Wat maakt dat de TS ze naar jou zou willen mailen?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:21 schreef Myers het volgende:
Ik begrijp dat je hier niet liever wilt ingaan op de details, is het misschien een idee om ze naar me te mailen?
Doen!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:15 schreef GoLLeM het volgende:
Zoek iemand om er over te praten. Een vertrouwenspersoon, iemand bij jeugdzorg, desnoods je huisarts.
Doe ook aangifte. Zorg dat deze vent nooit meer les mag geven en dat hij de kans niet krijgt dit vaker te doen.
En confronteer jezelf met de details. Het wegstoppen of negeren heeft geen zin.
Waar maak je druk om dan, het is al een jaar later? Je zal zeker niet zonder meer geloofd worden bij de politie, en heel wat vervelende uurtjes voor de boeg hebben met verhoren e.d. Is dat het je waard? Overigens is dit waarschijnlijk een gevalletje art 249 Sr (ontucht met misbruik van gezag). Als die man het vaker heeft gedaan en er meer getuigenissen zijn heb je wel een zaak, anders wordt het moeilijk.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:11 schreef Blietz het volgende:
Hallo. Ik ben een jongen van negentien, en ik wil graag iets kwijt. Nu zullen jullie waarschijnlijk denken dat dit uit de duim gezogen verhaal is, om aandacht te trekken, maar voor mij is dit een serieus probleem en ik weet niet goed met wie ik erover praten kan.
Ik denk dat ik aangerand ben. Bij mij op de middelbare school, waar ik nu een jaar of wat van af ben, zat een gymleraar van indonesische komaf, die wel bekend stond om het feit dat hij bij meisjes soms dubieuze opmerkingen maakte, en bijvoorbeeld graag bij het bokjespringen op een tactische locatie ging staan - zeker als de meisjes al wat gezweet hadden. (ons school-gymuniform is rood broekje, wit t-shirt). De meisjes in onze klas maakten zich daar wel zorgen om, maar wij jongens konden er stiekem wel om lachen.
Maar op een gegeven moment was ik na de gym gaan douchen. Nu douchten er bij ons niet heel veel jongens, meestal een man of drie, vier. Ik had geen idee waarom jongens liever de hele dag bezweet rondlopen dan eventjes een douche pakken, maar nu misschien wel. Op de dag in kwestie hadden er een hoop klasgenoten later een overhoring Frans, maar omdat ik als een van de weinigen wel een voldoende had voor het laatste proefwerk, hoefte ik dat niet te maken. Dus bijna iedereen had haast, zodat we na een tijdje onder de douche gestaan te hebben nog maar met twee jongens daar stonden. Toen kwam dus de gymleraar binnen.
Toen hij zag dat we maar met zijn tweeen onder de douche stonden, ging hij in de deuropening staan. Zogenaamd nonchelant, maar wel de uitgang blokkerend. Over de precieze details wil ik het liever niet hebben, maar op een gegeven moment stond hij met ons onder de douche en maakte allemaal dubieuze opmerkingen over de meisjes in onze klas, waarna de andere jongen zich snel afdroogde en wegging. Maar ik had net mijn haar helemaal vol met shampoo, en moest het eerst uitspoelen. Toen de andere jongen het kleedlokaal uit was, ging de leraar nog een paar stapjes verder. Ik wil liever niet precies de details vertellen, maar het is niet bij vieze opmerkingen gebleven...
Ik heb heel lang nagedacht voordat ik dit topic maakte, en ik weet niet of ik iets moet doen met dit verhaal. Het is nu al meer dan een jaar geldeden, en het is bij een keer gebleven, maar het zit me echt niet lekker. Ik wil van de ene kant wel dat die man de gevangenis ingaat ofzo, maar ik ben bang dat ik als ik hier officieel achteraan ga, ik zelf weer alles vertellen moet en hem confronteren moet, terwijl hij dan een taakstraf krijgt ofzo. En dan heb ik nog niets. Heeft iemand hier ervaring mee, en kan advies geven?
En dan zal er dus wel iemand moeten gaan praten he?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:24 schreef Diederik_Duck het volgende:
Als die man het vaker heeft gedaan en er meer getuigenissen zijn heb je wel een zaak, anders wordt het moeilijk.
Dat vraag ik me ook af jaquote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:21 schreef GoLLeM het volgende:
[..]
Wat maakt dat de TS ze naar jou zou willen mailen?
Een vertrouwenspersoon mag nooit actie ondernemen als jij dat niet wil! En als jij niet naar de politie wil, dan ga je niet. Klaar!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:24 schreef Blietz het volgende:
Bah, ik was hier al bang voor. Ik probeer hier hulp te vinden voor een serieus probleem, en dan krijg je dit soort flauwe grappen...
En GoLLeM, ik ben een beetje bang om er mee naar iemand officieels te gaan, want die wilt dan natuurlijk dat ik naar de politie ga, en dat doe ik liever niet. Ik heb het nog nooit aan iemand verteld, ook niet aan mijn ouders, en ik ben bang dat ik te laat ben, nu ik zelfs niet meer op die school zit.
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:24 schreef Blietz het volgende:
Bah, ik was hier al bang voor. Ik probeer hier hulp te vinden voor een serieus probleem, en dan krijg je dit soort flauwe grappen...
Het is nooit te laat. Ik kan me voorstellen dat je bang bent om de politie erbij te halen, maar het is wel het beste wat je kan doen. En het is juist ook heel belangrijk dat je het iemand vertelt.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:24 schreef Blietz het volgende:
En GoLLeM, ik ben een beetje bang om er mee naar iemand officieels te gaan, want die wilt dan natuurlijk dat ik naar de politie ga, en dat doe ik liever niet. Ik heb het nog nooit aan iemand verteld, ook niet aan mijn ouders, en ik ben bang dat ik te laat ben, nu ik zelfs niet meer op die school zit.
Wat leuk dat wij elkaar weer tegenkomen in een dergelijk topicquote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:25 schreef Moonah het volgende:
[..]
En dan zal er dus wel iemand moeten gaan praten he?
Negatiever dan al een jaar rondlopen met kutgevoelens omdat je aangerand bent? Bullshit, blijkbaar zit de TS er nog steeds erg mee, en is het dus ook belangrijk dat hij er wat aan doet. Hij vraagt niet voor niks hulp, wel?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:30 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wat leuk dat wij elkaar weer tegenkomen in een dergelijk topic. Tegen je logica is inderdaad niets in te brengen, maar TS moet die stap alleen zetten als hij dat echt belangrijk vindt, en zich goed realiseren dat er ook allerlei negatieve gevolgen kunnen zijn.
Oeh! Een kus!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:30 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wat leuk dat wij elkaar weer tegenkomen in een dergelijk topic.
Dat klopt. Maar tussen de regels door lees ik dat het hem toch wel erg hoog zit. Feit dat hij hier post geeft wel aan dat hij behoefte heeft erover te praten. Maar je hebt gelijk dat een officiele aangifte heel wat rompslomp en gemangel kan betekenen. Aan de andere kant, als zo'n leraar maar ongestraft door kan gaan....quote:Tegen je logica is inderdaad niets in te brengen, maar TS moet die stap alleen zetten als hij dat echt belangrijk vindt, en zich goed realiseren dat er ook allerlei negatieve gevolgen kunnen zijn.
Ik denk dat er niet zoveel negatieve gevolgen zitten aan het er met iemand over hebben, hoor.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:30 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wat leuk dat wij elkaar weer tegenkomen in een dergelijk topic. Tegen je logica is inderdaad niets in te brengen, maar TS moet die stap alleen zetten als hij dat echt belangrijk vindt, en zich goed realiseren dat er ook allerlei negatieve gevolgen kunnen zijn.
wow, ik ben het zowaar eens met jouquote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:30 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
<blaat>maar TS moet die stap alleen zetten als hij dat echt belangrijk vindt, en zich goed realiseren dat er ook allerlei negatieve gevolgen kunnen zijn.
ik denk ook dat als je bijvoorbeeld kijkt naar de straffen voor 1 aanranding (voor zover die er al zijn) zo laag zijn dat het die tijd, moeite en energie misschien wel niet waard is.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:38 schreef zwaaibaai het volgende:
de stap van aangifte doen is belastender dan menig één denkt,
Dat zou inderdaad niet best zijn, maar het is natuurlijk altijd de vraag of je je al die ellende op de hals moet halen in het algemeen belang; zeker gezien de commotie nav de Schiedammer parkmoord verwacht ik eerlijk gezegd een redelijk terughoudende reactie op moeilijk bewijsbare aangiftes in zedenzaken; het is nu al een jaar geleden, i.c. nauwelijks bewijs natuurlijk, behalve een slechte naam onder de leerlingen, maar of dat voldoende is? Het is verder bijzonder frustrerend om aangifte te doen, zo'n verhaal meerdere keren te moeten doen, daar vervelende vragen over te krijgen, wanneer dat uiteindelijk niet resulteert in een veroordeling.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:32 schreef Moonah het volgende:
[..]
Oeh! Een kus!![]()
[..]
Dat klopt. Maar tussen de regels door lees ik dat het hem toch wel erg hoog zit. Feit dat hij hier post geeft wel aan dat hij behoefte heeft erover te praten. Maar je hebt gelijk dat een officiele aangifte heel wat rompslomp en gemangel kan betekenen. Aan de andere kant, als zo'n leraar maar ongestraft door kan gaan....
Heb jij weleens aangifte gedaan in een zedenzaak? Denk je dat de politie daar warme broodjes met je gaat bakken oid? Als het goede agenten zijn zagen ze je helemaal door en zul je heel vervelende vragen moeten beantwoorden; wat zal dat TS helpen als zelfs de kans op een veroordeling minimaal is?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:31 schreef GoLLeM het volgende:
[..]
Negatiever dan al een jaar rondlopen met kutgevoelens omdat je aangerand bent? Bullshit, blijkbaar zit de TS er nog steeds erg mee, en is het dus ook belangrijk dat hij er wat aan doet. Hij vraagt niet voor niks hulp, wel?
Met een vertrouwenspersoon heb ik heel slechte ervaringen, tussen niet mogen en niet doen ligt een wereld van verschil. (Diens brood men eet, diens woord men spreekt)quote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:27 schreef Moonah het volgende:
Een vertrouwenspersoon mag nooit actie ondernemen als jij dat niet wil! En als jij niet naar de politie wil, dan ga je niet. Klaar!
En over zoiets praten is echt niet te laat nu hoor.
Jij spoort nietquote:
Ik denk dat dit een vraag is naar de mogelijk juridische kwalificatie, verstandig aangezien wat in de volksmond aanranding is natuurlijk nog niet juridisch aanranding hoeft te zijn.quote:
Op die manier samen onder de douche staan is al zeer dubieus.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:29 schreef Varr het volgende:
Ligt eraan wat die heeft gedaan, wat niet verteld wordt.
Van die gymleraar dan!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:37 schreef MaRySe het volgende:
Dit is wel een heel flauwe grap van de TS
Het is een kloontje van je?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:37 schreef MaRySe het volgende:
Dit is wel een heel flauwe grap van de TS
Heb ik die dan?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:40 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het is een kloontje van je?
klopt, mensen van 17 jaar en ouder ondernemen namelijk altijd actie als ze aangerand worden...quote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:30 schreef Varr het volgende:
Trouwens, je was toen dus 17 of 18? Ik kan moeilijk geloven dat je dan de gym leraar zomaar even met je geslachtsdelen laat pingelen en er niks aan doet.....
Als je niet wil dat die met je piel gaat lopen spelen, kun je dat hem beter wel even duidelijk maken ja.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:00 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
klopt, mensen van 17 jaar en ouder ondernemen namelijk altijd actie als ze aangerand worden...
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:11 schreef Blietz het volgende:
[...]
waar ik nu een jaar of wat van af ben
[...]
Het is nu al meer dan een jaar geldeden
[...]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |