Voor alle voor- en tegenstanders van de doodstraf en eigen rechter spelen: de film 'In the bedroom'.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:22 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ook al zou het de nabestaanden wél helpen, dan nog kun je je nog niet tot zoiets verlagen als het beeindigen van iemands leven. Dan blijf je niets beter dan de persoon waar het om gaat.... om nog maar te zwijgen over het risico op vergissing.
Ben ik het gedeeltelijk mee eens, het moet alleen niet zoveel kosten om die gasten op te bergen!!!quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:19 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik denk dat je onderschat wat het met je doet als je opgesloten zit.
Beschaving kun je m.i. goed aflezen aan de manier waarop een maatschappij met dieren en gevangenen omgaat.
Los daarvan denk ik dat het uiteindelijk de nabestaanden niet helpt, als je een dader ter dood brengt. Het geeft een korte bevrediging, maar uiteindelijk bespoedigt dat het rouwproces niet.
Wél vind ik het stuitend als daders al weer op straat lopen terwijl de nabestaanden nog dagelijks lijden. Bij bepaalde misdaden hoort m.i, simpelweg levenslang. In ieder geval moeten de daders oud en krakkemikkig te zijn voordat ze de wereld weer in kunnen kijken zonder een hek ervoor.
Gevangenisstraf is ook in principe puur om de maatschappij te beschermen. Het verblijf in de gevangenis hoeft niet ook nog eens als straf heel erg zwaar te worden gemaakt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:16 schreef flugeltje het volgende:
Tuurlijk, het opgesloten zijn is gewoon niet leuk... Maar als je jezelf daar een beetje bij neer kunt leggen heb je het hier in NL niet superslecht in de cel.
Lieske is niet dom, alleen nog erg onvolwassen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:20 schreef Arliator het volgende:
[..]
.
Lieske stijgt ja, nu nog dit vasthouden, en in het vervolg korter en bondiger praten.
Oh ja, ik ben een kritische Lieske fan, van mij mag ze heel ver komen.
Mijn droom.... Lieske geeft Chantal de beslissende nominatie, en vervolgens vliegt Chantal eruit![]()
Tot je eigen dochter verkracht wordt, 2 jaar in een kelder opgesloten zit en dan met een lijdensweg aan haar einde komt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:22 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ook al zou het de nabestaanden wél helpen, dan nog kun je je nog niet tot zoiets verlagen als het beeindigen van iemands leven. Dan blijf je niets beter dan de persoon waar het om gaat.... om nog maar te zwijgen over het risico op vergissing.
Meestal wel ja...quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:24 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Gevangenisstraf is ook in principe puur om de maatschappij te beschermen. Het verblijf in de gevangenis hoeft niet ook nog eens als straf heel erg zwaar te worden gemaakt.
Het ontnemen van vrijheid is de maximale straf hier... en die is denk ik erg genoeg.
Mijn droom: Lieske tegen Chantal op de bank... en Chantal vliegt eruit met 5% ofzoquote:[b]Op vrijdag 14 oktober 2005 23:20
Mijn droom.... Lieske geeft Chantal de beslissende nominatie, en vervolgens vliegt Chantal eruit![]()
Mooi!quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:25 schreef regenworm het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Je droom komt nog wel uit ook denk ikquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:26 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Mijn droom: Lieske tegen Chantal op de bank... en Chantal vliegt eruit met 5% ofzo
Scan troost je, de meeste mensen worden mildeer naarmate ze ouder wordenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:13 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ja... ik hoor kreten waarvan mijn veters uit de schoenen springen van ellende...
jij hebt mooiere dromen dan ik kan verzinnenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:26 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Mijn droom: Lieske tegen Chantal op de bank... en Chantal vliegt eruit met 5% ofzo
Ja dat idee heb ik ook.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:28 schreef Scan het volgende:
Roel vind Joost ineens wel tof....
Aardige gast hoor maar daar trek je ook geen kijkers mee.quote:
En de mensen die nooit milder worden..... worden over het algemeen niet echt oud...quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:28 schreef cuall het volgende:
[..]
Scan troost je, de meeste mensen worden mildeer naarmate ze ouder worden
uitzonderingen daar gelaten
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |