quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 15:30 schreef Dromenvanger het volgende:[..]
Das netjes
![]()
Ik drink mijn biertjes nog iedere avond en heb me vandaag voorgenomen om eens een maand te proberen te ontnuchteren
![]()
Ik drink die biertjes maar heb totaal geen behoefte meer eraan.
dat is gewenning denk ik.
Ik heb perioden gehad dat ik mij ergerde aan het roken van een sigaret.
Met enige regelmaat heb ik mijzelf erop betrapt dat ik een kopje koffie pakte, op de rand van de deur naar mijn balkon ging zitten en een sigaret op stak zonder erbij na de denken.
De link koffie - sigaret zat in mijn hoofd gebakken en op de automatische piloot had ik er één aangestoken. Na het nemen van de eerste trek besefte ik dat ik een sigaret had gepakt en dat ik er niet eens één wilde. ( ik drukte ze dan trouwens ook gewoon weer uit ).
Misschien is dat ook een optie ?
Als je op de automatische piloot toch een biertje pakt en je beseft dat je er niet eens zin in hebt, spoel je biertje dan door de gootsteen en neem een glas water/limonade/vruchtensap/thee (waar je dan ook wel zin in hebt).
Je leert jezelf een ander patroon aan op deze manier, denk ik.
quote:
Iedere dag 3-4 liter water, geen alcohol. Thee, fruit. Vitamine en mineralen. Pffff is dat niet te gezond? Geen koffie meer ook.
Je moet doen wat je goeddunkt, mits je het niet overdrijft.
Persoonlijk denk ik dat als je als basis gezond voedsel neemt, je alles wat je ernaast lust of waar je lichaam naar vraagt erbij kan nemen.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill