abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31439052
Ik bedacht me net, hier in Den Haag, dat we van geluk mogen spreken dat in ieder geval de Pvda niet meer regeert. Hadden we Paars nog een aantal jaren voortgezet was er in Nederland hoogstwaarschijnlijk al een zware aanslag gepleegd. Dat het nog niet zover is gekomen, is in ieder geval niet te danken aan de ''linkse kerk''.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:53:52 #2
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31439171
mooi onderbouwd
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:54:17 #3
66825 Reya
Fier Wallon
pi_31439179
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 15:47 schreef Godslasteraar het volgende:
Ik bedacht me net, hier in Den Haag, dat we van geluk mogen spreken dat in ieder geval de Pvda niet meer regeert. Hadden we Paars nog een aantal jaren voortgezet was er in Nederland hoogstwaarschijnlijk al een zware aanslag gepleegd. Dat het nog niet zover is gekomen, is in ieder geval niet te danken aan de ''linkse kerk''.
Argumenten?
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 16:00:20 #4
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31439287
Ik ben dat gezever over Wilders en Fortuyn eigenlijk behoorlijk zat. Laat staan over de prachtige Ayaan Ook na de laffe moord op Fortuyn kon je in het NRC en VN 2 jaar na dato nog gezeik lezen van verontwaardigde pseudo-intellectuelen over Fortuyn en het ''klootjesvolk'' dat gewaagd had op hem te stemmen.

Om de onnavolgbare Komrij te citeren (uit mijn hoofd)
quote:
Als in Nederland de noodklokken luiden, begint de Hollander te zeuren over de wrat op de neus van klokkenluider

[ Bericht 1% gewijzigd door Godslasteraar op 14-10-2005 18:26:48 ]
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 16:04:23 #6
130955 Floripas
Blast from the past
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 16:06:14 #7
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_31439369
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 16:00 schreef Godslasteraar het volgende:
Ik ben dat gezever over Wilders en Fortuyn eigenlijk behoorlijk zat. Laat staan over de prachtige Ayaan Ook na de laffe moord op Fortuyn kon je in het NRC 2 jaar en VN nog gezeik lezen van verontwaardigde pseudo-intellectuelen over Fortuyn en het ''klootjesvolk'' dat gewaagt had op hem te stemmen.

Om de onnavolgbare Komrij te citeren (uit mijn hoofd)
[..]
Dit soort semi intelectueel geneuzel begint mij flink de strot uit te hangen...
Kom eens met argumenten of bronnen dude
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 16:07:14 #8
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31439389
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 15:47 schreef Godslasteraar het volgende:
ik ben ook blij dat de beroepsbagatelliseurs nu ff niet meer regeren. die mogen straks weer pronken met de veren van een wat stringenter beleid.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_31439419
Ik zie niet in wat er zo geweldig is aan Ayaan, ze faalt op alle fronten; in de kamer is ze nooit, en als ze er is onderneemt ze nooit wat (wetsvoorstellen, amendementen of moties). De doelgroep waarvoor ze zei op te willen treden (moslimvrouwen, en dan stel ik het nog breed) kan haar niet luchten of zien, in discussies komt ze moeilijk uit haar woorden en zo kan ik nog wel even doorgaan, nee ik denk dat Ayaan toch een beetje de excuus-truus is van rechts (Ze doet me wel denken aan die Franse feministes die moslima's hun hoofdoekjes wilden verbieden 'voor hun eigen bestwil').
pi_31439481
Argumenten: ja duh! hadden jullie moeten opletten in plaats van aan moeders borst te sabbelen.
Niet voor niets zijn de meest Paars corrifeeën aan de kant geschoven: uit de tijd, niet bij machte, intellectueel noch wat betreft moed, paal en perk te stellen aan extremisme en de nodige maatregelen, er doorheen te drukken. De Paarse mentaliteit was er één van het politiek correcte verleden, en onmachtig.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 16:11:48 #11
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31439493
Ik wil het toch even opnemen voor Hirsi Ali (al zou ik haar mijn stem niet snel toevertrouwen): haar belangrijkste werk is ook helemaal niet in de kamer. Ze is een activiste, haar plek is in debatten, in televisieprogramma's, enzovoorts. Wat kan die moties nou schelen, als ze bezig is fundamentele zaken aan te snijden?

(Ik ben overigens geen fan van haar debattechnieken en haar argumentatie. Ze is, wat je in een lichtwinkel zou noemen, een 'dimpeertje')
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 16:13:40 #12
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31439517
D'66 en de VVD zaten in paars en in deze regering!
Het verschil tussen het CDA en de PvdA is ook niet erg schokkerend.
Ik zie dus niet in waarom paars anders zou reageren dan er nu gereageerd wordt.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 16:13:47 #13
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31439518
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 16:11 schreef Godslasteraar het volgende:
Argumenten: ja duh! hadden jullie moeten opletten in plaats van aan moeders borst te sabbelen.
Niet voor niets zijn de meest Paars corrifeeën aan de kant geschoven: uit de tijd, niet bij machte, intellectueel noch wat betreft moed, paal en perk te stellen aan extremisme en de nodige maatregelen, er doorheen te drukken. De Paarse mentaliteit was er één van het politiek correcte verleden, en onmachtig.
ALLE corifeeen werden aan de kant geschoven, behalve Marijnissen en Van der Vlies
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 16:15:10 #14
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_31439538
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 16:11 schreef Godslasteraar het volgende:
en ik voel me nu echt zo veel veiliger op straat
Nee, dus gaan we ID plicht invoeren... Of extra paspoort controles... Goh, waarom heeft het CDA / VVD / D66 niet de grenzen gesloten? Het zijn toch totale bullshit maatregelen? half werk wat veel geld kost...
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_31439550
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 16:11 schreef Floripas het volgende:
Ik wil het toch even opnemen voor Hirsi Ali (al zou ik haar mijn stem niet snel toevertrouwen): haar belangrijkste werk is ook helemaal niet in de kamer. Ze is een activiste, haar plek is in debatten, in televisieprogramma's, enzovoorts. Wat kan die moties nou schelen, als ze bezig is fundamentele zaken aan te snijden?

(Ik ben overigens geen fan van haar debattechnieken en haar argumentatie. Ze is, wat je in een lichtwinkel zou noemen, een 'dimpeertje')
Het gaat mij ook niet in het minst om hoe ze het probleem aansnijdt, als zij zich ergens mee bemoeit wordt het probleem doorgaans erger dan dat het was, net zoiets als brand blussen met olie.
Het is de meesten nog niet duidelijk dat de keizerin geen kleren aanheeft.
pi_31439598
Toch appart om te lezen dat sommige users denken dat iedereen zat was van Paars tijdens de laatste jaren van hun regeerperiode, terwijl uit de peilingen nog geen half jaar (Fortuyn was toen al een tijdje bezig) voor die verkiezingen het een nek-aan-nek race was tussen PvdA en VVD en de waardering voor Paars II bijhoorlijk hoog te noemen was.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 16:20:04 #17
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31439617
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 16:07 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik ben ook blij dat de beroepsbagatelliseurs nu ff niet meer regeren. die mogen straks weer pronken met de veren van een wat stringenter beleid.
Welk "stringenter" beleid, en wat heeft dat dan opgeleverd?
Ik zie een overheid die zich meer militaire, politionele en justitiele eigenschappen heeft toegegeigend. Heeft dat daadwerkelijk zoden aan de dijk gezet?
pi_31439714
Ayaan heeft meer lef dan al die girlie-man van de tweede kamer, laat staan de vereniging van anonieme alcoholisten aan de andere kant van de Hofweg, ook wel bekend als het Haagse journaille. Vergelijk het met de Italiaanse rechter Falcone, zó iemand vormt een bedreiging voor criminelen, en werd door deze gehaat en uiteindelijk vermoord. Ayaan wordt gehaat, en wel omdat zij een bedreiging vormt, mede omdat ze een vrouw is, voor de moslim met én een minderwaardigheidscomplex, én een autoriteitsprobleempje thuis. In tegenstelling tot de begripvolle Dimmi die zich gretig en ''vol respect'' opwerpen als deurmat voor de moezelman met een missie.
pi_31439767
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 16:13 schreef Floripas het volgende:

[..]

ALLE corifeeen werden aan de kant geschoven, behalve Marijnissen en Van der Vlies
en Zalm
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 16:33:52 #20
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31439832
VVD zit al sinds paars 1 in het kabinet.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_31439840
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 16:15 schreef Jumparound het volgende:

[..]

en ik voel me nu echt zo veel veiliger op straat
Nee, dus gaan we ID plicht invoeren... Of extra paspoort controles... Goh, waarom heeft het CDA / VVD / D66 niet de grenzen gesloten? Het zijn toch totale bullshit maatregelen? half werk wat veel geld kost...
Doe mij een plezier, áls er een aanslag gepleegd wordt, zorg dan dat je in de buurt bent.
quote:
Tientallen aanslagen verijdeld

AMSTERDAM, 23 SEPT. Tussen 1994 en 2004 zijn in Europa meer dan 28 grote terreuraanslagen verijdeld door inlichtingendiensten, waaronder ook in Nederland.

Dit onthult onderzoeker Rob de Wijk op grond van een tot nu toe geheime lijst van Europese inlichtingendiensten. De lijst staat in zijn vandaag verschenen boek 'Supermacht Europa' en noemt in Nederland verijdelde aanslagen op de kerncentrale Borsele, het ministerie van Defensie, het hoofdkwartier van de AIVD, Schiphol en het parlement In Den Haag.

Volgens De Wijk, onder andere onderzoeker bij het instituut Clingendael, is het maar toeval dat de eerste grote aanslag die de aandacht vestigde op het moderne islamistische terrorisme op 11 september 2001 in de Verenigde Staten plaatsvind, en niet Europa. In de analyse van de inlichtingendiensten heeft Europa juist sterk de belangstelling van de terroristen en is het niet de vraag óf er op een dag weer een grote aanslag in Europa zal plaatsvinden, maar wanneer. De terroristen zouden daarbij in toenemende mate proberen massale vernietiging teweeg te brengen getuige bijvoorbeeld een verijdeld plan uit februari 2002 om de waterleiding van Rome met cyanide te vergiftigen. Dat het aantal aanslagen in Europa tot nu toe vrij beperkt is gebleven, is volgens De Wijk vooral het gevolg van het succes van de inlichtingendiensten. ,,Die doen best goed werk''.

Het bureau van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst willen geen commentaar geven op de lijst van De Wijk. ,,Over verijdelde aanslagen doen we geen mededelingen'', zegt een woordvoerster van het bureau. Volgens De Wijk worden de plannen van de Nederlandse Hofstadgroep in de internationale veiligheidswereld volstrekt serieus en ernstig genomen.

De lijst van De Wijk omvat verder onder andere de poging een vliegtuig in de Eiffeltoren te laten crashen (kerstavond 1994), pogingen tot aanslagen op het WK voetbal in Frankrijk (2000) en tot kaping van cruiseschepen in Europese havens (mei 2002), een poging in de Straat van Gibraltar Britse oorlogsschepen tot zinken te brengen (2002), poging tot aanslag op de Londense metro met cyanide (2002), poging tot aanslag op de HSL-tunnel in Antwerpen (2004), pogingen tot aanslagen op het EK voetbal in Portugal (2004), met een 'vuile bom' in Groot-Brittannië, en een poging tot aanslag op vliegveld Heathrow (2004).

23 september 2005
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 16:38:37 #22
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31439927
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 16:20 schreef Floripas het volgende:

[..]

Welk "stringenter" beleid, en wat heeft dat dan opgeleverd?
Ik zie een overheid die zich meer militaire, politionele en justitiele eigenschappen heeft toegegeigend. Heeft dat daadwerkelijk zoden aan de dijk gezet?
vandaag was een mooi voorbeeld. of had jij liever gezien dat de wapendeal gewoon door was gegaan en er weer een politicus of andere onschuldige mensen vermoord zouden worden?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_31439942
Puur speculatie, TS. Wat dat betreft kun je net zo goed zeggen dat een coalitie olv PvdA tougher on moslimfundamentalisme zou zijn, zoals Democraten vroeger tougher on communism waren uit angst om voor commie lovers te worden aangezien.
I´m back.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 16:43:57 #24
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_31440003
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 16:38 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

vandaag was een mooi voorbeeld. of had jij liever gezien dat de wapendeal gewoon door was gegaan en er weer een politicus of andere onschuldige mensen vermoord zouden worden?
En dat was niet gebeurt als de PvdA nog in het kabinet zou zitten?

Wat een volkomen onzin zeg, echt ongelooflijk.

Wat een poep discussie overigens, het is per definitie nutteloos om te filosoferen over het wat en wanneer als.... Het valt niet te bewijzen of te controleren omdat het NIET gebeurd is. In zo'n situatie heeft dus iedereen gelijk alleen al omdat de waarheid subjectief is.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 16:45:48 #25
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31440030
Terrorisme aanpakken is toch geen kwestie van paspoorten controleren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')