Van de gehele linie. Beweerde en handelde rechts indertijd anders, dan?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:44 schreef 1.000.000 het volgende:
Onze welvaartsstaat is onhoudbaar geworden, onze steden veranderen in multiculturele ghetto's, de criminaliteit rijst de pan uit en overal nemen de spanningen toe. Duur inschattingsfoutje van links die hele multiculturele samenleving als je het mij vraagt.
Ach, ik leef niet langs de andere culturen heen hoor. Ik heb vrienden, kennissen en collega's uit alle uithoeken van de aarde waar ik gewoon mee omgaan. En ik ben blij dat hun cultuur niet gelijk is aan de mijne. Al is het alleen maar vanwege de culinaire meerwaarde. Maar heb jij geen enkele vriend met een andere afkomst dan de jouwe? Wat moet jouw leven leeg zijn dan...quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:45 schreef MrX1982 het volgende:
De multiculturele samenleving is mislukt omdat we in dit land niet samenleven maar samen naast elkaar leven.
Er zijn vrij weinig landen op de wereld die een succesvolle multiculturele samenleving hebben. Het tegenovergestelde daarentegen is zeer goed te zien in Japan.
Zonder interne multiculturele problemen kunnen ze zich richten op vooruitgang omdat ze geen last hebben van culturen die niet op hetzelfde niveau zitten qua ontwikkeling.
Daarom is een multiculturele samenleving in zekere zin een illusie omdat culturen niet gelijk zijn. Net zoals mensen niet gelijk zijn.
De VS kampen met een enorme interne problematiek.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:49 schreef Floripas het volgende:
...en het heeft de VS groot gemaakt, evenals de Republiek der Vereenigde Nederlanden, Byzantium, Venetie, enzovoorts.
McCarthy heeft inderdaad geen reden.
Die zijn op het gebied van de multiculturele samenleving jarenlang volledig monddood gemaakt door linkse politici, linkse opinimakers, anti-discriminatie bureau's en natuurlijk niet te vergeten de linkse media. Bedreigingen, lastercampagnes en demonisatie hebben er voor gezorgd dat er hier jarenlang een ware multiculti-dictatuur heeft geheerst waarin rechtse kritiek niet werd geduld. Daardoor heeft het in mijn ogen hier ook zo gigantisch uit de hand kunnen lopen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:45 schreef Floripas het volgende:
[..]
Van de gehele linie. Beweerde en handelde rechts indertijd anders, dan?
De criminaliteit neemt overigens af.
Waar heb je het over? Hun hele welvaart, cultuur en innovatie is gebaseerd op immigratie.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:56 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De VS kampen met een enorme interne problematiek.
De VS lopen altijd 10 jaar voor op Europa, trek zelf je conclusie.
Sorry hoor, maar al die jaren zat de VVD in de regering.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:56 schreef 1.000.000 het volgende:
[..]
Die zijn op het gebied van de multiculturele samenleving jarenlang volledig monddood gemaakt door linkse politici, linkse opinimakers, anti-discriminatie bureau's en natuurlijk niet te vergeten de linkse media. Bedreigingen, lastercampagnes en demonisatie hebben er voor gezorgd dat er hier jarenlang een ware multiculti-dictatuur heeft geheerst waarin rechtse kritiek niet werd geduld. Daardoor heeft het in mijn ogen hier ook zo gigantisch uit de hand kunnen lopen.
Wallage blinkt toch wel uit hoor! Pronk (quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:33 schreef Floripas het volgende:
Binnen de PvdA? Er waren nauwelijks critici binnen de PvdA wat dat betreft.
Je kunt net zo goed Dijkstal, Melkert en Borst plaatsen.
Waarom deze drie?
Ach, hij lult duidelijk maar wat en probeert zich er met een rare bokkesprong uit te redden. Daarnaast betwijfel ik of meneer zich prettig zou voelen in een maatschappij als de Japanse. De grote niet uit de pas lopen, horen-zien-zwijgen cultuur ten top. Overigens ook zeer gesloten voor westerlingen en westerse filosofieen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:59 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Hun hele welvaart, cultuur en innovatie is gebaseerd op immigratie.
En mijn andere voorbeelden?
Het gaat om de mensen op straat die uiteindelijk de beleidsmakers kiezen. Kwam jij in de jaren 80 of begin jaren 90 er maar eens mee aan dat je vond dat er een immigratiestop moest komen omdat de toestroom van immigranten te veel schade aanrichtte aan de Nederlandse samenleving. Dat was sociale zelfmoord. En dat heeft inderdaad ook invloed gehad op de VVD.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 23:00 schreef Floripas het volgende:
[..]
En jij wilt beweren dat ze bang waren om hun mond open te doen?
Ook in de VS begonnen ze te klagen toen er in één keer Ieren, Oost-Europeanen en Italianen in grote getale naar de VS begonnen te immigreren.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:59 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Hun hele welvaart, cultuur en innovatie is gebaseerd op immigratie.
En mijn andere voorbeelden?
Ehm....SP?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 23:09 schreef 1.000.000 het volgende:
[..]
Het gaat om de mensen op straat die uiteindelijk de beleidsmakers kiezen. Kwam jij in de jaren 80 of begin jaren 90 er maar eens mee aan dat je vond dat er een immigratiestop moest komen omdat de toestroom van immigranten te veel schade aanrichtte aan de Nederlandse samenleving. Dat was sociale zelfmoord. En dat heeft inderdaad ook invloed gehad op de VVD.
Die zitten pas sinds 1994 in de Tweede Kamer!quote:
De rest integreerde een stuk lastiger nadat ze met duizenden in het ruim van een schip geflikkerd waren. Slavenarbeid hadden verricht op plantages. Jarenlang apartheid hebben gekend. Ze jarenlang stemrecht onthouden is. Ze in achterstandwijken waren weggepropt. En ze stelselmatig arm werden gehouden en ze stelselmatig onderdrukt werden door het politieapparaat......tja, daar hadden we best een wijze les uit kunnen trekkenquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 23:12 schreef Tarak het volgende:
[..]
Ook in de VS begonnen ze te klagen toen er in één keer Ieren, Oost-Europeanen en Italianen in grote getale naar de VS begonnen te immigreren.
The melting pot bleek met name goed te werken met Engelsen, Nederlanders, Duitsers en Scandinaviërs, de rest integreerde een stuk lastiger. Daar had Europa al een wijze les uit moeten trekken.
Heb je het nu over Italianen, Oost-Europeanen en Ieren? Daar had ik het namelijk over.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 23:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
De rest integreerde een stuk lastiger nadat ze met duizenden in het ruim van een schip geflikkerd waren. Slavenarbeid hadden verricht op plantages. Jarenlang apartheid hebben gekend. Ze jarenlang stemrecht onthouden is. Ze in achterstandwijken waren weggepropt. En ze stelselmatig arm werden gehouden en ze stelselmatig onderdrukt werden door het politieapparaat......tja, daar hadden we best een wijze les uit kunnen trekken
Ja, maar ze hebben wel als eerste het integratievraagstuk aangekaart.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 23:15 schreef Tarak het volgende:
[..]
Die zitten pas sinds 1994 in de Tweede Kamer!
Ik geloof dat die toch redelijk in de melting pot zijn opgegaan na de eerste xenofobe afwijzing door de andere ingredienten van de melting pot.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 23:18 schreef Tarak het volgende:
[..]
Heb je het nu over Italianen, Oost-Europeanen en Ieren? Daar had ik het namelijk over.
Het gaat niet om individuelen gevallen maar het systeem als geheel.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:54 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ach, ik leef niet langs de andere culturen heen hoor. Ik heb vrienden, kennissen en collega's uit alle uithoeken van de aarde waar ik gewoon mee omgaan. En ik ben blij dat hun cultuur niet gelijk is aan de mijne. Al is het alleen maar vanwege de culinaire meerwaarde. Maar heb jij geen enkele vriend met een andere afkomst dan de jouwe? Wat moet jouw leven leeg zijn dan...
Je succes meet je aan het feit dat je naar de afhaalchinees kunt, kebab kunt eten en roti bij de buren? Tamelijk simplistische eisen.quote:Het is dus gewoon dom om de multiculturele samenleving als mislukt te beschouwen vanwege een minderheid die slecht functioneert in deze maatschappij.
Binnen het multiculturalisme staan culturen op gelijke voet. Je ontkent dat zelf dus eigenlijk geloof je ook niet in multiculturalisme?quote:Natuurlijk zijn culturen niet gelijk. Daarentegen is wel iedereen in dit land gelijkwaardig, gelukkig maar. Als je dat je niet bevalt heb jij hier net zo weinig te zoeken als de Samir A's en Mohammed B's hier die zich daar ook niet in kunnen vinden.
Ga toch weg. De CD waarschuwde al in de jaren 80 dat Nederland niet beter zou worden van massa-immigratie. En juist daarom zijn ze meer verguist dan welke partij ook.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 23:22 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, maar ze hebben wel als eerste het integratievraagstuk aangekaart.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |