hear hearquote:Op woensdag 12 oktober 2005 08:14 schreef CeeJee het volgende:
Als je kijkt hoe de meeste doden zijn gevallen de laatste jaren zouden ze beter met machetes en AK47's kunnen worden afgemaakt terwijl de VN een stukje verderop toekijkt.
Waarom niet??? Moord en doodslag wordt wel vaker uitgezonden als er kinderen voor de buis zitten.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 08:12 schreef Kadesh het volgende:
Unicef moet met zijn poten van de Smurfen afblijven, en dat spotje moet zeker niet worden uitgezonden op he tmoment dat er kleine kinderen voor de buis zitten.
Daarom is dit wel een goed idee van Unicef geweest met die smurfen.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 08:19 schreef Isabeau het volgende:
Frappant dat er waarschijnlijk meer mensen geschokt zijn door het platgebombardeerde smurfendorp dan als je een echt platgebombardeerd mensendorp laat zien.
Volgende keer Sesamstraat?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 08:21 schreef Megumi het volgende:
Daarom is dit wel een goed idee van Unicef geweest met die smurfen.
Waarom niet. Aangezien de kinderen van vandaag de soldaten en moordenaars van morgen zijn. Kan het geen kwaad .quote:
Logisch. want het komt nu voor de meeste mensen wel erg dichtbij.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 08:19 schreef Isabeau het volgende:
Frappant dat er waarschijnlijk meer mensen geschokt zijn door het platgebombardeerde smurfendorp dan als je een echt platgebombardeerd mensendorp laat zien.
Idd. Er is nu discussie = publiciteit.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 08:24 schreef Jordy-B het volgende:
Ik wist niet wat ik zag toen ik het op de weblog tegenkwam...
Zó ver zijn afgestompt dat je geen boe of bah zegt als de kinderlijkjes je rond etenstijd om de oren vliegen, maar wèl geschokt zijn door platgebombardeerde tekenfilmfiguurtjes...
Briljant plan van Unicef, dus...
Bij de Smurfen weet je dat ze dat niet verdiend hebben. Als er een dorp platgebombardeerd wordt in de echte wereld kan het vol met onschuldige mensen zitten of met een militie die net een massamoord achter de rug heeft.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 08:19 schreef Isabeau het volgende:
Whahaha Geniaalquote:Op woensdag 12 oktober 2005 07:17 schreef Rica het volgende:
Putfile link End of Smurfs (frans)
Reactie van het Witte Huis: Bush Addresses the Nation to Defend Firebombing of Smurfs
![]()
Ik durf zelfs cru te stellen dat de kinderen van vandaag de soldaten en moordenaars van nu zijn. Er zijn meer dan genoeg kindsoldaten op de wereld.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 08:26 schreef Megumi het volgende:
[..]
Waarom niet. Aangezien de kinderen van vandaag de soldaten en moordenaars van morgen zijn. Kan het geen kwaad .
Dat is een standaardsituatie in smerige conflicten.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 09:48 schreef Alecks het volgende:
[..]
Ik durf zelfs cru te stellen dat de kinderen van vandaag de soldaten en moordenaars van nu zijn. Er zijn meer dan genoeg kindsoldaten op de wereld.
Ik vind het een geslaagde actie van Unicef. Zoals ze al aangeven is het erg lastig om mensen nog wakker te schudden met gruwelijke beelden, zo afgestompt zijn we al. 40.000 doden door een aardbeving? Oh, véél minder dan het aantal van de tsunami van vorig jaar...![]()
Door zoiets onschuldigs als de smurfen (met toestemming van de makers) hiervoor te misbruiken wordt het absurde ervan pijnlijk duidelijk. De smurfen zijn ook een goede keuze: stel je voor dat het Teletubbies waren: dan waren de meningen heel anders...
CeeJee: het probleem is dat door die instelling inderdaad ook veel onschuldige slachtoffers vallen. Wat als die militie nu in een onschuldig dorp is gaan zitten?
Maakt mij niet uit, maar Smurfen zijn voor de kinderen, en die hoef je niet met oorlogs ellende te confronteren.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 08:19 schreef Isabeau het volgende:
Precies, what’s next? Een moslim die zichzelf midden in Sesamstraat opblaast om kinderen te wijzen op het gevaar van terrorisme?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 11:33 schreef Kadesh het volgende:
Maakt mij niet uit, maar Smurfen zijn voor de kinderen, en die hoef je niet met oorlogs ellende te confronteren.
Ik denk ook niet dat het spotje exclusief voor kinderen bedoeld is. Daar is het te scherp voor. Het is bedoeld om volwassenen zich achter de oren te doen krabben. En dat lukt ook nog es.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 11:33 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Maakt mij niet uit, maar Smurfen zijn voor de kinderen, en die hoef je niet met oorlogs ellende te confronteren.
Goh, toen ik klein was, had je de vietnamoorlog.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 11:33 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Ah, jouw kinderen mogen geen nieuws kijken?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 11:37 schreef Tamagotchi het volgende:
Precies, achterlijke idioterie.
Peuters en kleuters op zo'n manier opzadelen met het wereldleed. Walgelijk.
Tuurlijk wel Piet.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Ah, jouw kinderen mogen geen nieuws kijken?
Ja, die hebben ook geen acute hulp nodig en worden niet gebombardeerd.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:05 schreef JohnDope het volgende:
Unicef Rot op! We komen godbetere 100miljoen tekort voor onze eigen mensen!
E.V.E.
Exact, we kunnen makkelijk ergens ff 100 miljoen weghalen....... maar zo lang mensen moeilijk gaan doen en het niet willen weghalen. Dan moeten we het gewoon weghalen bij ontwikkelingshulp! En het volk moet alleen geld geven aan goede doelen die het weer in het nederlandse volk investeren.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:08 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja, die hebben ook geen acute hulp nodig en worden niet gebombardeerd.
Tevens hebben we geen Mondriaan van 65 miljoen nodig.
Het geld voor de eigen mensen is er wel, maar het verdwijnt in nutteloze zaken.
Oh, dus je vind het erger dat je kids zien dat een smurfendorp gebombardeerd word, dan een echt dorpquote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:08 schreef Tamagotchi het volgende:
[..]
Tuurlijk wel Piet.
Ik weet alleen niet of het voor peuters en kleuters zo handy is te laten zien dat hun smurfendorpje wordt platgegooid. Maar dat zal wel aan mij liggen.![]()
Ik vind het tot een bepaalde leeftijd beiden niet wenselijk.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh, dus je vind het erger dat je kids zien dat een smurfendorp gebombardeerd word, dan een echt dorp
Ik vind het erger dat onze eigen kinderen moeten lijden. Wat mij betreft hadden ze die smurfen gebruikt voor onze eigen kidz.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh, dus je vind het erger dat je kids zien dat een smurfendorp gebombardeerd word, dan een echt dorp
In NL worden dagelijks hele dorpen uitgemoord, schande dat de regering niets daaraan doet bedoel je?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:21 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik vind het erger dat onze eigen kinderen moeten lijden. Wat mij betreft hadden ze die smurfen gebruikt voor onze eigen kidz.
dan moet je ze sowieso geen tv laten kijken.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:20 schreef Tamagotchi het volgende:
[..]
Ik vind het tot een bepaalde leeftijd beiden niet wenselijk.
Er is genoeg armoede hier. Ik investeer sowieso liever in een voetbalveldje voor een achterbuurt dan in ontwikkelingshulp.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In NL worden dagelijks hele dorpen uitgemoord, schande dat de regering niets daaraan doet bedoel je?
Sukkel
Waarom moet het weg bij ontwikkelingshulp en noodhulp, wat levens kan redden, ipv talloze gesubsidieerde bralprojecten waar niemand voordeel beij heeft behalve een select groepje "kunstkenners"?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:10 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Exact, we kunnen makkelijk ergens ff 100 miljoen weghalen....... maar zo lang mensen moeilijk gaan doen en het niet willen weghalen. Dan moeten we het gewoon weghalen bij ontwikkelingshulp! En het volk moet alleen geld geven aan goede doelen die het weer in het nederlandse volk investeren.
E.V.E.
Het enige wat wij met ontwikkelingshulp hebben bereikt is dat ze tegenwoordig niet meer met een speer achter elkaar aanrennen, maar met hi-tech-automatische wapens.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:25 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Waarom moet het weg bij ontwikkelingshulp en noodhulp, wat levens kan redden, ipv talloze gesubsidieerde bralprojecten waar niemand voordeel beij heeft behalve een select groepje "kunstkenners"?
Ja hoor, ze mogen best TV kijken.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:24 schreef Pietverdriet het volgende:
dan moet je ze sowieso geen tv laten kijken.
Ik denk dat we dit verschil ook even in het oog moeten houden.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:25 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Er is genoeg armoede hier. Ik investeer sowieso liever in een voetbalveldje voor een achterbuurt dan in ontwikkelingshulp noodhulp.
Omdat de ontwikkelingshulp verkeerd terechtkwam idd. Dus de mensen die er baat bij hebben, hebben nog geen kans gehad om te laten zien dat met gerichte hulp er wél iets van de grond kan komen.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:26 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het enige wat wij met ontwikkelingshulp hebben bereikt is dat ze tegenwoordig niet meer met een speer achter elkaar aanrennen, maar met hi-tech-automatische wapens.
En die achterlijk hoge subsidies voor achterlijk dure kunst wil ik ook meteen afschaffen.
Om een stabiel buitenland te hebben moet je vooral noodhulp naar landen sturen waar corrupte regimes de dienst uitmaken en het volk dom houden.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:29 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik denk dat we dit verschil ook even in het oog moeten houden.
Plus dat het wenselijker is om een stabiel buitenland te hebben zodat mensen niet hierheen hoeven te komen.
Hoelang is men al bezig met ontwikkelings hulp? Ze hebben genoeg kansen gehad.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:32 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Omdat de ontwikkelingshulp verkeerd terechtkwam idd. Dus de mensen die er baat bij hebben, hebben nog geen kans gehad om te laten zien dat met gerichte hulp er wél iets van de grond kan komen.
Stof tot nadenken dunkt me.
Het eerste wat ik me afvroeg eigenlijk was of de erven Peyo Unicef al voor de rechter hadden gesleept wegens copyright schending.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 08:19 schreef Isabeau het volgende:
Nee, z'n familie heeft toestemming gegeven.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:37 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Het eerste wat ik me afvroeg eigenlijk was of de erven Peyo Unicef al voor de rechter hadden gesleept wegens copyright schending.
Nou die Gargamel zag ik er wel voor aan hoor.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 08:32 schreef Maximus.Proximus het volgende:
[..]
die arme smurfen wie had dat ooit gedacht
Valt me al weer mee, ik dacht altijd dat die alleen Vader Abraham in een vlaag van verstandsverbijstering toestemming hadden gegeven en daarna nooit meer iets wilden doen met de smurfjes.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:38 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, z'n familie heeft toestemming gegeven.
Niet dus. Het is nauwelijks terechtgekomen waar het echt verschil kon maken.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:36 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Hoelang is men al bezig met ontwikkelings hulp? Ze hebben genoeg kansen gehad.
Er zijn genoeg mensen met passie(voor het helpen van extern volk) en intelligentie die het geprobeerd hebben, maar het heeft gewoon niet gewerkt.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:43 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Niet dus. Het is nauwelijks terechtgekomen waar het echt verschil kon maken.
Andere aanpak, nieuwe ronde dus.
Want "ze" hebben geen kansen gehad, ze zijn ze juist ontnomen door de bloedzuigende elites (die die kansen wél hebben gehad).
Vertel.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:55 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen met passie(voor het helpen van extern volk) en intelligentie die het geprobeerd hebben, maar het heeft gewoon niet gewerkt.
Zoals?quote:Er is 1 methode die nog nooit geprobeerd is en dat is de onorthodoxe ontwikkelingshulp.
Misschien wel omdat dit voor kinderen duidelijker is dan een bombardement op een woonwijk ofzoquote:Op woensdag 12 oktober 2005 06:31 schreef Mannee het volgende:
en nog na 21.00 u. worden veroond.
Heel vreemd, als het een filmpje was geweest met echte beelden dan had het wel voor 21.00 u mogen worden uitgezonden...?
hahahahaquote:
Ja, best wel ziek eigenlijk, 'we' zijn behoorlijk afgestompt en het reclamebureau van de VN komt dan met dit briljante filmpje om het leed weer onder aandacht te brengen.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 08:19 schreef Isabeau het volgende:
nee ze worden afgevoerd naar een concentratiekanp waar rita verdonk medische experimenten met ze uithaalt.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 14:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
gaat dat filmpje nog ergens verder, of komt er nog een vervolg op ? ik vind het wel interessant hoe dat platgebombardeerde smurfendorop hier weer bovenop gaat komen. Verder verbroederen rampen, dus wellicht dat gargamel wel hulp gaat geven aan het getroffen smurfendorp.
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 14:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
gaat dat filmpje nog ergens verder, of komt er nog een vervolg op ? ik vind het wel interessant hoe dat platgebombardeerde smurfendorop hier weer bovenop gaat komen. Verder verbroederen rampen, dus wellicht dat gargamel wel hulp gaat geven aan het getroffen smurfendorp.
quote:Unicef bombs the Smurfs in fund-raising campaign for ex-child soldiers
By David Rennie in Brussels
(Filed: 08/10/2005)
The people of Belgium have been left reeling by the first adult-only episode of the Smurfs, in which the blue-skinned cartoon characters' village is annihilated by warplanes.
The short but chilling film is the work of Unicef, the United Nations Children's Fund, and is to be broadcast on national television next week as a campaign advertisement.
The animation was approved by the family of the Smurfs' late creator, "Peyo".
Belgian television viewers were given a preview of the 25-second film earlier this week, when it was shown on the main evening news. The reactions ranged from approval to shock and, in the case of small children who saw the episode by accident, wailing terror.
Unicef and the family company, IMPS, which controls all rights to the Smurfs, have stipulated that it is not to be broadcast before the 9pm watershed.
The short film pulls no punches. It opens with the Smurfs dancing, hand-in-hand, around a campfire and singing the Smurf song. Bluebirds flutter past and rabbits gambol around their familiar village of mushroom- shaped houses until, without warning, bombs begin to rain from the sky.
Tiny Smurfs scatter and run in vain from the whistling bombs, before being felled by blast waves and fiery explosions. The final scene shows a scorched and tattered Baby Smurf sobbing inconsolably, surrounded by prone Smurfs.
The final frame bears the message: "Don't let war affect the lives of children."
It is intended as the keystone of a fund-raising drive by Unicef's Belgian arm, to raise £70,000 for the rehabilitation of former child soldiers in Burundi.
Philippe Henon, a spokesman for Unicef Belgium, said his agency had set out to shock, after concluding that traditional images of suffering in Third World war zones had lost their power to move television viewers. "It's controversial," he said. "We have never done something like this before but we've learned over the years that the reaction to the more normal type of campaign is very limited."
Belgium prides itself on being the home of some of the world's most famous cartoon characters - from Tintin to Lucky Luke and the Smurfs, known to the Dutch- speaking half of the country as "Smurfen" and as "Schtroumpfs" to Belgium's French speakers.
The advertising agency behind the campaign, Publicis, decided the best way to convey the impact of war on children was to tap into the earliest, happiest memories of Belgian television viewers. They chose the Smurfs, who first appeared in a Belgian comic in 1958.
Julie Lamoureux, account director at Publicis for the campaign, said the agency's original plans were toned down.
"We wanted something that was real war - Smurfs losing arms, or a Smurf losing a head -but they said no."
The film has won tentative approval from the official Smurf fan club. A spokesman said: "I think it will wake up some people. It is so un-Smurf-like, it might get people to think."
Hendrik Coysman, managing director of IMPS, said: "That crying baby really goes to your bones."
david.rennie@telegraph.co.uk
Als dat een direct vervolg is op dit filmpje is dat best ziek... ze is nu dood...quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 11:03 schreef xman het volgende:
En in een volgend smurf filmpje wordt smurf-in bruut verkracht door vijandige smurfsoldaten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |