abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:45:30 #1
9859 crew  Karina
Woman
pi_31363519
Binnenkort kom ik voor de droevige taak te staan een begrafenis te moeten regelen. Behalve de emotionele last die dit met zich meebrengt is er natuurlijk ook nog een financiėle last, daar wil ik graag wat meer over weten.

Wat zijn de valkuilen, ik weet zeker dat men je van alles zal proberen aan te smeren en dat je misschien geneigd bent om snel toe te geven, je hebt verdriet en hebt geen zin om over geld na te denken, je wilt er gewoon vanaf.

Kan iemand mij wat raad geven? Waar moet je op letten? Misschien zijn er Fokkers! die bij een uitvaartcentrum werken en wat tips hebben. Of zijn er mensen die zelf zoiets hebben moeten regelen.

Misschien komt het wat vreemd over om dit hier te vragen, maar persoonlijke ervaringen vind ik nuttiger dan op een of andere website een prijslijst bekijken.

[sub]Als dit in het verkeerde subforum staat, geef maar een schop.[sub]
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:00:21 #2
30926 funnyfox
De mortuis nil nisi bene
pi_31363895
Ik ben uitvaartverzorger..... Ik zou je wel kunnen helpen met het 1 en ander, weet niet of het verstandig is om alles hier op Fok! te gaan bespreken.
Daarnaast zul je er rekening mee moeten houden dat als er geen verzekering is een begrafenis al snel in de duizenden euro's gaat lopen, een en ander is volkomen afhankelijk van de invulling van alles.
Ik geef tijdens een gesprek precies aan wat bepaalde dingen kosten als mensen erom vragen.
Wil je meer weten of moet ik je helpen zeg het dan....
een vooroordeel is ook een oordeel, geen mening is ook een mening...
pi_31364004
Ik heb die begrafenisondernemer die na het overlijden van mijn moeder bij ons kwam als zeer integer ervaren. Die had mappen bij zich met de verschillende mogelijkheden qua kist, rouwbrief, bidprentjes etc., varierend van goedkoop tot loeiduur en alles daartussenin, en lichtte ons voor over alle mogelijkheden en gaf ons alle vrijheid om te kiezen. Hij nam er ook heel uitgebreid de tijd voor. Ik heb me absoluut niet genaaid gevoeld of het gevoel gehad dat hij ons bepaalde dingen wilde aansmeren.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:11:03 #4
30926 funnyfox
De mortuis nil nisi bene
pi_31364144
Zo moet en zo hoort het ook, op deze wijze werk ik zelf ook. Ik kan van alles voorbeelden laten zien van duur tot goedkoop. Belangrijk is om iemand een goed gevoel te laten overhouden na de uitvaart ook na een paar maanden ik zit er niet om iemand een oor aan te naaien juist niet ik ken familie's waar ik al 5 keer ben geweest juist doordat je eerlijk voorlicht en oprecht je werk doet.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:20:58 #5
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_31364350
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 19:00 schreef funnyfox het volgende:
Ik ben uitvaartverzorger..... Ik zou je wel kunnen helpen met het 1 en ander, weet niet of het verstandig is om alles hier op Fok! te gaan bespreken.
Waarom niet op Fok?
Ik zit helaas in hetzelfde schuitje als TS dus alle informatie is welkom.
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_31364399
Als eerste wil ik je alvast sterkte wensen voor de komende tijd. Misschien kun je met de persoon waar het om gaat bespreken wat hij/zij wil dat er na zijn/haar dood gebeurd. Dat maakt het voor jullie gemakkelijker om een beslissing te nemen als het eenmaal zover is.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:24:06 #7
30926 funnyfox
De mortuis nil nisi bene
pi_31364407
Ik zal vanavond wel wat info geven, moet nu eerst even werken. Ik weet niet wat jullie specifiek willen weten geef ook eens wat meer info vanaf jullie kant, daarnaast kan je altijd ook van te voren best vrijblijvend info vragen hoor, tenminste bij ons kan dat wel of van te voren al de hele uitvaart bespreken kan ook, van te voren kun je vaak wat rationeler denken en handelen dan op het moment zelf, bovendien heb je dan ook nog even de tijd om over dingen na te denken of eventueel met diegene te bespreken wie het aangaat, het is niet gek en niet raar het gebeurt steeds vaker.

Tot vanavond....
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:31:43 #8
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_31364579
Kan niet voor TS spreken, maar als je voor het eerst zoiets voor je kiezen krijgt weet je helemaal niks.
Heb wat sites van begrafenis ondernemers zitten bekijken.
Vond hier de meeste info.
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_31366690
misschien dat op http://www.uitvaart.nl/index.php?s_page_id=12 ook nog wat info voor jullie te vinden is, en daar een onderverdeling in 3 onderwerpen.
Misschien is het een beetje een zakelijke site, vind je er niet echt veel emotionele info
  Moderator dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:45:45 #10
9859 crew  Karina
Woman
pi_31367786
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 19:00 schreef funnyfox het volgende:
Daarnaast zul je er rekening mee moeten houden dat als er geen verzekering is een begrafenis al snel in de duizenden euro's gaat lopen, een en ander is volkomen afhankelijk van de invulling van alles.
Ik geef tijdens een gesprek precies aan wat bepaalde dingen kosten als mensen erom vragen.
Wil je meer weten of moet ik je helpen zeg het dan....
Er is al een uitvaartverzorger die langs gaat komen, maar bedankt voor je aanbod. Ik weet dat er niet veel geld uit de verzekering komt, iets van 2000 gulden. Wat ik vooral wilde weten is wat er in het algemeen allemaal bij komt kijken en wat ongeveer de gangbare prijzen zijn en waar je voor moet uitkijken (wat erg duur kan worden en wat je eigenlijk niet echt nodig hebt zeg maar).

Ik heb gewoon geen flauw idee wat er allemaal bij komt kijken (qua kosten), behalve de kist en kaarten.

En wat Nightwulf zegt: algemene informatie over hoe alles in zijn werk gaat is voor iedereen nuttig, de meesten zullen dit niet vaak meemaken en hebben geen idee wat alles kost.

[ Bericht 5% gewijzigd door Karina op 11-10-2005 21:57:07 ]
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:06:34 #11
30926 funnyfox
De mortuis nil nisi bene
pi_31370494
Kijk eens op de website van www.monuta.nl daar kun je ongeveer kijken wat een uitvaart kost en wat de grafkosten in bepaalde gemeentes zijn, dit is geen excacte berekening maar je kan wel zien wat ongeveer de kosten zijn, als je wat voorinfo wil over wat er kan en mogelijk is kijk eens op www.scenarium.nl je kan daar de wensen alvast kenbaar maken.
Met name de grafkosten, advertentiekosten in een landelijk dagblad ca. 900, 00 E, en de kist maken de uitvaart duur, er zijn kisten vanaf 300,00 E tot 4000,00 E. Denk rustig na en maak geen emotionele beslissingen laat je eerlijk voorlichten heb je het idee dat je iets moet weten contact me dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')