abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:58:35 #26
21636 Feestkabouter
pi_31365238
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 13:20 schreef KlaPMonGooL het volgende:

[..]

waarbij je niet moet vergeten dat je dan waarschijnlijk volgende maand weer 150 euro bij moet lenen. Je hebt immers je uitgavenpatroon erop aangepast.
De volgende maand moet je dus lenen:
geld om de rente op de eerste 150 euro te betalen
geld om de eerste aflossing van de eerste 150 euro te betalen
150 euro om je nieuwe uitgavenpatroon in stand te houden

Zo moet je dus ELKE maand meer gaan lenen. Neem er dus nog maar een baan bij...
Klopt zekers.
Mijn verhaaltje was simpelweg antwoord op deze vraag van TS.
"Maar dan nog, je kunt toch geen honderden miljarden meer uitgeven dan dat er binnenkomt? Dat gedeelte gaat mijn boerenverstand gewoon ver te boven."

Maar je hebt gelijk: mijn voorbeeldje zou gaan om 1 periode (of dat nou een maand of een jaar is) die wat duurder is dan andere perioden, maar in de praktijk zijn voor veel landen ALLE periodes te duur.

[ Bericht 0% gewijzigd door Feestkabouter op 11-10-2005 22:30:18 ]
  woensdag 12 oktober 2005 @ 08:13:55 #27
57546 Masta-t
King and Queen of Cheese
pi_31376395
Het probleem is niet de vs.

Een bekend gezegde is: "Als je duizend euro leent heb je een probleem, als je een miljard euro leent heeft de bank een probleem".

China krijgt zijn centen nooit. Niet zonder slag of stoot in elk geval.

De VS koopt gewoon de rommel van China (al dan niet met chinees geld), en iedereen is blij.
Disclaimer: Alles wat hierboven staat is onzin. De steen des aanstoots zit in je hoofd. Degene die aanstoot neemt is kortzichtig. Respect is belangrijk. Onnodig kwetsen is slecht. Per ongeluk is niet erg. De Blauwe Banaan HEEFT echt het antwoord!
pi_31379311
Op zich is het lenen zelf natuurlijk geen slecht verschijnsel, elk topbedrijf dat financiel optimaal presteert heeft ook leningen. Sterker nog, een bedrijf staat er minder goed wanneer het niet vreemd vermogen aantrekt. Zelfde geldt eigenlijk voor een staat, waarom niet investeren middels vreemd geld om later van te profiteren.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 11:49:43 #29
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_31380288
Lenen kan wel goed zijn, maar niet als je structureel leent om gaten te dichten. Dan moet je je uitgavenpatroon aanpassen. Waarom zou die stelling voor landen niet gelden?
Ik heb al een boek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')