abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31354916
Ik merk een groot verschil in hoe ik behandeld wordt in winkels. In de winkels van de grote ketens is het vaak belabberd gesteld met de service (en daarmee bedoel ik normaal groeten, interesse in de klant en vriendelijk geholpen worden) Je bent de zoveelste die wat komt vragen of afrekenen. Het meest ergerlijk vind ik dan dat twee mensen van het personeel met elkaar staan te praten over wissewasjes terwijl er met mij wordt afgerekend.
Personeel van kleinere ketens of 'niet-ketens' zijn over het algemeen veel klantgerichter. En dan verschilt het ook nog wel of je in de grote stad bent of in een dorp ofzo.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_31355062
Als ik in Nederland ben vind ik het personeel een verademing vergeleken met de zwitserse verkopers. Die nemen elk beetje kritiek op een produkt altijd persoonlijk. Een tijdje terug kocht ik een hoofdtelefoon voor mijn discman maar kwam er thuis achter dat het een verkeerde was. Dus een dag later terug, met bon en verpakking en een ongebruikte hoofdtelefoon. Wilde ruilen, maar dat kon pas na een tien minuten durend lulvehaal van de verkoper dat ik eigenlijk maar een klootzak was dat ik het lef had hun fantastische produkten terug te willen brengen.
Terwijl ze adverteren met een niet-goed-geld-terug regeling.

Verder laten verkopers niet weten dat ze je gezien hebben als je staat te wachten tot ze iemand anders hebben geholpen en het nog even kan duren. Even zeggen "Kom zo bij U" is er zelden bij. Klantvriendelijkheid is een onbekend begrip in dat land.

Ik Nederland heb ik eigenlijk maar zelden moeten klagen over personeel. Hooguit over kassieres die zitten te beppen aan de telefoon of zo.
pi_31355280
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 11:05 schreef Jelief het volgende:
Ik merk een groot verschil in hoe ik behandeld wordt in winkels. In de winkels van de grote ketens is het vaak belabberd gesteld met de service (en daarmee bedoel ik normaal groeten, interesse in de klant en vriendelijk geholpen worden) Je bent de zoveelste die wat komt vragen of afrekenen. Het meest ergerlijk vind ik dan dat twee mensen van het personeel met elkaar staan te praten over wissewasjes terwijl er met mij wordt afgerekend.
Personeel van kleinere ketens of 'niet-ketens' zijn over het algemeen veel klantgerichter. En dan verschilt het ook nog wel of je in de grote stad bent of in een dorp ofzo.
Ik vind 't wel 'n beetje 'n raar voorbeeld, winkelpersoneel. Velen vatten het ook verkeerd op, want het zegt wat over de Nederlander, dus ook iedereen die in dit topic post, en niet over 't winkelpersoneel specifiek.
Ik werk zelf in 'n winkel die misschien ook wel vaak van klantonvriendelijkheid wordt beschuldigd (C&A), maar je moest 's weten wat voor klanten wij over de vloer krijgen. Die zijn net zo erg. Dus inderdaad, het ligt aan de Nederlander, dat dat wel even duidelijk is..

En dan ben ik 't er trouwens alsnog niet mee eens, het ligt gewoon aan de mens, niet aan de Nederlander. Ik vind 't overal hetzelfde en ik erger me er totaal niet aan, want het gaat puur om je eigen instelling vind ik.. Always look on the bright side of life.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:28:18 #54
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_31355392
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:59 schreef GREENSKiN het volgende:
Arbeid in Nederland is te duur, dit soort banen liggen voor 't oprapen. Bovendien wil de gemiddelde Nederlander altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Als 't product bij filiaal A goedkoper is dan filiaal B, wordt 't bij A gekocht ook al is het personeel bij B vriendelijker, behulpzamer en kennisrijker. Daarom is 't personeel onbeschoft.
Niet altijd dus. Voor kleding ga ik vaak naar de wat betere winkels. In mijn favoriete winkel krijg je een kopje koffie, men is op de hoogte van je voorkeur en smaak, weet nog wat je de vorige keer gekocht heb, een waar genot. En dat terwijl het geeneens zo'n PC Hooftstraat winkel is, gewoon een goede winkel met een enthousiast team.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
pi_31355702
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:34 schreef LostFormat het volgende:
Ik vind het iets te makkelijk om het maar op de puisterige pubers af te schuiven. Die zijn volgens mij in elk land wel ongeïnteresseerd. Klantvriendelijkheid is ook iets wat je moet leren en de werkgever is daar net zo verantwoordelijk voor.
Nee hoor. Dat is een cultureel gegeven ding.
pi_31355728
Op een of andere manier tref ik altijd chagrijnige meisjes bij de Blokker. Ik weet niet wat het is, maar het lijkt wel of ze gewoon geen vrolijke mensen kunnen aannemen daar.

Ik heb zelf een jaar in een winkel gewerkt, boekhandel dan, maar ik ben toch zeker wel bijna altijd vriendelijk geweest en behulpzaam naar klanten toe. Nou zijn de klanten die boeken komen kopen volgens mij ook geen vervelende mensen, dus dat scheelt al heel erg veel. Toch heb ik daar ook genoeg klanten mee gemaakt die zó verschrikkelijk irritant waren dat het extreem lastig is om je geduld te bewaren en waar je weer rustig mag uitleggen dat iets niet helemaal zo ging als hij/zij wilde. Deze mensen kunnen net zo goed deze enquete in hebben gevuld en voila en ik was dan ook een domme en vervelende medewerker geweest.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_31356189
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is echter ook gruwelijk waar.
Maar als je er aan gewend bent, merk je het niet zo. Ga een tijdje naar het buitenland, dan kom je er wel achter.
Ga maar eens in een grotere stad in Hongarije naar een winkel.......... brrrrrrrrrrr, NL is daar superbeleefd bij, garantie tot je betaald hebt, van service en vakkennis hebben ze nooit gehoord en "klantenbinding" komt ook al niet voor in hun woordenboek.
pi_31357310
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 11:28 schreef kippenek het volgende:

[..]

Niet altijd dus. Voor kleding ga ik vaak naar de wat betere winkels. In mijn favoriete winkel krijg je een kopje koffie, men is op de hoogte van je voorkeur en smaak, weet nog wat je de vorige keer gekocht heb, een waar genot. En dat terwijl het geeneens zo'n PC Hooftstraat winkel is, gewoon een goede winkel met een enthousiast team.
waar is die winkel?

Ik ken ook hele verschillende verhalen. Van compleet genegeerd worden (zelfs als je een vraag direct stelt ) tot uitgebreid geholpen worden met het zoeken naar een nieuwe outfit.
Generaliserend kan ik wel zeggen dat het meestal het wat oudere personeel is dat wat meer zijn best doet, tegenover pubers met desinteresse. Maar ook daarop zijn uitzonderingen.

Zelf werk ik bij een McDonald's en daar moet je altijd beleefd blijven. Maar ik merk een groot verschil tussen collega's, en zelfs managers die ronduit onbeleefd en bot kunnen doen. Ik denk dat vooral ervaring in het werk een grote rol speelt bij beleefd zijn, plus de omgeving en je collega's. Goed voorbeeld doet goed volgen
pi_31358546
Ik heb zelden last van sjagrijnig personeel. Misschien komt het door mijn eigen goede manieren en beleefdheid. De paar keer dat ik vond dat er geen sprake was van wederzijds respect was resulteerde in een fikse uitbrander van de bedrijfsleider aan het personeelslid.
Ik vind winkelpersoneel over het algemeen correct en vriendelijk.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')