@KRIBBET
Het verhaal van Ed.Hoe lang in BB?
"Twee weken. Ik werd genomineerd en moest er dus uit. Maar dat vond ik op dat moment onrechtvaardig, omdat de andere bewoners de afspraak hadden gemaakt dat de eerste bewoner die er nieuw in zou komen, er ook meteen weer uit zou gaan. Dat vond ik onrechtvaardig, dus ik ben niet gegaan. Dat gebeurde tijdens de live-uitzending, die toen verlengd werd. Ze hebben toen op alle mogelijke manieren geprobeerd me er uit te krijgen, met zowel fysieke als mentale druk. Maar dat lukte dus niet. Toen ben ik dus nog twee dagen gebleven. Iedereen was hoogst nerveus. Er werden allerlei ultimatums gesteld, waar ik het niet mee eens was. Uiteindelijk gingen ze overstag en vroegen ze wat ik dan wel wilde. ‘Een statement maken op tv over onrechtvaardigheid in de wereld. Werd lacherig over gedaan: Ed, je kunt hier niet de maatschappij gaan veranderen. Maar er zaten wel 1 miljoen mensen te kijken, dus de maatschappij. Ik heb gezegd dat als je onrechtvaardig behandeld wordt, je daar op tijd tegen in opstand moet komen, en het niet moet accepteren, zoals veel mensen wel doen. Ik wist dat er veel jongeren keken, en voor hun was dit eigenlijk bedoeld.
Zoek in jezelf naar je eigen fouten en zoek in de ander naar het goede.