abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32702221
quote:
Op maandag 28 november 2005 22:40 schreef nevetS het volgende:
Heeft-ie ergens wel een sterk punt, maar of je op andere opleidingen wel wat leert als je toch alleen in de kroeg zit. (zoals toch wel erg veel Journalistiek studenten in Zwolle)
Klopt.
Mijn gemiddelde week bestaat uit 2/3 dagen (ik skip er steevast een aantal). Zo'n dag is dan meestal eerst ergens hangen en koffie drinken met m'n klasgenoten, snel wat schrijven en daarna weer niks uitvreten of vroeg naar huis.
Het mooie is dat ik alles nog gehaald heb tot nu toe.
Ach en wee, ik ben de klos, met mijn boog schoot ik een albatros.
  woensdag 30 november 2005 @ 18:43:25 #77
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_32703743
Ik heb het idee dat zo'n 3/4 het nu al niks meer vindt (de opleiding) iedereen vraagt zich zo'n beetj af wat ie er doet
pi_32704699
Dat denk ik eigenlijk ook wel. We moeten er zelf maar wat van maken
pi_32710503
Is het echt zo erg met dat journalistiek?

Ik wil namelijk wat anders na mijn huidige studie (bioinformatica), journalistiek lijkt me wel leuk, maar jullie zijn zo somber dat ik daar toch maar vanaf zie.
pi_32711041
Ik vind het wel leuk hoor!
Maar je moet voor jezelf vaststellen wat je van een opleiding verwacht, en dan nadenken of je deze opleiding dat wel ziet bieden. Natuurlijk kan je ook insider's informatie krijgen hier.

Overigens: je propedeusejaar is heel wat anders dan de rest van de opleiding natuurlijk, en mensen die na een paar maanden al twijfelen of zelfs stoppen weten nog niet eens de helft.
pi_32741967
Het 2e jaar staat voor:
2x meer interessante journalistiek
2x meer lol
2x meer praktijkgericht
Original Ratbiker
pi_32742050
Eindelijk Kennis van de Wereld gehaald
pi_32742212
quote:
Op donderdag 1 december 2005 23:21 schreef nevetS het volgende:
Het 2e jaar staat voor:
2x meer interessante journalistiek
2x meer lol
2x meer praktijkgericht
pi_32746882
Ik vind het nog steeds leuk, al heb ik in mijn groep wel mensen die misschien nog 1 keer per week komen.
Het eerste jaar is dan ook een algemeen jaar, het tweede zal veel leuker worden.
pi_32756408
quote:
Op woensdag 30 november 2005 22:13 schreef p-etr-a het volgende:
Ik vind het wel leuk hoor!
Maar je moet voor jezelf vaststellen wat je van een opleiding verwacht, en dan nadenken of je deze opleiding dat wel ziet bieden. Natuurlijk kan je ook insider's informatie krijgen hier.

Overigens: je propedeusejaar is heel wat anders dan de rest van de opleiding natuurlijk, en mensen die na een paar maanden al twijfelen of zelfs stoppen weten nog niet eens de helft.
En het vinden van een baan? In de vorige delen waren er allemaal mensen die zeiden dat je blij mag zijn als je een huis aan huis krantje mag maken.
pi_32757347
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:22 schreef Kloot-Jan het volgende:

[..]

En het vinden van een baan? In de vorige delen waren er allemaal mensen die zeiden dat je blij mag zijn als je een huis aan huis krantje mag maken.
Tsja, dat weet ik natuurlijk nog niet. Maar ik denk dat je, als je genoeg je best doet, best een betere baan kan vinden. Ze zijn er natuurlijk wel.
pi_32762687
wat een waardeloze diplomauitreiking hebben we op de FHJ.
pi_32763064
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 19:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:
wat een waardeloze diplomauitreiking hebben we op de FHJ.
Vertel?
pi_32763734
een diplomauitreiking hoort niet plaats te vinden in een aula op school maar ergens waar het gezellig is.
pi_32764228
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 20:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:
een diplomauitreiking hoort niet plaats te vinden in een aula op school maar ergens waar het gezellig is.
Dat is waar. Sowieso maken ze zich er in Nederland makkelijk vanaf. Bezoek een keer graduation in Amerika en je bent voor altijd jaloers op het evenement. Daar voel je echt de trots op de prestatie, de waardering voor je school (en de band die je ermee hebt) en ook de waardering van de school voor je bereikte resultaat.

Hier krijg je een papiertje en kan je oprotten..
pi_32772942
precies. Er is gewoon geen band. Op de middelbare school wel maar op veel hbo's niet meer. GVD in vier jaar nog geen uitstapje gemaakt.
pi_32776047
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 02:24 schreef Toffe_Ellende het volgende:
precies. Er is gewoon geen band. Op de middelbare school wel maar op veel hbo's niet meer. GVD in vier jaar nog geen uitstapje gemaakt.
HBO's niet idd. Ik doe ook een HBO-opleiding. We hebben 1 x gelasergamed in de 4 jaar. 1x een excursie naar het Lauwersmeergebied, maar daar kwamen maar 4 mensen opdraven.
pi_32777942
als ik kijk wat mensen van speco of sph allemaal doen
pi_32778105
Of MWD, elk jaar wel twee keer zo'n kamp.
pi_32778265
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 02:24 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Mjah, je hebt je introductieweek in het eerste jaar en verder niks meer.
Daarom ben ik lid van de studievereniging.
pi_32778708
kun je nagaan.. de intro het hoogtepunt van de schoolse activiteiten... Gelukkig kun je er zelf buiten school om ook iets van maken, mits je op kamers woont.
pi_32778882
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 12:56 schreef moemoe het volgende:

[..]

Mjah, je hebt je introductieweek in het eerste jaar en verder niks meer.
Daarom ben ik lid van de studievereniging.
Doe je daar veel mee? Want je woont wel ver van school.
  zaterdag 3 december 2005 @ 13:42:38 #98
113712 Freshthinking
Het kan áltijd decadenter
pi_32779146
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:
kun je nagaan.. de intro het hoogtepunt van de schoolse activiteiten... Gelukkig kun je er zelf buiten school om ook iets van maken, mits je op kamers woont.
Je hebt helemaal gelijk. Ik woon dus niet in Zwolle en ervaar mijn studie nou niet echt als het 'studentenleven'..

Trouwens, dat Waltertje trekt mij al helemaal niet. Dat is echt op en top pauper
Let's go fucking Mental.
pi_32779335
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:28 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Doe je daar veel mee? Want je woont wel ver van school.
Nou ik heb al veel moeten missen, maar dat is niet omdat ik zo ver weg woon, gewoon pech enzo. Ik vind het best jammer dat ik het lasergamen heb gemist.
Naja ik probeer wel mee te helpen met het organiseren van activiteiten.
pi_32779564
Wij gaan volgende week naar een uitzending van de Wereld Draait Door in Amsterdam. (vanuit Zwolle).
Daarna mooi zuipen in A'dam hehehehe.
Ach en wee, ik ben de klos, met mijn boog schoot ik een albatros.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')