?quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 22:48 schreef komrad het volgende:
maar toch, ik wil ook naar NYC
Straks zitten we in hetzelfde vliegtuigquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 22:36 schreef Jaguarized het volgende:
Vanaf morgen 62 dagen. Heb het nog even nageteld.
Kan ik me bijna niet voorstellen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 22:53 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Straks zitten we in hetzelfde vliegtuigMaar mss vertrek ik een dag eerder of later, rekenen is niet mijn sterkste kant.
Volgens mij zit ik vanaf morgen ook op 62 dagenquote:
Jij weet niet waarmee ik vliegquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 22:57 schreef Jaguarized het volgende:
Nee want ik ga met een andere airline dan alle andere fokkers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |