Daar komen voorstanders dus altijd mee aan ja. Ze gan het persoonlijk maken. Als mijn dochter wordt verkracht en/of erger, dan maak ik die persoon dood ja... klopt (zei Roel net ook al). Je moet een discussie over doodstraf ook niet persoonlijk maken, want dan kun je niet rationeel denken.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:26 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Tot je eigen dochter verkracht wordt, 2 jaar in een kelder opgesloten zit en dan met een lijdensweg aan haar einde komt.
Kijken of je dan nog zegt, dat de dader het waard is om in een cel te zitten.
dan moeten ze wel de procenten aan de bewoners vertellenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:26 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Mijn droom: Lieske tegen Chantal op de bank... en Chantal vliegt eruit met 5% ofzo
Patty Brard type?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:30 schreef F4iTH het volgende:
[..]
Aardige gast hoor maar daar trek je ook geen kijkers mee.
Ik dacht zelf eerder aan een figuur als Samir A.?![]()
![]()
Die steekt binnen een dag Rob z'n been in z'n hol om hem een klysma te geven...quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:32 schreef Arliator het volgende:
[..]
Patty Brard type?
Ik walg van Patty, maar dat zou wel wat leven brengen in het huis
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:28 schreef cuall het volgende:
[..]
Scan troost je, de meeste mensen worden mildeer naarmate ze ouder worden
uitzonderingen daar gelaten
![]()
Patty is zó leuk... geen enkel filter tussen wat ze denkt en wat ze zegtquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:32 schreef Arliator het volgende:
[..]
Patty Brard type?
Ik ben erg blij dat je dat eerste zegtquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:30 schreef scanman01 het volgende:
Als mijn dochter wordt verkracht en/of erger, dan maak ik die persoon dood ja... klopt (zei Roel net ook al). Je moet een discussie over doodstraf ook niet persoonlijk maken, want dan kun je niet rationeel denken.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:33 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Die steekt binnen een dag Rob z'n been in z'n hol om hem een klysma te geven...![]()
Dat bedoel ik, levert wel leuke irri tv op. Als ze Rob aanpakt oke, maar ze pakt ook de populaire bewoners aan. Heeft ook weer zijn voordelen, kan iedereen zich weer daaraan ergerenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:33 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Die steekt binnen een dag Rob z'n been in z'n hol om hem een klysma te geven...![]()
Gelukkig zijn het dan ook niet de nabestaanden die rechtspreken.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:30 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Daar komen voorstanders dus altijd mee aan ja. Ze gan het persoonlijk maken. Als mijn dochter wordt verkracht en/of erger, dan maak ik die persoon dood ja... klopt (zei Roel net ook al). Je moet een discussie over doodstraf ook niet persoonlijk maken, want dan kun je niet rationeel denken.
dan zie ik Chantal nog lieverquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:32 schreef Arliator het volgende:
[..]
Patty Brard type?
Maar er zitten altijd persoonlijke verhalen van slachtoffers aan vast. Dus in het geval dat het om jou eigen dochter gaat, maak je hem dood. Maar als het om iemand anders z'n kind gaat is het inhumaan. Ja sorry hoor, maar dat soort redenaties begrijp ik niet.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:30 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Daar komen voorstanders dus altijd mee aan ja. Ze gan het persoonlijk maken. Als mijn dochter wordt verkracht en/of erger, dan maak ik die persoon dood ja... klopt (zei Roel net ook al). Je moet een discussie over doodstraf ook niet persoonlijk maken, want dan kun je niet rationeel denken.
Ruimt wel lekker op in dit te drukke landquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:35 schreef Gert het volgende:
[..]
Gelukkig zijn het dan ook niet de nabestaanden die rechtspreken.
Dat zouden me een mooie lynchpartijen worden.
En de nabestaanden van de dader, die gruwelijk ter dood is gebracht, zouden vervolgens weer verhaal komen halen etc etc
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:33 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik eerlijk gezegd ook niet.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:37 schreef Snaptnix het volgende:
[..]
Maar er zitten altijd persoonlijke verhalen van slachtoffers aan vast. Dus in het geval dat het om jou eigen dochter gaat, maak je hem dood. Maar als het om iemand anders z'n kind gaat is het inhumaan. Ja sorry hoor, maar dat soort redenaties begrijp ik niet.
Dat klinkt toch als een soort wraak... en wraak de hoofdmoot maken bij een strafbepaling lijkt me nooit goed. De maatschappij moet beschermd worden voor die persoon voor de rest van zijn leven... en dat hoeft naar mijn mening niet eens onder erbarmelijke omstandigheden. Ook zeer zeker niet met luxe, maar ook niet zoals jij het schetst.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:34 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Ik ben erg blij dat je dat eerste zegt![]()
En persoonlijk moet je het niet maken, maar er zijn mensen die bepaalde situaties overkomen en wel in de situatie zitten om na te denken hoe hun dader bestraft "moet" worden, wat ze willen.
Ik denk over beide situaties, persoonlijk en onpersoonlijk.
Maar iemand die 100 kinderen verkracht en vermoord heeft, is vrijheid nemen (wat je in een andere post zei) imo niet genoeg.
Die moet in Arabië opgesloten worden of in Amerika ergens met 40 graden werken, geketend aan elkaar elke dag op een graanveld.
Nederland is een lolletje.![]()
Dit is een discussie die de huidige beschaving tot in lengte van dagen zal bezighouden. Afgezien van de discussies over BB danquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:37 schreef Snaptnix het volgende:
[..]
Maar er zitten altijd persoonlijke verhalen van slachtoffers aan vast. Dus in het geval dat het om jou eigen dochter gaat, maak je hem dood. Maar als het om iemand anders z'n kind gaat is het inhumaan. Ja sorry hoor, maar dat soort redenaties begrijp ik niet.
Exact.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:35 schreef Gert het volgende:
Gelukkig zijn het dan ook niet de nabestaanden die rechtspreken.
Dat zouden me een mooie lynchpartijen worden.
En de nabestaanden van de dader, die gruwelijk ter dood is gebracht, zouden vervolgens weer verhaal komen halen etc etc
misschien kan ze een filterje van tanja lenenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:33 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Patty is zó leuk... geen enkel filter tussen wat ze denkt en wat ze zegt![]()
Maar betrek je dat soort dingen niet altijd op jezelf...quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:37 schreef Snaptnix het volgende:
[..]
Daar kan ik dus echt met m'n kop niet bij, iemand die zulke gruwelijke daden verricht, geen rottige omstandigheden.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:38 schreef scanman01 het volgende:
De maatschappij moet beschermd worden voor die persoon voor de rest van zijn leven... en dat hoeft naar mijn mening niet eens onder erbarmelijke omstandigheden.
In de tuin.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:39 schreef Kinga het volgende:
Ja vraagje, als Tanja gaat bevallen, dan wordt een stuk van dat huis afgeschermt, heb ik begrepen... Waar moet de rest slapen dan?
Geen flauw idee zou gewoon in het huis blijven zittenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:39 schreef Kinga het volgende:
Ja vraagje, als Tanja gaat bevallen, dan wordt een stuk van dat huis afgeschermt, heb ik begrepen... Waar moet de rest slapen dan?
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:40 schreef Cuaderno het volgende:
[..]
misschien kan ze een filtertje van tanja lenen![]()
Dat is de maatschappij waar de meerderheid van de mensen voor heeft gekozen, of waar de meerderheid van de mensen vind dat ze dat moeten denken, beschaving heet datquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:41 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Daar kan ik dus echt met m'n kop niet bij, iemand die zulke gruwelijke daden verricht, geen rottige omstandigheden.
Lang leve de wereld van nu, je verkracht, vermoord en doet wat je wilt en je wordt in een cel gezet, meer niet, dat is je straf.![]()
Tja, het gebeurde zomaar ineensquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:44 schreef APK het volgende:
Godverdomme, wat heeft die kut-tyfus-pleuris KUT Joost aangericht?![]()
Ziten jullie hier over politiek te leuteren.![]()
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:44 schreef APK het volgende:
Ziten jullie hier over politiek te leuteren.![]()
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:44 schreef APK het volgende:
Zitten jullie hier over politiek te leuteren.![]()
is best leuk om te horenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:44 schreef APK het volgende:
Precies. Het eindigt nooit. Voor en tegenstanders zullen er altijd blijven. Godzijdank bestaat hier de doodstraf niet meer, anders was die man die laatst is vrijgelaten omdat hij dat meisje dus NIET vermoord had, ook dood geweest. Als je het hebt over redenen om de doodstraf niet in te voeren....quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:39 schreef Arliator het volgende:
[..]
Dit is een discussie die de huidige beschaving tot in lengte van dagen zal bezighouden. Afgezien van de discussies over BB dan![]()
beter als roddelenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:44 schreef APK het volgende:
Kijk en dat laatste vind ik nu het allerbeste tegenargument...quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:46 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Precies. Het eindigt nooit. Voor en tegenstanders zullen er altijd blijven. Godzijdank bestaat hier de doodstraf niet meer, anders was die man die laatst is vrijgelaten omdat hij dat meisje dus NIET vermoord had, ook dood geweest. Als je het hebt over redenen om de doodstraf niet in te voeren....
Daar heb je dus meteen de reden te pakken.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:40 schreef flugeltje het volgende:
Zodra het dichterbij komt vervaagt gewoon de grens tussen gezond verstand en je rechtvaardigheidsgevoel...
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:46 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Precies. Het eindigt nooit. Voor en tegenstanders zullen er altijd blijven. Godzijdank bestaat hier de doodstraf niet meer, anders was die man die laatst is vrijgelaten omdat hij dat meisje dus NIET vermoord had, ook dood geweest. Als je het hebt over redenen om de doodstraf niet in te voeren....
Erg he? Ik ben nieuw hier (qua posten) maar ook de mensen hier zijn bevangen door het Joost virus.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:44 schreef APK het volgende:
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:45 schreef flugeltje het volgende:
O trouwens APK....
weltrusten* flugeltje gaat nml slapen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |