Je moet wel goed nadenken of dat is wat je wilt. Beste kan je dat doen door er zelf te gaan kijken, ik vond de sfeer drie keer niks en ben zelf ook (soort van) christen.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 13:03 schreef X-GeaR het volgende:
Ik zat zelf te denken aan Ede, voornamelijk omdat ik in de achterhoek woon.
Kijk, je maakt hier een aantal klassieke fouten (beginnen met een datum, verleden tijd in de lead et cetera) die je gauw afleert als je journalistiek gaat studeren. Op deze stukjes gebaseerd kan ik niet zeggen of je kwaliteiten voldoende zijn.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 12:47 schreef X-GeaR het volgende:
Ik zit eraan te denken om journalistiek te gaan studeren. Ik ben alleen benieuwd of jullie vinden dat ik genoeg taalkundige vaardigheden heb om de studie te volgen.
Ik ben webmaster van de astronomie website AstroStart.nl. Enkele nieuwsberichten van mij van de afgelopen dagen (vertaalde Engelse persberichten, meestal een kwartiertje werk per nieuwsbericht); 1, 2 en 3
Verder heb ik enkele artikelen geschreven voor bladen als de Zenit en Spiegelbeeld (klik) en ik ben op het moment bezig met een jeugdboek voor 10 tot 12 jarigen. Ik ben nu op 4/5de deel van het boek.
Tevens maakte ik in mijn jeugd altijd een eigen buurtkrant die ik dan zelf uitbracht en ronddeelde.
Naar aanleiding van de stukken die jullie hebben gelezen; vinden jullie dan dat ik genoeg kwaliteit in me heb om te beginnen aan de opleiding?
Dat is ook zo. Al zitten er wel gevallen bij waarvan ik denk dat er geen redden aan is. Maar hee, er is altijd nog radio/televisie!quote:Op dinsdag 31 januari 2006 21:01 schreef Da_Sandman het volgende:
Berichten die je vooraf schrijft zijn geen graadmeter. Ik heb bij de opleiding mensen berichten zien schrijven, dat was af en toe wel heel erg triest. Maar ze zitten er nog en gaan met sprongen vooruit.
Wat heb je niet gehaald dan? Die 48 punten zijn toch wel redelijk belangrijk... Tenzij je toch al van plan bent te stoppen met de opleiding.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 21:48 schreef PLAE@ het volgende:
die 48 punten dit jaar. Dat ga ik niet redden ben ik bang(te lui geweest aan het begin van het jaar).
44 om naar het tweede jaar te gaanquote:Op dinsdag 31 januari 2006 21:57 schreef PLAE@ het volgende:
Hoeveel punten moet je het eerste jaar in Zwolle halen?
Is het bij jullie dan ook zo dat een vak soms 2, soms 3, soms 4 punten waard is? Bij Maatschappelijk Werk en Dienstverlening op Windesheim weet ik dat ze het wel zo doen... En die studenten moeten 46 punten halen in het eerste jaar om over te mogen. Ik vind het nogal gek dat scholen daar zo veel vrijheid in hebben.quote:
sommige vakken worden inderdaad belangrijker gevonden als andere, voor bepaalde onderdelen krijg je veel meer punten dan voor andere. ( op zich wel oneerlijk,je zou maar net slecht zijn in een "belangrijk" vak en daardoor niet slagen)quote:Op woensdag 1 februari 2006 09:04 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Is het bij jullie dan ook zo dat een vak soms 2, soms 3, soms 4 punten waard is? Bij Maatschappelijk Werk en Dienstverlening op Windesheim weet ik dat ze het wel zo doen... En die studenten moeten 46 punten halen in het eerste jaar om over te mogen. Ik vind het nogal gek dat scholen daar zo veel vrijheid in hebben.
Als je een belangrijk vak echt niet snapt lijkt het me helemaal niet onterecht dat je dan niet slaagt.quote:Op woensdag 1 februari 2006 11:49 schreef littledrummergirl het volgende:
op zich wel oneerlijk,je zou maar net slecht zijn in een "belangrijk" vak en daardoor niet slagen
KvdW is Kennis van de Wereld?quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik snap de mensen niet die zo'n moeite hebben met KvdW (tilburg). Hebben ze 16 kansen om tot niveau vijf te komen en hebben ze het nog niet. Zijn ze om die reden vijfdejaars of nog hoger.
Maar nieuws is het eenvoudigste! Het enige gedeelte wat je ongeveer kunt voorspellen als je het nieuws bijhoudt.quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Het normale KvdW is geen probleem, ik verneuk mn actualiteit weer
Yup, maar ik neem aan dat bij jullie NOR alleen nieuwsvragen/stellingen zitten?quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:08 schreef Copycat het volgende:
[..]
KvdW is Kennis van de Wereld?
Een nieuw soort NOR (Nieuws ORiëntatie) toets?
Ik hou het ook bij, alleen irriteer ik me aan het gedetailleerde van de toets.quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:12 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Maar nieuws is het eenvoudigste! Het enige gedeelte wat je ongeveer kunt voorspellen als je het nieuws bijhoudt.
Ik heb aan de toenmalige AvJ (en later AJV) in Tilburg gestudeerd en toenterijd (1988-93) kregen we in het eerste (en tweede?) jaar NOR toetsen. Met inderdaad voornamelijk nieuws- en achtergrondvragen.quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:13 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Yup, maar ik neem aan dat bij jullie NOR alleen nieuwsvragen/stellingen zitten?
Hoe is de sfeer dan op de verschillende scholen? Niet dat ik lui ben (ik ga nog naar alle open dagen), maar dan heb ik alvast een beeld sequ indruk voordat ik naar de open dagen ga.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 13:59 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Je moet wel goed nadenken of dat is wat je wilt. Beste kan je dat doen door er zelf te gaan kijken, ik vond de sfeer drie keer niks en ben zelf ook (soort van) christen.
met de opkomst van internet en de mogelijkheden daarvan kan dat ook niet anders. De vraag is of het allemaal beter is geworden. Zijn de afgestudeerden van nu blijer met hun papiertje dan toen. Ik kan alleen over nu spreken maar veel mensen hebben zoiets van: blij dat het erop zit.quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:25 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik heb aan de toenmalige AvJ (en later AJV) in Tilburg gestudeerd en toenterijd (1988-93) kregen we in het eerste (en tweede?) jaar NOR toetsen. Met inderdaad voornamelijk nieuws- en achtergrondvragen.
Als ik het allemaal zo lees hier, is er in de tussentijd wel enorm veel veranderd.
Dat is waar. In 'mijn tijd' was het computerlokaal met een stuk of twintig Apple classics al een enorme (r)evolutie. Daarvoor was het rammen op vooroorloge typemachines.quote:Op woensdag 1 februari 2006 12:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
met de opkomst van internet en de mogelijkheden daarvan kan dat ook niet anders.
Van wat ik hier zo lees, krijg ik het idee dat de kwaliteit er op achter uit is gegaan. Tijdens de laatste reünie in 013 'klaagde' Wiel Schmetz tegen me over de studenten van nu. Hij vond ze niet meer zo 'op de barricades' idealistisch en gedreven als de oude garde. Een wisselwerking ljkt het mij eerder.quote:De vraag is of het allemaal beter is geworden. Zijn de afgestudeerden van nu blijer met hun papiertje dan toen. Ik kan alleen over nu spreken maar veel mensen hebben zoiets van: blij dat het erop zit.
Van mijn lichting doen het er enkelen in de praktijk uitmuntend maar dat kun je niet van iedereen verwachten. Ik denk dat Schmetz even vergeten is dat de wereld veranderd is. In zijn tijd was de koude oorlog. De meeste studenten op de FHJ van nu hebben de val van de muur niet eens bewust meegemaakt en zijn niet per se opgegroeid in idealistische gezinnen. Generatie Y is ook niet mijn generatie (figuurlijk, over letterlijk kun je twisten) maar je moet wel weten in welke omstandigheden veel asprirantjournalisten tegenwoordig opgroeien en dat het een roeping is, is al helemaal niet vanzelfsprekend.quote:Op woensdag 1 februari 2006 13:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat is waar. In 'mijn tijd' was het computerlokaal met een stuk of twintig Apple classics al een enorme (r)evolutie. Daarvoor was het rammen op vooroorloge typemachines.
[..]
Van wat ik hier zo lees, krijg ik het idee dat de kwaliteit er op achter uit is gegaan. Tijdens de laatste reünie in 013 'klaagde' Wiel Schmetz tegen me over de studenten van nu. Hij vond ze niet meer zo 'op de barricades' idealistisch en gedreven als de oude garde. Een wisselwerking ljkt het mij eerder.
Of misschien bracht de wijn de nostalgie bij Wiel naar boven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |