abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 oktober 2005 @ 11:38:10 #161
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_31380030
eens in met Verdonk
  woensdag 12 oktober 2005 @ 11:46:49 #162
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31380213
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 10:15 schreef erodome het volgende:
Want je mag niet anders zijn, je moet modern zijn, carriere willen maken en dat soort dingen allemaal.
Dit gaat niet alleen over de burqa, maar over meer dingen, vertel maar eens aan iemand dat je submissive bent, of nog erger, dat je een 24/7 sm relatie hebt, dat je dat als vrouw doet zeg, terg naar de middeleeuwen, kan niet, wordt niet begrepen, mensen hebben de neiging je te willen "redden".
Klopt ja, als ik mijn vriendin uitlaat (mooi aangelijnt) in het parkje achter mijn huis staat vaak de halve buurt te kijken. En dan komt er meestal wel zo'n burgerlijk type langs die je aanstaart en van een afstandje gaat staan schelden

Is wel lief hoe tolerant jij voor intolerante mensen bent Erodome, ik denk dat daar de angst schuilt bij de meeste mensen. Maar zou jammer zijn als mijn vriendin niet meer met een burqa aan boodschappen kan doen.
I'm nobody's sheep
pi_31380229
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 11:09 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Aanpassen is iets anders dan assimileren. Chinezen passen zich aan en behouden hun eigen cultuur. Geen last van maar ook geen assimilatie. Het kan dus wel. Zolang het een ander geen last bezorgt en binnen de mensenrechten blijft (vrouwenbesnijdenis, uithuwelijking) heb ik er geen probleem mee.
Je hoort weinig van de Chinezen wat betreft problemen die er wel degelijk zijn binnen die groep. Echter, het blijft over het algemeen ook binnen die groep. Ze zijn niet zo vocaal naar buiten toe. De overgrote jeugd is echter goed geïntegreerd.

Uiteindelijk is een groot gedeelte van de Moslimjeugd ook goed geïntegreerd, maar heeft een gedeelte gewoon last van de twee werelden waar ze in leven. Da's ook niet iets wat je in een jaartje even oplost als je het decennia maar op z'n beloop hebt gelaten.
pi_31380841
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 11:09 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Aanpassen is iets anders dan assimileren. Chinezen passen zich aan en behouden hun eigen cultuur. Geen last van maar ook geen assimilatie. Het kan dus wel. Zolang het een ander geen last bezorgt en binnen de mensenrechten blijft (vrouwenbesnijdenis, uithuwelijking) heb ik er geen probleem mee.
Wat vor last heb je dan wel van die burqa's?

Dus dat een chinees amper nederlands spreekt, amper met nederlanders omgaat, in de eigen traditionele kleding blijft lopen is niet erg, maar dat een vrouw in burqa hetzelfde doet is wel erg?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_31380888
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 11:47 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Je hoort weinig van de Chinezen wat betreft problemen die er wel degelijk zijn binnen die groep. Echter, het blijft over het algemeen ook binnen die groep. Ze zijn niet zo vocaal naar buiten toe. De overgrote jeugd is echter goed geïntegreerd.

Uiteindelijk is een groot gedeelte van de Moslimjeugd ook goed geïntegreerd, maar heeft een gedeelte gewoon last van de twee werelden waar ze in leven. Da's ook niet iets wat je in een jaartje even oplost als je het decennia maar op z'n beloop hebt gelaten.
En wat heeft de burqa te maken met de problemen met sommige moslim jongeren?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_31380937
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:09 schreef erodome het volgende:

[..]

Dus dat een chinees amper nederlands spreekt, amper met nederlanders omgaat, in de eigen traditionele kleding blijft lopen is niet erg, maar dat een vrouw in burqa hetzelfde doet is wel erg?
-je kunt niet goed communiceren met iemand die je niet ziet
-je herkent iemand niet
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_31381011
Mwanatabu, weet jij dat misschien?
Hoe ze dat oplossen met ID zaken en zo?
Paspoorten, rijbewijzen, ID-pasjes voor je werk, dat soort dingen.
pi_31381252
quote:

[..]

Een burqa, en ook een hoofdoek, is een symbool voor de inferioriteit van vrouwen. Daar hoeven we niet veel woorden aan vuil te maken. Verder symboliseert het een extremistische ideologie die o.a. apartheid propageert. En het is een teken dat de drager, al dan niet vrijwillig, de liberale democratische samenleving afwijst. Een politieke bekentenis dus.
pi_31381735
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:16 schreef Tamagotchi het volgende:
Mwanatabu, weet jij dat misschien?
Hoe ze dat oplossen met ID zaken en zo?
Paspoorten, rijbewijzen, ID-pasjes voor je werk, dat soort dingen.
Hmmm, in Iran moeten vrouwen dacht ik verplicht een ID hebben mét en één zonder chador (hoofddoek). Die laatste mogen alleen vrouwelijke beambten zien.
Maar het lijkt me sowieso sterk dat burkadragene vrouwen al te vaak een pasje voor WERK nodig hebben of een RIJBEWIJS.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 12 oktober 2005 @ 13:16:14 #170
3542 Gia
User under construction
pi_31382420
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:47 schreef Mwanatabu het volgende:

Maar het lijkt me sowieso sterk dat burkadragene vrouwen al te vaak een pasje voor WERK nodig hebben of een RIJBEWIJS.
Ja, want die willen niet werken en willen niet autorijden. Ze willen graag onderdanig zijn naar hun man en braaf alles doen wat hij zegt.

Tja, dat willen ze nu eenmaal graag.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 13:57:38 #171
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31383344
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:24 schreef Godslasteraar het volgende:
Een burqa, en ook een hoofdoek, is een symbool voor de inferioriteit van vrouwen.
Als een vrouw zichzelf inferieur moet ze dat toch zelf weten? En als ze dat wil uiten, wie ben jij om zo iemand tegen te houden of dat te verbieden?
I'm nobody's sheep
pi_31383494
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 13:57 schreef Scandum het volgende:
Als een vrouw zichzelf inferieur moet ze dat toch zelf weten?
Absoluut. Heeft ze wat mij betreft alle recht toe.
Net zoals de sociale dienst het recht heeft een uitkering te weigeren als mevrouw door haar uitdossing niet aan een baan kan komen.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 14:12:13 #173
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_31383706
De Burqa moet bij de eerste de beste mogelijkheid verboden worden. Dat de gebruikelijke tolerantie-types met een IQ van een aardappel hier tegen zijn is juist een teken dat het een kwestie van zuiver gezond verstand is om de lijn van Verdonk te volgen.

Verder zijn er uiteraard praktische bezwaren. Zo is goede communicatie onmogelijk en kunnen die vrouwen per ongeluk met het vuilnis worden meegenomen als ze naast een afvalstapel in slaap vallen.

Ten slotte is de burqa een middel van extremisten om hun invloed te laten gelden. Tolerantie voor de burqa is buigen voor heimelijke jihad.
pi_31383878
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 14:12 schreef Finder_elf_towns het volgende:
De Burqa moet bij de eerste de beste mogelijkheid verboden worden. Dat de gebruikelijke tolerantie-types met een IQ van een aardappel hier tegen zijn is juist een teken dat het een kwestie van zuiver gezond verstand is om de lijn van Verdonk te volgen.

Verder zijn er uiteraard praktische bezwaren. Zo is goede communicatie onmogelijk en kunnen die vrouwen per ongeluk met het vuilnis worden meegenomen als ze naast een afvalstapel in slaap vallen.

Ten slotte is de burqa een middel van extremisten om hun invloed te laten gelden. Tolerantie voor de burqa is buigen voor heimelijke jihad.
He, gelukkig schop je niet wild om je heen tijdens deze nuttige bijdrage.
Niet dat ik het als linkse kerkganger niet met je eens ben hoor, maar dat zal mijn aardappelige begaafdheid wel zijn dan.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 14:20:28 #175
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31383922
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 14:12 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Wat een onzin. Om voor mezelf te spreken: van mij mogen die burka's best afgeschaft worden, maar niet om zo'n domme reden als veiligheid, want dan zet je jezelf gewoon voor lul als beleidsbepaler.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_31384022
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 14:20 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Wat een onzin. Om voor mezelf te spreken: van mij mogen die burka's best afgeschaft worden, maar niet om zo'n domme reden als veiligheid, want dan zet je jezelf gewoon voor lul als beleidsbepaler.
Bij het autorijden lijkt me een burka niet veilig, omdat het het gezichtsveld nadelig beïnvloedt
  woensdag 12 oktober 2005 @ 14:24:45 #177
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31384023
quote:

[..]

In onze cultuur is lichaamstaal en gezichtsuitdrukking belangrijk. Van mij mag een vrouw in een burka lopen. Maar een openbare functie als rechter of advocaat bijvoorbeeld. Kan je vindt ik niet in een burka doen. En Chinezen dragen geen burka. Houden zich rustig en zijn niemand tot last. En daar kunnen anderen wellicht nog wat van leren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator woensdag 12 oktober 2005 @ 14:26:26 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31384079
ik heb nog nooit last gehad van een vrouw in burqa, ik heb er zelfs nog nooit 1 horen praten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 14:27:57 #179
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_31384115
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 14:18 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Niet dat ik het als linkse kerkganger niet met je eens ben hoor, maar dat zal mijn aardappelige begaafdheid wel zijn dan.
Nee hoor, linksen hebben geen cultureel assertieve mentaliteit die je eigen overtuiging stand weet te houden. Je bent dus gewoon naief en gevaarlijk kortzichtig.

Cultureel imperialisme is een fenomeen wat in Nederland in de praktijk wordt gebracht doormiddel van het doordrukken van achterlijkheden als de burqa, maar daar stopt het natuurlijk niet. Moskeeen bouwen is natuurlijk net zo cultureel imperialisme, net zoals hoofddoeken, schreeuwend oproepen tot het gebed en Id ul Fitr (door de dialoog-maffia ook wel "suikerfeest" genoemd).
pi_31384310
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 13:57 schreef Scandum het volgende:

[..]

Als een vrouw zichzelf inferieur moet ze dat toch zelf weten? En als ze dat wil uiten, wie ben jij om zo iemand tegen te houden of dat te verbieden?
De vraag is, vind zij zichzelf inferieur? of is haar dat aangeleerd door achterlijke mannetjes en geïdoctrineerde (groot)moeders. In een groot deel van de gevallen gaat het gewoon om dwang, of dat nu direct of indirect is.
Verder valt het me op dat veel van die hoofddoeken nu juist de wat minder aantrekkelijke types zijn, van burqas weet ik dat natuurlijk niet, maar die zie ik eigenlijk bijna nooit.
Macht, en machtsmisbruik, dat is hier het sleutelwoord

Even een quote:
quote:
.......Zo las ik laatst in het Volkskrantmagazine de uitspraak van een jonge moslim die beweerde dat Mohammed 1400 jaar geleden de eerste feministische golf was begonnen (je vraagt je af wie die golf heeft beeïndigd). En een hoofddoek vertelt dat diezelfde Mohammed de vrouw allang had bevrijd. Als ik zoiets lees of hoor, ben ik een uur slap van het lachen. Sterker, ik loop de volgende dagen rond alsof de eerste voorjaarsdag mijn voorhoofd heeft gekust.Arme vrouwen: de mannen hebben hen zo diep in het slijk geduwd dat hun voetafdruk nog op hun hoofd zichtbaar is (vandaar de hoofddoek) en zij zijn zo gewend geraakt aan die positie dat ze nu denken dat ze er uit eigen vrije wil vastzitten.Mohammed die de sluier verplicht stelde, die de vrouwen `een rampspoed' noemde en het huis laakte waaruit vrouwengelach opklinkt, die de vrouw wettelijk beschouwde als de helft van een man, die nooit vrouwenbesnijdenis heeft verboden, sterker nog, hij vondt het een goede manier om het libido van een vrouw in te dammen - deze Mohammed heeft de vrouw bevrijd!
.........
Hafid Bouazza, uit ''Nederland slikt te veel onzin van moslims''.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')