abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31375931
In België is een rel ontstaan over de nieuwste Unicef-campagne. Kennelijk vond Unicef dat de beelden van kinderen geen indruk meer maken als het gaat om het laten zien van de gevolgen van oorlog en daarom is er gekozen voor een filmpje met smurfen. Inmiddels mag het bewuste filmpje, waarin het smurfendorp wordt platgebombardeerd, alleen nog na 21.00 u. worden veroond.

Heel vreemd, als het een filmpje was geweest met echte beelden dan had het wel voor 21.00 u mogen worden uitgezonden...?

Check zelf het filmpje op de : FOK!weblog

[ Bericht 0% gewijzigd door Mannee op 12-10-2005 06:40:58 ]
  woensdag 12 oktober 2005 @ 07:08:13 #2
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_31376010
Het probleem is ws meer dat we zelf ook tienduizenden hebben platgebombardeerd in Irak.

mogelijk schokkende foto van afgerukte ledematen enzo
http://members.cox.net/ousaw/images/cluster.jpg

gooi dat voortaan achter een linkje wil je? niet iedereen zit er op te wachten zo plotsklaps in een topic

[ Bericht 42% gewijzigd door Dagonet op 12-10-2005 08:38:50 ]
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  woensdag 12 oktober 2005 @ 07:17:30 #3
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_31376043
Putfile link End of Smurfs (frans)

Reactie van het Witte Huis: Bush Addresses the Nation to Defend Firebombing of Smurfs

Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  woensdag 12 oktober 2005 @ 08:12:05 #4
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_31376370
Unicef moet met zijn poten van de Smurfen afblijven, en dat spotje moet zeker niet worden uitgezonden op he tmoment dat er kleine kinderen voor de buis zitten.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_31376404
Als je kijkt hoe de meeste doden zijn gevallen de laatste jaren zouden ze beter met machetes en AK47's kunnen worden afgemaakt terwijl de VN een stukje verderop toekijkt.
pi_31376420
Die rede van Bush
Hat irgendwer gesagt es wäre Zeit für Helden?
pi_31376429
Mijn jeugdherinnering, wat doe je.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_31376432
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 08:14 schreef CeeJee het volgende:
Als je kijkt hoe de meeste doden zijn gevallen de laatste jaren zouden ze beter met machetes en AK47's kunnen worden afgemaakt terwijl de VN een stukje verderop toekijkt.
hear hear
  woensdag 12 oktober 2005 @ 08:18:31 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31376444
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 08:12 schreef Kadesh het volgende:
Unicef moet met zijn poten van de Smurfen afblijven, en dat spotje moet zeker niet worden uitgezonden op he tmoment dat er kleine kinderen voor de buis zitten.
Waarom niet??? Moord en doodslag wordt wel vaker uitgezonden als er kinderen voor de buis zitten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_31376451
Frappant dat er waarschijnlijk meer mensen geschokt zijn door het platgebombardeerde smurfendorp dan als je een echt platgebombardeerd mensendorp laat zien.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 12 oktober 2005 @ 08:21:18 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31376473
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 08:19 schreef Isabeau het volgende:
Frappant dat er waarschijnlijk meer mensen geschokt zijn door het platgebombardeerde smurfendorp dan als je een echt platgebombardeerd mensendorp laat zien.
Daarom is dit wel een goed idee van Unicef geweest met die smurfen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_31376489
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 08:21 schreef Megumi het volgende:
Daarom is dit wel een goed idee van Unicef geweest met die smurfen.
Volgende keer Sesamstraat?
pi_31376507
Ik wist niet wat ik zag toen ik het op de weblog tegenkwam...

Zó ver zijn afgestompt dat je geen boe of bah zegt als de kinderlijkjes je rond etenstijd om de oren vliegen, maar wèl geschokt zijn door platgebombardeerde tekenfilmfiguurtjes...

Briljant plan van Unicef, dus...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 08:26:03 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31376525
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 08:22 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Waarom niet. Aangezien de kinderen van vandaag de soldaten en moordenaars van morgen zijn. Kan het geen kwaad .
pi_31376533
Overigens zou ik het die irritante blauwe kutkabouters wel gunnen om van de aardbodem te worden weggevaagd. Ik vond het altijd al jammer dat Gargamel nooit napalm heeft uitgevonden.
pi_31376592
quote:
Logisch. want het komt nu voor de meeste mensen wel erg dichtbij.

die arme smurfen wie had dat ooit gedacht
Ik kwam, Ik zag en kneep er tussenuit
pi_31376632
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 08:24 schreef Jordy-B het volgende:
Ik wist niet wat ik zag toen ik het op de weblog tegenkwam...

Zó ver zijn afgestompt dat je geen boe of bah zegt als de kinderlijkjes je rond etenstijd om de oren vliegen, maar wèl geschokt zijn door platgebombardeerde tekenfilmfiguurtjes...

Briljant plan van Unicef, dus...
Idd. Er is nu discussie = publiciteit.
Smurfen zijn pixels, oorlogsslachtoffers niet.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_31376933
quote:
Bij de Smurfen weet je dat ze dat niet verdiend hebben. Als er een dorp platgebombardeerd wordt in de echte wereld kan het vol met onschuldige mensen zitten of met een militie die net een massamoord achter de rug heeft.
pi_31377618
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 07:17 schreef Rica het volgende:
Putfile link End of Smurfs (frans)

Reactie van het Witte Huis: Bush Addresses the Nation to Defend Firebombing of Smurfs

Whahaha Geniaal

Vet boeiend btw, wie kijkt er nu naar de Smurfen
Transforming into a new existence...
pi_31377680
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 08:22 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

pi_31377721
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 08:26 schreef Megumi het volgende:

[..]

Waarom niet. Aangezien de kinderen van vandaag de soldaten en moordenaars van morgen zijn. Kan het geen kwaad .
Ik durf zelfs cru te stellen dat de kinderen van vandaag de soldaten en moordenaars van nu zijn. Er zijn meer dan genoeg kindsoldaten op de wereld.

Ik vind het een geslaagde actie van Unicef. Zoals ze al aangeven is het erg lastig om mensen nog wakker te schudden met gruwelijke beelden, zo afgestompt zijn we al. 40.000 doden door een aardbeving? Oh, véél minder dan het aantal van de tsunami van vorig jaar...
Door zoiets onschuldigs als de smurfen (met toestemming van de makers) hiervoor te misbruiken wordt het absurde ervan pijnlijk duidelijk. De smurfen zijn ook een goede keuze: stel je voor dat het Teletubbies waren: dan waren de meningen heel anders...

CeeJee: het probleem is dat door die instelling inderdaad ook veel onschuldige slachtoffers vallen. Wat als die militie nu in een onschuldig dorp is gaan zitten?
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  woensdag 12 oktober 2005 @ 09:49:41 #22
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_31377747
Unicef heeft nu al meer bereikt dan dat zo ooit durfden te hopen. Iedereen heeft het erover! Wat wil je nog meer
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_31377791
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 09:48 schreef Alecks het volgende:

[..]

Ik durf zelfs cru te stellen dat de kinderen van vandaag de soldaten en moordenaars van nu zijn. Er zijn meer dan genoeg kindsoldaten op de wereld.

Ik vind het een geslaagde actie van Unicef. Zoals ze al aangeven is het erg lastig om mensen nog wakker te schudden met gruwelijke beelden, zo afgestompt zijn we al. 40.000 doden door een aardbeving? Oh, véél minder dan het aantal van de tsunami van vorig jaar...
Door zoiets onschuldigs als de smurfen (met toestemming van de makers) hiervoor te misbruiken wordt het absurde ervan pijnlijk duidelijk. De smurfen zijn ook een goede keuze: stel je voor dat het Teletubbies waren: dan waren de meningen heel anders...

CeeJee: het probleem is dat door die instelling inderdaad ook veel onschuldige slachtoffers vallen. Wat als die militie nu in een onschuldig dorp is gaan zitten?
Dat is een standaardsituatie in smerige conflicten.
De burgers terkken het altijd aan het kortste eind, en kunnen daar niets aan doen. Dus de parallel met de smurfen vind ik ook daarom goed gekozen!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 12 oktober 2005 @ 11:33:05 #24
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_31379881
quote:
Maakt mij niet uit, maar Smurfen zijn voor de kinderen, en die hoef je niet met oorlogs ellende te confronteren.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_31379919
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 11:33 schreef Kadesh het volgende:
Maakt mij niet uit, maar Smurfen zijn voor de kinderen, en die hoef je niet met oorlogs ellende te confronteren.
Precies, what’s next? Een moslim die zichzelf midden in Sesamstraat opblaast om kinderen te wijzen op het gevaar van terrorisme?
pi_31380020
Precies, achterlijke idioterie.
Peuters en kleuters op zo'n manier opzadelen met het wereldleed. Walgelijk.
pi_31380581
quote:

[..]

Ik denk ook niet dat het spotje exclusief voor kinderen bedoeld is. Daar is het te scherp voor. Het is bedoeld om volwassenen zich achter de oren te doen krabben. En dat lukt ook nog es.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 12:02:30 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31380624
quote:

[..]

Goh, toen ik klein was, had je de vietnamoorlog.
Foto´s in de krant van napalm verbrande kinderen, opnames op tv van bommenwerpers boven hanoi waar de bommen maar uit bleven vallen.
Nu zijn er op het jeugdjournaal berichten over de oorlog in Irak, afganistan, verschrikkelijke natuurrampen en wat dies meer zei.
Maar jij wind je op over smurfen...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 12:03:29 #29
45206 Pietverdriet
pi_31380655
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 11:37 schreef Tamagotchi het volgende:
Precies, achterlijke idioterie.
Peuters en kleuters op zo'n manier opzadelen met het wereldleed. Walgelijk.
Ah, jouw kinderen mogen geen nieuws kijken?
pi_31380715
Unicef Rot op! We komen godbetere 100miljoen tekort voor onze eigen mensen!
E.V.E.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_31380806
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Ah, jouw kinderen mogen geen nieuws kijken?
Tuurlijk wel Piet.
Ik weet alleen niet of het voor peuters en kleuters zo handy is te laten zien dat hun smurfendorpje wordt platgegooid. Maar dat zal wel aan mij liggen.
pi_31380813
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:05 schreef JohnDope het volgende:
Unicef Rot op! We komen godbetere 100miljoen tekort voor onze eigen mensen!
E.V.E.
Ja, die hebben ook geen acute hulp nodig en worden niet gebombardeerd.
Tevens hebben we geen Mondriaan van 65 miljoen nodig.
Het geld voor de eigen mensen is er wel, maar het verdwijnt in nutteloze zaken.
pi_31380856
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:08 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja, die hebben ook geen acute hulp nodig en worden niet gebombardeerd.
Tevens hebben we geen Mondriaan van 65 miljoen nodig.
Het geld voor de eigen mensen is er wel, maar het verdwijnt in nutteloze zaken.
Exact, we kunnen makkelijk ergens ff 100 miljoen weghalen....... maar zo lang mensen moeilijk gaan doen en het niet willen weghalen. Dan moeten we het gewoon weghalen bij ontwikkelingshulp! En het volk moet alleen geld geven aan goede doelen die het weer in het nederlandse volk investeren.
E.V.E.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 12 oktober 2005 @ 12:18:40 #34
45206 Pietverdriet
pi_31381082
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:08 schreef Tamagotchi het volgende:

[..]

Tuurlijk wel Piet.
Ik weet alleen niet of het voor peuters en kleuters zo handy is te laten zien dat hun smurfendorpje wordt platgegooid. Maar dat zal wel aan mij liggen.
Oh, dus je vind het erger dat je kids zien dat een smurfendorp gebombardeerd word, dan een echt dorp
pi_31381144
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh, dus je vind het erger dat je kids zien dat een smurfendorp gebombardeerd word, dan een echt dorp
Ik vind het tot een bepaalde leeftijd beiden niet wenselijk.
pi_31381155
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik vind het erger dat onze eigen kinderen moeten lijden. Wat mij betreft hadden ze die smurfen gebruikt voor onze eigen kidz.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 12:23:28 #37
45206 Pietverdriet
pi_31381213
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:21 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik vind het erger dat onze eigen kinderen moeten lijden. Wat mij betreft hadden ze die smurfen gebruikt voor onze eigen kidz.
In NL worden dagelijks hele dorpen uitgemoord, schande dat de regering niets daaraan doet bedoel je?
Sukkel
  woensdag 12 oktober 2005 @ 12:24:05 #38
45206 Pietverdriet
pi_31381230
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:20 schreef Tamagotchi het volgende:

[..]

Ik vind het tot een bepaalde leeftijd beiden niet wenselijk.
dan moet je ze sowieso geen tv laten kijken.
pi_31381262
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In NL worden dagelijks hele dorpen uitgemoord, schande dat de regering niets daaraan doet bedoel je?
Sukkel
Er is genoeg armoede hier. Ik investeer sowieso liever in een voetbalveldje voor een achterbuurt dan in ontwikkelingshulp.
pi_31381275
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:10 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Exact, we kunnen makkelijk ergens ff 100 miljoen weghalen....... maar zo lang mensen moeilijk gaan doen en het niet willen weghalen. Dan moeten we het gewoon weghalen bij ontwikkelingshulp! En het volk moet alleen geld geven aan goede doelen die het weer in het nederlandse volk investeren.
E.V.E.
Waarom moet het weg bij ontwikkelingshulp en noodhulp, wat levens kan redden, ipv talloze gesubsidieerde bralprojecten waar niemand voordeel beij heeft behalve een select groepje "kunstkenners"?
pi_31381299
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:25 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Waarom moet het weg bij ontwikkelingshulp en noodhulp, wat levens kan redden, ipv talloze gesubsidieerde bralprojecten waar niemand voordeel beij heeft behalve een select groepje "kunstkenners"?
Het enige wat wij met ontwikkelingshulp hebben bereikt is dat ze tegenwoordig niet meer met een speer achter elkaar aanrennen, maar met hi-tech-automatische wapens.

En die achterlijk hoge subsidies voor achterlijk dure kunst wil ik ook meteen afschaffen.
pi_31381338
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:24 schreef Pietverdriet het volgende:
dan moet je ze sowieso geen tv laten kijken.
Ja hoor, ze mogen best TV kijken.
Buiten dat vind ik het gewoon niet nodig jonge kinderen tot in detail kennis te laten nemen van het wereldleed. Daar is later nog tijd en gelegenheid genoeg voor. Bovendien is het ene kind het andere niet.
pi_31381359
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:25 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Er is genoeg armoede hier. Ik investeer sowieso liever in een voetbalveldje voor een achterbuurt dan in ontwikkelingshulp noodhulp.
Ik denk dat we dit verschil ook even in het oog moeten houden.
Plus dat het wenselijker is om een stabiel buitenland te hebben zodat mensen niet hierheen hoeven te komen.
pi_31381432
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:26 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het enige wat wij met ontwikkelingshulp hebben bereikt is dat ze tegenwoordig niet meer met een speer achter elkaar aanrennen, maar met hi-tech-automatische wapens.

En die achterlijk hoge subsidies voor achterlijk dure kunst wil ik ook meteen afschaffen.
Omdat de ontwikkelingshulp verkeerd terechtkwam idd. Dus de mensen die er baat bij hebben, hebben nog geen kans gehad om te laten zien dat met gerichte hulp er wél iets van de grond kan komen.
Stof tot nadenken dunkt me.
pi_31381479
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:29 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik denk dat we dit verschil ook even in het oog moeten houden.
Plus dat het wenselijker is om een stabiel buitenland te hebben zodat mensen niet hierheen hoeven te komen.
Om een stabiel buitenland te hebben moet je vooral noodhulp naar landen sturen waar corrupte regimes de dienst uitmaken en het volk dom houden.
pi_31381511
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:32 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Omdat de ontwikkelingshulp verkeerd terechtkwam idd. Dus de mensen die er baat bij hebben, hebben nog geen kans gehad om te laten zien dat met gerichte hulp er wél iets van de grond kan komen.
Stof tot nadenken dunkt me.
Hoelang is men al bezig met ontwikkelings hulp? Ze hebben genoeg kansen gehad.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 12:37:48 #47
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_31381548
quote:
Het eerste wat ik me afvroeg eigenlijk was of de erven Peyo Unicef al voor de rechter hadden gesleept wegens copyright schending.
[KNE]-Mod
pi_31381556
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:37 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Het eerste wat ik me afvroeg eigenlijk was of de erven Peyo Unicef al voor de rechter hadden gesleept wegens copyright schending.
Nee, z'n familie heeft toestemming gegeven.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 12:39:06 #49
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_31381572
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 08:32 schreef Maximus.Proximus het volgende:

[..]

die arme smurfen wie had dat ooit gedacht
Nou die Gargamel zag ik er wel voor aan hoor.
[KNE]-Mod
  woensdag 12 oktober 2005 @ 12:40:20 #50
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_31381590
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:38 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, z'n familie heeft toestemming gegeven.
Valt me al weer mee, ik dacht altijd dat die alleen Vader Abraham in een vlaag van verstandsverbijstering toestemming hadden gegeven en daarna nooit meer iets wilden doen met de smurfjes.
[KNE]-Mod
pi_31381665
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:36 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Hoelang is men al bezig met ontwikkelings hulp? Ze hebben genoeg kansen gehad.
Niet dus. Het is nauwelijks terechtgekomen waar het echt verschil kon maken.
Andere aanpak, nieuwe ronde dus.
Want "ze" hebben geen kansen gehad, ze zijn ze juist ontnomen door de bloedzuigende elites (die die kansen wél hebben gehad).
pi_31381948
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:43 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Niet dus. Het is nauwelijks terechtgekomen waar het echt verschil kon maken.
Andere aanpak, nieuwe ronde dus.
Want "ze" hebben geen kansen gehad, ze zijn ze juist ontnomen door de bloedzuigende elites (die die kansen wél hebben gehad).
Er zijn genoeg mensen met passie(voor het helpen van extern volk) en intelligentie die het geprobeerd hebben, maar het heeft gewoon niet gewerkt.
Er is 1 methode die nog nooit geprobeerd is en dat is de onorthodoxe ontwikkelingshulp.
pi_31382316
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:55 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Er zijn genoeg mensen met passie(voor het helpen van extern volk) en intelligentie die het geprobeerd hebben, maar het heeft gewoon niet gewerkt.
Vertel.
quote:
Er is 1 methode die nog nooit geprobeerd is en dat is de onorthodoxe ontwikkelingshulp.
Zoals?
pi_31382493
tvp
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_31385421

Vader Abraham Smurf roept

"Tijd voor een benefiet concert met de marco borsato smurf van de Stichting Warsmurf."

"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 20:44:06 #56
45206 Pietverdriet
pi_31445869

pi_31445896
  † In Memoriam † vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:15:56 #58
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_31448776
Kijken die gasten weleens overdag naar al die tekenfilms die voor elk zappend vaderloos kind van een bewust werkende moeder die dagelijk op tv zijn
pi_31448849
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 06:31 schreef Mannee het volgende:
en nog na 21.00 u. worden veroond.

Heel vreemd, als het een filmpje was geweest met echte beelden dan had het wel voor 21.00 u mogen worden uitgezonden...?
Misschien wel omdat dit voor kinderen duidelijker is dan een bombardement op een woonwijk ofzo
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:44:54 #60
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31449636
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 20:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[afbeelding]

hahahaha wel grappig ... het smurfenfilmpje is best schokkend overigens vind ik,Het altijd idyllische smurfendorp dat ineens op zon manier verwoest wordt en dode , geshockeerde en gewonde smurfen past niet in het smurfenbeeld van de kinderen. iets dat dus altijd als veilig wordt beschouwd wordt bruut verwoest. Ik vind hem wel goed bedacht, maar ik kan me de weerstand voorstellen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 01:38:31 #61
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_31454588
quote:
Ja, best wel ziek eigenlijk, 'we' zijn behoorlijk afgestompt en het reclamebureau van de VN komt dan met dit briljante filmpje om het leed weer onder aandacht te brengen.

Ik moest alleen wel hartelijk om lachen, het smurfendorpje platgebombardeerd door een airstrike (mwuahahaha). Maar ik ben dan ook niet meer te redden.
The Internets, I needs it..
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:10:45 #62
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31461522
gaat dat filmpje nog ergens verder, of komt er nog een vervolg op ? ik vind het wel interessant hoe dat platgebombardeerde smurfendorop hier weer bovenop gaat komen. Verder verbroederen rampen, dus wellicht dat gargamel wel hulp gaat geven aan het getroffen smurfendorp.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:53:21 #63
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31464799
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 14:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
gaat dat filmpje nog ergens verder, of komt er nog een vervolg op ? ik vind het wel interessant hoe dat platgebombardeerde smurfendorop hier weer bovenop gaat komen. Verder verbroederen rampen, dus wellicht dat gargamel wel hulp gaat geven aan het getroffen smurfendorp.
nee ze worden afgevoerd naar een concentratiekanp waar rita verdonk medische experimenten met ze uithaalt.
Wat voor kleur wordt een smurf als je hem verzuipt enz.

[ Bericht 0% gewijzigd door Foo_niks op 15-10-2005 17:00:48 ]
Klaar?
Ik niet!
pi_31466285
Ik moest er om lachen.

2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:08:00 #65
3767 Herald
Come get some
pi_31466380
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 14:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_31527857
Is er voor die arme smurfjes nu eigenlijk al giro smurf-smurf-smurf geopend?
pi_31529135
quote:
Unicef bombs the Smurfs in fund-raising campaign for ex-child soldiers
By David Rennie in Brussels
(Filed: 08/10/2005)

The people of Belgium have been left reeling by the first adult-only episode of the Smurfs, in which the blue-skinned cartoon characters' village is annihilated by warplanes.

The short but chilling film is the work of Unicef, the United Nations Children's Fund, and is to be broadcast on national television next week as a campaign advertisement.

The animation was approved by the family of the Smurfs' late creator, "Peyo".

Belgian television viewers were given a preview of the 25-second film earlier this week, when it was shown on the main evening news. The reactions ranged from approval to shock and, in the case of small children who saw the episode by accident, wailing terror.

Unicef and the family company, IMPS, which controls all rights to the Smurfs, have stipulated that it is not to be broadcast before the 9pm watershed.

The short film pulls no punches. It opens with the Smurfs dancing, hand-in-hand, around a campfire and singing the Smurf song. Bluebirds flutter past and rabbits gambol around their familiar village of mushroom- shaped houses until, without warning, bombs begin to rain from the sky.

Tiny Smurfs scatter and run in vain from the whistling bombs, before being felled by blast waves and fiery explosions. The final scene shows a scorched and tattered Baby Smurf sobbing inconsolably, surrounded by prone Smurfs.

The final frame bears the message: "Don't let war affect the lives of children."

It is intended as the keystone of a fund-raising drive by Unicef's Belgian arm, to raise £70,000 for the rehabilitation of former child soldiers in Burundi.

Philippe Henon, a spokesman for Unicef Belgium, said his agency had set out to shock, after concluding that traditional images of suffering in Third World war zones had lost their power to move television viewers. "It's controversial," he said. "We have never done something like this before but we've learned over the years that the reaction to the more normal type of campaign is very limited."

Belgium prides itself on being the home of some of the world's most famous cartoon characters - from Tintin to Lucky Luke and the Smurfs, known to the Dutch- speaking half of the country as "Smurfen" and as "Schtroumpfs" to Belgium's French speakers.

The advertising agency behind the campaign, Publicis, decided the best way to convey the impact of war on children was to tap into the earliest, happiest memories of Belgian television viewers. They chose the Smurfs, who first appeared in a Belgian comic in 1958.

Julie Lamoureux, account director at Publicis for the campaign, said the agency's original plans were toned down.

"We wanted something that was real war - Smurfs losing arms, or a Smurf losing a head -but they said no."

The film has won tentative approval from the official Smurf fan club. A spokesman said: "I think it will wake up some people. It is so un-Smurf-like, it might get people to think."

Hendrik Coysman, managing director of IMPS, said: "That crying baby really goes to your bones."

david.rennie@telegraph.co.uk
pi_31529256
Denk dat het filmpje kinderen bang maakt.

Jonge kinderen raken meer onder de indruk van een vreselijk tekenfilmpje dan echte beelden van lijken enz. Kan me voorstellen dat het daarom na 21.00 wordt uitgezonden.
pi_31529572
En in een volgend smurf filmpje wordt smurf-in bruut verkracht door vijandige smurfsoldaten?
pi_31557028
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 11:03 schreef xman het volgende:
En in een volgend smurf filmpje wordt smurf-in bruut verkracht door vijandige smurfsoldaten?
Als dat een direct vervolg is op dit filmpje is dat best ziek... ze is nu dood...
  woensdag 19 oktober 2005 @ 14:51:00 #71
36342 rishi120
Flavor Aid is Lekker!
pi_31559638
Volgens mij raken de mensen hier de doelgroep kwijt.
Ik denk dat de mensen van 20-30 de doelgroep zijn en niet kleine kinderen.
Ik werd best ge-shokt toen ik mijn jeugdsentiment in oorlog toestand zag.
Ik denk dat ik de doelgroep ben en geen kleine kindjes!
Signature
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')