Jessie is 1 jaar en 1 kilo.quote:Op dinsdag 29 november 2005 09:31 schreef zoeperzazke het volgende:
Wat zijn de leeftijden en gewichten als ik het vragen mag?
[/quote]quote:Op maandag 28 november 2005 21:04 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Blurg, echt bah. Ik kan zo kwaad worden om de onkunde in sommige dierenwinkels.. Ik ga de cavia's overigens wel altijd groeten als ik toevallig in een dierenwinkel ben. Bij de Boerenbont/d? houden ze overigens cavia's ZONDER HOOI!! Alleen water en droogvoer. Ik boycot die winkels nu dus ook, klotezaak.
Ja daarom staat er ook dat je niet alles over een kam moet scheren....met andere woorden,verder kijken dan je neus lang is.quote:Op vrijdag 2 december 2005 16:06 schreef zoeperzazke het volgende:
Puer-poisen, de Welkoop/Boerenbont zorgt zelf voor zijn dieren,d at is niet centraal geregeld. Het kan best dat Boerebont 1 hartstikke slecht is voor zijn dieren, terwijl nummer 2 juist hartstikke top de beestjes verzorgd. Het heeft geen zin omd aarover in discussie te gaan dus, omdat dit van plaats tot plaats kan schelen.
ps: Vader van mijn schoonzusje heeft af en toe eens cavia-nestjes (hij heeft een stal cavia's als hobby) die hij dan soms naar de dierenwinkel brengt waar ze dan ook prima verzorgd worden.Het kan dus echt wel,maar het is gewoon per winkel verschillend.quote:
En door dit soort gedrag is er dus een overschot aan cavia´s zonder huis.quote:Op vrijdag 2 december 2005 16:25 schreef Troeta het volgende:
[..]
ps: Vader van mijn schoonzusje heeft af en toe eens cavia-nestjes (hij heeft een stal cavia's als hobby) die hij dan soms naar de dierenwinkel brengt waar ze dan ook prima verzorgd worden.Het kan dus echt wel,maar het is gewoon per winkel verschillend.
Ja, daar sluit ik me helemaal bij aan. De 'echte' fokkers weten absoluut wat ze doen en wat ze zeggen, ze geven gezonde dieren waar erfelijke ziektes en problemen zoveel mogelijk vermijden wordt (zodra er 1 dier in de lijn iets heel ernstigs heeft stoppen sommigen gewoon met de hele lijn, als ze groot genoeg zijn)... Daarbij, een geode fokker hoeft eigenlijk nooit naar de DA, behalve voor medicijnen of operaties... Consult heefte en goede fokker vrijwel nooit nodig, of het moet zo iets vreemds zijn...quote:Op vrijdag 2 december 2005 19:45 schreef inkie1010 het volgende:
Ik ben in feite alleen voorstander van fokkers die echt weten waar ze mee bezig zijn en proberen de rassen in stand te houden. Alle "o wat leuk laten we een nestje doen" mensen zijn daar imho niet mee bezig... En idd kijk dan eens hoe vol de opvangen zitten en welke ziektes er bij cavia's al voorkomen door ondoordachte fok. Dus pretnestjes... tja daar ben ik het gewoon totaal niet mee eens en ik denk de andere cavialiefhebbers ook.
Dat koppiequote:
Wat een mooie kleur heeft Obelix en leuk die streep op z'n rugquote:Op dinsdag 29 november 2005 22:25 schreef inkie1010 het volgende:
[afbeelding]
Obelix en Harley (zie zielige pootje van obelix en lange haar van harley!)
dat is dan een hele domme verzorgster.quote:Op maandag 12 december 2005 14:25 schreef Oxymoron het volgende:
Dieren zijn mijn interesse. Ik weet wel veel van dieren maar niet van alle dieren evenveel.
Ik heb het wel tegen de verzorgster gezegd maar ze geloofde mij niet omdat ze mij een bemoeial vindt.
*kuch* zeugjes óók met 4 weken *kuch*quote:Op maandag 12 december 2005 14:06 schreef Oxymoron het volgende:
Ze weet niet dat cavia's al met 4 weken (beertjes) en 5/6 weken (zeugjes) geslachtsrijp zijn. Dit vind ik echt belachelijk. Dit gaat om basiskennis van dierenverzorging.
Eigenlijk zou ik hier om moeten huilen.quote:Op maandag 12 december 2005 14:06 schreef Oxymoron het volgende:
Ik zal iets vertellen over hoe weinig sommige mensen van cavia's weten:
Voorbeeld 1: een begeleiding was de koelkast aan het schoonmaken er er was een bakje met vlees bij. Toen zei ze tegen mij: wil je die ossenhaas niet meenemen naar je kamer om aan de cavia's te geven?
![]()
![]()
![]()
Ze weet niet dat cavia's geen vlees eten. Dit vind ik echt belachelijk. Het gaat om basiskennis over de dierenwereld.
En dan gewoon van buiten,1st wassen ofzo?quote:Op woensdag 14 december 2005 19:08 schreef zoeperzazke het volgende:
En verder: gras, is nog altijd absolute nr 1 én goed voor de kiezen!
ik denk om dezelfde reden dat jij chocolade lekker vindquote:Op woensdag 14 december 2005 16:14 schreef Oxymoron het volgende:
Mijn cavia's houden ook wel van chocolade denk ik. Als ik een stuk gegeten heb en de geur zit nog aan mijn handen of als ik een stuk eet in mijn kamer dan vliegen ze piepend door de kooi!
Waarom vinden cavia's dat eigenlijk lekker, chocolade?
Loopt hij gewoon goed? Hangt het pootje er raar bij? Is de huid dik en/of erg rood? Als je er (zachtjes!!) in knijpt, piept hij dan (klaaglijker) dan bij het andere pootje?quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:10 schreef Lyssa het volgende:
nu lijkt hij wat problemen te hebben met een achterpootje, als je over dat pootje aait, begint ie een beetje te trappen en te schokken, terwijl je als je over zijn andere achterpootje aait er niets aan de hand is. Het viel ons nu echt pas op en helaas zijn nu de dierenartpraktijken hier in de buurt gesloten. Wachten tot maandag, of even langs de dierenwinkel, of de spoedarts bellen? Hij eet verder wel gewoon gezond, en is altijd na t op schoot zitten blij om weer in zn hokje te zitten
het is wel een duidelijk verschil tussen het ene pootje en het andere pootje, maar hij piept niet altijd als je eraan zit, en hij gebruikt m ook wel om mee te krabben. het is echt als je je hand om het pootje heen legt en een idd een beetje knjipt, dan begint ie te trappelen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:24 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Als je er (zachtjes!!) in knijpt, piept hij dan (klaaglijker) dan bij het andere pootje?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |