quote:Was er dan helemaal niets te genieten vanmiddag? Ja zeker. De FC stond reeds 4-0 achter, de stemming in het uitvak was gedaald tot onder het vriespunt. Iedereen zat, hing, was chaga en stil.
Ineens riep een kerel, een rij of 10 beneden mij iets omhoog: "Zwaai moar lekker, mienjonkje!!" Ik kijk omhoog, 250 anderen met mij, staat daar een jongetje van een jaar of 7, in een Groningen shirt, te zwaaien met een Groningen vlag. Iedereen zat, maar hij stond te zwaaien prachtig. Iedereen zag het, er werd op gereageerd, zo van... tof ventje, en daarop zong het vak knoeter hard Farmer till I die!! Zo tof en vooral gemeend. Weergaloos. Noem mij maar een sentimentele oude zak, maar ik had kippenvel tot diep in de bilnaad. Op 4-0 achter en de mensen die het zagen dachten volgens mij allemaal hetzelfde: Fuck vandaag, wij zijn de trots, wij hebben de mooiste club!!!" Ik dacht het iniedergeval wel, dankzij dat kleine ventje wist ik het zeker. De FC is de mooiste club, is mijn club, laat die kut fraizen maar de tering krijgen, onze tijd komt. Thanks kleine vriend, voor een kleine glimlach op een inkt zwarte dag!
Cruoningaquote:Op zondag 6 november 2005 23:15 schreef Cruoninga het volgende:
Erg mooi stukje van iemand op het FCG-forum, daar sluiten we de dag dan maar mee af.
[..]
We lazen het stuk hier ook zonet. Erg mooi stukjequote:Op zondag 6 november 2005 23:15 schreef Cruoninga het volgende:
Erg mooi stukje van iemand op het FCG-forum, daar sluiten we de dag dan maar mee af.
[..]
Heb het inmiddels door. Ik begrijp dat sjakie liever een klap op zijn bek krijgt dan dat hij rustig een biertje kan drinken bij een uitwedstrijd. Rare jongens die Tukkers, daar kunnen we het dan wel over eens zijn in dit topic denk ik.quote:
quote:Op zondag 6 november 2005 23:34 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Heb het inmiddels door. Ik begrijp dat sjakie liever een klap op zijn bek krijgt dan dat hij rustig een biertje kan drinken bij een uitwedstrijd. Rare jongens die Tukkers, daar kunnen we het dan wel over eens zijn in dit topic denk ik.
Deze zin gaat tevens op voor dit topicquote:Op zondag 6 november 2005 23:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Ze kunnen heel goed zonder me, meestal zelfs beter![]()
quote:Op zondag 6 november 2005 23:57 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Deze zin gaat tevens op voor dit topic
Natuurlijk niet. Ik kijk meestal al geen voetbalprogramma's meer op de zondagavond als FCG wél wint. Welke grappen heb ik gemist?quote:Op maandag 7 november 2005 00:00 schreef Noca het volgende:
Jans net gezien bij cafe de sport Cruoninga?
Ging niet om een grap.quote:Op maandag 7 november 2005 00:02 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Ik kijk meestal al geen voetbalprogramma's meer op de zondagavond als FCG wél wint. Welke grappen heb ik gemist?
Dat is een zege waar ik jaloers op zou zijn. Of ben je liever een amper te verzadigen verwend nestquote:
Dit was een fantastische zege al heb ik alleen de samenvatting gezien. De doelpunten waren van grote schoonheid en we hadden heel hard zo'n thuisoverwinning nodig.quote:Op maandag 7 november 2005 00:24 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Dat is een zege waar ik jaloers op zou zijn. Of ben je liever een amper te verzadigen verwend nest
Probeer je nou sympathie te kweken voor jullie overwinning in een FCG-topic?quote:Op maandag 7 november 2005 00:28 schreef SCH het volgende:
Dit was een fantastische zege al heb ik alleen de samenvatting gezien. De doelpunten waren van grote schoonheid en we hadden heel hard zo'n thuisoverwinning nodig.
Zal je nog eens inlichten...quote:Op maandag 7 november 2005 00:28 schreef SCH het volgende:
Vind het alleen leuk om Noca te kunnen dischen![]()
Breng er maar eens iets tegeninquote:Op maandag 7 november 2005 00:30 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Probeer je nou sympathie te kweken voor jullie overwinning in een FCG-topic?
Dat ik bij SCH (de club, niet jij) nou niet bepaald aan een in zwaar weer verkerend en aangeslagen team denk, waarbij de supporters op basis van hun sterke karakter door de bittere pil van al die ellende heenbijten en in al die misère hun zo zwaar op de proef gestelde vertrouwen en waardigheid behouden door zich in een diep ontroerende poging van de jacht op de verlossing op een laatste restje naïve hoop storten... Dat niet dus...quote:
quote:Op maandag 7 november 2005 00:46 schreef Cruoninga het volgende:
Die heb ik niet gezien dan... Komt zeker omdat jij er niet bij was?
Maybe.. maar stiekem vinden ze het allemaal wel erger om evt van FC Groningen punten te verliezen dan een NEC, RKC of NACquote:Op maandag 7 november 2005 00:28 schreef SCH het volgende:
Ik ben het trouwens wel met Verbeek eens als die zegt dat die rivaliteit misschien meer bij Groningers dan bij Heerenveen leeft.
Erg domme opmerking.quote:Op zondag 6 november 2005 22:18 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Heerenveen heeft de grootste pussy aanhang van de hele HCE. Er komen alleen bejaarden op die wedstrijden af.
Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd bij welke acties van de mensen aan de andere kant van het glas de arrogantie er vanaf droopquote:Op zondag 6 november 2005 19:20 schreef Cruoninga het volgende:
Zulke spreekkoren zijn niet oké, maar het gedrag van bepaalde mensen aan de andere kant van't glas is ook niet erg waardig. Arrogantie druipt er vanaf. Je moet je natuurlijk niet laten kennen door zo te reageren, maar om nou te zeggen dat er bij SCH alleen maar heilige boontjes zitten...
beetje overdreven of niet? Ik merk om mij heen (ZH) gewoon alle aandacht voor het voetbal en het spel.. in het Oosterpark is zelden iets aan de hand en hangt een goede sfeer.quote:Op maandag 7 november 2005 10:03 schreef fokkersdelight het volgende:
Jammer maar het bevestigd mij wel dat ik niet snel zelf naar het voetbal zal gaan kijken met m´n zoon. Thuis op de bank, hoger bejaardengehalte misschien, maar voor mij wel veiliger en bijna net zo leuk.
Natuurlijk, FCG leeft meer dan die 3. Maar het staat niet in de schaduw van de wedstrijd tegen Cambuur.quote:Op maandag 7 november 2005 10:00 schreef Prosac het volgende:
[..]
Maybe.. maar stiekem vinden ze het allemaal wel erger om evt van FC Groningen punten te verliezen dan een NEC, RKC of NAC
True.. dat weten we allemaal, maar ik zie veel Friezen die doen alsof ze het helemaal niet kan schelen en dan toch ook al een hele week er aan referenquote:Op maandag 7 november 2005 10:27 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Natuurlijk, FCG leeft meer dan die 3. Maar het staat niet in de schaduw van de wedstrijd tegen Cambuur.
Ja, maar niet in verhouding tot PSV, Feyenoord, Ajax of AZ. Dat zijn toch meer de clubs waar wij ons mee meten dan met Groningenquote:Op maandag 7 november 2005 10:00 schreef Prosac het volgende:
[..]
Maybe.. maar stiekem vinden ze het allemaal wel erger om evt van FC Groningen punten te verliezen dan een NEC, RKC of NAC
True.. dat weten we allemaal, maar ik zie veel Friezen die doen alsof ze het helemaal niet kan schelen en dan toch ook al een hele week er aan refererenquote:Op maandag 7 november 2005 10:27 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Natuurlijk, FCG leeft meer dan die 3. Maar het staat niet in de schaduw van de wedstrijd tegen Cambuur.
Alleen als reactie op Groningers die er aan refererenquote:Op maandag 7 november 2005 10:29 schreef Prosac het volgende:
[..]
True.. dat weten we allemaal, maar ik zie veel Friezen die doen alsof ze het helemaal niet kan schelen en dan toch ook al een hele week er aan refereren
En hoe zie jij Heracles en ADO dan?quote:Op maandag 7 november 2005 10:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, maar niet in verhouding tot PSV, Feyenoord, Ajax of AZ. Dat zijn toch meer de clubs waar wij ons mee meten dan met Groningen![]()
Toen zaten we nog in onze opbouwfasequote:Op maandag 7 november 2005 10:30 schreef Prosac het volgende:
[..]
En hoe zie jij Heracles en ADO dan?![]()
(Feyenoord telt niet, daar werden jullie ook gewoon 5-1 afgeserveerd)
quote:Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd bij welke acties van de mensen aan de andere kant van het glas de arrogantie er vanaf droop![]()
quote:Op maandag 7 november 2005 10:29 schreef SCH het volgende:
Ja, maar niet in verhouding tot PSV, Feyenoord, Ajax of AZ. Dat zijn toch meer de clubs waar wij ons mee meten dan met Groningen![]()
Oké. Uitingen van misplaatste arrogantie ging het je toch om? Mensen op een tribune die vergroot is sinds de sportieve opleving van Heerenveen en hoogstwaarschijnlijk bij Cambuur hadden gezeten als de verhoudingen tussen de twee Friese clubs andersom hadden gelegen. Hele familievakken die 'helemaal niets' en 'zij krijgen voetballes' zingen zijn dán zwaar misplaatst arrogant. Waren zij er állemaal al toen Heerenveen in de eerste divisie uitkwam? Reizen zij het hele land door en zitten ze straks dus allemaal in de Euroborg? Een beetje matigheid is dan wel op zijn plaats, ja. Bij gloryhunters die hun club hebben uitgekozen op basis van de grootste winstkansen. Uiteraard gaat dat niet op voor elke SCH-aanhanger, maar voor een gigantisch deel natuurlijk ook wel. En daar is opzich helemaal niets mee hoor, ieder zijn eigen clubje. Maar stel je dan ook een beetje bescheidener op.quote:
Staat genoteerd, dit deel is sinds Feyenoord en Heerenveen toch al aan vervanging toe.quote:Volgende OP is trouwens voor jou hè?
Je maait me het gras voor de voeten weg...quote:Op maandag 7 november 2005 15:15 schreef Cruoninga het volgende:
Zal verder niet beweren dat het enkel in het ALS voorkomt. "Janken in de bus" zingen tegen Hagenezen die twee keer per week een kansloze nederlaag komen slikken in het Oosterpark is wellicht net zo misplaatst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |