abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:30:39 #126
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_31539710
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 15:56 schreef Wolkje het volgende:
Waarom is haar opleiding van cruciaal belang voor jou?

[..]

bedoelde je het niet zo?
Ja idd... Leren voor mn tentamens doet me niet goed... Ik beweerde net al dat Samir A Theo van Gogh had vermoord
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:41:46 #127
88139 JoeyT
pi_31539965
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 15:51 schreef mrdoctor het volgende:

[..]

Uhh met zwaar had ik het over ons beiden

Het is net zo goed mijn probleem, ik heb geen zin een heel levensverhaal hier neer te plaatsen, maar die opleiding is van cruciaal belang voor beide.
Nogmaals t is niet net zo goed jouw probleem. Je moet je grenzen leren stellen zeker als het ook jou beinvloed in je doen en laten.

Hoe lang heb je al een relatie met haar, want ik krijg t idee dat jullie al langer een relatie hebben, maar je nog steeds niet kan omgaan met haar borderline. Borderline is iets waar zij wat aan kan doen, maar ze moet het wel heel graag willen.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:46:48 #128
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_31540094
Achja, ik zal het zo zeggen: jullie moeten je allebei aanpassen. Het mes snijdt nou eenmaal aan twee kanten.
Ten percent faster with a sturdier frame
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:55:30 #129
88139 JoeyT
pi_31540296
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:46 schreef TC03 het volgende:
Achja, ik zal het zo zeggen: jullie moeten je allebei aanpassen. Het mes snijdt nou eenmaal aan twee kanten.
Je denkt 'ik gooi er ff een cliche in'
pi_31548677
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:30 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Ja idd... Leren voor mn tentamens doet me niet goed... Ik beweerde net al dat Samir A Theo van Gogh had vermoord
Succes met je tentamens dan maar
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:46 schreef TC03 het volgende:
Achja, ik zal het zo zeggen: jullie moeten je allebei aanpassen.
ja hehe, dat geldt voor iedere relatie..
pi_31548823
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:42 schreef mrdoctor het volgende:
Mijn vriendin heeft borderline.
Thanks
Gecondoleerd
pi_31568840
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 11:17 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Wie bedoel je met 'wij'?
[..]

Dit vind ik een beetje rare uitspraak, maar goed.
Dat complexe zit namelijk in ieder mens, alleen bij borderline patienten komt het er eerder/heftiger uit.
[..]

dat zijn er best een aantal, waaronder ik.

Hoi wolkje je hebt gelijk...maar het comuniceerprobleem is dat ik mezelf hier niet
zo goed duidelijk kan maken..

er wordt vaak niet begrepen hoe ik het beschrijf..( probeer in het vervolg duidelijker te zijn)
  woensdag 19 oktober 2005 @ 23:18:07 #133
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_31568932
lijkt me erg moeilijk ook omdat borderliners vaak een crhonic nou ja verkeerd gespeld van leegte hebben en zelfmoord komt ook redelijk vaak voor onder borderliners
  woensdag 19 oktober 2005 @ 23:21:57 #134
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_31569069
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:55 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Je denkt 'ik gooi er ff een cliche in'
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_31650826
Goeie therapie en de wil om te veranderen helpen niet altijd trouwens. Ik ga zometeen naar het ziekenhuis waar een kennis van vroeger ligt opgebaard. Die had al wel een jaar of tien, vijftien therapie, vaak ook langere periodes intern & fulltime. Ze had al wel eerder pogingen gedaan maar nu is het dus gelukt.
Ik post dit hier omdat zij in de omgang met vrienden, studiegenoten, sportclubmaten best okee overkwam, ze kon zich soms wel over kleine dingen overdreven opfokken, maar verder had ze (wellicht dankzij die therapie) de vaardigheid "normaal omgaan met anderen" prima onder de knie. Maar hoe anders is het binnen een liefdesrelatie. Haar ex heeft het jarenlang geprobeerd, maar trok het toen (da's ook alweer jaren geleden trouwens) echt niet meer. Die vond haar zeer zeker helemaal fantastisch en was gek op haar, ook nog toen hij het uitmaakte. Maar zielsveel van iemand houden en dolverliefd zijn zijn niet alles, je moet ook nog met iemand kunnen samenleven zonder er zelf aan onderdoor te gaan.
  zondag 23 oktober 2005 @ 15:43:54 #136
88139 JoeyT
pi_31652677
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 13:05 schreef thaleia het volgende:
Maar zielsveel van iemand houden en dolverliefd zijn zijn niet alles, je moet ook nog met iemand kunnen samenleven zonder er zelf aan onderdoor te gaan.
Ach iedereen is anders. Ik denk er nauwelijks over na. Ik heb het geweldig met dr en zij met mij.
pi_31652809
Nou en? Daar gaat het nu effe helemaal niet om. Ik kom net van het mortuarium waar die jongen na al die jaren nog steeds helemaal stuk zat, DAAR gaat het om. Het blijft een feit dat 1 op de 10 borderlinepatienten er vroeg of laat succesvol een einde aan maakt en dat die toestanden (ook de onsuccesvolle pogingen en de dreigementen) verschrikkelijk zijn voor zowel de persoon zelf als voor zijn partner en omgeving. Dat is hier nogal ontopic, en dat jij dan (bepaald niet voor de eerste keer) met een oneliner over je kalverliefde aankomt vind ik aardig ongepast.
  zondag 23 oktober 2005 @ 16:13:25 #138
88139 JoeyT
pi_31652985
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 15:57 schreef thaleia het volgende:
Nou en? Daar gaat het nu effe helemaal niet om. Ik kom net van het mortuarium waar die jongen na al die jaren nog steeds helemaal stuk zat, DAAR gaat het om. Het blijft een feit dat 1 op de 10 borderlinepatienten er vroeg of laat succesvol een einde aan maakt en dat die toestanden (ook de onsuccesvolle pogingen en de dreigementen) verschrikkelijk zijn voor zowel de persoon zelf als voor zijn partner en omgeving. Dat is hier nogal ontopic, en dat jij dan (bepaald niet voor de eerste keer) met een oneliner over je kalverliefde aankomt vind ik aardig ongepast.
Nou en? Hoepel op met je nou en...
Het gaat erom dat een borderliner zelfmoord heeft gepleegd in dit topic? Vraagt TS daar om. Gaat het er in dit topic om dat 1 op de 10 borderliners zelfmoord pleegt? Gaat het TS daarom? Nee TS wilt graag met zn vriendin door wilt ervaringen van mensen hebben. Jij hebt slechte ervaringen ermee, ik goede. Maar dat betekent niet dat die van mij minder waard zijn. En waarom je het kalverliefde noemt begrijp ik niet helemaal... Mijn vriendin zal nooit dreigen naar haar omgeving, zal sowieso nooit zelfmoord plegen. Mijn vriendin heeft een ijzeren discipline, studeert dit jaar af, zoekt zelf naar juiste behandel methodes. Heel erg dat die jongen zoiets ergs heeft meegemaakt, maar dat 1 op 10 zelfmoord pleegt betekent ook dat 9 van de 10 het niet doen. Ik laat zien dat leven met iemand die borderline heeft prima kan gaan. Dat je samen heel gelukkig kan zijn. Het is niet altijd even makkelijk maar als je zelf stevig in de schoenen staat, als je de ander wilt begrijpen en niet over je heen laat lopen dan kan het helemaal geweldig zijn. Ik heb een 7 jarige relatie met een 'normaal' meisje achter de rug maar ik zou deze daar nooit voor willen inruilen...
  zondag 23 oktober 2005 @ 16:22:17 #139
11682 Moonah
Jolie femme
pi_31653078
Joey, ik vind je reactie ook erg ongepast.
Het gaat in dit topic niet alleen over jou en je 'vriendinnetje' hoor.

En het is gewoon realiteit dat een relatie met iemand die BL heeft over het algemeen erg lastig is.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 23 oktober 2005 @ 16:39:32 #140
88139 JoeyT
pi_31653277
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 16:22 schreef Moonah het volgende:
Joey, ik vind je reactie ook erg ongepast.
Het gaat in dit topic niet alleen over jou en je 'vriendinnetje' hoor.

En het is gewoon realiteit dat een relatie met iemand die BL heeft over het algemeen erg lastig is.
Ik vind mijn reactie absoluut niet ongepast. TS wilt ervaringen, enige reacties die hij krijgt zijn negatieve en de helft weet niet eens waar ze over praten. Over het algemeen zijn borderliners (ja ik blijf t zo noemen) lastig maar dat is niet hetzelfde als levensverwoesters... Ik kan er prima mee omgaan. Ik wil gewoon laten zien dat niet elke borderlinere het even zwaar heeft. Ik ken er ook een paar die helemaal hun bed niet uitkomen en als ze eruit zijn zich klem zuipen. Die niet de straat op durven gaan. Die ongelovelijk jaloers zijn, niet voor rede vatbaar. Maar ze zijn niet allemaal zo...

Jij vertelde zelf dat jij er na heel veel moeite er mee om kan gaan... Maar kan je er dan niet mee omgaan in een relatie?
  zondag 23 oktober 2005 @ 16:46:25 #141
11682 Moonah
Jolie femme
pi_31653346
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 16:39 schreef JoeyT het volgende:
Jij vertelde zelf dat jij er na heel veel moeite er mee om kan gaan... Maar kan je er dan niet mee omgaan in een relatie?
Jawel hoor. Uitstekend inmiddels. Dankje.

Maar het ging erom dat je weer eens aankwam met je happy-happy-joy-joy terwijl Thaleia net vertelde dat ze naar iemand is geweest die er een eind aan heeft gemaakt.
Je voelt kennelijk niet aan dat dát dus niet gepast is.
  zondag 23 oktober 2005 @ 17:00:56 #142
88139 JoeyT
pi_31653490
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 16:46 schreef Moonah het volgende:

[..]

Jawel hoor. Uitstekend inmiddels. Dankje.

Maar het ging erom dat je weer eens aankwam met je happy-happy-joy-joy terwijl Thaleia net vertelde dat ze naar iemand is geweest die er een eind aan heeft gemaakt.
Je voelt kennelijk niet aan dat dát dus niet gepast is.
T kwam er denk ik meer op neer dat ik niet goed had gelezen... Maar ondanks dat voel ik me niet schuldig om mijn opmerking. Tsja ze heeft iets moeilijks meegemaakt, maar daar gaat dit topic niet over. Ik vind dat hier een beeld wordt geschetst dat 'ze' allemaal verschrikkelijk zijn, dat je ze zo snel mogelijk moet zien kwijt te raken omdat ze je leven verwoesten en uiteindelijk zelfmoord plegen. Dat is gewoon nonsens.

Misschien dat mijn inlevings vermogen op dit moment niet optimaal is en dat mijn opmerking ongepast is, maar dat zal wel een borderline eigenschap van mijn kant zijn... Je niet kunnen inleven in anderen
  zondag 23 oktober 2005 @ 17:11:57 #143
11682 Moonah
Jolie femme
pi_31653571
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 17:00 schreef JoeyT het volgende:

Misschien dat mijn inlevings vermogen op dit moment niet optimaal is en dat mijn opmerking ongepast is, maar dat zal wel een borderline eigenschap van mijn kant zijn... Je niet kunnen inleven in anderen
Pff, verschuil je maar achter je vermeende stoornis.
  zondag 23 oktober 2005 @ 17:31:29 #144
88139 JoeyT
pi_31653693
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 17:11 schreef Moonah het volgende:

[..]

Pff, verschuil je maar achter je vermeende stoornis.
Dat is toch ook zo'n eigenschap
  † In Memoriam † maandag 24 oktober 2005 @ 09:33:45 #145
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31658339
ik heb zo'n 5 jaar geleden de diagnose bps in mijn schoenen geschoven gekregen.
in het begin had ik zoiets van: nou ja zou kunnen kloppen.
al na een jaar begon ik te twijfelen: ja doeg, op iedereen zijn wel wat kenmerken van toepassing, dus dan zou heel nederland dus bps hebben
ik ben de afgelopen 3 jaar bezig geweest wat mijn gevoel van negatieve eigenwaarde triggerde.
ik heb het zo'n 2 jaar geleden gevonden en heb mijn leven drastisch omgegooid (= een streep onder mijn oude leven gezet, en ver weg vanaf 0 een nieuw leven opgebouwd.)
ik heb me een paar maanden geleden laten testen en nergens hebben ze uit kunnen vinden dat ik borderliner ben.
in ben eindelijk mijn stempel kwijt
  woensdag 26 oktober 2005 @ 10:40:42 #146
35625 Gekke_mus
HARDCORE2daBONE
pi_31695865
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 15:50 schreef JoeyT het volgende:

[..]

... toen ik de knop omdraaide en haar als een normaal iemand zag ging alles eigenlijk steeds beter.
Belangrijk is dat je haar geen dingen gaat verbieden. Als zij zichzelf snijdt dan moet je niet helemaal gek worden maar vraag je gewoon waarom ze t doet. Ik zei bijvoorbeeld dat ik het me niet kon voorstellen maar als zij er een prettig gevoel eraan over houdt dan ben ik de laatste die haar zou stoppen.
Het is (in bij mijn vriendin iig) moeilijk voor haar om emoties te tonen, maar als je geduld hebt en laat zien dat je haar niet veroordeeld dan komt dat vanzelf. Ze weet dat ze bij mij nooit voor paal kan staan, wat ze ook gedaan heeft en dat geeft haar een veilig gevoel.
Ik zeg niet dat het bij iedereen zo is, maar bij mij wordt het eigenlijk met de dag fijner. We zijn 2 lastposten maar hebben mekaar wel gevonden.

Groetjes,

Joey
Ik denk idd dat je daar heel verstandig aan doet, en dat blijkt ook wel!!! Ik wou dat er meer mensen zo dachten... Oke het is geen geweldig gezicht als ze haar lijf vol met met littekens "bekladt" maar idd het is een uiting van emoties die ergens zijn vastgelopen. Maar nu is mijn vraag aan jou eigenlijk; Is het snijden bij jouw vriendin daardoor nu ook minder geworden? En volgt ze therape en of gebruikt ze medicatie om alles onder controle te krijgen?
Waarom deze vraag? Nou ik vertoon wel diverse "tekenen" van een borderliner maar ze kunnen het NET niet vaststellen dus hebben ze me maar een andere persoonlijkheidsstoornis DSM IV toegeschreven. Ben nou bijna een jaar "snij-vrij" maar soms jeukt t wel vreselijk
Ik probeer koste wat kost mijn vriend een hele hoop pijn te besparen want hij is zich echt ten einde raad als ik me frustraties op mezelf botvier...
Where is punishment, Where is justice..HERE IN ME!!
  woensdag 26 oktober 2005 @ 10:55:25 #147
11682 Moonah
Jolie femme
pi_31696082
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 10:40 schreef Gekke_mus het volgende:
Waarom deze vraag? Nou ik vertoon wel diverse "tekenen" van een borderliner maar ze kunnen het NET niet vaststellen dus hebben ze me maar een andere persoonlijkheidsstoornis DSM IV toegeschreven. Ben nou bijna een jaar "snij-vrij" maar soms jeukt t wel vreselijk
Ik probeer koste wat kost mijn vriend een hele hoop pijn te besparen want hij is zich echt ten einde raad als ik me frustraties op mezelf botvier...
Ik ben geen Joey, maar geef toch wel mijn mening :
Maakt het uit in welke 'categorie' van gestoordheid je in theorie valt? Feit is dat je onhebbelijk gedrag vertoont en dát moet je minimaal onder controle zien te krijgen en liefst zien om te buigen in normaler gedrag. En of je dan officieel verklaard wordt tot BL maakt toch eigenlijk niets uit?
Jezelf leren kennen en op emotioneel vlak goed voor jezelf leren zorgen, dáár gaat het om.
Oh en als het jeukt moet je niet snijden maar krabben!
  woensdag 26 oktober 2005 @ 11:02:08 #148
88139 JoeyT
pi_31696205
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 10:40 schreef Gekke_mus het volgende:

[..]

Maar nu is mijn vraag aan jou eigenlijk; Is het snijden bij jouw vriendin daardoor nu ook minder geworden? En volgt ze therape en of gebruikt ze medicatie om alles onder controle te krijgen?
Ik ken ook andere borderliners en 1 daarvan sneed zichzelf ook. Armen en ook benen en erg diep, flink bloeden en regelmatig met spoed naar t ziekenhuis gegaan. Mijn vriendin heeft het niet zo erg gelukkig. Ze doet t alleen op 1 onderarm en nooit diep. T is meer krassen/ schaven... Ze gebruikt medicijnen en die slaan goed aan (Efexor 150 mg). Eerste gesprekken voor dagtherapie heeft ze ook gehad. Het is allemaal wel redelijk stabiel op dit moment, maar dat komt niet door mij. Dat komt doordat zij zelf heel erg sterk is en heel gedisciplineerd. Zij doet mij ook echt geen pijn als ze zichzelf snijdt. Zij weet precies wat ze doet en waarom ze t doet, ik luister naar haar, geef mn mening en zij mag ermee doen wat ze wilt. Alleen als ze erover liegt kan ik echt kwaad worden. Dus onzin smoezen als de kat heeft t gedaan of ik het is gebeurd bij t schoonmaken komen bij mij er niet in.
Mijn relatie met haar is net als elke andere relatie... Enige verschil is dat het een stuk intenser is omdat we van heel ver zijn gekomen om t zo goed te laten gaan. Voordeel is ook dat ik ook niet standaard ben dus ook ik aan mezelf heb moeten werken.

Er moet gewoon een balans zijn. Je doet beiden een beetje water bij de wijn...
  woensdag 26 oktober 2005 @ 11:03:31 #149
88139 JoeyT
pi_31696228
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 10:55 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik ben geen Joey, maar geef toch wel mijn mening :
Maakt het uit in welke 'categorie' van gestoordheid je in theorie valt? Feit is dat je onhebbelijk gedrag vertoont en dát moet je minimaal onder controle zien te krijgen en liefst zien om te buigen in normaler gedrag. En of je dan officieel verklaard wordt tot BL maakt toch eigenlijk niets uit?
Jezelf leren kennen en op emotioneel vlak goed voor jezelf leren zorgen, dáár gaat het om.
Oh en als het jeukt moet je niet snijden maar krabben!
Vind jij snijden/krassen iets wat je jezelf moet verplichten om niet te doen?
pi_31696288
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:03 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Vind jij snijden/krassen iets wat je jezelf moet verplichten om niet te doen?
Al is het maar voor de omgeving (ja, daar moeten BL'ers ook rekening mee houden!) ja..
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')