abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 oktober 2005 @ 19:11:45 #51
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_31416345
maar wij moeten de broekriem aantrekken he
weten we nu ook waarvoor.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 19:12:52 #52
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31416370
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 19:08 schreef Yildiz het volgende:
ohja, tenslotte hebben we geen pensioengat, geen aankomende ramp met de afschaf van het ziekenfonds, etc.

verder is er ook geen armoe in nederland, dus hop, aanschaffen die handel
Dit is andere koek Yildiz.
Er is een vast budget voor Defensie en die word elk jaar geijkt.
Dus wat het pensieongat daarmee te maken heeft weet ik niet.

Nee, zelfs het gat in de zorgsector valt niet te vullen als we defensie per direct laten vallen. Defensie budget op het zorgbudget is werkelijk een druppel op de gloeiende plaat Yildiz.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 19:14:32 #53
110987 ErwinRommel
pi_31416411
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 19:11 schreef BaajGuardian het volgende:
maar wij moeten de broekriem aantrekken he
weten we nu ook waarvoor.
Weet je ook echt waarvoor?
  Moderator donderdag 13 oktober 2005 @ 20:35:57 #54
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31418704
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 18:07 schreef Blazkowich het volgende:
Moeten we net als in Kosovo alles weer aan de Amerikanen over laten?

En dan jezelf toch afvragen waarom de Amerikanen Europa niet serieus neemt....
we hebben in (boven) Kosovo ons meer dan ons steentje bijgedragen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_31419304
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 14:43 schreef Dementor het volgende:
Hoeveel gaat het kosten?
Ik las ergens dat ze er 50 willen á 575.000 dollar per stuk.
pi_31420466
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 20:55 schreef TheDon1985 het volgende:

[..]

Ik las ergens dat ze er 50 willen á 575.000 dollar per stuk.
ik dacht dat ze meer dan een miljoen per stuk koste iets van 1,5 miljoen ofzo

verder ben ik net als sp£c voor de aanschaf van een helicoptercarrier ipv van deze dingen.

dan wachten we en kunnen we (de waarschijnlije goedkopere) europeese variant de stormshadow kopen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_31420540
en we krijgen nu ook al minder jsf`s dus dat moet ergens mee opgevangen worden
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  Moderator donderdag 13 oktober 2005 @ 22:00:29 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31421697
initiele koop is dat ... F16's zijn ook niet per 214 aangekocht

eigenlijk is dat nog wel goed want ze willen de rest overlaten aan een volgend kabinet wat hopelijk niet zo bezuinigd (tenzij femke & jan samen met wouter bos een coalitie gaan maken natuurlijk) dus allemaal SGP stemmen volgende keer
pi_31423595
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 19:08 schreef Yildiz het volgende:
ohja, tenslotte hebben we geen pensioengat, geen aankomende ramp met de afschaf van het ziekenfonds, etc.

verder is er ook geen armoe in nederland, dus hop, aanschaffen die handel
Leg anders even een tasje met ballonnen en een protestbrief bij het Ministerie van Defensie.
pi_31423794
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 14:59 schreef Murray het volgende:
Wij bouwen toch ook geen vloot van vliegdekschepen? Die zijn we net zo min nodig als kruisraketten imho.
Mag ik je over 10-20 jaar nog eens herinneren aan die uitspraak? Goeie kans dat we die dingen wel gaan krijgen, en terecht, je bent een stuk flexibeler en een basis van land ergens in het gebied waar je wil operen gebruiken is ook alles behalve gratis en makkelijk.

Een handjevol TACTOMs kost ongeveer 3 keer niks, en geeft je een redelijke first strike capability, kan wel eens handig zijn, als het niet is om te vechten dan is het wel om een grote bek open te kunnen trekken.

Je legt een stuk meer vuurkracht in de NAVO en krijgt daardoor wat meer invloed, zeker in Europa want hier hebben we een groot gebrek aan kruisraketten, transportcapaciteit, en vliegdekschepen.

En nog iets over de prijs, een raket die je onder een F-16 (of F-35) hangt kost bijna net zoveel, met als nadeel dat je je vliegtuig+vlieger boven mogelijk gevaarlijk gebied moet brengen, stel dat je F-16 wordt neergeschoten, + reddingsactie voor de vlieger met alle risico's> 30-35 miljoen, voor datzelfde geld kan je dus 35 kruisraketten op hetzelfde doel afschieten.

Die dingen zijn niet voor niks zo populair bij de US Navy
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_31424049
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 21:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ik dacht dat ze meer dan een miljoen per stuk koste iets van 1,5 miljoen ofzo

verder ben ik net als sp£c voor de aanschaf van een helicoptercarrier ipv van deze dingen.

dan wachten we en kunnen we (de waarschijnlije goedkopere) europeese variant de stormshadow kopen
leg dit naast elkaar:

1,5 mln (TACTOM kost nog geen 1 mln, maar dat ff terzijde) x 50 = 75 miljoen
heli carrier: 1 miljard (beetje fregat kost ook al 750 mln, dus nee: dit is niet overdreven)

Opzich ben ik het wel eens met de aanschaf van een klein vliegdekschip/helicarrier (zie een handjevol F-35B's ook wel zitten) Maar je moet toegeven dat de aanschaf van een aantal TACTOMs (30 volgens mij) relatief veel firepower geeft in verhouding met de prijs die je ervoor betaald.

En niet vergeten: een apache oid. vliegt niet zomaar ff 1000 kilometer heen en weer, dan is'ie ruim 6 uur weg en dat is niet echt fijn als je er niet zoveel hebt.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 23:11:21 #62
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31424098
Dacht dat onze problemen zich voordeden met splintergroeperingen als Hofstad groep en dergelijke .
Aan de andere kant,gooi je zo'n ding in het Haagse Laakkwartier scheelt je wel een hoop arbeidsuren
Of is het om het volgende land plat te gooien om die Beemer van Balkenende van sap te blijven voorzien?
Klaar?
Ik niet!
pi_31424306
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 17:09 schreef JohnDope het volgende:
Alleen aanschaffen wanneer je daar ook een atoomlading aan kan hangen anders hebben we niks aan dat vuurwerk.
Kan prima, maar in dat geval is een F-16 toch wat betrouwbaarder (kruisraket kan altijd verdwalen of zichzelf kapotvliegen tegen een vrachtwagen als hij ff tussen de gebouwen door wil vliegen)
En aangezien je kernwapens toch niet zelfstandig en impulsief inzet denk ik dat de B-61's uit Volkel ook wel geschikt zijn voor die taak.
pi_31424333
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 23:04 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Mag ik je over 10-20 jaar nog eens herinneren aan die uitspraak?
Ik had het soort Nimitz klasse vliegdekschepen eigenlijk in gedachten toen ik dat postte.
pi_31424448
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 23:11 schreef Foo_niks het volgende:
Dacht dat onze problemen zich voordeden met splintergroeperingen als Hofstad groep en dergelijke .
Aan de andere kant,gooi je zo'n ding in het Haagse Laakkwartier scheelt je wel een hoop arbeidsuren
Of is het om het volgende land plat te gooien om die Beemer van Balkenende van sap te blijven voorzien?
Helft van dat hofstadgroep achtige tuig komt uit trainingskampen in verweggistan, mocht je daar *iets* willen doen (de Nederlandse regering kan bij een eventuele aanslag hier bijvoorbeeld niet zomaar *niks* doen, je moet op z'n minst een paar special forces sturen om Bin Laden of een dergelijk figuur te vangen), kan het heel handig zijn als je vanaf een veilige afstand de boel lekker kapot kan schieten voordat je ff met een knokploegje langskomt bij die gasten.
pi_31424734
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 23:20 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Helft van dat hofstadgroep achtige tuig komt uit trainingskampen in verweggistan, mocht je daar *iets* willen doen (de Nederlandse regering kan bij een eventuele aanslag hier bijvoorbeeld niet zomaar *niks* doen, je moet op z'n minst een paar special forces sturen om Bin Laden of een dergelijk figuur te vangen), kan het heel handig zijn als je vanaf een veilige afstand de boel lekker kapot kan schieten voordat je ff met een knokploegje langskomt bij die gasten.
Precies, bij een eventuele aanslag moet je natuurlijk wel meteen wat willekeurig met kruisraketten gaan bombarderen!
  donderdag 13 oktober 2005 @ 23:39:47 #67
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31425148
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 23:28 schreef Murray het volgende:

[..]

Precies, bij een eventuele aanslag moet je natuurlijk wel meteen wat willekeurig met kruisraketten gaan bombarderen!
O ja ,want we houden natuurlijk wel van een schone oorlog.
Klaar?
Ik niet!
  donderdag 13 oktober 2005 @ 23:57:26 #68
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_31425728
Zo'n tomahawk vol douwen met broodpakketjes en um dan richting afrika schieten.
Goed plan, toppie
pi_31426112
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 23:17 schreef Murray het volgende:

[..]

Ik had het soort Nimitz klasse vliegdekschepen eigenlijk in gedachten toen ik dat postte.
Nimitz Klasse vliegdekschepen zou leuk zijn, zelfde als die kruisraketten. En als die 50 JSFjes komen, krijgen we weer een beetje een fatsoenlijk leger. Je moet je toch enigzins verdedigen ondanks dat we al een Europees leger hebben/krijgen. Kunnen we leuk oefenen totdat echte oorlog komt.
pi_31438856
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 23:10 schreef RuL0R het volgende:

[..]

leg dit naast elkaar:

1,5 mln (TACTOM kost nog geen 1 mln, maar dat ff terzijde) x 50 = 75 miljoen
heli carrier: 1 miljard (beetje fregat kost ook al 750 mln, dus nee: dit is niet overdreven)

Opzich ben ik het wel eens met de aanschaf van een klein vliegdekschip/helicarrier (zie een handjevol F-35B's ook wel zitten) Maar je moet toegeven dat de aanschaf van een aantal TACTOMs (30 volgens mij) relatief veel firepower geeft in verhouding met de prijs die je ervoor betaald.

En niet vergeten: een apache oid. vliegt niet zomaar ff 1000 kilometer heen en weer, dan is'ie ruim 6 uur weg en dat is niet echt fijn als je er niet zoveel hebt.
ik denk dat zo`n carrier iets duurder gaat worden dan de hms rotterdam (zou ook een goede aanvulling zijn op deze schepen want zonder lucht steun is een amphibische operatie te gevaarlijk)

verder 30 kruisraketten zijn in de eerste 30 minuten al op.
als we kochten zou het omiets van 120 stuks gaan
pi_31438928
net gevonden dat de hms rotterdam ongeveer 400 miljoen Gulden heeft gekost.
http://64.233.183.104/search?q=cache:s4VXZ3kc7l0J:www.geopowers.com/Konzepte/vtd_zept/DCI/deploy/see-depl/see-depl.html+%22rotterdam+klasse%22&hl=nl
  Moderator vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:48:49 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31439072
een helikopter carrier zou niet radicaal veel duurder worden want alle research enzo is al gedaan (SMART-L radar enzo vloeit allemaal voort uit het LCF project en het ding zelf is een iets andere versie van de hrms Rotterdam) ... een half miljard euro hebben we het dan over geloof ik excl. helikopters.

ik zie dat er wel komen zeker nu er weer fregatten worden afgeschaft, dan zal een tweede bevoorrader ook niet echt meer nodig zijn
  Moderator vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:53:48 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31439169
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 15:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ik denk dat zo`n carrier iets duurder gaat worden dan de hms rotterdam (zou ook een goede aanvulling zijn op deze schepen want zonder lucht steun is een amphibische operatie te gevaarlijk)

verder 30 kruisraketten zijn in de eerste 30 minuten al op.
als we kochten zou het omiets van 120 stuks gaan
mjah we hebben ook maar vier schepen die ze af zouden moeten gaan vuren en die worden echt niet allemaal tegelijk ingezet dus meer kopen is ook niet echt noodzakelijk. Die kun je ten tijde van een actie altijd nog kopen en afgeleverd laten worden door een US bevoorrader.

ik gok 10 per LCF en 10 op hrms Amsterdam samen met de JASSM's voor de F16's (die zouden erbij aangeschaft worden) kun je dan een substantiele bijdrage leveren qua kruisvluchtwapens aan een operatie en zelfs als je onafhankelijk werkt heb je een behoorlijke slagkracht
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 16:57:20 #74
110987 ErwinRommel
pi_31440255
Op zich zou een klein of middelgroot vliegdekschip ideaal zijn. dan kun je daarop bv kruisraketten plaatsen PLUS dat je de beschikking hebt over vliegtuigen en helicopters. Ideaal om bv speciale operaties uit te voeren.
Daarnaast heb je de keuze tussen het gebruik van kruisraketten EN de keuze op het gebruik van gevechtsvliegtuigen.

Plaats bv 30 kruisraketten op dat vliegdekschip, en daarom tevens 2 of 3 SAR heli's. Plus 18 vliegtuigen. Dan beschik je over een verscheidenheid aan middelen en je kan keuzes maken.

De andere kruisraketten worden toegewezen aan de nieuwe fregatten waarop plaats voor bv elk 10 zou kunnen zijn.
  Moderator vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:05:08 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31440430
overigens moet je de kruisraket niet overschatten

je kunt er geen hele gebouwen mee in puin schieten zoals een vliegtuig dat wel kan, het kan het jachtvliegtuig niet vervangen dus je hoeft er geen honderden in het magazijn te hebben om een punt te maken bij de vijand

het is enkel een middel om met totale immuniteit goedgerichte klappen uit te delen.

dus als je bv een aanval begint schiet je er 2 op de centrale commandocentrum en 1 in het luchtverkeerscentrum om de luchtverdediging te ontregelen en de rest doe je met al dan niet geleide 2000 pond bommen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')