hm.. ik begrijp wel wat je zegt, maar ik snap het nog niet helemaal, in de zin van dat ik niet precies weet wat een AMD is en een zalman koeler ect. Maar ik begrijp wel ongeveer wat je er mee bedoeldquote:Op maandag 10 oktober 2005 21:12 schreef UnleashMitch het volgende:
Waarom P4 ? Kreng wordt bizar warm. Mijn voorgaande kwam op 100% belasting tussen de 50 en 60 graden Celcius. M'n AMD 3500+ staat nu al 40 minuten op 100% belasting en blijft 30 graden. Let wel, de P4 had een Zalman koeler, de AMD heeft een boxed cooler.
Daarnaast is de AMD voor games veel beterAls je er verder niets mee doet dan is die Dell wel aardig maar verwacht er niet heel veel van. Je hebt niet eens een P4 maar een Celeron. Videokaart zal wel onboard zijn. Kortom, leuk voor office applicaties maar naar mijn mening overpriced. Voor een euro of 200,- kan je al een leuk office PCtje op Marktplaats halen bv.
Dat is ook deels mijn vraag, welke internet sites raad je aan, ik had dus al op dell gekeken, maar waar nog meerquote:Op maandag 10 oktober 2005 21:59 schreef UnleashMitch het volgende:
Zou ik voor een euro of 200,- een 2e hands wat 'achterhaalde' PC vandaan halen. Een P4 van tegen de 2ghz of een AMD van boven de 2000+. Achterhaald is voor jou erg relatief. Alles werkt perfect en op lekker snelheid. Zou wel voor zorgen voor 512mb intern geheugen, dat is toch altijd weer net wat lekkerder.
Als je liever niet 2e hands koopt dan kan je eens naar zo'n systeem kijken op wat internetsites.
Bizar warm? Mijn P4 wordt na een uur 100% belasting niet boven de 42 graden hoor, met een boxed cooler. Niks mis mee.quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:12 schreef UnleashMitch het volgende:
Waarom P4 ? Kreng wordt bizar warm. Mijn voorgaande kwam op 100% belasting tussen de 50 en 60 graden Celcius. M'n AMD 3500+ staat nu al 40 minuten op 100% belasting en blijft 30 graden. Let wel, de P4 had een Zalman koeler, de AMD heeft een boxed cooler.
of kan ik beter voor deze gaan? 269 euro exclusief verzendkosten:quote:Mtek V5 Black Midi ATX Tower 350W
MSI K8MM-V Micro ATX Socket 754 Mainboard
AMD Sempron 2600+ Box S754
OEM DDR400 512MB PC-3200
Maxtor Diamondmax Plus 9 80GB
LiteOn DVD-ROM 16x48 oem zwart
Geen CD/DVD Rewriter
Mtek Keyboard / optical Mouse / speaker combo zwart
Standaard on-board Grafische Kaart
Standaard Geen Monitoren
Standaard Geen Besturingssysteem
quote:Processor: Amd Sempron 2400+
Cooler: Arctic coppersilent 2 TC
Moederbord: Asrock K7S41GX
Geheugen: 256Mb DDR PC3200 400Mhz
Harddisk: Western Digital 80Gb 7200rpm U133 2Mb
Voeding: Sweex 300watt PSU
Behuizing: Sweex EX4 black
Dvd speler: BenQ 16x DVDRW Dual layer
Floppydisk: FDD Nec 1,44mb black
Geluidskaart: 5.1 channel audio onboard
Netwerkkaart: 10/100mbit onboard
Videokaart: Onboard vga max 64Mb shared
aha dus gewoon de snelheid,quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:20 schreef UnleashMitch het volgende:
Op dit moment heb ik wat progjes draaien (download, Firefox, MSN, anti-troep) en wordt er al 386mb van het interne geheugen gebruikt. Minimaal gebruikt XP toch al snel 200mb. Kom je daar boven dan gaat je PC geheugen van je harde schijf gebruiken en dat is veeeeel trager dan het interne geheugen.
Voor de 50,- die extra geheugen nu kost (en dan praat je over 512mb op 1 strip) hoef je het niet te laten en het plaatsen van intern geheugen is letterlijk 10 sec werk als je PCkast open is. Je kan de PC ook ophalen, de tekst is in het Nederlands dus het lijkt iig een beetje in de buurt.
Vraag jezelf eerst af of je een floppy drive of CDbrander nodig hebt.
Zeker een Northwood. Mijn Prescott is idle iets van 48°C, en stressed wordt 'ie 58°C/59°C.quote:Op maandag 10 oktober 2005 22:24 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Bizar warm? Mijn P4 wordt na een uur 100% belasting niet boven de 42 graden hoor, met een boxed cooler. Niks mis mee.
inderdaad, ik heb nooit een pc in elkaar gezet of ook maar windows op een computer geinstaleerd. Van sommige dingen weet ik wel wat. Maar een eigen computer in elkaar zetten zal me niet lukken. Daarom zoek ik eigenlijk een kant en klare computer. Het verschil tussen een AMD en een pantium 4 kende ik tot voorkort nog niet (sinds dit topic). Ik zou kunnen bezuinigen op de software enzo. Want dat lukt me dan nog wel, maar om allemaal hardware bij elkaar te plakkenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 19:28 schreef UnleashMitch het volgende:
Daarbij vergeet je even dat TS niet voldoende verstand van PC's lijkt te hebben dat hij deze zelf in elkaar kan zetten. Maakt nogal een wereld van verschil.
naja dat handige buurjongetje ben ik in deze buurt eerderquote:Op woensdag 12 oktober 2005 18:05 schreef UnleashMitch het volgende:
Op software bezuinigen is erg makkelijk maar dan moet je ook weer aan een 'andere' versie kunnen komen.
Het installeren kan je evt ook overlaten aan een handig buurjongetje. Het is een uurtje werk en niet eens hard werk. Geef hem 15,- en hij doet het fluitend voor je
hm, ik speel geen games dus daar heb ik hem in ieder geval niet voor nodigquote:Op zondag 16 oktober 2005 22:36 schreef buitenbeentje het volgende:
Leuk systeempje. Verwacht er geen wereldwonderen van, maar voor zijn prijs heel prettig.![]()
Maar inderdaad wel een beetje vage advertentie door twee verschillende prijzen te noemen.![]()
En voor veel downloaden en films kijken enzo? windows xp erop, en veel muziek open hebben staan?quote:Op zondag 16 oktober 2005 22:56 schreef buitenbeentje het volgende:
Zeker niets mis mee voor het schrijven van verslagen, een keer een standaard Windows spelletje en wat internetten. Gewoon voor gaan. Veel plezier er mee.![]()
Nee, eigenlijk niet, alleen ben ik er achter gekomen dat 300 euro wel wijnig is voor een computerquote:
Jawel hoor, Semprons zijn er tegenwoordig wel degelijk in 64 bits uitvoering. Kijk hier maar eens tussen.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:13 schreef FredvZ het volgende:
@Moitessier:
Tis een leuk ding als je wil gaan teksverwerken en internetten. Dat geldt eigenlijk voor allee hier genoemde systeempjes. Gamen, videobewerking e.d. moet je er niet mee gaan proberen, dat gaat echt niet werken
Voor de rest zou ik die zaak niet vertrouwen... Ze weten niet eens wat ze verkopen... een AMD-Sempron is geen 64 bit.
Dan heb je hier een uitstekende pc aan.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:26 schreef Moitessier het volgende:
Ja, precies, gaat mij voornamelijk om tekstverwerken/internetten, af en toe filmpje kijken/branden etc, niets hoogstaands. Eigenlijk hetzelfde als ik nu doe met m'n PII, maar dan iets sneller hoop ik
Bij een nieuwe pc kan je Windows XP Home OEM kopen, dat is een stuk goedkoper dan de retailversie. Ook nuttig is een Internet Security pakket (virusscanner, firewall, spamfilter, ouderlijk toezichtquote:Op woensdag 26 oktober 2005 18:42 schreef Lu_uK het volgende:
Je moet er even aan denken dat je ook nog windows nodig hebt bijvoorbeeld, dat kost boven de 100 euro, ik had dat helemaal niet verwacht dat het zo duur zou zijn. Maar goed dat komt allemaal wel goed bij mij.
Wat is het verschil tussen de gene die ik heb gekocht en die Moitessier nu gaat kopen eigenlijk. welke is beter?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |