abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 13 oktober 2005 @ 12:59:16 #1
34915 Blackadder2
C'est la fuckin' vie
pi_31407313
Nu het aftasten wel voorbij is, komt het gekonkel, en zelfs het openlijke geruzie op gang.
Wie heeft het meest een dubbele agenda? Wie is poeslief maar in feite zo vals als wat? Wie presenteert zich het meest als ruwe bolster, blanke pit, maar ondertussen?
Kortom wie moeten we het meest vrezen (of juist bewonderen natuurlijk!) dat hij of zij BB slinks gaat winnen...? Wie? (is de Mol zou ik haast zeggen. En dus niet 'John' )

Mijn top 3: 1. Chantal (begin enige bewondering te krijgen hoe ze 'r best doet: ze heeft de anderen aardig ingepakt: zeg nou zelf!) 2. Nathalie (let op hè, lult met iedereen mee, wordt niet snel genomineerd) 3. Dido (doet al haar gevoelens af als onècht, omdat ze niet rookt....Zo kan ik het ook, maar men lijkt het te pikken).

Wie vinden jullie, is de adder, de sneaky one, de 5e colonne, in dit rijk van misleiding en verraad?
'Beam me up Scotty'
pi_31407663
Je brengt het wel spannend, terwijl er geen fuck aan is.
De echte wolf in schaapskleren zal iemand zijn met aids die iedereen onveilig neukt in het BB huis.
copyright 2006
pi_31407713
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 13:11 schreef pooier het volgende:

De echte wolf in schaapskleren zal iemand zijn met aids die iedereen onveilig neukt in het BB huis.
wishfull thinking
pi_31407764
Ik blijf erbij dat Wouter Bos de grootste "wolf in schaapskleren" is
  donderdag 13 oktober 2005 @ 13:21:06 #5
16701 scanman01
Today's a good day
pi_31407889
Misschien is het Ingrid wel. Zich presenteren als het lieve blonde duimende meisje, maar intussen alles en iedereen goed bespelend. Ze gaf gisteren al min of meer aan dat ze helemaal niet zo veel voor Menno voelt... om vervolgens kort daarna weer lekker vrijend met hem in bed te duiken.
Misschien bespeelt Ingrid ze allemaal en wordt zelf nooit genomineerd.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_31407904
Ik vertrouw mijn eigen mening niet meer, want mijn mening over iedereen is volkomen omgeslagen.
De top 3 van vandaag in ieder geval

1. Ingrid = een volkomen mysterie voor mij. Zieke grappen, rare gesprekken. Het zou me nu niet meer verbazen als ze Menno volkomen gebruikt als kanonnenvlees.

2. Rob = of telt die niet meer mee? Hij heeft in ieder geval met zijn verhoortechniek zijn hand overspeelt, en probeert terrein / zieltjes terug te winnen door een beroep te doen op het saamhorigheidsgevoel.

3 Moeilijke keus, maar als het om manipulatie gaat is het Dido. Zij "bemoeit zich nergens mee" maar gaat de laatste dagen met iedereen nauwe relaties aan. Je moet wel bewondering hebben voor de eenvoudige, efficiente en snelle manier waarop ze iedereen aan zich bindt, nu haar "leve-de-lol" taktiek niet meer houdbaar is.

Onder aan mijn lijst bungelt Linda, natuurlijk, of trap ik daar nu gewoon gigantisch in?
Sinds George de Mol bleek te zijn, vertrouw ik de meest betrouwbare niet meer.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 13:30:25 #7
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_31408127
1. Dido playing the ICe Queen
2. Rob probeert me te vaak uitspraken uit te lokken van medebewoners
3. Tanja, wisselt te snel van poeslief naar een keiharde bitch
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  donderdag 13 oktober 2005 @ 13:38:08 #8
34915 Blackadder2
C'est la fuckin' vie
pi_31408335
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 13:21 schreef avonne het volgende:
Ik vertrouw mijn eigen mening niet meer, want mijn mening over iedereen is volkomen omgeslagen.
De top 3 van vandaag in ieder geval

Onder aan mijn lijst bungelt Linda, natuurlijk, of trap ik daar nu gewoon gigantisch in?
Sinds George de Mol bleek te zijn, vertrouw ik de meest betrouwbare niet meer.
Inderdaad!! George als de Mol, ik had er nog geld op gezet als ik had gekund, never nooit niet hè?! Briljante mol! ... Zet je wel aan het denken inderdaad: ik vond Ingrid tot dusver ook een leuke en fijne meid, maar na de uitzending van gisteren? Maar voor Linda steek ik mijn handen in het vuur.
'Beam me up Scotty'
pi_31408566
Mijn nummer 1 is zeker Chantal. Altijd maar zeuren tegen IEDEREEN over dat Rob zo stom is, en zo gemeen... En na een uur roddelen zeggen dat ze niet van zijn geroddel houdt

2. Tanja, een raar meisje hoor, vooral omdat ze stemmen probeert te krijgen door 'zo eerlijk en duidelijk' te zijn.. Ze weet niet wat ze wil.. Gezond eten met chips en chocola? Wel of niet weg? En ga zo maar door.

3. Onduidelijk, ik vind Rob alleen maar aardiger te vinden door de manier waarop Chantal over hem praat. Nathalie vind ik vreselijk irritant, ze praat met IEDEREEN mee.. Dat is ook niet goed, maar een wolf... die zie ik niet in haar!
  donderdag 13 oktober 2005 @ 13:57:30 #10
34915 Blackadder2
C'est la fuckin' vie
pi_31408829
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 13:46 schreef -Elise- het volgende:
Mijn nummer 1 is zeker Chantal. Altijd maar zeuren tegen IEDEREEN over dat Rob zo stom is, en zo gemeen... En na een uur roddelen zeggen dat ze niet van zijn geroddel houdt

2. Tanja, een raar meisje hoor, vooral omdat ze stemmen probeert te krijgen door 'zo eerlijk en duidelijk' te zijn.. Ze weet niet wat ze wil.. Gezond eten met chips en chocola? Wel of niet weg? En ga zo maar door.

3. Onduidelijk, ik vind Rob alleen maar aardiger te vinden door de manier waarop Chantal over hem praat. Nathalie vind ik vreselijk irritant, ze praat met IEDEREEN mee.. Dat is ook niet goed, maar een wolf... die zie ik niet in haar!
Ben het eig. wel met je eens. Tanja is echt verschrikkelijk, nog erger dan Nathalie. Door haar gezwam is Rob inderdaad in mijn achting gestegen!
Nieuwe top 3:
1. Chantal.
2. Tanja.
3. Nathalie.
'Beam me up Scotty'
pi_31409263
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 13:15 schreef veejay het volgende:
Ik blijf erbij dat Wouter Bos de grootste "wolf in schaapskleren" is
/0
pi_31409297
1. Rob
2. Chantal
3. Ingrid
pi_31409486
Dat kan er maar 1 zijn. De minst populaire bewoner die niet 1 keer genomineerd is. Chantal dus.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_31409676
Rob
Chantal
Ingrid
15 jaar te laat geboren...
pi_31413584
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 14:28 schreef aidyl het volgende:
Rob
Chantal
Ingrid
Idd, die drie namen.
pi_31413671
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 13:46 schreef -Elise- het volgende:
2. Tanja, een raar meisje hoor, vooral omdat ze stemmen probeert te krijgen door 'zo eerlijk en duidelijk' te zijn.. Ze weet niet wat ze wil.. Gezond eten met chips en chocola? Wel of niet weg? En ga zo maar door.
Tanja eerlijk? Pfff Tanja roddelt er op los achter iemands rug om. Zeker als ze begint te fluisteren, dan weet je meteen dat ze iets pikant gaat lullen...

Tanja mag oprotten!
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_31414719
Tanja!
  Moderator donderdag 13 oktober 2005 @ 19:06:18 #18
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31416222
Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat Chantal écht van zichzelf denkt dat ze oprecht bezig is. Dat gestook van haar is een soort tweede natuur. Volgens mij is ze stomverbaasd als haar straks, na haar onvermijdelijke exit, in de studio gevraagd wordt of ze dacht dat geroddel haar in de finale zou helpen. "Roddelen? Ik? Juist niet! Ik probeerde juist zo open mogelijk te zijn!"

Ingrid! Dat zou nou weleens de klassieke wolf in schaapskleren kunnen zijn inderdaad.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_31416332
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 18:01 schreef Dementor het volgende:
Tanja!
Het gaat over een wolf en niet over een hoeah in schaapskleren.
Alhoewel, misschien kan je dat op die boerderie ook wel boeken.
pi_31416397
Ingrid, ze is absoluut niet het open boek wat ze zegt te zijn
pi_31416659
Chantal
  Moderator donderdag 13 oktober 2005 @ 19:28:22 #22
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31416758
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 19:11 schreef Coos het volgende:

[..]

Het gaat over een wolf en niet over een hoeah in schaapskleren.
Alhoewel, misschien kan je dat op die boerderie ook wel boeken.
Dat zullen we ff gaan checken op de open dag.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_31424225
Er zijn geen wolven, het zijn allemaal schapen.
pi_31425016
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 23:14 schreef Heleeeeen het volgende:
Er zijn geen wolven, het zijn allemaal schapen.
Tanja is niet zo mak hoor
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 23:43:06 #25
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_31425276
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 19:06 schreef Gert het volgende:
Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat Chantal écht van zichzelf denkt dat ze oprecht bezig is. Dat gestook van haar is een soort tweede natuur. Volgens mij is ze stomverbaasd als haar straks, na haar onvermijdelijke exit, in de studio gevraagd wordt of ze dacht dat geroddel haar in de finale zou helpen. "Roddelen? Ik? Juist niet! Ik probeerde juist zo open mogelijk te zijn!"
Dat denk ik dus ook.
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_31425842
Chantal is of geniaal (ze is nog steeds niet genomineerd) of ze is echt gewoon mentaal niet in orde en heeft gewoon niet door dat ze een roddelkoningin is.

Ik vind Tanja niet echt een roddelaar..niet meer of minder dan de rest. Ik snap ook niet dat roel niet doorheeft dat Chantal de hoofdroddelaarster is en denkt dat Tanja dat is.

Ingrid is ook een roddelkoningin..

Maar chantal...mijn god die kan dingen opblazen en dan weer doen alsof het haar niks doet, hysterisch huilen en 2 minuten later roel ompraten.
DAT IS HEEL SLECHT VOOR DE ZUURGRAAD!
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:55:32 #27
34915 Blackadder2
C'est la fuckin' vie
pi_31433917
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 19:11 schreef Coos het volgende:

[..]

Het gaat over een wolf en niet over een hoeah in schaapskleren.
Alhoewel, misschien kan je dat op die boerderie ook wel boeken.
...Je hebt helemaal gelijk, Tanja is geen stiekeme wolf, ze is gewoon de gare giftige geit! Die speelt geen spel, maar ìs gewoon zo'n stuk ellende. (...Ik heb er even over moeten doen, maar OK).
Nog maar 'n keer een top 3: 1. Chantal. 2. Menno. 3. (met stip) Ingrid.
'Beam me up Scotty'
  Redactie Frontpage vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:10:37 #28
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_31434325
Rob. Probeert een beetje de psycholoog uit te hangen, maar ondertussen naait hij zijn medebewoners achter hun rug om. Rob had er uit gemoeten!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:37:12 #29
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_31436390
Ik denk Chantal, maar wel in de combinatie schaap in wolfskleren.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:51:19 #30
19319 weyden
viruseliminator
pi_31436730
Rob met stip op ééN. wAT EEN HYPOCRIET. Kind van 6 is er niets bij. Jaloers!!! Roddelaar 1ste klas
Chantal om haar geroddel
Die twee hebben 0,0% zelfreflectie

[ Bericht 0% gewijzigd door weyden op 14-10-2005 14:06:56 ]
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 18:03:27 #31
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_31441699
Ik begrijp niet dat mensen hier Rob noemen; dat is gewoon een open boek. Ik denk eerder aan figuren als Menno en Roel. Het lijkt erop dat Menno een spel speelt, hij houdt zich dom, òf hij is gewoon dom, dat kan natuurlijk ook nog. Maar de manier waarop hij glashard loog over zijn gefingeerde homosexualiteit geeft aan hoe eenvoudig het voor hem is om anderen om de tuin te leiden.
Ook Roel kan er wat van met zijn verstopte ¤10.000,-. Opvallend dat hij hierboven niet wordt genoemd, terwijl iemand als Chantal, die zeker geen dubbele agenda heeft, meerdere keren voorkomt. Zij is weliswaar een kletskous, maar ik geloof niet dat zij zich in werkelijkheid anders gedraagt.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 18:05:21 #32
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_31441739
Dido. Ons muurbloempje (vindt ze zelf). Maar ondertussen....
People are like pieces of a puzzle: we all fit together but not all of us connect.
pi_31441917
1. Ingrid (absoluut een onbetrouwbaar loeder, zelfs dat ze Menno nu keihard aan het afvallen is)
2. Chantal (erg duidelijk voor het kijkerspubliek, maar vreemd genoeg niet voor de anderen)
3. Nathalie (vanuit een 'onzichtbare positie')

Rob en Tanja zijn het zeker niet, omdat die juist heel duidelijk ook voor de anderen zichtbaar zijn als intigranten en genomineerd worden..., de echte 'mol' poogt er heel hard voor te zorgen zelf niet genomineerd te worden ...

wat betreft Dido en menno twijfel ik nog een beetje, Dido is volgens mij veels te selfcentered om werkelijk moeite te doen bij een ander een indruk te wekken, menno is daarentegen weer al meermaals genomineerd en ook nogal 'zwak' zoals hij niet eens tegen Ingrid opkan...

Joost en Roel zie ik als behoorlijk recht-door-zee, overigens volgens mij omdat ze beiden op dat 'sociale vlak' een behoorlijke blinde vlek hebben

[ Bericht 1% gewijzigd door RM-rf op 14-10-2005 18:20:28 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_31441954
Ingrid denk ik toch. Chantal kan, maar is toch te doorzichtig.
Variety is the spice of life
pi_31442367
Ingrid
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_31443267
Chantal! Net als Dido bemoeit ze zich nergens mee.. moet niets hebben van iedereen, vindt ze allemaal te jong om ze vervolgens allemaal heel lief te troosten als ze het moeilijk hebben. hou haar maar eens een half uurtje in de gaten. Dan zit ze weer met Rob over laten we zeggen Menno te roddelen en dan gaat ze naar Menno om het nieuws te melden met als toevoeging: 'ik heb er maar niet op gereageerd. Dus mijn top 3:

Met STIP op 1: Chantal

2: Nathalie (bemoeit zich ook nergens mee ahum)

3: Rob
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 19:17:06 #37
16305 Jappie
parttime reverend
pi_31447459
Chantal met haar walgelijke kraaienlach én het afschuwelijke Amsterdamse accent. Mens, leer eens Nederlands roddelen (wat praten doe je niet veel, vooral roddelen).
pi_32371348
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 21:35 schreef BB5kijker het volgende:
Chantal met haar walgelijke kraaienlach én het afschuwelijke Amsterdamse accent. Mens, leer eens Nederlands roddelen (wat praten doe je niet veel, vooral roddelen).
En daar wil ik vandaag Rob aan toevoegen, want die is Chantal inmiddels wel genaderd. Alleen is Rob erg doorzichtig en speelt Chantal het een stuk geraffineerder.
pi_32372407
Mij lijken Chantal en Ingrid de grootste hypocrieten die er rond lopen...............
Niet roddelen maar ondertussen roddelen ze het hardst!!!

Moest ook erg lachen dat die aktie van "een man voor Chantal" Mislukt is !
  zaterdag 19 november 2005 @ 15:51:20 #41
134727 VirtualPOM
Arrogance diminishes wisdom
pi_32400070
Chantal en Ingrid. Duidelijk. "Chan" praat over iedereen, liegt, manipuleerd en verdraaid alles constant. Ik wil haar er nu uit.
  zondag 20 november 2005 @ 22:26:46 #42
121302 silosil
groetjes uit alkmaar
pi_32438301
dido dido dido dido dido dido dido dido dido dido dido dido dido dido dido dido
  woensdag 23 november 2005 @ 14:43:32 #43
34915 Blackadder2
C'est la fuckin' vie
pi_32507881
Ja, inderdaad. Dido is de ergste op dit moment.
'Beam me up Scotty'
pi_32507929
Joost!!!!!!!!
Fok! de Roel(s)
pi_32508206
Joost op 1
Chantal op 2
pi_32623102
Met stip op 1 :Rob
eerste klas gluiperd
pi_32625818
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 12:59 schreef Blackadder2 het volgende:
3. Dido
3Dido, Dido in 3D!!!!

Ik denk dat Rob de grootste lapzwans is. Die gast probeert zich van achter bij iedereen binnen te werken en is tegenwoordig praktisch in staat een vrouw in het huisje aan te randen.
  maandag 28 november 2005 @ 11:17:43 #48
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_32640457
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 19:06 schreef Gert het volgende:
Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat Chantal écht van zichzelf denkt dat ze oprecht bezig is. Dat gestook van haar is een soort tweede natuur. Volgens mij is ze stomverbaasd als haar straks, na haar onvermijdelijke exit, in de studio gevraagd wordt of ze dacht dat geroddel haar in de finale zou helpen. "Roddelen? Ik? Juist niet! Ik probeerde juist zo open mogelijk te zijn!"
Voor mij ben je in ieder geval genomineert voor: de-beste-voorspelling-wat-een-ex-bewoner-gaat zeggen-direct-na-de-uitzending!

En de grootste wolf in schaapskleren is voor mij Nathelie; tegen iedereen persoonlijk poeslief doen, maar achter de rug om tegen alle anderen roepen dat je niet-met-hun-moet-prate...
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  † In Memoriam † maandag 28 november 2005 @ 12:16:47 #49
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_32641729
De meeste bewoners zijn volgens mij niet slim genoeg om er een dubbele agenda op na te houden. Lieske is lief, maar oprecht dom, Dido en Natte Lie zijn weliswaar oprecht achterbaks, maar ook al niet al te snugger, Rob & Roel doen overdreven koel, maar komen eveneens intelligentie te kort om het spel helemaal uit te spelen.

Blijft alleen Ingrid over. Tsja, ook al weinig over te zeggen. Wel een kanshebber voor de wolf-in-schaapskleren-award.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_32643359
Ik denk dat je Rob onderschat. Die heeft meer praktische psychologische vaardigheden dan de rest bij elkaar. Het enige is dat hij er te veel over praat, over taktiek enzo. Als hij dat niet zou doen zou hij volgens mij best een kanshebber zijn.
Too old to Trick or Treat, too young to die
pi_32644508
quote:
Op maandag 28 november 2005 12:16 schreef Cynix ® het volgende:
De meeste bewoners zijn volgens mij niet slim genoeg om er een dubbele agenda op na te houden. Lieske is lief, maar oprecht dom, Dido en Natte Lie zijn weliswaar oprecht achterbaks, maar ook al niet al te snugger, Rob & Roel doen overdreven koel, maar komen eveneens intelligentie te kort om het spel helemaal uit te spelen.

Blijft alleen Ingrid over. Tsja, ook al weinig over te zeggen. Wel een kanshebber voor de wolf-in-schaapskleren-award.
Rob is een pauper en een lapzwans die denkt dat ie heel slim is.

Meevaller voor hem is dat de andere BB bewoners tezamen nog niet het IQ hebben van een kwijlend 12 jarig mongooltje.
pi_32659976
Roel en Rob, beiden even groot.
  vrijdag 9 december 2005 @ 12:48:11 #53
34915 Blackadder2
C'est la fuckin' vie
pi_32942267
Toch effe vermelden: volgens Naat loopt er ook een 'Schaap-in-wolfskleren' rond in het Huis!
Wie zou dàt nou zijn?!
'Beam me up Scotty'
  † In Memoriam † zaterdag 10 december 2005 @ 18:09:02 #54
128220 Peter6000
pi_32974410
Wie is het grootste schaap-in-wolfskleren (citaat Lieske)

Wolf in schaapskleren = iemand die zich anders voordoet dan hij/ zij is
Definitie in deze context (volgens mij) = iemand die bewust een bepaald gedrag produceert met als doel de eindoverwinning te behalen.

Nathalie - is zichzelf
Lieske - is denk ik wel hoe ze echt is, maar is zich er anderzijds ook wel bewust van, dat ze zich er populair mee maakt
Ingrid - die harde grappende kant is zichzelf, haar gevoelige kant heeft ze in het BB huis ontdekt
Roel - vergroot zijn fuck the rules image behoorlijk uit
Joost - vergroot zijn entertainende kant behoorlijk uit


Ik denk dat Joost en Roel het meeste wolf-in-schaapkleren zijn.

Maar misschien toch Ingrid wel, die heeft aardig wat levenservaring, al vind ik sommige dingen van haar zo absurd (die 'overdreven' gevoelige kant, die wel erg harde humor), dat ik me wel eens afvraag waar dat vandaan komt.

Maar als Nathalie een rol speelt, met het idee dit te winnen, doet ze het wel heel erg goed

pi_32975050
Natte Alie is het grootste schaap-in-wolfskleren, op de voet gevolgd door Ingrid.De grote wolf is Joost.
  dinsdag 13 december 2005 @ 09:31:27 #56
34915 Blackadder2
C'est la fuckin' vie
pi_33036517
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 18:09 schreef Peter6000 het volgende:
Wie is het grootste schaap-in-wolfskleren (citaat Lieske)

Wolf in schaapskleren = iemand die zich anders voordoet dan hij/ zij is
Definitie in deze context (volgens mij) = iemand die bewust een bepaald gedrag produceert met als doel de eindoverwinning te behalen.

Nathalie - is zichzelf
Lieske - is denk ik wel hoe ze echt is, maar is zich er anderzijds ook wel bewust van, dat ze zich er populair mee maakt
Ingrid - die harde grappende kant is zichzelf, haar gevoelige kant heeft ze in het BB huis ontdekt
Roel - vergroot zijn fuck the rules image behoorlijk uit
Joost - vergroot zijn entertainende kant behoorlijk uit


Ik denk dat Joost en Roel het meeste wolf-in-schaapkleren zijn.

Maar misschien toch Ingrid wel, die heeft aardig wat levenservaring, al vind ik sommige dingen van haar zo absurd (die 'overdreven' gevoelige kant, die wel erg harde humor), dat ik me wel eens afvraag waar dat vandaan komt.

Maar als Nathalie een rol speelt, met het idee dit te winnen, doet ze het wel heel erg goed

Naat is meer een blatend schaap-in-rundkleren of zo. Eígenlijk is ze er te stom voor, maar Naat probeert wel degelijk een rol te spelen: lult met íedereen mee, tracht de wijzere tante te spelen soms (zéker t.o.v. Lieske!) , die ze absoluut niet is ( ), en over dat mondje en stemmetje zullen we het maar helemaal niet hebben...

Een wolf in schaapskleren is niet gewoon iemand die zich anders voordoet, maar meer specifiek iemand die zich veel onschuldiger en aardiger voordoet dan hij of zij werkelijk is.

Een schaap in wolfskleren (is dat door Lieske verzonnen?) is een niet bestaande uitdrukking, maar we kunnen er voor de lol wel over speculeren op wie dat het meest van toepassing is: ik vind Roel.. O wat een stoere kerel die zgn. een grote womanizer zou zijn, maar in de praktijk zich als een schoothondje heeft gedragen w.b. Dido. Zielig geblaat en gemekker vaak hoor. Roel blijkt gewoon een redelijk mak schaapje te zijn.
'Beam me up Scotty'
pi_33038280
Misschien kan iemand een poll aanmaken (ik weet niet hoe dat moet) en dan kunnen we stemmen.
  † In Memoriam † dinsdag 13 december 2005 @ 13:31:58 #58
128220 Peter6000
pi_33041780
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 11:05 schreef BB5kijker het volgende:
Misschien kan iemand een poll aanmaken (ik weet niet hoe dat moet) en dan kunnen we stemmen.
Dat is alleen maar zinvol als we er een duidelijke definitie bij maken.

Als je zegt: iemand die zich onschuldiger voordoet dan hij/ zij is, kom ik op Joost en Nath. Nathalie is denk ik toch redelijk zichzelf, al laat ze haar hardere kant (die ze ongetwijfeld heeft) minder zien, en hetzelfde geldt voor Joost

Als je uitgaat van iemand die zich anders voordat dan hij / zij is, met als doel de overwinning te halen, kom ik op Joost (vergroot zijn clown zijn erg uit), en Roel (vergroot zijn 'fuck the rules' erg uit).
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:52:17 #59
134727 VirtualPOM
Arrogance diminishes wisdom
pi_33042309
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:31 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

Dat is alleen maar zinvol als we er een duidelijke definitie bij maken.

Als je zegt: iemand die zich onschuldiger voordoet dan hij/ zij is, kom ik op Joost en Nath. Nathalie is denk ik toch redelijk zichzelf, al laat ze haar hardere kant (die ze ongetwijfeld heeft) minder zien, en hetzelfde geldt voor Joost

Als je uitgaat van iemand die zich anders voordat dan hij / zij is, met als doel de overwinning te halen, kom ik op Joost (vergroot zijn clown zijn erg uit), en Roel (vergroot zijn 'fuck the rules' erg uit).
Roel niet, dat is de enige die 100% zichzelf is. Joost begin ik steeds meer aan te twijfelen, maar hij staat wel op nummer 2 bij mij. Ingrid vergroot haar zogenaamde 'onzekerheid' erg uit, terwijl haar grappen zo hard als beton zijn. Lieske zal wel zichzelf zijn, maar die kan ik dan ook totaal, in geen enkel opzicht, waarderen. Nathalie is gewoon een ja-knikker, maar geen gemeen of acherbaks persoon.
pi_33092663
Roel is de enige echte wolf in schaapskleren, dat hebben we nu wel gezien
Als je ruzie krijgt met Roel dan heb je echt een probleem
Ook al oogt ie heel relaxed, als ie echt agressief wordt slaat ie je in coma...
pi_33092721
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:52 schreef VirtualPOM het volgende:

[..]

Roel niet, dat is de enige die 100% zichzelf is
Rot toch op man, Roel is zo nep als de pest...
  † In Memoriam † donderdag 15 december 2005 @ 07:40:11 #62
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_33094263
quote:
Op donderdag 15 december 2005 02:10 schreef ilona-scuderia het volgende:
Rot toch op man, Roel is zo nep als de pest...
Ik denk dat Roel wel zichzelf is. Hij hééft gewoon een zeer onplezierig karakter. Zolang hij zijn blowtje, sigaretje of biertje bij de hand heeft gaat het wel en is-ie de relaxte peer, zodra hij ook maar even zonder zit of er gebeurt iets wat hem niet zint, toont hij zijn ware aard en wordt-ie een aggressieve, a-sociale verwende hufter, die dreint en jammert als een opstandige kleuter omdat hem weer zoveel onrecht is aangedaan.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_33095704
Ik kijk ineens een beetje anders naar Joost... vindt hem nog steeds leuk en prettig om naar te kijken maar ik denk wel dat hij de wolf in schaapskleren is.
Volgens mij is het zich het meest bewust dat er naar hem gekeken wordt en voert zijn showtje op.

Ik zie hem wel zo gek... dat hij voorgaande BB's heeft geanalyseerd en gekeken heeft welk gedrag geliefd is bij publiek.
Hij: "Je zult er morgenvroeg spijt van hebben......."
Ik: "Dan slapen we toch tot morgenmiddag??..."
  † In Memoriam † donderdag 15 december 2005 @ 11:14:17 #64
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_33097349
quote:
Op donderdag 15 december 2005 09:59 schreef Mabelle het volgende:
Ik zie hem wel zo gek... dat hij voorgaande BB's heeft geanalyseerd en gekeken heeft welk gedrag geliefd is bij publiek.
Dan heeft-ie toch niet helemaal goed opgelet.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_33098310
Maar Roel is de grootste wolf in schaapskleren. Dat heeft hij de afgelopen weken weer met verve onderschreven.
  vrijdag 16 december 2005 @ 10:39:13 #66
34915 Blackadder2
C'est la fuckin' vie
pi_33127034
Goed, er zijn er nu dus vier over. Ik durf wel te beweren dat het alle vier wolven zijn! Alleen niet meer van zo'n groot kaliber.

Van deze vier lijken me Ingrid en Joost de slimsten: Joost weet beslist 'hoe het moet' , maar doet zich vlgs. mij toch niet heel erg anders voor dan dat ie echt is.
Ingrid kan ik nog steeds niet peilen, na 3,5 mnd. nog steeds niet: je zou kunnen denken dat ze eíndelijk loskomt, en de schroom van zich afwerpt; maar die ontboezemingen t.o.v. Joost ('ik heb nog nooit zo'n gesprek gehad') en Lieske ('jamaar ik ben eig. heel verlegen') kunnen net zo goed volkomen nep zijn. Als Ingrid wint met oprechtheid, petje af en En als ze wint als wolf, misschien wel méér petje af, maar geen .

Roel moet zich na de exit van Dido herpakken, maar helaas te laat, Hij gaat niet winnen. Jammer klein wolfje.
Lieske is een pupwolfje in veel te ruime schaapskleren: superleuk maar haar evt. manipulaties zijn van verre herkenbaar. Toch gruwelijk gevaarlijk voor de eindoverwinning, zo'n leuke puppie!

De grootste wolven zijn reeds lang heengegaan: Menno, en later vooral Dido. Blijkbaar is het toch niet zo lonend.
'Beam me up Scotty'
  vrijdag 16 december 2005 @ 13:30:40 #67
134727 VirtualPOM
Arrogance diminishes wisdom
pi_33132187
quote:
Op donderdag 15 december 2005 09:59 schreef Mabelle het volgende:
Ik kijk ineens een beetje anders naar Joost... vindt hem nog steeds leuk en prettig om naar te kijken maar ik denk wel dat hij de wolf in schaapskleren is.
Volgens mij is het zich het meest bewust dat er naar hem gekeken wordt en voert zijn showtje op.

Ik zie hem wel zo gek... dat hij voorgaande BB's heeft geanalyseerd en gekeken heeft welk gedrag geliefd is bij publiek.
Ik heb precies hetzelfde. Hij staat bij mij nog steeds op nummer 2, omdat hij af en toe wel grappig was, maar als er een iemand het verdiend om te winnen dan is het wel Roel. Hij is echt 100% zichzelf, lijkt heel stoer maar is best een gevoelsmens. Hij heeft de meest diepe gesprekken in het huis gevoerd en slijmt NOOIT. Hij was bijvoorbeeld ook oprecht met zijn zorgen over Ingrid en gunde Lieske (die hij, net als ik, het minst trekt) een telefoontje met haar vader, terwijl zijn moeder een flink autoongeluk heeft gehad en Bridget zei "je moeder wil je heel graag wil spreken".

Ik ben zelf helemaal geen zelfverzekerd persoon, ben geen kraker, geen familie, of '''agressief" persoon (wat ik helemaal niet zo erg vind bij hem, ik heb 100-en agressievere mensen gezien in het echte leven). Ook ben ik man en 100% hetero. Dit om even duidelijk te maken dat ik geheel blanco tegen de situatie aankijk. Roel is mijn winnaar
pi_33132466
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 13:30 schreef VirtualPOM het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde. Hij staat bij mij nog steeds op nummer 2, omdat hij af en toe wel grappig was, maar als er een iemand het verdiend om te winnen dan is het wel Roel. Hij is echt 100% zichzelf, lijkt heel stoer maar is best een gevoelsmens. Hij heeft de meest diepe gesprekken in het huis gevoerd en slijmt NOOIT. Hij was bijvoorbeeld ook oprecht met zijn zorgen over Ingrid en gunde Lieske (die hij, net als ik, het minst trekt) een telefoontje met haar vader, terwijl zijn moeder een flink autoongeluk heeft gehad en Bridget zei "je moeder wil je heel graag wil spreken".
Ik ben het helemaal met je eens wat Roel betreft, je hebt het heel netjes neer gezet.
Roel is inderdaad gewoon helemaal zichzelf geweest daar al deze maanden en gisteren dat telefoontje aan Lieske gunnen, helemaal TOP.

Ik ben een vrouw die Roel graag als schoonzoon zou hebben, ik vind het een leuke vent.

[ Bericht 9% gewijzigd door borduurtje op 16-12-2005 13:47:21 ]
Groetjessssssss
  † In Memoriam † vrijdag 16 december 2005 @ 15:25:55 #69
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_33135737
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 13:30 schreef VirtualPOM het volgende:
maar als er een iemand het verdiend om te winnen dan is het wel Roel. Hij is echt 100% zichzelf,...
Waar haal jij ten eerste vandaan dat hij helemaal zichzelf is? Waar ken je hem van?
En ten tweede: waarom zou degene die het meest zichzelf is gebleven per definitie moeten winnen?

Ik heb liever dat een interessant persoon wint, iemand die iets te vertellen heeft, of die ons anderszins het beste wist te vermaken de laatste 100 dagen. Roel had dan wel een hoge RRR-factor (Rellen, Roddel & Ruzie) met veel potentie, maar die smolt helaas weg naarmate zijn verblijf in het BB-huis vorderde.

En 'cool' was-ie ook niet bepaald, of je moet de hele dag op bed of bank liggen en binnensmonds mopperen op BB en medebewoners 'cool' vinden. Zelden zo'n lamme tak gezien.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 16 december 2005 @ 15:41:15 #70
134727 VirtualPOM
Arrogance diminishes wisdom
pi_33136204
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:25 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Waar haal jij ten eerste vandaan dat hij helemaal zichzelf is? Waar ken je hem van?
En ten tweede: waarom zou degene die het meest zichzelf is gebleven per definitie moeten winnen?

Ik heb liever dat een interessant persoon wint, iemand die iets te vertellen heeft, of die ons anderszins het beste wist te vermaken de laatste 100 dagen. Roel had dan wel een hoge RRR-factor (Rellen, Roddel & Ruzie) met veel potentie, maar die smolt helaas weg naarmate zijn verblijf in het BB-huis vorderde.

En 'cool' was-ie ook niet bepaald, of je moet de hele dag op bed of bank liggen en binnensmonds mopperen op BB en medebewoners 'cool' vinden. Zelden zo'n lamme tak gezien.
Praten over elkaar hebben ze allemaal gedaan en Lieske en Ingrid spannen samen de kroon wat betreft roddelen en/of roddels aanhoren (uiteraard neemt Chantal daar de leiding in). Onder roddels versta ik dan het langer dan een kwartier op een slinkse manier een persoon achter zijn rug om de grond inboren, wat ik alleen deze dames meerdere malen bij diverse bewoners heb zien doen.

Af en toe LIJKT Roel inderdaad lui, maar dat komt (dit heeft hij meermaals aangegeven) doordat hij zijn stevige dagindeling thuis mist en zich soms gewoon te pletter verveelde. Druk pratende figuren trekt hij gewoon niet zo, het is prima dat hij dit ook aangeeft. Hij heeft al eerder tegen Joost gezegd dat hij gewoon een denker is en dat er veel gedachten door zijn hoofd schieten.

Over interessant gesproken, ik vond Dido en Roel het meest interessant in deze BB, omdat ze beiden zeer diverse hobby's en interesses hebben, wat ook op een prettige manier in zowel hun karakter als hun gesprekkstof naar voren kwam.

Trouwens "interessant" zijn de andere drie ook niet echt:
-Ingrid heeft weinig goede gesprekken en vind ik vaak hard in haar opmerkingen en humor
-Lieske vind ik de minst interessante persoon van deze BB en een drammerig, irritant tienermeisje
-Bij Joost twijfel ik meer en meer over zijn goede bedoelingen en dat Theatrale ("het voelt net als een overlijden" na de exit van Rob als dieptepunt) zou best eens zijn manier kunnen zijn om populair te worden/ te winnen.

En ik heb nooit gezegd dat ik 'cool zijn' een goed punt van Roel vond. Het is voor hem alleen een houding en hij trekt dit niet in het overdrevene door wat mij betreft.
Ik zoek trouwens geen persoon uit waar ik zelf op lijk, ik zoek de persoon uit die ik het meest oprecht vind overkomen.

[ Bericht 6% gewijzigd door VirtualPOM op 16-12-2005 15:46:59 ]
pi_33209444
Ach, daar hebben we Roel-aanbidder VirtualPOM weer. De grootste wolf in schaapskleren is Roel, de man die VirtualPOM zo aanbidt. Er is maar één bewoner die opeens 100 procent veranderde en dat is Roel. Onherkenbaar was meneer opeens toen hij als een hondje achter Dido aanliep. Van een jongen met een veel te grote bek veranderde hij in een mietje dat zijn broertjes erbij moet halen. Nee, niemand anders veranderde zó als Roel. De grootste wolf in schaapskleren dus...
  vrijdag 23 december 2005 @ 17:10:46 #72
34915 Blackadder2
C'est la fuckin' vie
pi_33348523
Maar uiteindelijk? Nu we alles weten? De laatste vier bleken toch best wel lieverds te zijn!
...Achteraf vind ik: 1. Dido. 2. Naahtallie. 3. Menno.
Ben benieuwd hoe het afloopt met wolvin Dido, en schapie Roel. ...Hup schaapje!!
'Beam me up Scotty'
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')