quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Winkelpersoneel is dom, lomp en brutaal meldt de frontpage, en de telegraaf..
(...) Dom, Lomp, Brutaal, Hufterig en niet gespekt gespeend van enige manieren.
(...)
Zjezus, waarom toch altijd zo zwart-wit? Ik vind 't prima dat winkelpersoneel zich lomp gedraagt tegen asociale klanten. Maar als ik als normale, beleefde klant iets wil kopen, zonder al teveel gedoe, dan wil ik niet over een kam worden geschoren met die randhufters die wel lopen te zeiken. Zo moeilijk is dat toch niet?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:12 schreef StarGazer het volgende:
Misschien zouden ze ook eens moeten kijken naar het asociale gedrag van menig klant
Ik zeg toch menig? Daarmee bedoel ik dus niet iedereen. Lezenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:21 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Zjezus, waarom toch altijd zo zwart-wit? Ik vind 't prima dat winkelpersoneel zich lomp gedraagt tegen asociale klanten. Maar als ik als normale, beleefde klant iets wil kopen, zonder al teveel gedoe, dan wil ik niet over een kam worden geschoren met die randhufters die wel lopen te zeiken. Zo moeilijk is dat toch niet?
Ik dacht trouwens dat slechte service ook typisch nederlands was, naja, toen ging ik in Duitsland wonen, en hoewel mensen hier veel beleefder zijn, ook in winkels, wow, wat is die service hier slecht.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:24 schreef Alicey het volgende:
Ik ben het wel met de TS eens.. Het is niet vanzelfsprekend dat je op een normale manier te woord gestaan wordt, en voor advies hoef je al helemaal niet bij een winkel te zijn..
Maar dat ligt inderdaad vooral aan de Nederlander..
quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:22 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ik zeg toch menig? Daarmee bedoel ik dus niet iedereen. Lezen
Je hebt 100% gelijk.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Winkelpersoneel is dom, lomp en brutaal meldt de frontpage, en de telegraaf..
Eerlijk gezegt, ja dat klopt. Maar het is niet het hele verhaal. Winkelpersoneel is gewoon een afspiegeling van de Nederlander. Dom, Lomp, Brutaal, Hufterig en niet gespekt van enige manieren.
Er zijn ook hele aardige en beleefde nederlanders, net zo als dat er goed winkelpersoneel is. Maar, ja, de meerderheid is nu eenmaal niet zo. Kijk eens hoe Nederlanders zich op straat, het verkeer of in de trein gedragen, vreselijk. Daar is iemand die een ander voor laat gaan een witte raaf.
De mate van service heeft denk ik weer eerder te maken met economische motieven.. Service verlenen kost geld, en niet elke ondernemer ziet dat je dat kunt terug verdienen..quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik dacht trouwens dat slechte service ook typisch nederlands was, naja, toen ging ik in Duitsland wonen, en hoewel mensen hier veel beleefder zijn, ook in winkels, wow, wat is die service hier slecht.
Zijn de klanten ook vriendelijker tegen jou daar door?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:29 schreef GoeRoe86 het volgende:
Ik werk in de Electric City (V&D) in rotterdam en ik ben 99 van de 100 keer gewoon vriendelijk en beleefd tegen klanten hoor
Neem me niet kwalijk dat ik het zeg, maar wat een gruwelijke generalisatie is dat, zeg!quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:27 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Je hebt 100% gelijk.
`wanneer je de helicopter blik hebt ( aka wanneer je een tijd in het Buitenland verkeert Met name in een Duitstalig land) dan merk je pas hoe onbeschoft en vrij van elke vorm van manieren Nederlanders eigenlijk zijn.
Zus van een vriend van mij woont in Ierland en was recentelijk in NL.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:27 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Je hebt 100% gelijk.
`wanneer je de helicopter blik hebt ( aka wanneer je een tijd in het Buitenland verkeert Met name in een Duitstalig land) dan merk je pas hoe onbeschoft en vrij van elke vorm van manieren Nederlanders eigenlijk zijn.
Yepquote:Dan komt ook nog het Primus inter Pares on-denken erbij kijken en je hebt een onbeschofte verkooper/ster die je niet wil bedienen omdat hij/zij eigenlijk niet inziet waarom ze de klant moet dienen. ( is die meer als ik ofzo...??)
Dienen schijnt überhaupt iets angelsaksisch te zijn. Ga naar Engeland of de USA en dan merk je pas wat "Service" eigenlijk betekend
Het is echter ook gruwelijk waar.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Neem me niet kwalijk dat ik het zeg, maar wat een gruwelijke generalisatie is dat, zeg!
Ja de meeste wel. Ik krijg ook heel vaak dan ineens een hand van ze wanneer ze weggaan.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zijn de klanten ook vriendelijker tegen jou daar door?
Bij service verlenen hoort ook de gedachte dat je daar als klant geen misbruik van maakt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:27 schreef Alicey het volgende:
Service verlenen kost geld, en niet elke ondernemer ziet dat je dat kunt terug verdienen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |