quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 12:01 schreef Solomon het volgende:
Hulde aan de AIVD dat ze dit hebben klaargespeeldMag ook wel eens gezegd worden!
Waarom post je je onvolgbare hersenspinsels op fok, is dat een soort tactiek?quote:Op zondag 16 oktober 2005 06:50 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
als je denkt dat de *zogenaamde* terroristen moslim geinspireerd religieus geweld gebruiken zit je net zover van de realiteit af als de media.
oh wacht dat heeft met elkaar te maken , *slaat zelf tegen hoofd*
het is wel zo makkelijk om dat te denken , kun je tenminste alle problemen afdoen..
en tja , een oplossing ervoor is dan ook niet meer nodig , gewoon nuken die enge mensen ...toch?
![]()
'als' is onrealistisch.quote:Op zondag 16 oktober 2005 13:44 schreef trancethrust het volgende:
Als je het zou lezen is het prima te volgen hoor. Of het klopt is een 2e, maar het strookt ongeveer met mijn opvatting dat als er geen islam was geweest, deze 'jihad-strijders' gewoon een andere reden hadden gevonden om dingen op te blazen. In dat opzicht zijn ze dan niet echt moslim-geinspireerd.
onzin, ze strijden tegen iedereen die het niet met hun geloof eens is en schromen niet om daar vrouwen voor de kop in te slaan met een hakmes en hun kinderen te recruteren voor de 'goede zaak'quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 13:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
niet echt vergelijkbaar. ze strijden tegen een corrupte regering.
ja en Al Qaida en co 'strijden' (ik noem het moorden) niet in Islamitische gebieden natuurlijkquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:38 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Totaal niet te vergelijken, zij strijden tegen de Christelijke inwoners in de gebieden terwijl ze gesteund worden door de Islamitische regering in Khartoum, Sudan. Daar lopen allemaal rebellengroeperingen rond zij scheiden zich niet af door een Christelijke grondslag, pas hebben zij nog een heel klooster uitgemoord, daarnaast maken zij veelvuldig gebruik van sexslaven etc. Ook moslim strijders zouden zich niet verlagen tot dat soort praktijken en daarmee is het dus ook een scheve vergelijking.
Groot terreuralarm gegeven? Er werd toch juist helemaal geen terreuralarm gegeven? Iedereen bleef juist volhouden dat er geen verhoogde dreiging was enz.quote:Terreurverdachten vandaag voorgeleid
De zeven terreurverdachten die vrijdag werden opgepakt, worden vandaag voorgeleid aan de rechter-commissaris in Rotterdam. Het gaat om zes mannen en één vrouw. Ze zijn opgepakt omdat ze terreuraanslagen zouden beramen.
Samir A.
Hoofdverdachte in het onderzoek is Samir A. (19), die eerder vastzat voor dezelfde verdenking. Volgens de AIVD was Samir A. dit keer op zoek naar vuurwapens en explosieven om aanslagen te plegen op politici en gebouwen.
Geen wapens
Maar bij huiszoekingen bij de zeven verdachten zijn geen wapens gevonden. Ook bij Samir A. niet. De politie vond wel bivakmutsen en twee gasmaskers. Verder zijn er documenten en computers van alle verdachten meegenomen.
Vervolging
De rechter-commissaris buigt zich vandaag over de zaak en beslist of het Openbaar Ministerie verder mag gaan met een gerechtelijk vooronderzoek. Dat is het onderzoek ter voorbereiding op een rechtszaak. De rechter-commissaris bepaalt ook of het voorrarrest van de verdachten met tien dagen wordt verlengd.
Terreuralarm
Bij de aanhouding van de zeven verdachten werd vrijdag een groot terreuralarm gegeven. Zo werd onder meer het hele Binnenhof in Den Haag uit voorzorg afgesloten.
Er was wel een terreuralarm maar volgens het kleurenschema zijn we niet een niveau hoger beland zeg maar.quote:Op maandag 17 oktober 2005 11:58 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Groot terreuralarm gegeven? Er werd toch juist helemaal geen terreuralarm gegeven? Iedereen bleef juist volhouden dat er geen verhoogde dreiging was enz..
In ieder geval werd "de burgerij" niet gealarmeerd zeg maar... er werd niet eens aangegeven of het nu een oefening betrof, of een echte dreiging. Niet dat ik daar nu op zit te wachten ofzo. Het is toch zinloos aangezien je zelf niets kunt doen.quote:Op maandag 17 oktober 2005 12:00 schreef nikk het volgende:
[..]
Er was wel een terreuralarm maar volgens het kleurenschema zijn we niet een niveau hoger beland zeg maar.
Neuh, maar dat hoeft toch ook niet?quote:Op maandag 17 oktober 2005 12:04 schreef kLowJow het volgende:
[..]
In ieder geval werd "de burgerij" niet gealarmeerd zeg maar... er werd niet eens aangegeven of het nu een oefening betrof, of een echte dreiging. Niet dat ik daar nu op zit te wachten ofzo. Het is toch zinloos aangezien je zelf niets kunt doen.
Mee eens!quote:Op maandag 17 oktober 2005 12:24 schreef IntroV het volgende:
Slaat echt nergens op, deze hele actie.
Er worden mensen aangehouden op verdenking van iets ernstigs. Er blijkt niks gevonden te worden. Over 2 weken lopen ze weer vrij. Kost wel klauwen met geld om de politie erop af te sturen en ok de rechters zijn niet gratis. Zorg nou eens een keer dat die gasten achter slot en grendel gaan. Datlukt niet metdit soort flauwekul acties.
Fractievoorzitters worden nu extra beveiligd. Maar we hebben toch mensen opgepakt? Of hebben we misschien niet de juiste opgepakt, of niet allemaal? Met andere woorden, waar zijn we nou mee bezig. Doe het goed, of doe 't niet.
Dit komt meer op me over als pesten, wat er nu gebeurt. Het zet geen zoden aan de dijk.
als je geen antwoorden wil hebben moet je geen vragen stellenquote:Op zondag 16 oktober 2005 15:38 schreef zoalshetis het volgende:
gaan we het nu hebben over alle mistanden in de wereld, of zullen we ons beperken tot dit topic, waar het gaat om terroristen in nederland?
welke vragen en welke antwoordenquote:Op maandag 17 oktober 2005 14:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
als je geen antwoorden wil hebben moet je geen vragen stellen
die vraagquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 13:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik bedoel. wanneer was de laatste christenjongere terrorist? ik snap dat je in het kader van het bij elkaarhouden graag overeenkomsten wil zien, maar klopt dat ook wel?
ik heb nog geen normaal antwoord gehad. of zie jij het er wel ergens tussen staan?quote:
Dus jij wilt, alleen om de financien, het risico lopen dat Nederland en daarmee onschuldige Nederlanders het slachtoffer worden van een terroristische aanslag? Lekkere prioriteiten heb jijquote:Op maandag 17 oktober 2005 12:24 schreef IntroV het volgende:
Slaat echt nergens op, deze hele actie.
Er worden mensen aangehouden op verdenking van iets ernstigs. Er blijkt niks gevonden te worden. Over 2 weken lopen ze weer vrij. Kost wel klauwen met geld om de politie erop af te sturen en ok de rechters zijn niet gratis. Zorg nou eens een keer dat die gasten achter slot en grendel gaan. Datlukt niet metdit soort flauwekul acties.
Fractievoorzitters worden nu extra beveiligd. Maar we hebben toch mensen opgepakt? Of hebben we misschien niet de juiste opgepakt, of niet allemaal? Met andere woorden, waar zijn we nou mee bezig. Doe het goed, of doe 't niet.
Dit komt meer op me over als pesten, wat er nu gebeurt. Het zet geen zoden aan de dijk.
sinds cohen en halsema flinke protectie krijgen hoor ik de beroepsbagetalliseurs niet meer zeiken. heel vreemd.quote:Op maandag 17 oktober 2005 18:41 schreef Dr.Aart het volgende:
[..]
Dus jij wilt, alleen om de financien, het risico lopen dat Nederland en daarmee onschuldige Nederlanders het slachtoffer worden van een terroristische aanslag? Lekkere prioriteiten heb jij![]()
quote:Op maandag 17 oktober 2005 18:41 schreef Dr.Aart het volgende:
Dus jij wilt, alleen om de financien, het risico lopen dat Nederland en daarmee onschuldige Nederlanders het slachtoffer worden van een terroristische aanslag? Lekkere prioriteiten heb jij![]()
quote:Op maandag 17 oktober 2005 12:24 schreef IntroV het volgende:
Zorg nou eens een keer dat die gasten achter slot en grendel gaan.
quote:DEN HAAG De terreurverdachte Samir A.
heeft een videoboodschap achtergelaten
waarin hij afscheid neemt van familie
en vrienden.Dat heeft het Openbaar
Ministerie bekendgemaakt.In de opname
verwijst de vrijdag opgepakte Samir A.
naar "een daad" die hij zou verrichten.
Het is onduidelijk wanneer de video is
opgenomen en wat Samir A. van plan was
te doen.
Als het een vaststaand feit is dan heb jij blijkbaar voorkennis van een nog te plegen misdrijf. Ik neem voor het gemak maar even aan dat dat niet het geval is en je dus eigenlijk bedoelt te zeggen dat er een kans is op een aanslag net zoals er een kans is dat een deel van Nederland wordt getroffen door een aardbeving met een kracht groter dan 5 op de schaal van Richter of een nog grotere kans dat men in het verkeer om het leven komt.quote:Op maandag 17 oktober 2005 20:06 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik blijf erbij dat we ontsnapt zijn aan een aanslag, maar dat er 1 komt lijkt me toch nog wel een vaststaand feit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |