Ik heb de nummers even niet bij de hand, maar een reservering is meestal wel handig... De concierge van je hotel moet het wel kunnen regelen...quote:Op dinsdag 1 november 2005 23:11 schreef pannaking_ het volgende:
Eigenlijk beide klassiek en wat hipper wil ik wel gaan proberen.
Dus die 2 tips zal ik misschien wel met een bezoekje blij gaan maken![]()
Ok dan thnx!quote:Op woensdag 2 november 2005 13:30 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik heb de nummers even niet bij de hand, maar een reservering is meestal wel handig... De concierge van je hotel moet het wel kunnen regelen...
Als je via Rotterdam wilt vliegen moet je Basic Air van Transavia nemen, die zijn daar vrijwel altijd het goedkoopst en hebben een goeie service, vind ik. Daarmee land je op Stansted en ben je met de Stansted express in 45 minuten in het centrum (Liverpool Station). Ik heb weinig ervaring met hotels, dus dat zal je zelf uit moeten vogelen...quote:Op donderdag 10 november 2005 10:16 schreef Beaver het volgende:
Is het ook mogelijk om van Rotterdam naar Londen te vliegen? En welk vliegveld is het dichtst bij Londen zelf? Op de website van EasyJet staan Londen Gatwick, Londen Luton en Londen Stansted... En hoe/waar boeken jullie een hotel? Op de website van EasyJet kun je namelijk ook een hotelkamer boeken. Gaat dat altijd goed? Iemand ervaring mee?
London City is het dichtsbij London, vanaf Rotterdam vlieg je er naar toe met www.flyvlm.comquote:Op donderdag 10 november 2005 10:16 schreef Beaver het volgende:
Is het ook mogelijk om van Rotterdam naar Londen te vliegen? En welk vliegveld is het dichtst bij Londen zelf? Op de website van EasyJet staan Londen Gatwick, Londen Luton en Londen Stansted... En hoe/waar boeken jullie een hotel? Op de website van EasyJet kun je namelijk ook een hotelkamer boeken. Gaat dat altijd goed? Iemand ervaring mee?
De Heathrow express (26 pond retour) is eigenlijk iets duurder dan de Stansted express (24 pond retour), dus dat klopt niet helemaal. Je kunt wel nog goedkoper vanaf Heathrow naar het centrum met de metro, maar dat duurt weer een stukje langer en is met bagage minder relaxed.quote:Op donderdag 10 november 2005 10:25 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
London City is het dichtsbij London, vanaf Rotterdam vlieg je er naar toe met www.flyvlm.com
Vanaf Rotterdam kun je ook vliegen met www.transavia.com naar London Stansted. De vliegreis is dan iets goedkoper, maar houdt er rekening mee dat je van Stansted naar London minimaal 30 euro retour kwijt bent. Dat geldt ook voor Luton en Gatwick. Heathrow is iets goedkoper, circa 18 euro retour. London City is vanaf volgende maand aangesloten op het DLR netwerk, waardoor je naar de meeste locaties in London niet meer dan 8 euro retour kwijt hoeft te zijn.
Hotels zijn betaalbaar te boeken op www.expedia.nl, www.hostelworld.com of www.nl.lastminute.com
De trein van Luton naar het centrum duurt iets meer dan een half uur en kost 9,10 pondquote:Op donderdag 10 november 2005 13:04 schreef marsterretje het volgende:
De bus van Luton naar het centrum duurt iets meer dan een uur en kost 10 pond.
retour?quote:Op donderdag 10 november 2005 15:10 schreef MaJo het volgende:
[..]
De trein van Luton naar het centrum duurt iets meer dan een half uur en kost 9,10 pond
Alleen als je op de dag zelf retour gaat, anders is het een enkeltje (raar systeem maar werkt echt zo). Bus is dan beter.quote:
Op zich wel, wat dat betreft. Alleen moet je dan van Nederland eerst (met mogelijk een overstap in Roosendaal) naar Brussel-Zuid, daar weer overstappen op de Eurostar, en dat duurt een heel stuk langer. 't Is dus maar net waar je de prioriteit legtquote:Op donderdag 10 november 2005 16:55 schreef Beaver het volgende:
Is het dan niet handiger om met de trein naar Londen te gaan? Dan ben je praktisch in het centrum toch? Met een visitors card kun je dan overal naar toe met de tube/bus.
Vijf uur met de trein vanaf Rotterdam centraal ten opzichte van minimaal 3 uur met het vliegtuig vind ik het overwegen waard.quote:Op donderdag 10 november 2005 19:35 schreef Allan24 het volgende:
Op zich wel, wat dat betreft. Alleen moet je dan van Nederland eerst (met mogelijk een overstap in Roosendaal) naar Brussel-Zuid, daar weer overstappen op de Eurostar, en dat duurt een heel stuk langer. 't Is dus maar net waar je de prioriteit legt
Hilton Wembley zit er vlak bij, en is een fijn, degelijk hotelquote:Op donderdag 10 november 2005 12:15 schreef Koningin het volgende:
Ik heb net kaarten gereserveerd voor Robbie Williams in Londen (sept '06).
In het Wembley Stadion. Super tof!
Nu alleen nog goedkoop erheen en in de buurt van het stadion verblijven
Ik denk dat we dan lekker met de trein gaan, zie je nog wat onderwegquote:Op donderdag 10 november 2005 19:35 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Op zich wel, wat dat betreft. Alleen moet je dan van Nederland eerst (met mogelijk een overstap in Roosendaal) naar Brussel-Zuid, daar weer overstappen op de Eurostar, en dat duurt een heel stuk langer. 't Is dus maar net waar je de prioriteit legt
De 2 persoonskamer is hopelijk geen stapelbed?quote:Op vrijdag 11 november 2005 08:21 schreef Kontiki het volgende:
Ik heb me wel vermaakt in deze:
http://www.hostelworld.co(...)sington-London-10044
Het is zowel een hostel als hotel. Je kunt nl ook 2persoonskamers nemen voor redelijke prijs.
Het ligt in de luxe wijk Kensington. Metrostation is 2 minuten lopen, en een paar honderd meter verderop zit een 24/7 grote supermarkt. Met de metro ben je zo op Picadilly Circus.
Het hotel ziet er modern uit. Toen ik er was, was het alleen heel rustig.
Je kunt kiezen uit een 2persoonsbed of 2 losse bedden/stapelbed.quote:Op vrijdag 11 november 2005 08:35 schreef Beaver het volgende:
De 2 persoonskamer is hopelijk geen stapelbed?
Edit: Oh, laat maar, ik heb het al gevonden. Het ziet er wel netjes en goed uit!
Ik denk dat een treinkaartje duurder is dan een vliegticket. Ik heb met Easyjet 48 euro incl. alles betaald. En een treinretourticket naar het centrum was geloof ik 17 euro. 65 euro dus, ik denk dat je dat ook wel voor Eurostar kwijt bent.quote:Op donderdag 10 november 2005 16:55 schreef Beaver het volgende:
Is het dan niet handiger om met de trein naar Londen te gaan? Dan ben je praktisch in het centrum toch? Met een visitors card kun je dan overal naar toe met de tube/bus.
Als je met de internationale trein naar Brussel reist, kun je vanuit Rotterdam (als voorbeeld) 7x op een dag naar London heen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 18:39 schreef Erasmusch het volgende:
Heb je een reisschema van die NS-aanbieding?
valt mee..... ik heb een krap weekje van tevoren geboekt en was 107 euro kwijt. daarna wordt het wel sneller duur... maar het is verstandig om een beetje vroeg te boeken.quote:Op vrijdag 11 november 2005 17:18 schreef Kontiki het volgende:
Ik zou een paar maanden van tevoren wel boeken. Vliegtickets worden rap duurder als de vertrekdatum nadert. Dan ben je soms tot een paar honder procent duurder uit!
Hier even een simpel voorbeeldje voor circa 58 euro:
Ik heb ook vier kaartjes voor het concert in Wembley. Ga jij donderdag of vrijdag?quote:Op donderdag 10 november 2005 12:15 schreef Koningin het volgende:
Ik heb net kaarten gereserveerd voor Robbie Williams in Londen (sept '06).
In het Wembley Stadion. Super tof!
Nu alleen nog goedkoop erheen en in de buurt van het stadion verblijven
Het voordeel van de boot, is dat je geen veranderende prijzen hebt die hoger worden naarmate je later reserveert.quote:Op zondag 13 november 2005 14:14 schreef Ska-te het volgende:
Damn, die prijzen vallen eigenlijk best wel mee. Misschien is het nog goedkoper om met de ferry te gaan. Maargoed voor ¤50 maakt dat ook niets uit.
http://www.golondon.nlquote:Op zondag 13 november 2005 18:16 schreef MaJo het volgende:
Ik sprak laatst iemand die was voor 50 euro met de boot naar Engeland gegaan. Bij de prijs in zaten het treinkaartje in Nederland en het treinkaartje in Engeland. Iemand bekend met deze aanbieding? In verband met mijn steeds erger wordende vliegangst heb ik besloten om de komende tijd even niet te vliegen...
Nee, go Londen kost iets van 90 euro retour inclusief treinkosten. Was een hele goede actie, heb ik tot nu toe tweemaal gedaan.quote:
ik ben jalours! hoewel ik bijna hetzelfde als jij gedaan heb een weekje geleden in londenquote:Op zondag 13 november 2005 20:12 schreef kwakveense het volgende:
ik ga de 22ste, en blijf 3 nachten. met de eurostar want ik hou niet van vliegen (dat gedoe op zo'n vrleigveld, en dan weer een rotend et de trein de stad in en op je bagage wachten etc...)en de boot kost teveel tijd. nu ben ik om half drie in het centrum en vertrek ook wee rom half drie op de laatte dag...perfect...hotel: 1 pers. kamer in vernieuwde quality crown paddington. niet echt goedkoop omdat k alleen was, maar ik ben dit jaar nog niet op vakantie geweest dus ik vond dat ik het verdiende...
ben al vrij vaak in londen geweest. heb de bezienswaardigheden wel een beetje gehad dus ga nu voornamelijk (gratis) musea bekijken en kerstshoppen.
....
ik ga alleen dus ik doe lekker alles op mijn eigen tempo.
Heb ernaar gekeken en is niets voor mij. Ik ga in mijn eentje en wil langer dan 3 dagen blijven. Bovendien ga ik met de feestdagenquote:
Zie hier ook mijn redenen om dit niet te doenquote:Op maandag 14 november 2005 18:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Heb ernaar gekeken en is niets voor mij. Ik ga in mijn eentje en wil langer dan 3 dagen blijven. Bovendien ga ik met de feestdagenIk ga nog even verder zoeken.
Los hotel, vlucht, trein, etc boeken geen optie? Heb ik ook gedaan toen ik vorige maand in m'n eentje ging en dat beviel primaquote:Op maandag 14 november 2005 18:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Heb ernaar gekeken en is niets voor mij. Ik ga in mijn eentje en wil langer dan 3 dagen blijven. Bovendien ga ik met de feestdagenIk ga nog even verder zoeken.
is londen ene beetje de stad waar men ook alleen heen gaat?? ik ben zelf ook alleen daarheen geweest...quote:Op dinsdag 15 november 2005 00:36 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Los hotel, vlucht, trein, etc boeken geen optie? Heb ik ook gedaan toen ik vorige maand in m'n eentje ging en dat beviel prima
er is zat te doen, ook als je in je eentje bent, en het is natuurlijk net zo ver weg, daarom denk k dat mensen er eerder alleen heen gaan. Ik had ook geen zin om te wchten tot ik mensen mee kon krijgen...quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:00 schreef chrdek het volgende:
[..]
is londen ene beetje de stad waar men ook alleen heen gaat?? ik ben zelf ook alleen daarheen geweest...
Ik verblijf altijd bij vrienden dus hotel is niet nodig. Wil graag een losse bootreis boeken, en ben op zoek naar de voordeligste. Vliegen heb ik voorlopig wegens vliegangst afgezworenquote:Op dinsdag 15 november 2005 00:36 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Los hotel, vlucht, trein, etc boeken geen optie? Heb ik ook gedaan toen ik vorige maand in m'n eentje ging en dat beviel prima
www.londonexpress.nl ik denk niet dat je het goedkoper krijgtquote:Op dinsdag 15 november 2005 16:58 schreef MaJo het volgende:
Wil graag een losse bootreis boeken, en ben op zoek naar de voordeligste. Vliegen heb ik voorlopig wegens vliegangst afgezworen
Nee hoor, geef mij maar een lekker traditioneel engels ontbijt. Bacon, eggs, baked beans enz. jammiequote:Op vrijdag 18 november 2005 12:28 schreef chrdek het volgende:
Dat ontbijt ziet er een stuk beter uit als het traditionele engelse ontbijt
maar damnnn wat een uitzicht!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |