hear hearquote:Op woensdag 12 oktober 2005 08:14 schreef CeeJee het volgende:
Als je kijkt hoe de meeste doden zijn gevallen de laatste jaren zouden ze beter met machetes en AK47's kunnen worden afgemaakt terwijl de VN een stukje verderop toekijkt.
Waarom niet??? Moord en doodslag wordt wel vaker uitgezonden als er kinderen voor de buis zitten.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 08:12 schreef Kadesh het volgende:
Unicef moet met zijn poten van de Smurfen afblijven, en dat spotje moet zeker niet worden uitgezonden op he tmoment dat er kleine kinderen voor de buis zitten.
Daarom is dit wel een goed idee van Unicef geweest met die smurfen.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 08:19 schreef Isabeau het volgende:
Frappant dat er waarschijnlijk meer mensen geschokt zijn door het platgebombardeerde smurfendorp dan als je een echt platgebombardeerd mensendorp laat zien.
Volgende keer Sesamstraat?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 08:21 schreef Megumi het volgende:
Daarom is dit wel een goed idee van Unicef geweest met die smurfen.
Waarom niet. Aangezien de kinderen van vandaag de soldaten en moordenaars van morgen zijn. Kan het geen kwaad .quote:
Logisch. want het komt nu voor de meeste mensen wel erg dichtbij.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 08:19 schreef Isabeau het volgende:
Frappant dat er waarschijnlijk meer mensen geschokt zijn door het platgebombardeerde smurfendorp dan als je een echt platgebombardeerd mensendorp laat zien.
Idd. Er is nu discussie = publiciteit.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 08:24 schreef Jordy-B het volgende:
Ik wist niet wat ik zag toen ik het op de weblog tegenkwam...
Zó ver zijn afgestompt dat je geen boe of bah zegt als de kinderlijkjes je rond etenstijd om de oren vliegen, maar wèl geschokt zijn door platgebombardeerde tekenfilmfiguurtjes...
Briljant plan van Unicef, dus...
Bij de Smurfen weet je dat ze dat niet verdiend hebben. Als er een dorp platgebombardeerd wordt in de echte wereld kan het vol met onschuldige mensen zitten of met een militie die net een massamoord achter de rug heeft.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 08:19 schreef Isabeau het volgende:
Whahaha Geniaalquote:Op woensdag 12 oktober 2005 07:17 schreef Rica het volgende:
Putfile link End of Smurfs (frans)
Reactie van het Witte Huis: Bush Addresses the Nation to Defend Firebombing of Smurfs
![]()
Ik durf zelfs cru te stellen dat de kinderen van vandaag de soldaten en moordenaars van nu zijn. Er zijn meer dan genoeg kindsoldaten op de wereld.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 08:26 schreef Megumi het volgende:
[..]
Waarom niet. Aangezien de kinderen van vandaag de soldaten en moordenaars van morgen zijn. Kan het geen kwaad .
Dat is een standaardsituatie in smerige conflicten.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 09:48 schreef Alecks het volgende:
[..]
Ik durf zelfs cru te stellen dat de kinderen van vandaag de soldaten en moordenaars van nu zijn. Er zijn meer dan genoeg kindsoldaten op de wereld.
Ik vind het een geslaagde actie van Unicef. Zoals ze al aangeven is het erg lastig om mensen nog wakker te schudden met gruwelijke beelden, zo afgestompt zijn we al. 40.000 doden door een aardbeving? Oh, véél minder dan het aantal van de tsunami van vorig jaar...![]()
Door zoiets onschuldigs als de smurfen (met toestemming van de makers) hiervoor te misbruiken wordt het absurde ervan pijnlijk duidelijk. De smurfen zijn ook een goede keuze: stel je voor dat het Teletubbies waren: dan waren de meningen heel anders...
CeeJee: het probleem is dat door die instelling inderdaad ook veel onschuldige slachtoffers vallen. Wat als die militie nu in een onschuldig dorp is gaan zitten?
Maakt mij niet uit, maar Smurfen zijn voor de kinderen, en die hoef je niet met oorlogs ellende te confronteren.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 08:19 schreef Isabeau het volgende:
Precies, what’s next? Een moslim die zichzelf midden in Sesamstraat opblaast om kinderen te wijzen op het gevaar van terrorisme?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 11:33 schreef Kadesh het volgende:
Maakt mij niet uit, maar Smurfen zijn voor de kinderen, en die hoef je niet met oorlogs ellende te confronteren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |