Ik vind het niet alleen niet correct, ik vind het ook nog eens kutwijven.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:21 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik vind dit ergens niet correct!
Ik vind dat de vrouw waarvan ze gescheiden is alimentatie moet betalen en niet de spermadonor.
idd, hij had gewoon beter moeten nadenkenquote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:33 schreef mvdlubbe het volgende:
En wat is het leermoment hier?
Nooit tekenen dat je de biologische vader bent.
Vast niet, waarschijnlijk tellen dan de 'principes' van de 'moeder' opeens wel weer.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:33 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Maar dan mag hij in ruil daarvoor wel bezoeksrecht neem ik aan?
eens die man die helpt die vrouwen aan een kinderwens. en als dank mag hij tegen alle afspraken in gaan dokken...quote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:21 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik vind dat de vrouw waarvan ze gescheiden is alimentatie moet betalen en niet de spermadonor.
Daar houd je vantevoren ook echt rekening meequote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:32 schreef DeTolk het volgende:
Had ie het maar goet moeten vastleggen
ik denk het laatste, dat is immers donerenquote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:12 schreef harlingen het volgende:
In Zweden hebben vrouwen veel meer rechten dan in de meeste Europese landen, de uitspraak was wel te verwachten... mag toch hopen dat hij nog wel sex met die vrouw gehad heeft, als het alleen even rukken was en opvangen in een potje is het helemaal wrang.
Echt anoniem kan in Nederland sinds 2004 niet meer.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:13 schreef Yildiz het volgende:
anoniem
Echt anoniem is ook niet wenselijk i.v.m. ziektes en erfelijke zaken.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:20 schreef zhe-devilll het volgende:
anoniem genoeg lijkt me zo...
Nee, er moet helemaal niets per wet geregeld worden, als jij kinderen wilt, dan ben je daar zelf voor verantwoordelijk. Als een dame zwanger raakt is dat haar probleem als ze geen eigen inkomen heeft.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:20 schreef zhe-devilll het volgende:
Er moet een wet komen,
Wil je een kind dan neuck je er maar voor en andersmaarniet-wet
Zoiets als een wc met een gat in de deur, hups ervoor staan en het ding zijn gang laten gaan...![]()
anoniem genoeg lijkt me zo...
Alleen bij vrijwillige bezwangering, neem ik aan?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, er moet helemaal niets per wet geregeld worden, als jij kinderen wilt, dan ben je daar zelf voor verantwoordelijk. Als een dame zwanger raakt is dat haar probleem als ze geen eigen inkomen heeft.
dus hij doet het 'goede' ten opzichte van het kind, en omdat iemand anders hem naait had hij beter moeten oplettenquote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:34 schreef DeTolk het volgende:
[..]
idd, hij had gewoon beter moeten nadenken
en bij ongelukjes.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:56 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Alleen bij vrijwillige bezwangering, neem ik aan?
Niet in Nederland.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar dan nog heb je het probleem dat als de moeder in de bijstand terecht komt dat de overheid naar jouw kan gaan toekomen voor onderhoud van het kind.
dat was ook al zo, je wordt medisch getest en weet ik wat, en vervolgens als je erdoor komt mag je dan donerenquote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:24 schreef Tamagotchi het volgende:
[..]
Echt anoniem is ook niet wenselijk i.v.m. ziektes en erfelijke zaken.
Wat mij betreft heeft de moeder daar niet zoveel mee te maken, maar de donor moet wel 'ergens' bekend zijn. Dit natuurlijk in het belang van het kind, niet van de moeder.
Daarom is de wetgeving in 2004 ook veranderd.
damn, ik denk dat ik er dan maar van af ziequote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:07 schreef Pietverdriet het volgende:
In principe is dit volgens mij in NL ook mogelijk, maar ik denk dat het moeilijk wordt voor de rechter je gelijk te halen. Het lijkt me iig geval verstandig dat als je sperma doneert eea goed dicht te timmeren. Maar dan nog heb je het probleem dat als de moeder in de bijstand terecht komt dat de overheid naar jouw kan gaan toekomen voor onderhoud van het kind.
Hey die vader heeft dat kind nooit gewild! Hij deed alleen de moeder en haar partner een plezier om als spermadonor op te treden. En nu krijgt hij gewoon stank voor dank!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:08 schreef CANARIS het volgende:
een uitstekend oordeel
Voor de wet kan het natuurlijk nooit zo zijn , dat een biologische vader zich kan ontrekken aan de rechten van zijn biologische kinderen.
Het heeft niets met willen te maken.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 11:00 schreef RiDo78 het volgende:
[..]
Hey die vader heeft dat kind nooit gewild! Hij deed alleen de moeder en haar partner een plezier om als spermadonor op te treden. En nu krijgt hij gewoon stank voor dank!
De bedoeling was dat die kinderen door de beide dames opgevoed zouden worden. Dus nu die uit elkaar zijn zou de andere (niet biologische) moeder de alimentatie moeten betalen.
Maargoed, we weten er het fijne niet van, misschien leefden ze wel met z'n 3-en samen waarbij de kinderen ook wisten dat die man hun vader was.
Ja, maar dan krijg je het verhaal, moet dit wel mogen een kind groot laten brengen door twee evenzijdige geslachtspartners?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 11:21 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Het heeft niets met willen te maken.
Het is geen al la Carte restaurant waar je iets terug kunt sturen als het je niet smaakt.
Dat kind heeft recht op zijn bilogische vader , en vooral op zijn steun. Dat dat in deze dagen alleen nog maar van financiele natuur kan zijn is erg genoeg.
Dat die twee dames een lesbische relatie zouden hebben gevoerd , is de-jure volstrekt onbelangrijk.
Als het geen lesbische relatie zou zijn geweest dan had het kind een biologische moeder en een natuurlijke vader gehad. Dan had die vader de alimentatie mogen betalen en niet de spermadonor.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 11:21 schreef CANARIS het volgende:
Dat die twee dames een lesbische relatie zouden hebben gevoerd , is de-jure volstrekt onbelangrijk.
Het klopt toch niet?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:58 schreef devzero het volgende:
[..]
Als het geen lesbische relatie zou zijn geweest dan had het kind een biologische moeder en een natuurlijke vader gehad. Dan had die vader de alimentatie mogen betalen en niet de spermadonor.
Tja, het is ook niet echt een stap die ik van die pot snap, het laat zien dat ze haar eigen keuze niet serieus bedrijft.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:04 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Het klopt toch niet?
Ze vragen een man als donor! Omdat zij samen door het leven willen als partners van elkaar.
Ze gaan uit elkaar en nu moet de donor dokken?
Nee dat wijf dat hem peerde moet nu betalen, ZIJ WILDEN SAMEN KIDS!
Toch?
Nah goed vind het zowiezo al een beetje abnormaal om op die manier kids te hebben..
maar ja ben dan ook ouderwets whatever..
Dat vind ik niet, ik vind het recht van het kind om te weten wie de ouder is, groter dan het belang van de ouders.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:13 schreef Yildiz het volgende:
wederom nog een argument om mensen gewoon anoniem sperma te laten doneren
jah of lesboos alleen zaad geven van homooosssssssquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:34 schreef Steijn het volgende:
Waarom zou je nog sperma doneren? Laat dat homogene gleufvolk het lekker zelf uitzoeken.
hoezo had je plannen dan?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:26 schreef Tarak het volgende:
[..]
Dat vind ik niet, ik vind het recht van het kind om te weten wie de ouder is, groter dan het belang van de ouders.
Het geeft aan dat de wet niet meer voldoet. Dit moet beter geregeld worden zodat spermadonoren niet aansprakelijk gesteld kunnen worden. Vertrouwen in hetgeen je voor de zwangerschap onderling overeen komt kan misplaatst zijn.
Weet iemand hoe dit in Nederland geregeld is?
Wellicht, alhoewel mijn voorkeur uitgaat naar het vinden van een draagmoeder.quote:
Waarom? Er zijn zoveel kindertjes die ouders nodig hebben, wezen dus.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:33 schreef Tarak het volgende:
[..]
Wellicht, alhoewel mijn voorkeur uitgaat naar het vinden van een draagmoeder.
Vraag je dit aan iedereen die zwanger is of "bezig is" om zwanger te worden of net een kind heeft gebaard?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:41 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Waarom? Er zijn zoveel kindertjes die ouders nodig hebben, wezen dus.
Waarom moet een kind perse de genen hebben van een van de ouders als het op een normale manier niet lukt?
In de categorie stomzinnige opmerking.... - Dacht je soms dat een homoseksuele man in de genoemde situatie geen alimentatie hoeft te betalen?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:29 schreef zhe-devilll het volgende:
jah of lesboos alleen zaad geven van homooosssssss![]()
Politiek correct denken? Vind niet dat het daar veel mee te maken heeft, integendeel.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Typisch geval van hoe weten regelgeving averechts werkt.
Geweldige voorbeeld van hoe politiek correct denken de moderne staten beinvloed.
Dan kan iedereen die kinderen geadopteerd heeft de biologische ouders voor de rechter slepen om alimentatie vast te krijgen?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 11:21 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Het heeft niets met willen te maken.
Het is geen al la Carte restaurant waar je iets terug kunt sturen als het je niet smaakt.
Dat kind heeft recht op zijn bilogische vader , en vooral op zijn steun. Dat dat in deze dagen alleen nog maar van financiele natuur kan zijn is erg genoeg.
Helemaal ziek is het als je een kind uit Africa geadopteerd hebt en dan ook alimentatie gaat eisen bij de biologische ouders.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 12:34 schreef Doderok het volgende:
Dan kan iedereen die kinderen geadopteerd heeft de biologische ouders voor de rechter slepen om alimentatie vast te krijgen?
Er bestaat ook in Zweden genoeg jurisprudentie om de Zaad Donatie goed te regelen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Met als gevolg, canaris, dat er dus niemand meer bereid is sperma te doneren.
Aha, als de normale procedure gevolgd was zou dit niet mogelijk geweest zijn bedoel je?quote:Op maandag 17 oktober 2005 10:14 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Er bestaat ook in Zweden genoeg jurisprudentie om de Zaad Donatie goed te regelen.
wanneer iemand het Donor-cirquit doorloopt , doorloopt hij een van staten geregelde en beschermde omgeving. Het is DE uitzondering die een Staat maakt op het basis recht van een kind, namenlijk de ondersteuning door de biologische ouders.
Ga je in op een andere manier dit regelen , heb je geen recht meer op deze bescherming door de staat , maar ben je net als elke andere biologische vader aansprekelijk.
Nouw , ik denk dat daar waar de rechten van KInderen in gevaar is, de staat zich best wel breed mag maken. Moet zelfs.quote:Op maandag 17 oktober 2005 10:19 schreef Pietverdriet het volgende:
En waarom moet de staat zich daar zo mee bemoeien, Canaris?
ergens niet correct??quote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:21 schreef zhe-devilll het volgende:
Als je in Nederland donor bent bij een instituut (spermabank) dan zijn zulke dingen hier niet mogelijk. Er zijn ook Nederlandse instituten die lesbische stellen helpen. Dat is de 'veiligste' weg voor en de donor en het lesbische stel.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:26 schreef Tarak het volgende:
[..]
Weet iemand hoe dit in Nederland geregeld is?
Bijkomend voordeel van adopteren is natuurlijk ook dat je altijd de biologische ouders alimentatie kan laten betalenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:41 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Waarom? Er zijn zoveel kindertjes die ouders nodig hebben, wezen dus.
Waarom moet een kind perse de genen hebben van een van de ouders als het op een normale manier niet lukt?
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:20 schreef zhe-devilll het volgende:
STOCKHOLM (ANP) - Een 39-jarige Zweed die als spermadonor een lesbisch stel hielp hun kinderwens te vervullen, moet voortaan alimentatie betalen voor de drie kinderen die daaruit zijn voortgekomen.
Vlak nadat hij die papieren had ondertekend, gingen de vrouwen uit elkaar. De biologische moeder eiste vervolgens dat de spermadonor alimentatie zou gaan betalen. Hij stapte naar de rechter maar verloor de zaak, ook in hoger beroep. Ook het hooggerechtshof oordeelde dat hij als de biologische vader moet meebetalen aan de opvoeding van zijn kinderen
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 14:09 schreef RiDo78 het volgende:
[..]Helemaal ziek is het als je een kind uit Africa geadopteerd hebt en dan ook alimentatie gaat eisen bij de biologische ouders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |