abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31483227
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 09:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er zijn misschien wel voldoende vacatures, maar voor de meesten zal hij niet in aanmerking komen (niet de juiste opleiding of niet voldoende werkervaring). Daarbij is het geen fabeltje dat veel bedrijven mensen met een hoge opleiding niet zullen aannemen voor laag geschoold werk. Ten eerste zal je er snel weer vandoor zijn (je zoekt toch verder) en ten tweede ben je in hun ogen al snel vervelend (te mondig, en nee, ik weet dat het 2005 is maar dit gaat gewoon nog steeds op). Daarbij zijn er zat mensen die zo'n baan wèl langere tijd en naar behoren zullen vervullen.

En volgens mij staat het ook niet zo goed op je CV dat je t/m je 27ste nog nooit gewerkt hebt....of je nu een studie hebt afgerond of niet. Voor veel hoogopgeleiden is werk zoeken niet zo heel eenvoudig.
Dat is zijn eigen keuze geweest om tot zijn 27e te studeren en een studie te kiezen waarmee je niet direct werk kunt vinden. Dat weet je, daar kun je op anticiperen. Dat heeft hij niet gedaan, het gevolg is dat hij nu een uitkering gaat aanvragen en zich enorm druk maakt over de hoogte van dat bedrag. Terwijl meneer tot zijn 27e heeft gestudeerd op kosten van de belastingbetaler en nu direct weer uit de staatsruif gaat vreten.

Nee, dat staat zeker niet goed op je CV. Ik vraag me ook af wat voor studie de TS heeft gedaan. Met de meeste studies ben je rond je 24e wel klaar en dan kun je vaak direct aan de slag. Maar voor veel studies is er gewoon weinig werk, daar dient de staat op te anticiperen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31483229
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 09:54 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat zeg ik. Het is allemaal speculeren. Dus om nu TS af te schilderen als iemand die tot nu toe alleen maar geprofiteerd heeft is een beetje te kort door de bocht.
Door zijn openingspost lokt hij de speculatie wel een beetje uit eerlijk gezegd.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_31483230
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 09:54 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat zeg ik. Het is allemaal speculeren. Dus om nu TS af te schilderen als iemand die tot nu toe alleen maar geprofiteerd heeft is een beetje te kort door de bocht.
Vind ik niet. Er is nergens ook maar een minieme aanwijzing dat hij ooit gewerkt heeft. Terwijl door zijn stuitende domheid wel blijkt dat hij in elk geval nooit lang ergens heeft gewerkt.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31483250
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 09:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat is zijn eigen keuze geweest om tot zijn 27e te studeren en een studie te kiezen waarmee je niet direct werk kunt vinden. Dat weet je, daar kun je op anticiperen. Dat heeft hij niet gedaan, het gevolg is dat hij nu een uitkering gaat aanvragen en zich enorm druk maakt over de hoogte van dat bedrag. Terwijl meneer tot zijn 27e heeft gestudeerd op kosten van de belastingbetaler en nu direct weer uit de staatsruif gaat vreten.

Nee, dat staat zeker niet goed op je CV. Ik vraag me ook af wat voor studie de TS heeft gedaan. Met de meeste studies ben je rond je 24e wel klaar en dan kun je vaak direct aan de slag. Maar voor veel studies is er gewoon weinig werk, daar dient de staat op te anticiperen.
Ook dit weet je niet. Kan best dat hij via havo - hbo - wo gegaan is. Dat kost je al snel een paar jaar.
pi_31483258
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 09:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Vind ik niet. Er is nergens ook maar een minieme aanwijzing dat hij ooit gewerkt heeft. Terwijl door zijn stuitende domheid wel blijkt dat hij in elk geval nooit lang ergens heeft gewerkt.
Hé, hij heeft wél universiteit gedaan hoor!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2005 09:58:25 ]
pi_31483263
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 09:57 schreef k_man het volgende:

[..]

Ook dit weet je niet. Kan best dat hij via havo - hbo - wo gegaan is. Dat kost je al snel een paar jaar.
Meestal is iemand rond z'n 24e wel klaar met een studie. Er zijn echter wel uitzonderingen inderdaad. Lekker nuttig trouwens, tot je 27e studeren en dan meteen van een uitkering moeten leven.
pi_31483267
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 09:58 schreef k_man het volgende:

[..]

Hé, hij heeft wél universiteit gedaan hoor!
Dat zegt allemaal niet zoveel. Bepaalde studies zijn echt geen dubbeltje waard op de arbeidsmarkt.
  zondag 16 oktober 2005 @ 10:19:32 #108
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_31483479
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 09:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat zegt allemaal niet zoveel. Bepaalde studies zijn echt geen dubbeltje waard op de arbeidsmarkt.
En daar gaat het toch echt om. .
For great justice!
  zondag 16 oktober 2005 @ 11:52:15 #109
3542 Gia
User under construction
pi_31484964
Een tante van me werd ook gekort op haar uitkering op het moment dat haar dochter 18 werd.

Het gaat dus inderdaad om het samenwonen. Krijg je een samenwoningsuitkering. En dat zal echt geen vetpot zijn.

TS kan er natuurlijk ook voor kiezen om zelfstandige woonruimte te zoeken. Krijgt ze iets meer. Maar of ze dan meer overhoudt betwijfel ik.
pi_31485188
Ik snap de reaktie van Swetsenegger wel en ik ben het ook helemaal met hem eens.
De uitkering die TS krijgt is er m.i.alleen maar om te zorgen dat hij niet klem komt te zitten wat betreft de eerste levensbehoeften en als blijkt dat hij er echt niet van rond kan komen, dan kan hij altijd een aanvullende uitkering aanvragen.
Maar blijkbaar is dat niet nodig of krijgt hij dat niet, dus dan moet hij hier ook niet zeiken.
  zondag 16 oktober 2005 @ 14:03:47 #111
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31487256
je moet gewoon werk zoeken, schoonmaker, frietbakker, of stadswacht. whatever, het maakt niet uit, je zal altijd meer krijgen dan met een uitkering. Vanuit die baan kun je dan verder solliciteren naar een betere baan. Simpel. Ik vind het terecht dat schoolverlaters een lage uitkering krijgen, ze moeten maar meteen aan het werk.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31489188
Van werken ga je niet dood
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_31489265
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 14:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
je moet gewoon werk zoeken, schoonmaker, frietbakker, of stadswacht. whatever, het maakt niet uit, je zal altijd meer krijgen dan met een uitkering. Vanuit die baan kun je dan verder solliciteren naar een betere baan. Simpel. Ik vind het terecht dat schoolverlaters een lage uitkering krijgen, ze moeten maar meteen aan het werk.
De bijstandsuitkering voor deze ex-student is even hoog als voor iemand die 40 jaar gewerkt heeft en geen recht meer heeft op een WW.
pi_31490993
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 15:38 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

De bijstandsuitkering voor deze ex-student is even hoog als voor iemand die 40 jaar gewerkt heeft en geen recht meer heeft op een WW.
Kijk, als diegene die 40 jaar heeft gewerkt nou zou klagen.........
pi_31491113
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 16:59 schreef DrXLTrouble het volgende:

[..]

Kijk, als diegene die 40 jaar heeft gewerkt nou zou klagen.........
Die hoor je vaak niet.
pi_31491570
De hamvraagt blijft natuurlijk wat een geweldige studie de TS heeft afgerond.
pi_31492028
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 17:05 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Die hoor je vaak niet.
Jawel hoor, maar die komen nauwelijks op Fok.
pi_31501409
Ik vind het toch wel apart dat je geen uitzendbaantjes zou kunnen vinden hoor. Ik doe zelf ook universiteit, ben binnen 3 maandjes klaar met de studie en hoop dan de (wel goed betaalde ) arbeidsmarkt op te gaan. Ik heb nooit veel moeite gehad met het vinden van baantjes via het uitzendbureau. Ok, er zat ook wel veel dagjeswerk bij en heb het meest belachelijke werk gedaan, maar boeien: beter iets dan niets als je geld nodig hebt lijkt me zo. Het is misschien niet ideaal, maar ik zou toch heel wat liever een paar maandjes aan de lopende band staan dan van een uitkering te moeten leven. Het zal vast dat sommigen je niet aan zullen nemen omdat je te hoog bent opgeleid; maar velen zullen je ook wel aannemen! Gewoon wat meer uitzendbureaus aanschrijven, of anders inderdaad je sollicitatie direct aan de fabriek of zo richten. Ik kan me eigenlijk echt niet voorstellen dat het zo compleet onmogelijk is.
Verder vind ik het niet heel raar dat je uitkering gebaseerd is op je leefsituatie: als je samenwoont krijg je nou eenmaal minder. Het is iets wat bedoelt is zodat je niet zult verhongeren, maar het moet toch ook geen vetpot zijn.
pi_31502348
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 00:24 schreef Marije het volgende:
Kijk TS, zo kan het ook. En gewoon zonder gejank.
Marije
  maandag 17 oktober 2005 @ 23:45:24 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_31521670
TS moet eens gaan bedenken hoe de wereld er echt uitziet:
¤ 700,= in de maand is de bijstandsnorm voor een alleenstaande die zelfstandig woont.
Ik snap dan ook niet waar TS het vandaan haalt om te denken dat hij "afgestudeerd en wel" als niet zelfstandig wonende recht heeft op een zelfde bedrag.

Verder heeft TS wel een hele grote mond over zijn eigen kunnen terwijl hij het werkwoord "worden" niet eens correct kan vervoegen... het werkwoord "werken" zal ook wel problemen opleveren. Als TS al niet in aanmerking komt voor de baantjes onder zijn niveau dan kan ik me zo indenken dat de baantjes op zijn niveau ook aan zijn neus voorbij gaan als hij dit soort fouten ook in zijn sollicitatiebrieven maakt.

By the way TS... een alleenstaande ouder in de bijstand moet het met minder dan ¤ 900,= in de maand doen... een zelfstandig wonende alleenstaande ouder dus (ongeacht het aantal kinderen)... een alleenstaande ouder die bij iemand inwoont moet het met minder doen: zo'n ¤ 700,= of ¤ 800,= per maand.
Eventuele ontvangen alimentatie wordt daarop in mindering gebracht.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_31521740
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 23:45 schreef Leandra het volgende:
een alleenstaande ouder die bij iemand inwoont moet het met minder doen: zo'n ¤ 700,= of ¤ 800,= per maand.
TS wil ook zo'n 700 euro per maand ontvangen. Die weet dus wat 'm te doen staat.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 00:11:20 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_31522293
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 23:47 schreef k_man het volgende:

[..]

TS wil ook zo'n 700 euro per maand ontvangen. Die weet dus wat 'm te doen staat.
Ja, dat wordt stressen... dat gaat tegenvallen met de prijzen van de wegwerpluiers en de flesvoeding (borstvoeding zal gezien TS een man is wel net ff te lastig zijn).
Vraag me toch af of daar dan misschien een extra tegemoetkoming in de kosten voor mogelijk is...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_31525175
quote:
By the way TS... een alleenstaande ouder in de bijstand moet het met minder dan ¤ 900,= in de maand doen... een zelfstandig wonende alleenstaande ouder dus (ongeacht het aantal kinderen)... een alleenstaande ouder die bij iemand inwoont moet het met minder doen: zo'n ¤ 700,= of ¤ 800,= per maand.
Eventuele ontvangen alimentatie wordt daarop in mindering gebracht.
En kinderbijag, vakanegeld, bijzondere bijstand, AWBZ en dergelijke?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_31525237
Er is vast wel een baantje te krijgen dat meer dan 490 euro per maand opbrengt. Desnoods is het vuilnis ophalen, wees creatief.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 03:46:22 #125
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_31525258
Ga eerst eens werken voor je een uitkering aanvraagt Als Universitair opgeleid persoon ( ) kun je vast wel werk krijgen ( ).
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')