We worden hier idd erg vaak aangevallen jaquote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:36 schreef Esc het volgende:
moeten gewoon aangeschaft worden, je moet je toch kunnen verdedigen
Wellicht niet hier. Maar als ondersteuning bij crisis-operaties elders ter wereld.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:38 schreef Realzm het volgende:
[..]
We worden hier idd erg vaak aangevallen ja
Een crisis-operatie hoeft niet puur humanitair te zijn.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:38 schreef Sjonnjoop het volgende:
Een kruisraket is een offensief wapen, als ik me niet heel erg vergist is NL er zo trots op dat ze grotendeel humanitaire taken uitvoeren, kruisrakketten zijn gericht op op dood en verderf, weinig humanitairs aan
Ik ben dus tegen voor alle duidelijkheid
Zoals?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:40 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wellicht niet hier. Maar als ondersteuning bij crisis-operaties elders ter wereld.
Lenen is vaak uiteindelijk duurder dan kopen. Plus het feit dat je er geen zeggenschap over hebt.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:40 schreef Zemi77 het volgende:
Lijkt me niet. Actief met de wapens kletteren laten we toch aan de VS over, doen we zelf nauwelijks. (Op een paar gecoordineerde acties in Afghanistan na, maar dan lenen we wel wat van de VS mochten we ze nodig hebben). Voor vredesmissies als in Irak heb je er niets aan. Laat maar zitten dus.
Die dingen worden niet gebruikt ter verdediging.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:36 schreef Esc het volgende:
moeten gewoon aangeschaft worden, je moet je toch kunnen verdedigen
Dat kunnen de soldaten ter plekke vaak wel af.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:43 schreef blieblie het volgende:
[..]
Zoals?
Als er een basis van de Nederlanders onder vuur wordt genomen met granaten jaag je der een Tomahawk op af.
dat vind ik een wel heel simplistische redenatiequote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:45 schreef Murray het volgende:
[..]
Die dingen worden niet gebruikt ter verdediging.
Waarom zouden wij kruisraketten moeten hebben?
Ze zullen zeer waarschijnlijk gebruikt worden als Amerika weer eens ergens binnenvalt. Nederland zal dan gevraagd worden om mee te doen, die kruisraketten zijn teringduur, scheelt de Amerikanen weer een smak geld.
Amerikanen blij, en Nederland blij want we hebben weer flink wat goodwill bij de Amerikanen gekweekt.
Van mij hoeft het niet, laat ze maar andere manieren verzinnen om de Amerikanen te plezieren.
't kost alleen maar geld, laat Amerika ze lekker zelf afschieten.
De luchtoorlog boven Kosovo zeker gemistquote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:40 schreef Zemi77 het volgende:
Lijkt me niet. Actief met de wapens kletteren laten we toch aan de VS over, doen we zelf nauwelijks. (Op een paar gecoordineerde acties in Afghanistan na, maar dan lenen we wel wat van de VS mochten we ze nodig hebben). Voor vredesmissies als in Irak heb je er niets aan. Laat maar zitten dus.
Als het zo simpel is breng er dan eens iets tegenin?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
dat vind ik een wel heel simplistische redenatie![]()
Kan ie mooi pimpen bij zn vriendjes... Hee weet jij wat ik heb?....quote:ik snap niet dat Kamp daar steeds zo over door blijft drammen
Om het eerste maar eens helderder te maken. Ik hoop dat ik goed zit.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:47 schreef blieblie het volgende:
Ik ben geen tegenstander van Defensie. Maar toch vraag ik me zo langzamerhand af, hoeveel procent van het wapentuig wat gekocht is (dwz. munitie & raketten) wordt uiteindelijk gebruikt waarvoor het bedoeld is? Je hoort nooit dat er ooit iets gebruikt wordt. Amerika valt nog een keer een landje binnen. Nederland komt er elke keer achteraan gesjokt om de tyfuszooi op te ruimen.
Waar hebben we die raketten dan voor nodig? Een Milosevic of Hussein zal echnie denken...In Nederland hebben ze nu Tomahawks! Nu moet ik oppassen.
Hmm, ik bedoelde eigenlijk dat als wij dat soort missies uitvoeren het toch altijd onder de vlag is van een "grotere" natie, meestal VS. Ik neem niet aan dat als wij binnen zo een samenwerking een actie uitvoeren, waarbij kruisraketten nodig zijn, we moeten betalen voor deze raketten, maar dat een bevriende natie ze wel "gratis" wegschiet. Toch?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:44 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Lenen is vaak uiteindelijk duurder dan kopen. Plus het feit dat je er geen zeggenschap over hebt.
En om steeds maar de VS om hulp te vragen schiet natuurlijk ook niet op. Laat staan de besluitvorming om de VS zo gek te krijgen dat ze het spul lenen.
zeiden ze in de jaren 30 ook...quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:38 schreef Realzm het volgende:
[..]
We worden hier idd erg vaak aangevallen ja
Tomahawk kruisraketten zijn aanvalswapens, geen verdedigingswapens. Waar hebben wij aanvalswapens voor nodig? Gaan wij iemand dan aanvallen? Of schaffen wij ze aan omdat onze partner(s) (VS, VN, EU) ons verplichten om ze aan te schaffen, zodat wij ze bij kunnen staan wanneer ze dat nodig vinden?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:34 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat is jullie mening omtrend de aanschaf van deze kruisraketten? Is het verantwoord volgens jullie? Of kunnen we die dingen maar beter niet aanschaffen?
mwah ... een ander scenario.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:59 schreef Murray het volgende:
[..]
Als het zo simpel is breng er dan eens iets tegenin?
Het is toch het meest waarschijnlijke scenario?
Stel dat Nederland in 1991 kruisraketten had gehad. Aan Nederland zou ongetwijfeld gevraagd zijn om ze op Irak af te vuren. Stel dat wij ze afgevuurd hadden, wat zou dat voor verschil gemaakt hebben?
Het zou de Amerikanen flink wat schelen, terwijl het ons vele miljoenen zou hebben gekost. En wat zou het ons opgeleverd hebben?
Nederland is militair geen wereldmacht, laat de Amerikanen ze lekker zelf afschieten...
mwah vliegdekschip ... dat hebben we een stuk harder nodig bvquote:Wij bouwen toch ook geen vloot van vliegdekschepen? Die zijn we net zo min nodig als kruisraketten imho.
Toch denk ik dat het huidige Europa een nét een tikkeltje stabieler is dan het Europa van begin vorige eeuw.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 15:08 schreef PankPinther het volgende:
[..]
zeiden ze in de jaren 30 ook...![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |