Nu nog even door de kamer heen jassen en klaar.quote:Kabinet akkoord met kruisraketten
DEN HAAG Minister Kamp heeft steun van
het kabinet gekregen voor zijn plan om
kruisraketten te kopen.De 30 Tomahawks
zijn bestemd voor crisisoperaties.
De raketten hebben een bereik van 1500
kilometer.Ze kunnen worden afgevuurd
vanaf de moderne LCF-commandofregatten
van de marine.Het kabinet wil ook vier
patrouilleboten kopen die de kustwacht
kunnen assisteren,bijvoorbeeld op de
Antillen.Dat wordt deels betaald uit de
verkoop van vier fregatten.
De Tweede Kamer moet de aankopen nog
goedkeuren.Vorig jaar was de Kamer nog
kritisch over de kruisraketten,maar de
meerderheid was niet principieel tegen.
ze gaan niet in het snelvuurkanon, lees het topic ff doorquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:24 schreef RemcoDelft het volgende:
30 stuks?? Dat schiet je er in een paar minuten doorheen!
tering, dan heeft Kamp in zijn regeerperiode 6 M-fregatten wegbezuinigd!quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:14 schreef Tamagotchi het volgende:
[..]
Nu nog even door de kamer heen jassen en klaar.
En 2 vliegvelden met bemanning en materieel.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:33 schreef sp3c het volgende:
tering, dan heeft Kamp in zijn regeerperiode 6 M-fregatten wegbezuinigd!
Een kruisraket heeft toch iets meer voorbereiding nodig qua coordinaten waar-ie moet zijn... Zo'n ding vliegt niet supersoon, een vliegtuig vanaf een carrier kan veel sneller hulp bieden!quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik was eerst ook sceptisch, maar ik zie er nu de voordelen nu wel van in. Je kan van grote afstand luchtsteun geven aan Nederlandse troepen. Met kruisraketten ben je minder afhankelijk van andere landen. Neem nu srebrenica, als nederland gewoon wat kruisraketten op de stelllingen van Mladic had gegooid had het wellicht anders afgelopen.... dergelijke rugsteun kan erg handig zijn.. Je bent niet afhankelijk van het plaatsen van een f16 squadron ergens in de buurt en je kan veel sneller een signaal geven aan een vijand.
Ze zullen idd alleen maar worden ingezet op Amerikaans verzoek. Dat scheelt hen weer een paar miljoen. Bovendien, die dingen krijgen we niet voor de sier. Ik neem aan dat de afgevuurde exemplaren weer aangevuld gaan worden. Kassa voor de Yanks.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:47 schreef kenz het volgende:
Bovendien kunnen we de rakketten slechts gebruiken als de amerikanen dat toestaan. Zonder hun toestemming hebben we er helemaal niks aan, want dan doen ze het gewoonweg niet.
het is gewoon een bullshit excuus ... die kruisraketten kun je bekostigen van het verkopen van de p3c orions zo duur is het nu ook weer niet allemaal.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:37 schreef Vassili_Z het volgende:
30 kruisraketten in ruil voor veel fregatten...erg slecht idee.
Kamp wil wel de vloot moderniseren zegt ie.. maar moet dat zo?
ik weet niet waar jij geschiedenis hebt gehad maar misschien met je de periode 1940/1950 nog is doornemenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:47 schreef kenz het volgende:
Slecht idee. Kruisrakketten zijn duur en alleen als offensief wapen interessant. En wanneer was Nederland ook alweer voor het laatst in de aanval? Right, de 80-jarige oorlog van 1568 tot 1648.
onzinquote:Bovendien kunnen we de rakketten slechts gebruiken als de amerikanen dat toestaan. Zonder hun toestemming hebben we er helemaal niks aan, want dan doen ze het gewoonweg niet.
ook onzin, Nederland hoeft ze niet af te schieten we kunnen gewoon nee zeggen hoor net als in Irakquote:We worden dus nog meer een vazalstaat van de VS en kunnen nog meer meedoen met die oorloghitser in Washington.
das waarquote:Waardeloos. Dit geld gaat naar de verkeerde dingen.
Offensieve acties op .... ???quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik vind wel dat Nederland ze naar eigen inzicht moet kunnen afvuren. het wordt wat mij betreft ook wel wweer eens tijd voor offensieve acties. We hebben te lang aan de zijlijn gestaan.
Uhm, we staan al jaren tot onze nek in de bagger over de hele wereld. Op een positieve manier. Ik zie niet in wat het afschieten van kruisraketten ons voor positief aanzien gaat leveren, behalve bij de VS.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
We hebben te lang aan de zijlijn gestaan.
Vergeet de korte oorlog met Engeland niet waar Nederlandse schepen de Thames opvoeren !!!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |