Zoiets ja
![]()
.
Ik heb tijd geleden meegeholpen met de Nederlandse Des1gn prijz2n3 (Want het broertje van Febster had er een tyfusbende van gemaakt, dus dat heb ik voor een stuk opgelost) in het Klokgebouw. Nu was ik daarom uitgenodigd op de uitreiking incl. diner. Die kaartjes daarvoor zijn beetje erg prijzig en een avondje netwerken met bobo's is altijd geinig. Dus het leek me wel tof. Werd ik afgelopen vrijdag op een feestje aangesproken door die kerel van de organisatie die ik dus geholpen had, dat ze iemand zochten om de kassa's te beheren die avond. Want hij had iemand nodig die ze konden vertrouwen en die kon leiding geven blahblahblah. Eigenlijk leek het me nix, want een avond daar gewoon vrij rondlopen is veel leuker, maar vooruit, ik wil ze wel NOG een keer uit de brand helpen, en het lijkt me wel leuk... Beetje opletten dat alles goed gaat. Hij zou me nog bellen en dan zouden we het nog doorspreken. Hele week niets gehoord, ik denk... nouw ik bel wel ff. Zegt die gozer... Jaah mijn vriendin let er op, want die is hoofdcassiere geweest en die heeft ervaring mee. Maarrrr ik heb een ander klusje voor je. Je moet achter de kassa zitten.
Nouw... Sorry hoor, maar daar voel ik me te goed voor als ik iets voor de lol doe. Okee, als het mijn hoofdinkomen is, geen probleem. Wil ik best dom werk doen. Maar als ik in het kader van tijdverdrijf en "we gaan iets leuks doen" de hele avond kassagedoe mag gaan doen... Neej bedankt.
Dus ik zeg van nouw... fijn... Ik zal kijken.
Ik ben er om iets voor half 8 heengegaan. Het kassagebeuren was vanzelfsprekend een enorme puinzooi. (Alle uitgenodigde gasten stonden op inschrijfnummer op een uitgeprintte sheet, nouw niemand gaat een inschrijfnummer onthouden en noemt dus zijn/haar naam waarop je door 14 A4tjes met namen kan bladeren om de juiste te vinden). Ik kwam binnen en iemand zei, oh! je bent er... Daar kan je jas ophangen, heb je al gegeten? Want personeel kan daar chinees halen (stond vanaf 5 uur ranzige chinees te dampen). En het was gewoon kut
![]()
.
Kortom, ik heb gezegt dat ik daar geen zin in had, ik moest het ff aan Ysbrand doorgeven die de boel deed leidden. Die deed niet echt geinteresseerd ofzo. Ik zo van "Jaah, Sorry maar ik ga niet meehelpen". Hij: "Ow..." en draaide zich vervolgens om om met een één of andere opgedirkte designtrut aan te zeveren. Waarop ik ben gegaan. Ik zal nog een keer iemand helpen voor een lager loon dan wat ik bij Wiener krijg terwijl jezelf inschrijven alleen al tussen de 150 en de 600 euro kost
![]()
.
Overigens wat leuke facts van die tent:
Inschrijving kost dus tussen de 150 en 600 euro
Er waren 700 inschrijvingen
Entree van het dinertje + uitreiking was 100 euro
Entree van uitreiking was 25 euro
En tis daar een amateuristische bedoening van hier tot tokio.
enige pluspunt waren dus de Designacademy/catering chicks die er rond liepen
![]()
.