abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 december 2005 @ 14:06:04 #101
113712 Freshthinking
Het kan áltijd decadenter
pi_32779625
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 14:03 schreef Avalanche.. het volgende:
Wij gaan volgende week naar een uitzending van de Wereld Draait Door in Amsterdam. (vanuit Zwolle).
Daarna mooi zuipen in A'dam hehehehe.
Wij hebben dat ook een keer gedaan in de eerste.. Toen zijn we naar Barend & Witteman en VARA Laat geweest..

Welke docent gaat met jullie mee?
Let's go fucking Mental.
pi_32779635
quote:
Wij gaan volgende week naar een uitzending van de Wereld Draait Door in Amsterdam. (vanuit Zwolle).
Wij gaan in februari, zouden ook eerst volgende week gaan.
pi_32780480
quote:
Daar gingen ze van LeF (Utrecht) ook al heen. Volgens mij afgelopen keer, met die protestactie.
pi_32786650
quote:
hehehe boeren in den groo'n stad
pi_32788344
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 14:06 schreef Freshthinking het volgende:

[..]

Wij hebben dat ook een keer gedaan in de eerste.. Toen zijn we naar Barend & Witteman en VARA Laat geweest..

Welke docent gaat met jullie mee?
Ik denk Jos Visscher (mijn mentor)...
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 19:05 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

hehehe boeren in den groo'n stad
Haha valt wel mee hoor, ik kom zelf uit Enschede, dus niet echt een plattelandsdorp ofzo.
Ach en wee, ik ben de klos, met mijn boog schoot ik een albatros.
pi_32788750
Alles buiten Amsterdam zijn boeren je weet toch
  zaterdag 3 december 2005 @ 20:57:23 #107
113712 Freshthinking
Het kan áltijd decadenter
pi_32789981
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 20:01 schreef Avalanche.. het volgende:

[..]

Ik denk Jos Visscher (mijn mentor)...
[..]

Haha valt wel mee hoor, ik kom zelf uit Enschede, dus niet echt een plattelandsdorp ofzo.
Ah, Jos Visscher.. Dat is een van mijn docenten in het derde jaar..
Let's go fucking Mental.
  zondag 4 december 2005 @ 15:46:02 #108
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_32809086
quote:
Op maandag 28 november 2005 21:44 schreef nevetS het volgende:

Ik zie 't al, onze favo Urker Leen!
precies . Welk groepje zat jij dan, want ik kan jou niet voor de geest halen
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  zondag 4 december 2005 @ 23:25:27 #109
33633 nevetS
Sjikkeraar
pi_32822814
quote:
Op zondag 4 december 2005 15:46 schreef Terreros85 het volgende:

[..]

precies . Welk groepje zat jij dan, want ik kan jou niet voor de geest halen
Ik was in 't Groen gehuld
Original Ratbiker
  zondag 4 december 2005 @ 23:28:52 #110
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_32822923
Ophoff !!!!!!!!!!
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_32914376
Waarom allemaal zo ver
Sowieso schrijf je zo.
  donderdag 8 december 2005 @ 11:44:33 #112
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_32914427
Volgende week vrijdag reünie in 013 van de Academie in Tilburg.
Ben benieuwd.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_33012058
Lijkt me erg gezellig
pi_33017335
Lijkt me een feestje je tegen ego's van mensen moet gaan opboksen. Betere reden: ik ben niet eens van school af en het kost me 25 euro.
pi_33040715
Kost dat feest in de 013 25 euro? Nog een hele goede reden om niet te gaan dus!
  dinsdag 13 december 2005 @ 12:49:16 #116
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_33040732
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 12:48 schreef Olmo het volgende:
Kost dat feest in de 013 25 euro? Nog een hele goede reden om niet te gaan dus!
Nee, die prijs is inmiddels al gezakt naar 15 Euro .
  dinsdag 13 december 2005 @ 12:51:36 #117
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_33040776
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Lijkt me een feestje je tegen ego's van mensen moet gaan opboksen. Betere reden: ik ben niet eens van school af en het kost me 25 euro.
Ach, het is maar net wat je er zelf van maakt. Wij gaan met een groep van een man of tien eerst een hapje eten, bijkletsen en dan als vanouds feesten. Kijken of er nog andere oude bekenden zijn en grote ego''s zijn altijd vermakelijk .
pi_33045192
Volgens mij kost een kaartje voor de huidige studenten slechts 2,50 in voorverkoop, of vergis ik me nou met een ander feest ?

Anyway, laat het toch allemaal aan me voorbij gaan .
  dinsdag 13 december 2005 @ 15:49:33 #119
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_33045251
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 15:47 schreef Olmo het volgende:
Volgens mij kost een kaartje voor de huidige studenten slechts 2,50 in voorverkoop, of vergis ik me nou met een ander feest ?

Anyway, laat het toch allemaal aan me voorbij gaan .
Volgens mij is deze reünie ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan alleen voor alumni:
http://www.fontys.nl/jour(...)estructurenode=42346
pi_33045375
Och natuurlijk. Er is op donderdagavond een feest in de 013 voor studenten die op dit moment aan de FHJ studeren en vrijdag is er een feest voor oud-studenten. Dat was het!
pi_33049275
Ik ken die FHJ feestjes...
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:02:57 #122
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_33050080
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 18:27 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik ken die FHJ feestjes...
Ik niet...
Ik ken dan weer wel de AJV feestjes van weleer, en die waren altijd zeer de moeite waard.
In Noorderlicht, de voorloper van 013, en in het zaaltje achter café Bet Kolen uiteraard.
pi_33109733
Ik heb het idee dat de afstand tussen docent en student vergroot is. Ik hoor allemaal mensen praten over vroeger, hoe leuk het allemaal was met toffe reisjes naar net zo toffe steden. Volgens mij heb ik de pech dat in 2001 begonnen ben en dat toen de lol al over was. Bet Kolen (ik ben daar eens geweest, en als ik me niet vergis was er geen fuck te beleven, alsof ze nog nooit een persoon onder de 45 hadden gezien) dat was het dan vroeger... leuk als je echt een verbinding hebt met de school en als je het leuk vind om ook met mensen van school rond te hangen. Ik kan me niet voorstellen dat zoiets nu nog kan (dat we een stamkroeg zouden hebben) buiten de mensen van de IC. Het lijkt ieder voor zich, niet te lang op school maar gauw terug naar het station om de eerst volgende trein naar huis te nemen. Ik heb dat altijd vreselijk gevonden. Ik was in het begin iemand die graag op school was met medestudenten.. maar het is een beetje lullig om alleen te zijn. Op school. Nu gaat iedereen naar of Extase/013 of Brand Punt/Polly Magoo/Boogie Wonderland... of liever: helemaal niet/nooit uit..

Kortom: ik haat mijn generatie

Aardig is deze site trouwens: http://www.fhj25jaar.nl/Argus-Jubileumuitgave.pdf
  donderdag 15 december 2005 @ 19:33:41 #124
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_33110494
quote:
Op donderdag 15 december 2005 19:10 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik heb het idee dat de afstand tussen docent en student vergroot is. Ik hoor allemaal mensen praten over vroeger, hoe leuk het allemaal was met toffe reisjes naar net zo toffe steden. Volgens mij heb ik de pech dat in 2001 begonnen ben en dat toen de lol al over was. Bet Kolen (ik ben daar eens geweest, en als ik me niet vergis was er geen fuck te beleven, alsof ze nog nooit een persoon onder de 45 hadden gezien) dat was het dan vroeger... leuk als je echt een verbinding hebt met de school en als je het leuk vind om ook met mensen van school rond te hangen. Ik kan me niet voorstellen dat zoiets nu nog kan (dat we een stamkroeg zouden hebben) buiten de mensen van de IC. Het lijkt ieder voor zich, niet te lang op school maar gauw terug naar het station om de eerst volgende trein naar huis te nemen. Ik heb dat altijd vreselijk gevonden. Ik was in het begin iemand die graag op school was met medestudenten.. maar het is een beetje lullig om alleen te zijn. Op school. Nu gaat iedereen naar of Extase/013 of Brand Punt/Polly Magoo/Boogie Wonderland... of liever: helemaal niet/nooit uit..

Kortom: ik haat mijn generatie

Aardig is deze site trouwens: http://www.fhj25jaar.nl/Argus-Jubileumuitgave.pdf
Volgens mij is er veel veranderd na de verhuizing van de Groenstraat naar het Fontys complex. Bij het 15-jarig jubileum was er een reünie in het Fontys complex en dat was eigenlijk een en al treurnis. Geen sfeer. Zo'n groot gebouw maakt toch onpersoonlijk.

In 'mijn' tijd (1988-1993) gingen we én naar Polly én naar Extase én naar The Gallery ( ) , maar vooral naar De Spoel. En natuurlijk ook naar Bet Kolen. Alhoewel ik daar buiten de feesten die daar werden gehouden niet echt heel vaak kwam. Af en toe even een biertje pakken na college. Bet was toch om de hoek.

Qua reisjes ben ik trouwens alleen naar Dortmund geweest. En als we een onderlinge 'reünie' hebben -de vriendenclub van toen is nog min of meer intact- is dat altijd een geliefd slappe lach onderwerp. Net als Jack van de kantine, maar die is geloof ik met pek en veren de academie uitgejaagd, nadat bleek dat ie in de kas had gegraaid. Zijn broodjes AJV zijn echter nog immer ongeëvenaard.

Leuk die Argus! Ik geloof dat we de papieren versie tijdens de reünie ook krijgen.

Jan van Beek
En dat Wiel directeur is! En Anja Sparidaans docent!
En Ton Neelissen dood .

En is je generatie haten niet iets van alle generaties?
pi_33110759
quote:
Op donderdag 15 december 2005 19:33 schreef Copycat het volgende:

En is je generatie haten niet iets van alle generaties?
Iemand die geboren is in 1980 hoort sowieso niet tot generatie x maar ook niet tot y.. y is vreselijk met x voel ik me verwant maar die begon weer bij mensen geboren begin jaren zestig... die mensen zijn gewoon oud No offence Tot zover mijn gedachten hierover...
  donderdag 15 december 2005 @ 19:47:05 #126
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_33110915
quote:
Op donderdag 15 december 2005 19:10 schreef Toffe_Ellende het volgende:
leuk als je echt een verbinding hebt met de school en als je het leuk vind om ook met mensen van school rond te hangen. Ik kan me niet voorstellen dat zoiets nu nog kan (dat we een stamkroeg zouden hebben) buiten de mensen van de IC. Het lijkt ieder voor zich, niet te lang op school maar gauw terug naar het station om de eerst volgende trein naar huis te nemen. Ik heb dat altijd vreselijk gevonden. Ik was in het begin iemand die graag op school was met medestudenten.. maar het is een beetje lullig om alleen te zijn.
Nou wij hebben verdomme een kroeg in school waar het best vol zit. Maar iedereen zit bij mij in de groep te springen om naar huis te kunnen terwijl het voor de rest zo gezellig is

Ik moet ze maar eens leren drinken en ouwehoeren in de kroeg want dit lijkt echt nergens naar
pi_33111390
jullie zitten weer op de Uithof he... dat is het eigenlijk ook niet Maar een cafe op school maakt veel goed... wij hebben vandaag maar noodgedwongen zelf een biertje bij een onbeheerde tap getapt die er stond vanwege de festiviteiten... op heterdaad betrapt natuurlijk...
pi_33119430
Komt omdat je nog in het eerste jaar zit, PLAE@.
pi_33130199
Zit zelf in Zwolle op Journalistiek.
Heb het idee dat ik met iets zinvols bezig ben (zeker na 5 jaar Havo ), dus dat is altijd goed.
Studentenleven staat me zelf niet echt aan, niet echt mijn ding. Heb niks tegen gezelligheid, maar veel 'typische' studenten (lees: brallerige jongens die heel gek glazen bier op hun hoofd neerzetten nadat ze 'm achter over hebben gekiept) wekken hoogstens irritatie bij mij op.

Klasgenoten zie ik verder ook nauwelijks buiten school, maar kan me er niet echt druk om maken. Uitgaan, vrienden en familie zit in Utrecht/Amersfoort, school in Zwolle. Sim-pel.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_33134666
Christelijke school, niet waar?
pi_33135705
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:49 schreef Olmo het volgende:
dat is ede
pi_33136424
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:49 schreef Olmo het volgende:
Yup.
Zie je maar heel weinig van terug though. Wel 'Cultuur' (veredelde godsdienstles) en hier en daar wat lange rokken, maar verder valt dat héél erg mee.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  zaterdag 31 december 2005 @ 19:48:40 #133
124557 Exel
Z... On Tour
pi_33589699
het eerste jaar valt nog aardig tegen. Vooral de 'project'-dagen vallen tegen(zwolle). We schrijven deze periode voor een eigen nieuwssite, maar het is teveel van hetzelfde, een beetje afwisseling zou wel leuk zijn! Nu zit je bijna de hele dag in het klaslokaal kansloos te internetten (omdat zo'n bericht na 1.5 werk wel af is).

De overige lessen zijn wel zinvol, ook al leren we daar tot nu toe niets nieuws (heb het allemaal al op de middelbare school gehad) Maar dat moeten ze natuurlijk langzaam opbouwen .

Maar, journalistiek is wel mijn ding ben ik achtergekomen. Dus dit eerste jaar zeker uitzitten.
FCU
pi_33786542
Drie jaar geleden had ik verwacht dat ik (zonder nadenken) me in zou gaan schrijven in Tilburg voor 2006-2007.

Naar aanleiding van de keuzegids en o.a. de ervaringen hier ben ik enorm gaan twijfelen.
pi_33786951
Ach, als de journalistiek echt iets voor jou is, dan moet je het gewoon doen. Wat je ook kan doen is een universitaire studie beginnen en je dan langzaam het vak inwerken.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 00:59:25 #136
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_33786976
Je moet je inderdaad niet laten leiden door keuzegidsen en ervaringen van derden.
Wat doet je vooral twijfelen?
pi_33787021
De opleiding laat zich tot nu toe zo'n beetje omschrijven als:

Het is wat je er van maakt.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 01:03:42 #138
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_33787073
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 01:01 schreef Olmo het volgende:
De opleiding laat zich tot nu toe zo'n beetje omschrijven als:

Het is wat je er van maakt.
En dat is altijd al zo geweest .
pi_33787817
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 00:59 schreef Copycat het volgende:
Je moet je inderdaad niet laten leiden door keuzegidsen en ervaringen van derden.
Wat doet je vooral twijfelen?
Ik twijfel aan de kwaliteit van de opleiding. De kwaliteit van mijn huidigie MBO opleiding valt ook zo tegen. Ik doe het echt puur omdat ik straks een HBO opleiding kan volgen. Maar als je kijkt naar het percentage mensen dat stopt, vermoed ik dat daar (in Tilburg) hetzelfde demotiverend sfeertje hangt als hier. Dat ben ik eigenlijk wel beu.

Goede alternatieven zijn er volgens mij niet. Het lijkt me nl. hartstikke leuk om mee te werken aan een programma als NOVA of de Wereld draait door. Na mijn HBO opleiding wil ik waarschijnlijk nog deze opleiding volgen. Journalistiek lijkt me dus leuk, maar ook (internationale) politiek.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 01:39:48 #140
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_33787964
In mijn tijd (...) ging een redelijk aantal afgestudeerden na journalistiek nog door met Internationale Betrekkingen. Is een goede aanvulling.

Hoe de kwaliteit van de opleiding nu is, durf ik niet te zeggen, alhoewel ik me voor kan stellen dat daar met de inlijving bij Fontys aan is ingeboet. Maar dat kan ook een vooroordeel van mijn kant zijn. Ik ben nog van de eerste lichtingen (zoals toenmalig docent Massacomunicatie en huidig directeur Wiel Schmetz me fijntjes inwreef tijdens de reünie ) .
Toentertijd was het redelijk rommelig, maar zeker leerzaam en motiverend. En het echte werk leer je uiteindelijk pas écht goed in de praktijk.
pi_33788056
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 01:32 schreef Toad het volgende:

[..]

Goede alternatieven zijn er volgens mij niet. Het lijkt me nl. hartstikke leuk om mee te werken aan een programma als NOVA of de Wereld draait door. Na mijn HBO opleiding wil ik waarschijnlijk nog deze opleiding volgen. Journalistiek lijkt me dus leuk, maar ook (internationale) politiek.
Je kunt naar Utrecht gaan? Die heeft een wat betere reputatie. Maar als je na het HBO nog naar de universiteit wil, maakt dat denk ik niet veel meer uit. Dan telt gewoon dát je een HBO-diploma journalistiek hebt. Als jij politiek leuk vindt, is daar best wat mee te doen, ook in Tilburg. Je kunt een minor volgen die er mee te maken heeft, je kunt politici interviewen, je kunt iets met gemeentepolitiek doen.. leef je uit
pi_33817729
Dank voor jullie reacties. Ik heb gelukkig nog even bedenktijd...
pi_33966751
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:59 schreef Kloot-Jan het volgende:
Is het echt zo erg met dat journalistiek?

Ik wil namelijk wat anders na mijn huidige studie (bioinformatica), journalistiek lijkt me wel leuk, maar jullie zijn zo somber dat ik daar toch maar vanaf zie.
Ik ben dezelfde persoon als Kloot-Jan.

Wat vinden jullie het moeilijkste aan jullie studie? En wat het makkelijkste?
pi_33967119
Ik doe het nu een half jaar, het moeilijkste vind ik toch het schrijven van verhalen. Ook moeilijk is, direct op mensen afstappen enzo maar dat ligt ook voor een heel groot deel aan jezelf ik ben nu eenmaal niet zo dat ik iedereen direct aanspreek.
Het makkelijkste zijn sommige vakken, zoals Communicatie, Onderzoek en toch ook wel Politiek.

Toch zit ik er over te denken om te stoppen , niet omdat de studie tegenvalt ofzo maar het is gewoon niet echt wat voor mij ben ik achter gekomen. Nog ff komende tentamenweek afwachten
pi_33969172
Wat ga je dan nu doen?
pi_33969286
Eehm tja dat weet ik dus nog niet . Journalistiek was eigenlijk het enige dat ik nog een beetje leuk vond. Media en Entertainment mangement leek me ook wel leuk maar ik weet eigenlijk niet wat ik me daar bij voor moet stellen.
pi_33969303
Wat mis je dan bij Journalistiek?
pi_33969365
Eigenlijk het radio en tv deel ik wist dat je weinig zal krijgen in de eerste 2 jaar maar wij hebben er echt nog helemaal niets over gehad en zullen dat het komende jaar ook niet krijgen...
pi_33971843
Fijn die IB-groep. Al 2 maal gevraagd of het toelatingsexamen van 2005 (21+ toets) toegang geeft tot de opleiding van 06-07. Maar tot op heden geen antwoord. Wel staat er bij 'vooropleiding' dat ik die toets gehaald heb in 2005 en dat die recht geeft op toegang maar daar geloof ik weinig van. Iemand die het hier wel weet?
pi_33972445
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 12:00 schreef Remzz het volgende:
Eigenlijk het radio en tv deel ik wist dat je weinig zal krijgen in de eerste 2 jaar maar wij hebben er echt nog helemaal niets over gehad en zullen dat het komende jaar ook niet krijgen...
Ik weet dat ze nu in Tilburg in het eerste jaar al starten met TV en Radio. Ik heb het net pas gehad (2e jaar).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')