Dat zeg ik ook mongool, alleen dan zodanig dat die kleuter het ook begrijpt.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:06 schreef Agiath het volgende:
[..]
Fout, domme, het is een Syntactische komma....
Zinnen die echt tenenkrommend slecht zijn, zijn wel storend. Maar dit valt nog wel mee. Mensen die 'ik wordt' schrijven, vind ik bijvoorbeeld een stuk erger.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:05 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Ik maak me er niet druk om, het stoort me alleen. Ook is het feit dat de mensen die m'n aardappels enzo oogsten geen normale zinnen kunnen maken verontrustend.
Post dan niks, 3e rangs FOK!-crewquote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:08 schreef tonks het volgende:
Is dit een serieus topic van Dwc? geen zin om te lezen.
Ja, daar erger ik me ook aan, maar mensen die zulke zinnen (zoals die in de OP) maken vind ik net zo klinken als 'die meisje' ofzoquote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:13 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Zinnen die echt tenenkrommend slecht zijn, zijn wel storend. Maar dit valt nog wel mee. Mensen die 'ik wordt' schrijven, vind ik bijvoorbeeld een stuk erger.
2e rangsquote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:13 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Post dan niks, 3e rangs FOK!-crew.
Ik ken iemand die "domme idee" zegt.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:15 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Ja, daar erger ik me ook aan, maar mensen die zulke zinnen (zoals die in de OP) maken vind ik net zo klinken als 'die meisje' ofzo.
quote:
Dankuquote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:17 schreef Freeloader het volgende:
De voorbeelden zijn wel goed uitgewerkt...![]()
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:22 schreef SunChaser het volgende:
Die zin is gewoon goed trouwens. Dat is een mooie vrachtwagen waar die politieman in rijdt. Al zijn dat waardetransport vrachtwagens van De Nederlandse Bank en niet van de politie.
quote:[...] Misschien is het voorbeeld in de OP dan niet helemaal goed, ik moest daardoor wel denken aan m'n werkelijke klacht.
Mensen die 'al' in zo'n rare constructie gebruiken, ken ik niet.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:33 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Mensen die 'al' verkeerd gebruiken.
Wel opletten hè, Molukkert.
Waar heb jij het nou weer over? Ik klaag over mensen die zulke rare zinsconstructies gebruiken (wat in het voorbeeld in mijn OP niet het geval blijkt te zijn), dus zet ik er ter verduidelijking een ander (ter plekke verzonnen) voorbeeld bij, ja. Dat heeft niets met 'slotje voorkomen' (wtfquote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:36 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Mensen die 'al' in zo'n rare constructie gebruiken, ken ik niet.
Jij wel? Of verzin je dit nu ter plekke om een slotje te voorkomen?
Oh. Ja, dat komt voor. Anders open ik er toch geen topic over, imbecielquote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:46 schreef DennisMoore het volgende:
En dan vraag ik of het wel eens voorkomt dat mensen zo'n bizarre constructie gebruiken.
Zoals ik al zei; ik 'verzon' een voorbeeld om mijn klacht te verduidelijken.quote:
"Al ga je naar huis, neem mij even mee."
Volgens mij verzin je nu namelijk een 'probleem', opdat je er toch nog over kunt klagen, nu je het in je openingspost bij het verkeerde eind bleek te hebben..
Je moeder!quote:
Slotje!
Je opende een topic over iets waarvan je dácht dat het fout was. En dat bleek niet zo te zijn.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:54 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Oh. Ja, dat komt voor. Anders open ik er toch geen topic over
Je moeder!quote:imbeciel.
Een voorbeeld dat dus nergens op bleek te slaan.quote:Zoals ik al zei; ik 'verzon' een voorbeeld om mijn klacht te verduidelijken.
Durft wel haar ongelijk toe te geven, en probeert niet laf met snel verzonnen en niet-voorkomende nepvoorbeeldjes alsnog haar gelijk te halen.quote:Je moeder!
Het ging niet per se over die quote, maar gewoon over het verkeerd gebruik van zinnen met 'al'. Daar haalde ik dus die quote bij, die fout bleek te zijn, maar de klacht blijft nogsteeds.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:00 schreef DennisMoore het volgende:
Je opende een topic over iets waarvan je dácht dat het fout was. En dat bleek niet zo te zijn.
Die is tenminste niet zo'n nerdquote:
Je moeder!.
Het léék fout. En áls (hè, als, wel correct gebruik nuquote:
Een voorbeeld dat dus nergens op bleek te slaan.
quote:
Je had het fout. Je had het mis. Je snapte het niet.
Dus?quote:En dan hing je ook nog de taalpurist uit.
Je moeder!quote:Prutser.
Ik geef m'n ongelijk toe, de quote in de OP was wél goedquote:Durft wel haar ongelijk toe te geven
Laf man, om met een duidelijk voorbeeld je klacht te verduidelijkenquote:en probeert niet laf
Het voorbeeld zélf zou best voorgekomen kunnen zijn, en de gehele fout zeker. Anders had ik er dus geen topic over geopend. En hoezo meervoud? Het was er éénquote:met snel verzonnen en niet-voorkomende nepvoorbeeldjes alsnog haar gelijk te halen.
Sterf.quote:Slotje!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |