abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31504510
voor de duidelijkheid...

een borderliner stelt zich niet aan.....

wij wel...

Ik vind (2) ze ook veel leuker dan ( normale) mensen..

maar ook zoveel moeilijker....dat is het sluipende gedeelte wat ik bedoelde..

Ik ben ook benieuwd wie hier allemaal reageert echt met borderliners te maken heeft gehad?
pi_31505015
ik dus en ik vind je maar een masochist
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_31507655
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 07:23 schreef rebbie het volgende:
wij wel...
Wie bedoel je met 'wij'?
quote:
Dit vind ik een beetje rare uitspraak, maar goed.
Dat complexe zit namelijk in ieder mens, alleen bij borderline patienten komt het er eerder/heftiger uit.
quote:
Ik ben ook benieuwd wie hier allemaal reageert echt met borderliners te maken heeft gehad?
dat zijn er best een aantal, waaronder ik.
pi_31508042
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 11:17 schreef Wolkje het volgende:
Dit vind ik een beetje rare uitspraak, maar goed.
Dat complexe zit namelijk in ieder mens, alleen bij borderline patienten komt het er eerder/heftiger uit.
Idd
Mensen met stoornissen (vermeend of niet) schermen altijd graag met hoe interessant het allemaal wel niet is ("Einstein was ook dyslectisch, van Gogh had borderline, (vul naam van willekeurig genie in) was ook manisch-depressief")

Ik denk dat ze vooral zichzelf proberen te overtuigen.
pi_31509705
quote:
voor de duidelijkheid...

een borderliner stelt zich niet aan.....

wij wel...

maar ook zoveel moeilijker....dat is het sluipende gedeelte wat ik bedoelde..

Borderliners in hun doen en laten zijn o.a. interessant als je intresse richting klinische psychologie hebt.
Aangezien je borderliner in verschillende gradaties hebt kan je toch nog wel iets met sommige ondernemen. Maar hoe meer symptonen hoe moeilijker de omgang zal worden.
  maandag 17 oktober 2005 @ 13:14:33 #106
11682 Moonah
Jolie femme
pi_31509918
quote:
Ja leuk! Aapjes kijken in de dierentuin is ook leuk!
Wat een bull! waarom zouden mensen met borderline leuker zijn?!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 17 oktober 2005 @ 13:21:12 #107
11682 Moonah
Jolie femme
pi_31510046
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 11:35 schreef thaleia het volgende:
Mensen met stoornissen (vermeend of niet) schermen altijd graag met hoe interessant het allemaal wel niet is ("Einstein was ook dyslectisch, van Gogh had borderline, (vul naam van willekeurig genie in) was ook manisch-depressief")
Nou, op zich past het wel in het beeld.
Toen ik zelf voor het eerst mijn diagnose las, was ik zwaar geshockeerd ( "Ík? Borderline?"). Maar al snel voelde het ook wel een beetje speciaal. Als een kind met een gebroken arm ("Kijk eens wat ik heb..").
Ja, best triest ja. Maar wel tekenend voor het enorm lage zelfbeeld dat ik indertijd had. Als je jezelf echt niets waard vindt, als je geen persoonlijkheid bent, kan het hebben van een stoornis een invulling van je identiteit betekenen.

Gelukkig ben ik inmiddels meer dan tevreden met mezelf.
En heb ik het dus ook niet meer nodig om 'op te scheppen' met het feit dat ik gestoord was.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_31510146
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:21 schreef Moonah het volgende:
Als je jezelf echt niets waard vindt, als je geen persoonlijkheid bent, kan het hebben van een stoornis een invulling van je identiteit betekenen.
Ja, is ook heel begrijpelijk. Mensen vertellen zichzelf graag dat ze speciaal zijn, ook degenen zonder officiele stoornis. Zie de vele topics over HSP, nieuwetijdskinderen, hoogbegaafdheid.
Logisch dus dat het gebeurt, maar wel verbazend als mensen uit de omgeving, die zelf de stoornis niet hebben, dat gaan overnemen ("ik vind borderliners veel interessantere mensen dan niet-borderliners").
Stel dat zo iemand een vriendinnetje heeft met borderline, en dat vriendinnetje krijgt therapie en wordt een veel stabieler mens, gaat ie het dan uitmaken omdat ze niet interessant meer is?
pi_31510453
Ik vind het werkelijk belachelijk dat je zoiets kunt zeggen. Iemand met een bepaalde stoornis is interessanter dan iemand die wel enigszins stabiel in het leven staat? Dat is toch absurd?
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_31510626
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:39 schreef nozem het volgende:
Ik vind het werkelijk belachelijk dat je zoiets kunt zeggen. Iemand met een bepaalde stoornis is interessanter dan iemand die wel enigszins stabiel in het leven staat? Dat is toch absurd?
Belachelijk...mischien wel ja.. maar goed mijn ervaring is dan ook
dat ik er meer mee beleefde dan met ( stabiele ) of ( normale) mensen...

en ( wij ) zijn mensen met vooroordelen en zeurende onder ons.....
pi_31511143
Mijn zusje heeft borderline, en ja, ze is op zich een heel lieve meid.
Maar ik kan moeilijk weken lang met haar leven. Ze heeft het ook vrij ernstig hoor, en nog niet onder behandeling gesteld (hoewel ze wel al in het psychi circuit heeft gezeten zonder echt een diagnose).
Ik voelde me wel opgelucht toen ik uit huis ging. Zoals ik al zei, ze is een lieve meid, maar zo onredelijk. Wat ik vooral erg vind is dat ze zich niet alleen lichamelijk pijn doet (snijden) maar ook geestelijk, door heel vlug te roepen dat ze zo een trut is, ze helemaal niks kan, etc. En wat je ook zegt, het maakt niks uit. En ze kan ook heel vlug onredelijk kwaad zijn.
Ik merk dat ikzelf nu ook vlug op mijn tenen loop of niet graag een confrontatie aan ga. Je krijgt er gewoon een aversie van op die manier.

Ik denk dat met een lichte borderliner wel goed te leven valt, of iemand die goede therapie, medicijnen en instelling heeft.
Maar eerlijk gezegd, heel makkelijk zal het natuurlijk nooit zijn. (alsof relaties dat uberhaupt zijn)

Goede communicatie maar ook regelmatig bij jezelf te rade gaan zijn de sleutels denk ik. Maar het is niet hopeloos hoor
pi_31512016
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:46 schreef rebbie het volgende:
Belachelijk...mischien wel ja.. maar goed mijn ervaring is dan ook
dat ik er meer mee beleefde dan met ( stabiele ) of ( normale) mensen...
Meer dan met jezelf dus ook? Een voorkeur voor borderliners om je eigen leven minder saai te maken?

De een zoekt het in parachutespringen, de ander in een borderliner
pi_31512994
-edit: dubbel op -
pi_31513000
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:46 schreef rebbie het volgende:
en ( wij ) zijn mensen met vooroordelen en zeurende onder ons.....
zal ik dan maar even melden dat er onder de mensen met borderline veel meer zeurenden en mensen met vooroordelen zitten dan onder de normale (volgens jou saaie) mensen.

Verder voel ik me niet aangesproken met 'wij', trouwens

Ik herken mezelf van vroeger trouwens wel enigszins in de posts van Moonah
  maandag 17 oktober 2005 @ 16:13:52 #115
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_31513082
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 19:12 schreef confined het volgende:
Ik heb zelf Borderline, woon al bijna 4 jaar samen met mijn vriend en dankzij zijn vertrouwen voel ik me een stuk sterker. Snijden doe ik al jaren niet meer (nog voordat ik mijn vriend leerde kennen mee gestopt). Zelfinzicht is inderdaad belangrijk. Je moet weten waar je ziekte vandaan komt om te kunnen genezen of ermee om te leren gaan. Bij mij komt de Borderline voort uit emotionele verwaarlozing, maar het heeft lang geduurd voordat ik dat kon (h)erkennen. Ik wist dat je niet zomaar Borderline krijgt, dat de oorzaak heel vaak ligt bij de opvoeding (maar ik durfde niet te geloven dat het daaraan lag), of bijvoorbeeld langdurig seksueel misbruik (bij mij niet het geval).

De Borderline zelf heb ik met psychotherapie onder controle weten te krijgen en met veel liefde van mijn vriend. Het beste wat hij kon doen is zijn eigen grenzen stellen, me vertrouwen geven, me veilig laten voelen en niet weg te rennen. Het ligt gewoon heel erg aan de mate waarin iemand de ziekte heeft in hoeverre je ermee om kunt gaan. Maar het is wel degelijk mogelijk.

Veel succes!
Ik herken me hier heel erg in. Moest gewoon even een duim opsteken.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_31515593
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 14:48 schreef thaleia het volgende:

[..]

Meer dan met jezelf dus ook? Een voorkeur voor borderliners om je eigen leven minder saai te maken?

De een zoekt het in parachutespringen, de ander in een borderliner
Inderdaad ja, ik ben een thrillseeker! ik zoek relaties vol onredelijkheid pijn en explosieve stemmingswisselingen! yay party

hoe verzint die rebbie het.
underground forever baby
  maandag 17 oktober 2005 @ 22:32:40 #117
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_31519557
Aah nog steeds een topic vol vooroordelen... Damn wat heb ik weer een geweldig weekend gehad met mn meisje...
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_31520062
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 22:32 schreef JoeyT het volgende:
Aah nog steeds een topic vol vooroordelen... Damn wat heb ik weer een geweldig weekend gehad met mn meisje...
Schrijf het op in je dagboek..dan heb je er nog wat aan tijdens die jaren van verdriet in het verschiet...
underground forever baby
pi_31520070
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 19:12 schreef confined het volgende:
De Borderline zelf heb ik met psychotherapie onder controle weten te krijgen en met veel liefde van mijn vriend.
Hoe denk je er zelf over dat het zou gaan als de relatie uit zou gaan? Zijn de dingen die je in de therapie hebt geleerd een steunpilaar die sterk genoeg is om het wegvallen van die andere steunpilaar (je vriend) het hoofd te kunnen bieden?

Ik vraag het omdat de meeste verhalen over zelfmoorddreigingen en -pogingen en andere extreme reacties van borderliners gaan over reacties op verbroken relaties. Misschien is het een te hypothetische vraag, niemand weet natuurlijk van tevoren hoe hij/zij in bepaalde situaties zal reageren....maar misschien kun je het wel inschatten.
  maandag 17 oktober 2005 @ 22:59:35 #120
88139 JoeyT
pi_31520336
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 22:49 schreef Laton het volgende:

[..]

Schrijf het op in je dagboek..dan heb je er nog wat aan tijdens die jaren van verdriet in het verschiet...
Boehoe ik heb een borderliner gekend die me pijn heeft gedaan en nu zijn ze allemaal gemeen en evillllll...

Ik ben zelf ook niet de makkelijkste dus misschien is t maar goed dat we bij mekaar terecht zijn gekomen. Dan doen we de 'normale' mensen tenminste geen pijn !

Ben niet zo bang dat zij me ongelukkig zal maken. Je kan hoogstens jezelf ongelukkig maken en dat gaat niet gebeuren
pi_31534612
Een heel zware dag vandaag

Ze is na een dag op school gestopt en ugh heel veel problemen.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:59:33 #122
88139 JoeyT
pi_31535315
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 14:31 schreef mrdoctor het volgende:
Een heel zware dag vandaag

Ze is na een dag op school gestopt en ugh heel veel problemen.
Misschien ben je er zelf niet sterk genoeg voor?

Dat het een zware dag voor jou is moet niet betekenen dat het zwaar voor haar is. Als ze om een onzinnige reden stopt met school dan moet jij dat gewoon afkeuren en laten zien dat ze de grens overschrijdt. Het zijn haar problemen en niet die van jou. Je mag haar steunen daar waar je dat kan maar je moet niet haar problemen op jouw schouders nemen. Je moet haar behandelen als een normaal mens en niet als een 'borderliner'.
pi_31536372
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 14:59 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Misschien ben je er zelf niet sterk genoeg voor?

Dat het een zware dag voor jou is moet niet betekenen dat het zwaar voor haar is. Als ze om een onzinnige reden stopt met school dan moet jij dat gewoon afkeuren en laten zien dat ze de grens overschrijdt. Het zijn haar problemen en niet die van jou. Je mag haar steunen daar waar je dat kan maar je moet niet haar problemen op jouw schouders nemen. Je moet haar behandelen als een normaal mens en niet als een 'borderliner'.
Uhh met zwaar had ik het over ons beiden

Het is net zo goed mijn probleem, ik heb geen zin een heel levensverhaal hier neer te plaatsen, maar die opleiding is van cruciaal belang voor beide.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:53:08 #124
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_31536420
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 15:51 schreef mrdoctor het volgende:

Het is net zo goed mijn probleem, ik heb geen zin een heel levensverhaal hier neer te plaatsen, maar die opleiding is van cruciaal belang voor beide.
En welke reden geeft ze om er nu al de brui aan te willen geven?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_31536492
Waarom is haar opleiding van cruciaal belang voor jou?

quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 14:59 schreef JoeyT het volgende:
Dat het een zware dag voor jouhaar is moet niet betekenen dat het zwaar voor haarjou is.
bedoelde je het niet zo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')