abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:01:20 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31353530
Winkelpersoneel is dom, lomp en brutaal meldt de frontpage, en de telegraaf..
Eerlijk gezegt, ja dat klopt. Maar het is niet het hele verhaal. Winkelpersoneel is gewoon een afspiegeling van de Nederlander. Dom, Lomp, Brutaal, Hufterig en niet gespekt van enige manieren.
Er zijn ook hele aardige en beleefde nederlanders, net zo als dat er goed winkelpersoneel is. Maar, ja, de meerderheid is nu eenmaal niet zo. Kijk eens hoe Nederlanders zich op straat, het verkeer of in de trein gedragen, vreselijk. Daar is iemand die een ander voor laat gaan een witte raaf.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_31353789
Misschien zouden ze ook eens moeten kijken naar het asociale gedrag van menig klant
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:13:55 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31353816
Ook dat ja.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:14:43 #4
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_31353833
Ik ben het zelden met je eens Piet, maar in dit geval toch zeker wel. Ik baal er behoorlijk van dat ik op regelmatige basis in een winkel wordt afgesnauwd door een chagerijnige, puisterige puber zonder enig verstand van zaken terwijl ik daar m'n zuurverdiende geld kom uitgeven. Maar ja, het moet allemaal zo goedkoop mogelijk natuurlijk en goed personeel is duurder.
pi_31353838
Verander de wereld en begint bij uzelve
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:16:53 #6
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31353884
Het verschilt per winkel, ik ken ook winkels waar ik echt rillingen over mijn rug krijg van het overdreven enthousiaste en ubervriendelijke personeel .

Maar dat de meesten dom zijn klopt wel ja, voor echt advies hoef je het echt niet te doen vaak...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:18:22 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31353912
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:01 schreef Pietverdriet het volgende:
(...) Dom, Lomp, Brutaal, Hufterig en niet gespekt gespeend van enige manieren.
(...)
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:18:48 #8
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_31353917
Ik ben niet dom, lomp of brutaal.

Maar moet je onze klanten af en toe eens horen.
power to the people
pi_31353964
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:12 schreef StarGazer het volgende:
Misschien zouden ze ook eens moeten kijken naar het asociale gedrag van menig klant
Zjezus, waarom toch altijd zo zwart-wit? Ik vind 't prima dat winkelpersoneel zich lomp gedraagt tegen asociale klanten. Maar als ik als normale, beleefde klant iets wil kopen, zonder al teveel gedoe, dan wil ik niet over een kam worden geschoren met die randhufters die wel lopen te zeiken. Zo moeilijk is dat toch niet?
pi_31353992
Tja eigelijk is het ook nooit goed. Ik zelf vind het vrij irritant als er elke keer een medewerk(st)er komt vragen of het wel lukt, bedoel als ik je nodig heb weet ik je heus te vinden. Maar heb zelf ook vrij veel in een winkel gewerkt en er zijn ook klanten waarbij je het liefst de nek zou omdraaien. Mensen die totaal geen begrip voor wat dan ook hebben.
pi_31353993
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:21 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Zjezus, waarom toch altijd zo zwart-wit? Ik vind 't prima dat winkelpersoneel zich lomp gedraagt tegen asociale klanten. Maar als ik als normale, beleefde klant iets wil kopen, zonder al teveel gedoe, dan wil ik niet over een kam worden geschoren met die randhufters die wel lopen te zeiken. Zo moeilijk is dat toch niet?
Ik zeg toch menig? Daarmee bedoel ik dus niet iedereen. Lezen
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:24:09 #12
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31354014
Ik ben het wel met de TS eens.. Het is niet vanzelfsprekend dat je op een normale manier te woord gestaan wordt, en voor advies hoef je al helemaal niet bij een winkel te zijn..

Maar dat ligt inderdaad vooral aan de Nederlander..
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:26:29 #13
45206 Pietverdriet
pi_31354057
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:24 schreef Alicey het volgende:
Ik ben het wel met de TS eens.. Het is niet vanzelfsprekend dat je op een normale manier te woord gestaan wordt, en voor advies hoef je al helemaal niet bij een winkel te zijn..

Maar dat ligt inderdaad vooral aan de Nederlander..
Ik dacht trouwens dat slechte service ook typisch nederlands was, naja, toen ging ik in Duitsland wonen, en hoewel mensen hier veel beleefder zijn, ook in winkels, wow, wat is die service hier slecht.
pi_31354059
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:22 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Ik zeg toch menig? Daarmee bedoel ik dus niet iedereen. Lezen
ambtenaar. bureaucraat.
pi_31354082
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Eerlijk gezegt, ja dat klopt. Maar het is niet het hele verhaal. Winkelpersoneel is gewoon een afspiegeling van de Nederlander. Dom, Lomp, Brutaal, Hufterig en niet gespekt van enige manieren.
Er zijn ook hele aardige en beleefde nederlanders, net zo als dat er goed winkelpersoneel is. Maar, ja, de meerderheid is nu eenmaal niet zo. Kijk eens hoe Nederlanders zich op straat, het verkeer of in de trein gedragen, vreselijk. Daar is iemand die een ander voor laat gaan een witte raaf.
Je hebt 100% gelijk.
`wanneer je de helicopter blik hebt ( aka wanneer je een tijd in het Buitenland verkeert Met name in een Duitstalig land) dan merk je pas hoe onbeschoft en vrij van elke vorm van manieren Nederlanders eigenlijk zijn.

Dan komt ook nog het Primus inter Pares on-denken erbij kijken en je hebt een onbeschofte verkooper/ster die je niet wil bedienen omdat hij/zij eigenlijk niet inziet waarom ze de klant moet dienen. ( is die meer als ik ofzo...??)

Dienen schijnt überhaupt iets angelsaksisch te zijn. Ga naar Engeland of de USA en dan merk je pas wat "Service" eigenlijk betekend
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:27:55 #16
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31354084
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik dacht trouwens dat slechte service ook typisch nederlands was, naja, toen ging ik in Duitsland wonen, en hoewel mensen hier veel beleefder zijn, ook in winkels, wow, wat is die service hier slecht.
De mate van service heeft denk ik weer eerder te maken met economische motieven.. Service verlenen kost geld, en niet elke ondernemer ziet dat je dat kunt terug verdienen..
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:29:59 #17
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_31354119
Ik werk in de Electric City (V&D) in rotterdam en ik ben 99 van de 100 keer gewoon vriendelijk en beleefd tegen klanten hoor
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:30:25 #18
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_31354127
Ja, dat krijg je als je alleen maar ongeinteresseerde 16 jarige kauwgomkauwende pubers je winkel inpropt. Die lopen er alleen maar voor het zakcentje en weten vaak geeneens hoe je klantvriendelijkheid schrijft.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:30:52 #19
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31354140
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:29 schreef GoeRoe86 het volgende:
Ik werk in de Electric City (V&D) in rotterdam en ik ben 99 van de 100 keer gewoon vriendelijk en beleefd tegen klanten hoor
Zijn de klanten ook vriendelijker tegen jou daar door?
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:31:06 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31354145
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:27 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Je hebt 100% gelijk.
`wanneer je de helicopter blik hebt ( aka wanneer je een tijd in het Buitenland verkeert Met name in een Duitstalig land) dan merk je pas hoe onbeschoft en vrij van elke vorm van manieren Nederlanders eigenlijk zijn.
Neem me niet kwalijk dat ik het zeg, maar wat een gruwelijke generalisatie is dat, zeg!
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:31:53 #21
45206 Pietverdriet
pi_31354159
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:27 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Je hebt 100% gelijk.
Zus van een vriend van mij woont in Ierland en was recentelijk in NL.
Ze was echt geschokt over hoe erg het was.
quote:
Dan komt ook nog het Primus inter Pares on-denken erbij kijken en je hebt een onbeschofte verkooper/ster die je niet wil bedienen omdat hij/zij eigenlijk niet inziet waarom ze de klant moet dienen. ( is die meer als ik ofzo...??)
Dienen schijnt überhaupt iets angelsaksisch te zijn. Ga naar Engeland of de USA en dan merk je pas wat "Service" eigenlijk betekend
Yep
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:32:58 #22
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31354181
Ik heb jarenlang in winkels gewerkt en de klanten die gewoon vriendelijk en normaal doen worden echt op een normale en goede manier behandeld.
De klanten die binnenkomen en denken dat ze god zijn en alles eisen die kunnen opdonderen en worden veel minder goed geholpen.

Actie = reactie
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:32:59 #23
45206 Pietverdriet
pi_31354182
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Neem me niet kwalijk dat ik het zeg, maar wat een gruwelijke generalisatie is dat, zeg!
Het is echter ook gruwelijk waar.
Maar als je er aan gewend bent, merk je het niet zo. Ga een tijdje naar het buitenland, dan kom je er wel achter.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:34:01 #24
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_31354206
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:30 schreef Alicey het volgende:

[..]

Zijn de klanten ook vriendelijker tegen jou daar door?
Ja de meeste wel. Ik krijg ook heel vaak dan ineens een hand van ze wanneer ze weggaan. Maargoed er zijn ook lompe mensen bij die je niet geloven of die gewoon onbeschoft antwoord geven.
pi_31354208
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:27 schreef Alicey het volgende:
Service verlenen kost geld, en niet elke ondernemer ziet dat je dat kunt terug verdienen..
Bij service verlenen hoort ook de gedachte dat je daar als klant geen misbruik van maakt.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:34:24 #26
45206 Pietverdriet
pi_31354215
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:32 schreef Metro2005 het volgende:
Ik heb jarenlang in winkels gewerkt en de klanten die gewoon vriendelijk en normaal doen worden echt op een normale en goede manier behandeld.
De klanten die binnenkomen en denken dat ze god zijn en alles eisen die kunnen opdonderen en worden veel minder goed geholpen.

Actie = reactie
Gek genoeg, heb ik vaak ik de UK meegemaakt dat men ijzig beleefd blijft, ook als de klant dat niet is.
pi_31354221
Ik vind het iets te makkelijk om het maar op de puisterige pubers af te schuiven. Die zijn volgens mij in elk land wel ongeïnteresseerd. Klantvriendelijkheid is ook iets wat je moet leren en de werkgever is daar net zo verantwoordelijk voor.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:36:55 #28
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31354269
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gek genoeg, heb ik vaak ik de UK meegemaakt dat men ijzig beleefd blijft, ook als de klant dat niet is.
O geloof me, dat deden wij ook vaak zat hoor alleen dan ging zijn order bv pas na een week naar de inkoop.
Geloof me, als je beleefd bent tegen personeel zijn ze veel eerder geneigd hun best voor je te doen dan wanneer je een grote bek geeft.

Wat wij ook wel eens deden was de klant in alles gelijk geven (hij wist het tenslotte allemaal beter) en dan zelf erachter laten komen dat iets niet op elkaar werkt bv.
Tja we hadden het gezegd niet waar, als jij dan te eigenwijs bent
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:39:13 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31354304
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar als je er aan gewend bent, merk je het niet zo. Ga een tijdje naar het buitenland, dan kom je er wel achter.
Wie goed doet, goed ontmoet. Ik ben zelf altijd zeer beleefd en wordt in de meeste gevallen ook heel beleefd behandeld.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:40:07 #30
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_31354328
quote:

[..]

Klopt, in Duitsland, Zwitserland en andere landen waar ik wel eens ben valt het me op hoe schrikbarend het er in Nederland aan toe gaat: een klant wordt hier ervaren als een last, een obstakel. Iemand die je van het kletsen of koffiedrinken afhoudt.

In de supermarkt staan er na het afrekenen al 3 volgende klanten in je nek te hijgen als jij nog met het zweet op je voorhoofd de boel in een tas staat te proppen, als je vraagt of de spullen naar de auto gebracht kunnen worden ben je helemaal een vervelende idioot. In de VS worden standaard je boodschappen voor je ingepakt en naar je auto gebracht bij een beetje supermarkt.

Er is veel aan te merken op de VS, maar qua service en klantvriendelijkheid zijn ze heer en meester.

Trieste uitzondering in Europa zijn de Italianen, daar is het nog erger dan hier ljkt het wel.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:41:00 #31
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31354350
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wie goed doet, goed ontmoet. Ik ben zelf altijd zeer beleefd en wordt in de meeste gevallen ook heel beleefd behandeld.
In de regel gaat dat op. Er zijn echter aardig wat uitzonderingen op die regel. Misschien hangt het ook af van wat ik zelf als beleefd zie, misschien dat ik daar gewoon ouderwets in ben..
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:41:03 #32
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31354352
hehe, ik heb een goed voorbeeld

Ik ging naar de Gamma, om verf te laten mengen in een mooi donkerrood kleurtje, dus staat daar een kneusje van 16 ofzo die dat wel even voor me gaat fixen. Dus hij mengen en dan doet ie daarna kijken of het goed is, is het blauw Wat had ie gedaan, de verkeerde basiscode ingevoerd en dus met blauw als basis begonnen Daar kijk je toch eerst naar, wat een knurft... met blauw basis krijg je toch nooit rood
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:41:12 #33
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_31354357
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:14 schreef Maerycke het volgende:
Maar ja, het moet allemaal zo goedkoop mogelijk natuurlijk en goed personeel is duurder.
Goed personeel is professioneler. Niets meer, niets minder. Als ik voor het minimum loon moest werken vroeger deed ik net zo hard mijn best als wanneer ik dik betaald kreeg. Beleefdheid is key, humor moet je ook zien te pijlen of de klant daarvan houdt, maar ten alle tijden blijf je respectvol en doe je je best.

Maar ik mag ook zeggen dat het op alle banen zo is hoor: veel collega's waar ik nu mee zit vind ik ook een beetje lomp met mensen omgaan, terwijl dat lang niet altijd nodig is...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:42:06 #34
45206 Pietverdriet
pi_31354370
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat is niet het punt, het punt is dat de meeste nederlanders niet beleefd zijn, en daarmee ook het meeste winkelpersoneel niet. Niet winkelpersoneel is onbeschoft, Nederlanders zijn over het algemeen niet gespeent van omgangsvormen.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:42:11 #35
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31354372
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:41 schreef maniack28 het volgende:

Ik ging naar de Gamma, om verf te laten mengen in een mooi donkerrood kleurtje, dus staat daar een kneusje van 16 ofzo die dat wel even voor me gaat fixen. Dus hij mengen en dan doet ie daarna kijken of het goed is, is het blauw Wat had ie gedaan, de verkeerde basiscode ingevoerd en dus met blauw als basis begonnen Daar kijk je toch eerst naar, wat een knurft... met blauw basis krijg je toch nooit rood
Dat is alleen maar dom, niet onbeleefd of brutaal
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:42:16 #36
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_31354374
quote:

Dit is gewoon onkunde en onervarenheid wellicht, heeft verder niks met klantvriendeijkheid te maken toch?
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:42:19 #37
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_31354375
Gezien de salarissen dat ze winkelpersoneel betalen is het niet verwonderlijk dat de kwaliteit van het personeel te wensen over laat.

De winkels waar ze wel goed personeel hebben zijn vaak de wat 'betere speciaalzaken', en het personeel daar krijgt ook wel wat beter betaald dan een miepje bij de H&M of zo.

Als je als bedrijf bereid bent meer te betalen voor je personeel, dan zul je vaak ook uit beter personeel kunnen kiezen...
.
..
...
....
pi_31354385
quote:

Jij maakt nooit fouten als je aan het werk bent?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:43:38 #39
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31354406
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:42 schreef kippenek het volgende:

[..]

Dit is gewoon onkunde en onervarenheid wellicht, heeft verder niks met klantvriendeijkheid te maken toch?
Topictitel is: Winkelpersoneel is dom, lomp en brutaal

Alleen de laatste is niet van toepassing

Maar idd het personeel is vaak ook brutaal. Kom je in kleine dorpjes dan is het nog alsjeblieft, dankjewel... moet je in Amsterdam komen.... daar zeggen ze helemaal niks
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:44:45 #40
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_31354433
De manier alleen al waarop 'kan ik u helpen' uit de strotten komt is hemeltergend: men zegt liever 'wat mot je?!' heb ik het idee.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:45:21 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31354443
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is niet het punt, het punt is dat de meeste nederlanders niet beleefd zijn, en daarmee ook het meeste winkelpersoneel niet. Niet winkelpersoneel is onbeschoft, Nederlanders zijn over het algemeen niet gespeent van omgangsvormen.
Ja, zijn ze nou wel of niet gespeend van omgangsvormen?!

Verder breng je het als stelligheid dat de meeste Nederlanders niet beleefd zijn. Daar ben ik het pertinent mee oneens.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:46:15 #42
130233 OssieMan
Winners do it hardcore
pi_31354459
Er is anders ook zat personeel dat de klant nog wel behandeld zoals het hoort, ik vind dat al het personeel nu over 1 kam wordt geschoren.
pi_31354527
Ook in de UK valt het op hoe erg het in NL is.........

Daa wordt je vriendelijk onthaald als je een winkel binnenstapt.
Nooit problemen met winkelpersoneel gehad in de UK.

Hier koop ik liever iets online zegt genoeg denk ik ............
pi_31354575
Ik kwam pas bij de Gamma waar het kassameisje al bubblegum kauwend achter de kassa zat, zonder een 'goedemiddag' te zeggen maar wel met een pen in haar hand om hartjes op haar lege velletje papier te tekenen
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:52:50 #45
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31354588
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:34 schreef GoeRoe86 het volgende:

[..]

Ja de meeste wel. Ik krijg ook heel vaak dan ineens een hand van ze wanneer ze weggaan. Maargoed er zijn ook lompe mensen bij die je niet geloven of die gewoon onbeschoft antwoord geven.
Die mensen heeft de TS het dus over.

In de regel scheelt het echter veel hoe je jezelf opstelt.
pi_31354605
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:36 schreef Metro2005 het volgende:

Geloof me, als je beleefd bent tegen personeel zijn ze veel eerder geneigd hun best voor je te doen dan wanneer je een grote bek geeft.
Bij sommige winkels/bedrijven daarentegen (met name de dienstverlenende zaken) is 't wel zo dat zelfs vragen naar de status van je opdracht al wordt gezien als 'een grote bek'. Met alle gevolgen van dien
pi_31354638
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:52 schreef UnleashMitch het volgende:
Ik kwam pas bij de Gamma waar het kassameisje al bubblegum kauwend achter de kassa zat, zonder een 'goedemiddag' te zeggen maar wel met een pen in haar hand om hartjes op haar lege velletje papier te tekenen
aaah wat lievvvv
pi_31354728
Arbeid in Nederland is te duur, dit soort banen liggen voor 't oprapen. Bovendien wil de gemiddelde Nederlander altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Als 't product bij filiaal A goedkoper is dan filiaal B, wordt 't bij A gekocht ook al is het personeel bij B vriendelijker, behulpzamer en kennisrijker. Daarom is 't personeel onbeschoft.
pi_31354739
Vaak staan klanten te bellen als ze voor de kassa staan. Dan wil ik gerust een volgende klant helpen, want de bellende klant is blijkbaar bezig met andere dingen. Soms worden ze dan boos, maar je kan best even je gesprek afmaken voor je je bestelling doet, zelf zal ik dat ook niet doen.
Als klant vind ik het vervelendste als ze je duurdere dingen aan willen smeren of zelfs totaal niet helpen, maar het is naar mijn ervaring niet zo verschrikkelijk als hier gedaan wordt...
Het mooi kotsende meisje.
pi_31354751
Bij de makro in breda moet ik nog een puber te grazen nemen, omdat ie echt een gigantisch bek had!

Per ongeluk tegen aan rijden met een karretje en dan ruzie maken Men men, ik zie 'm al door z'n chef buiten de deur gepleurd worden
pi_31354916
Ik merk een groot verschil in hoe ik behandeld wordt in winkels. In de winkels van de grote ketens is het vaak belabberd gesteld met de service (en daarmee bedoel ik normaal groeten, interesse in de klant en vriendelijk geholpen worden) Je bent de zoveelste die wat komt vragen of afrekenen. Het meest ergerlijk vind ik dan dat twee mensen van het personeel met elkaar staan te praten over wissewasjes terwijl er met mij wordt afgerekend.
Personeel van kleinere ketens of 'niet-ketens' zijn over het algemeen veel klantgerichter. En dan verschilt het ook nog wel of je in de grote stad bent of in een dorp ofzo.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  Overall beste user 2022 dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:11:50 #52
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_31355062
Als ik in Nederland ben vind ik het personeel een verademing vergeleken met de zwitserse verkopers. Die nemen elk beetje kritiek op een produkt altijd persoonlijk. Een tijdje terug kocht ik een hoofdtelefoon voor mijn discman maar kwam er thuis achter dat het een verkeerde was. Dus een dag later terug, met bon en verpakking en een ongebruikte hoofdtelefoon. Wilde ruilen, maar dat kon pas na een tien minuten durend lulvehaal van de verkoper dat ik eigenlijk maar een klootzak was dat ik het lef had hun fantastische produkten terug te willen brengen.
Terwijl ze adverteren met een niet-goed-geld-terug regeling.

Verder laten verkopers niet weten dat ze je gezien hebben als je staat te wachten tot ze iemand anders hebben geholpen en het nog even kan duren. Even zeggen "Kom zo bij U" is er zelden bij. Klantvriendelijkheid is een onbekend begrip in dat land.

Ik Nederland heb ik eigenlijk maar zelden moeten klagen over personeel. Hooguit over kassieres die zitten te beppen aan de telefoon of zo.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_31355280
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 11:05 schreef Jelief het volgende:
Ik merk een groot verschil in hoe ik behandeld wordt in winkels. In de winkels van de grote ketens is het vaak belabberd gesteld met de service (en daarmee bedoel ik normaal groeten, interesse in de klant en vriendelijk geholpen worden) Je bent de zoveelste die wat komt vragen of afrekenen. Het meest ergerlijk vind ik dan dat twee mensen van het personeel met elkaar staan te praten over wissewasjes terwijl er met mij wordt afgerekend.
Personeel van kleinere ketens of 'niet-ketens' zijn over het algemeen veel klantgerichter. En dan verschilt het ook nog wel of je in de grote stad bent of in een dorp ofzo.
Ik vind 't wel 'n beetje 'n raar voorbeeld, winkelpersoneel. Velen vatten het ook verkeerd op, want het zegt wat over de Nederlander, dus ook iedereen die in dit topic post, en niet over 't winkelpersoneel specifiek.
Ik werk zelf in 'n winkel die misschien ook wel vaak van klantonvriendelijkheid wordt beschuldigd (C&A), maar je moest 's weten wat voor klanten wij over de vloer krijgen. Die zijn net zo erg. Dus inderdaad, het ligt aan de Nederlander, dat dat wel even duidelijk is..

En dan ben ik 't er trouwens alsnog niet mee eens, het ligt gewoon aan de mens, niet aan de Nederlander. Ik vind 't overal hetzelfde en ik erger me er totaal niet aan, want het gaat puur om je eigen instelling vind ik.. Always look on the bright side of life.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:28:18 #54
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_31355392
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:59 schreef GREENSKiN het volgende:
Arbeid in Nederland is te duur, dit soort banen liggen voor 't oprapen. Bovendien wil de gemiddelde Nederlander altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Als 't product bij filiaal A goedkoper is dan filiaal B, wordt 't bij A gekocht ook al is het personeel bij B vriendelijker, behulpzamer en kennisrijker. Daarom is 't personeel onbeschoft.
Niet altijd dus. Voor kleding ga ik vaak naar de wat betere winkels. In mijn favoriete winkel krijg je een kopje koffie, men is op de hoogte van je voorkeur en smaak, weet nog wat je de vorige keer gekocht heb, een waar genot. En dat terwijl het geeneens zo'n PC Hooftstraat winkel is, gewoon een goede winkel met een enthousiast team.
pi_31355702
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:34 schreef LostFormat het volgende:
Ik vind het iets te makkelijk om het maar op de puisterige pubers af te schuiven. Die zijn volgens mij in elk land wel ongeïnteresseerd. Klantvriendelijkheid is ook iets wat je moet leren en de werkgever is daar net zo verantwoordelijk voor.
Nee hoor. Dat is een cultureel gegeven ding.
pi_31355728
Op een of andere manier tref ik altijd chagrijnige meisjes bij de Blokker. Ik weet niet wat het is, maar het lijkt wel of ze gewoon geen vrolijke mensen kunnen aannemen daar.

Ik heb zelf een jaar in een winkel gewerkt, boekhandel dan, maar ik ben toch zeker wel bijna altijd vriendelijk geweest en behulpzaam naar klanten toe. Nou zijn de klanten die boeken komen kopen volgens mij ook geen vervelende mensen, dus dat scheelt al heel erg veel. Toch heb ik daar ook genoeg klanten mee gemaakt die zó verschrikkelijk irritant waren dat het extreem lastig is om je geduld te bewaren en waar je weer rustig mag uitleggen dat iets niet helemaal zo ging als hij/zij wilde. Deze mensen kunnen net zo goed deze enquete in hebben gevuld en voila en ik was dan ook een domme en vervelende medewerker geweest.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_31356189
quote:

[..]

Ga maar eens in een grotere stad in Hongarije naar een winkel.......... brrrrrrrrrrr, NL is daar superbeleefd bij, garantie tot je betaald hebt, van service en vakkennis hebben ze nooit gehoord en "klantenbinding" komt ook al niet voor in hun woordenboek.
pi_31357310
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 11:28 schreef kippenek het volgende:

[..]

Niet altijd dus. Voor kleding ga ik vaak naar de wat betere winkels. In mijn favoriete winkel krijg je een kopje koffie, men is op de hoogte van je voorkeur en smaak, weet nog wat je de vorige keer gekocht heb, een waar genot. En dat terwijl het geeneens zo'n PC Hooftstraat winkel is, gewoon een goede winkel met een enthousiast team.
waar is die winkel?

Ik ken ook hele verschillende verhalen. Van compleet genegeerd worden (zelfs als je een vraag direct stelt ) tot uitgebreid geholpen worden met het zoeken naar een nieuwe outfit.
Generaliserend kan ik wel zeggen dat het meestal het wat oudere personeel is dat wat meer zijn best doet, tegenover pubers met desinteresse. Maar ook daarop zijn uitzonderingen.

Zelf werk ik bij een McDonald's en daar moet je altijd beleefd blijven. Maar ik merk een groot verschil tussen collega's, en zelfs managers die ronduit onbeleefd en bot kunnen doen. Ik denk dat vooral ervaring in het werk een grote rol speelt bij beleefd zijn, plus de omgeving en je collega's. Goed voorbeeld doet goed volgen
pi_31358546
Ik heb zelden last van sjagrijnig personeel. Misschien komt het door mijn eigen goede manieren en beleefdheid. De paar keer dat ik vond dat er geen sprake was van wederzijds respect was resulteerde in een fikse uitbrander van de bedrijfsleider aan het personeelslid.
Ik vind winkelpersoneel over het algemeen correct en vriendelijk.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')