abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31375931
In België is een rel ontstaan over de nieuwste Unicef-campagne. Kennelijk vond Unicef dat de beelden van kinderen geen indruk meer maken als het gaat om het laten zien van de gevolgen van oorlog en daarom is er gekozen voor een filmpje met smurfen. Inmiddels mag het bewuste filmpje, waarin het smurfendorp wordt platgebombardeerd, alleen nog na 21.00 u. worden veroond.

Heel vreemd, als het een filmpje was geweest met echte beelden dan had het wel voor 21.00 u mogen worden uitgezonden...?

Check zelf het filmpje op de : FOK!weblog

[ Bericht 0% gewijzigd door Mannee op 12-10-2005 06:40:58 ]
  woensdag 12 oktober 2005 @ 07:08:13 #2
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_31376010
Het probleem is ws meer dat we zelf ook tienduizenden hebben platgebombardeerd in Irak.

mogelijk schokkende foto van afgerukte ledematen enzo
http://members.cox.net/ousaw/images/cluster.jpg

gooi dat voortaan achter een linkje wil je? niet iedereen zit er op te wachten zo plotsklaps in een topic

[ Bericht 42% gewijzigd door Dagonet op 12-10-2005 08:38:50 ]
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  woensdag 12 oktober 2005 @ 07:17:30 #3
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_31376043
Putfile link End of Smurfs (frans)

Reactie van het Witte Huis: Bush Addresses the Nation to Defend Firebombing of Smurfs

Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  woensdag 12 oktober 2005 @ 08:12:05 #4
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_31376370
Unicef moet met zijn poten van de Smurfen afblijven, en dat spotje moet zeker niet worden uitgezonden op he tmoment dat er kleine kinderen voor de buis zitten.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_31376404
Als je kijkt hoe de meeste doden zijn gevallen de laatste jaren zouden ze beter met machetes en AK47's kunnen worden afgemaakt terwijl de VN een stukje verderop toekijkt.
pi_31376420
Die rede van Bush
Hat irgendwer gesagt es wäre Zeit für Helden?
pi_31376429
Mijn jeugdherinnering, wat doe je.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_31376432
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 08:14 schreef CeeJee het volgende:
Als je kijkt hoe de meeste doden zijn gevallen de laatste jaren zouden ze beter met machetes en AK47's kunnen worden afgemaakt terwijl de VN een stukje verderop toekijkt.
hear hear
  woensdag 12 oktober 2005 @ 08:18:31 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31376444
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 08:12 schreef Kadesh het volgende:
Unicef moet met zijn poten van de Smurfen afblijven, en dat spotje moet zeker niet worden uitgezonden op he tmoment dat er kleine kinderen voor de buis zitten.
Waarom niet??? Moord en doodslag wordt wel vaker uitgezonden als er kinderen voor de buis zitten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_31376451
Frappant dat er waarschijnlijk meer mensen geschokt zijn door het platgebombardeerde smurfendorp dan als je een echt platgebombardeerd mensendorp laat zien.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 12 oktober 2005 @ 08:21:18 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31376473
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 08:19 schreef Isabeau het volgende:
Frappant dat er waarschijnlijk meer mensen geschokt zijn door het platgebombardeerde smurfendorp dan als je een echt platgebombardeerd mensendorp laat zien.
Daarom is dit wel een goed idee van Unicef geweest met die smurfen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_31376489
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 08:21 schreef Megumi het volgende:
Daarom is dit wel een goed idee van Unicef geweest met die smurfen.
Volgende keer Sesamstraat?
pi_31376507
Ik wist niet wat ik zag toen ik het op de weblog tegenkwam...

Zó ver zijn afgestompt dat je geen boe of bah zegt als de kinderlijkjes je rond etenstijd om de oren vliegen, maar wèl geschokt zijn door platgebombardeerde tekenfilmfiguurtjes...

Briljant plan van Unicef, dus...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 08:26:03 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31376525
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 08:22 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Waarom niet. Aangezien de kinderen van vandaag de soldaten en moordenaars van morgen zijn. Kan het geen kwaad .
pi_31376533
Overigens zou ik het die irritante blauwe kutkabouters wel gunnen om van de aardbodem te worden weggevaagd. Ik vond het altijd al jammer dat Gargamel nooit napalm heeft uitgevonden.
pi_31376592
quote:
Logisch. want het komt nu voor de meeste mensen wel erg dichtbij.

die arme smurfen wie had dat ooit gedacht
Ik kwam, Ik zag en kneep er tussenuit
pi_31376632
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 08:24 schreef Jordy-B het volgende:
Ik wist niet wat ik zag toen ik het op de weblog tegenkwam...

Zó ver zijn afgestompt dat je geen boe of bah zegt als de kinderlijkjes je rond etenstijd om de oren vliegen, maar wèl geschokt zijn door platgebombardeerde tekenfilmfiguurtjes...

Briljant plan van Unicef, dus...
Idd. Er is nu discussie = publiciteit.
Smurfen zijn pixels, oorlogsslachtoffers niet.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_31376933
quote:
Bij de Smurfen weet je dat ze dat niet verdiend hebben. Als er een dorp platgebombardeerd wordt in de echte wereld kan het vol met onschuldige mensen zitten of met een militie die net een massamoord achter de rug heeft.
pi_31377618
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 07:17 schreef Rica het volgende:
Putfile link End of Smurfs (frans)

Reactie van het Witte Huis: Bush Addresses the Nation to Defend Firebombing of Smurfs

Whahaha Geniaal

Vet boeiend btw, wie kijkt er nu naar de Smurfen
Transforming into a new existence...
pi_31377680
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 08:22 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

pi_31377721
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 08:26 schreef Megumi het volgende:

[..]

Waarom niet. Aangezien de kinderen van vandaag de soldaten en moordenaars van morgen zijn. Kan het geen kwaad .
Ik durf zelfs cru te stellen dat de kinderen van vandaag de soldaten en moordenaars van nu zijn. Er zijn meer dan genoeg kindsoldaten op de wereld.

Ik vind het een geslaagde actie van Unicef. Zoals ze al aangeven is het erg lastig om mensen nog wakker te schudden met gruwelijke beelden, zo afgestompt zijn we al. 40.000 doden door een aardbeving? Oh, véél minder dan het aantal van de tsunami van vorig jaar...
Door zoiets onschuldigs als de smurfen (met toestemming van de makers) hiervoor te misbruiken wordt het absurde ervan pijnlijk duidelijk. De smurfen zijn ook een goede keuze: stel je voor dat het Teletubbies waren: dan waren de meningen heel anders...

CeeJee: het probleem is dat door die instelling inderdaad ook veel onschuldige slachtoffers vallen. Wat als die militie nu in een onschuldig dorp is gaan zitten?
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  woensdag 12 oktober 2005 @ 09:49:41 #22
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_31377747
Unicef heeft nu al meer bereikt dan dat zo ooit durfden te hopen. Iedereen heeft het erover! Wat wil je nog meer
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_31377791
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 09:48 schreef Alecks het volgende:

[..]

Ik durf zelfs cru te stellen dat de kinderen van vandaag de soldaten en moordenaars van nu zijn. Er zijn meer dan genoeg kindsoldaten op de wereld.

Ik vind het een geslaagde actie van Unicef. Zoals ze al aangeven is het erg lastig om mensen nog wakker te schudden met gruwelijke beelden, zo afgestompt zijn we al. 40.000 doden door een aardbeving? Oh, véél minder dan het aantal van de tsunami van vorig jaar...
Door zoiets onschuldigs als de smurfen (met toestemming van de makers) hiervoor te misbruiken wordt het absurde ervan pijnlijk duidelijk. De smurfen zijn ook een goede keuze: stel je voor dat het Teletubbies waren: dan waren de meningen heel anders...

CeeJee: het probleem is dat door die instelling inderdaad ook veel onschuldige slachtoffers vallen. Wat als die militie nu in een onschuldig dorp is gaan zitten?
Dat is een standaardsituatie in smerige conflicten.
De burgers terkken het altijd aan het kortste eind, en kunnen daar niets aan doen. Dus de parallel met de smurfen vind ik ook daarom goed gekozen!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 12 oktober 2005 @ 11:33:05 #24
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_31379881
quote:
Maakt mij niet uit, maar Smurfen zijn voor de kinderen, en die hoef je niet met oorlogs ellende te confronteren.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_31379919
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 11:33 schreef Kadesh het volgende:
Maakt mij niet uit, maar Smurfen zijn voor de kinderen, en die hoef je niet met oorlogs ellende te confronteren.
Precies, what’s next? Een moslim die zichzelf midden in Sesamstraat opblaast om kinderen te wijzen op het gevaar van terrorisme?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')