Bij het autorijden lijkt me een burka niet veilig, omdat het het gezichtsveld nadelig beïnvloedtquote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:20 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Wat een onzin. Om voor mezelf te spreken: van mij mogen die burka's best afgeschaft worden, maar niet om zo'n domme reden als veiligheid, want dan zet je jezelf gewoon voor lul als beleidsbepaler.
In onze cultuur is lichaamstaal en gezichtsuitdrukking belangrijk. Van mij mag een vrouw in een burka lopen. Maar een openbare functie als rechter of advocaat bijvoorbeeld. Kan je vindt ik niet in een burka doen. En Chinezen dragen geen burka. Houden zich rustig en zijn niemand tot last. En daar kunnen anderen wellicht nog wat van leren.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat vor last heb je dan wel van die burqa's?
Dus dat een chinees amper nederlands spreekt, amper met nederlanders omgaat, in de eigen traditionele kleding blijft lopen is niet erg, maar dat een vrouw in burqa hetzelfde doet is wel erg?
Nee hoor, linksen hebben geen cultureel assertieve mentaliteit die je eigen overtuiging stand weet te houden. Je bent dus gewoon naief en gevaarlijk kortzichtig.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:18 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Niet dat ik het als linkse kerkganger niet met je eens ben hoor, maar dat zal mijn aardappelige begaafdheid wel zijn dan.
De vraag is, vind zij zichzelf inferieur? of is haar dat aangeleerd door achterlijke mannetjes en geïdoctrineerde (groot)moeders. In een groot deel van de gevallen gaat het gewoon om dwang, of dat nu direct of indirect is.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:57 schreef Scandum het volgende:
[..]
Als een vrouw zichzelf inferieur moet ze dat toch zelf weten? En als ze dat wil uiten, wie ben jij om zo iemand tegen te houden of dat te verbieden?
quote:.......Zo las ik laatst in het Volkskrantmagazine de uitspraak van een jonge moslim die beweerde dat Mohammed 1400 jaar geleden de eerste feministische golf was begonnen (je vraagt je af wie die golf heeft beeïndigd). En een hoofddoek vertelt dat diezelfde Mohammed de vrouw allang had bevrijd. Als ik zoiets lees of hoor, ben ik een uur slap van het lachen. Sterker, ik loop de volgende dagen rond alsof de eerste voorjaarsdag mijn voorhoofd heeft gekust.Arme vrouwen: de mannen hebben hen zo diep in het slijk geduwd dat hun voetafdruk nog op hun hoofd zichtbaar is (vandaar de hoofddoek) en zij zijn zo gewend geraakt aan die positie dat ze nu denken dat ze er uit eigen vrije wil vastzitten.Mohammed die de sluier verplicht stelde, die de vrouwen `een rampspoed' noemde en het huis laakte waaruit vrouwengelach opklinkt, die de vrouw wettelijk beschouwde als de helft van een man, die nooit vrouwenbesnijdenis heeft verboden, sterker nog, hij vondt het een goede manier om het libido van een vrouw in te dammen - deze Mohammed heeft de vrouw bevrijd!
.........
Hafid Bouazza, uit ''Nederland slikt te veel onzin van moslims''.
En hoppa, je gooit er nog wat stokpaardjes tegenaan.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:27 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Nee hoor, linksen hebben geen cultureel assertieve mentaliteit die je eigen overtuiging stand weet te houden. Je bent dus gewoon naief en gevaarlijk kortzichtig.
En hoppa, de imperialisme-theorie wordt er weer tegenaan gegooid.quote:Cultureel imperialisme is een fenomeen wat in Nederland in de praktijk wordt gebracht doormiddel van het doordrukken van achterlijkheden als de burqa, maar daar stopt het natuurlijk niet. Moskeeen bouwen is natuurlijk net zo cultureel imperialisme, net zoals hoofddoeken, schreeuwend oproepen tot het gebed en Id ul Fitr (door de dialoog-maffia ook wel "suikerfeest" genoemd).
Arabist Jansen: in Hoeveel (word-bestand)quote:
quote:........
Wie de integratie van de vaak moslimse migranten naar Nederland een goed hart toedraagt, kan alleen maar hopen dat de moslims in Nederland snel zullen overgaan tot een reële vorm van zelftelling. Alleen een groep die ergens bang voor is, vermijdt het om tot zo’n telling te komen. Zo lang er geen betrouwbare tellingen zijn, die de vergelijking met de tellingen van katholieken en protestanten kunnen doorstaan, dienen de Nederlandse overheid, media en maatschappij er van uit te gaan dat er op zijn allerhoogst twee- tot driehonderd duizend moslims in Nederland zijn. Daar van uit gaan is trouwens al extreem welwillend tegenover deze groep............
wtf?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:27 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Nee hoor, linksen hebben geen cultureel assertieve mentaliteit die je eigen overtuiging stand weet te houden. Je bent dus gewoon naief en gevaarlijk kortzichtig.
Cultureel imperialisme is een fenomeen wat in Nederland in de praktijk wordt gebracht doormiddel van het doordrukken van achterlijkheden als de burqa, maar daar stopt het natuurlijk niet. Moskeeen bouwen is natuurlijk net zo cultureel imperialisme, net zoals hoofddoeken, schreeuwend oproepen tot het gebed en Id ul Fitr (door de dialoog-maffia ook wel "suikerfeest" genoemd).
Ik zou niet inzien waarom. De burqa is bij uitstek een fenomeen wat gepaart gaat met enge fundamentalistische sektes.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:37 schreef Mwanatabu het volgende:
Als we ons nu eens beperkten tot de burqa?
Een betere vraag is of de vrouw inferieur is, maar zich gelijk of zelfs beter waant door de linkse egalitaristische politiek. Ik denk dat een vrouw die stelt dat ze minderwaardig is meer kritiek aka indoctrinatie op haar dak krijgt van de kudde dan de gemiddelde moslima die wil emanciperen.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:35 schreef Godslasteraar het volgende:
De vraag is, vind zij zichzelf inferieur? of is haar dat aangeleerd door achterlijke mannetjes en geïdoctrineerde (groot)moeders. In een groot deel van de gevallen gaat het gewoon om dwang, of dat nu direct of indirect is.
Mensen die het niet met je eens zijn beledigen is meestal voorbehouden aan links.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:12 schreef Finder_elf_towns het volgende:
De Burqa moet bij de eerste de beste mogelijkheid verboden worden. Dat de gebruikelijke tolerantie-types met een IQ van een aardappel hier tegen zijn is juist een teken dat het een kwestie van zuiver gezond verstand is om de lijn van Verdonk te volgen.
Finder_elf_towns doelt, neem ik aan, op dat perfide cultuurrelativisme van nogal wat politiek correcte watjes. Van die mensen die de ''dialoog aangaan'' met moslims over zaken die helemaal niet ter discussie staan. Theo zou zeggen, ''ik krijg pijn in mijn rug van het bukken voor de pigmeeën''. Bijvoorbeeld die lullo van D66 die ging discussieren met Abu Jaja, waarop Abu bij verkiezingen in België maar liefst 0,4% van de stemmen haalde (zo ongeveer). Al die media-moslims vertegenwoordigen de achterban geeneens, maar géén nood, Boris komt graag een praatje houden.quote:
Ik wil het woord ''moslima'' nomineren voor het meest idiote woord van de 21e eeuw. Bestaat er een equivalent voor christelijke vrouwen? een ''christina'', of voor hindoes? een hindoenina of hindoenientjequote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:53 schreef Scandum het volgende:
[..]
Een betere vraag is of de vrouw inferieur is, maar zich gelijk of zelfs beter waant door de linkse egalitaristische politiek. Ik denk dat een vrouw die stelt dat ze minderwaardig is meer kritiek aka indoctrinatie op haar dak krijgt van de kudde dan de gemiddelde moslima die wil emanciperen.
Omdat het veel makkelijker uitvoerbaar is je te beperken tot het wettelijke verbod je onherkenbaar over straat te begeven.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:50 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ik zou niet inzien waarom. De burqa is bij uitstek een fenomeen wat gepaart gaat met enge fundamentalistische sektes.
Ook daarom ben ik tegen een hoofddoekjesverbod. Plus hoofddoek mogen de meisjes vaak meer (doorstuderen). En kennis is macht en in dit geval een grotere kans op emancipatie.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:08 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ik wil het woord ''moslima'' nomineren voor het meest idiote woord van de 21e eeuw. Bestaat er een equivalent voor christelijke vrouwen? een ''christina'', of voor hindoes? een hindoenina of hindoenientje![]()
Al die moslima's, de vraag is hoevel er daadwerkelijk moslim zijn, willen inderdaad emanciperen, vandaar ook de dramatisch betere cijfers die deze meisjes halen op scholen dan hun broertjes. Onderwijs is hun kans om te ontsnappen aan de middeleeuwen. En miderwaardigheid is nog wat anders dan een rolverdeling in een gezin, daar ontkom je vaak niet aan, en vrouwen en mannen zijn nu eenmaal verschillend, maar wél gelijkwaardig.
Ben jij soms Femke Halsema?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:14 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Omdat het veel makkelijker uitvoerbaar is je te beperken tot het wettelijke verbod je onherkenbaar over straat te begeven.
Ik wíl die hele discussie niet eens in waar de burqa voor staat en of het nou moreel laakbaar is.
Het mag gewoon niet. Punt.
In elk geval niet via de Femke Halsema-oplossingen die jij voorstaat.quote:Hoe je er iets aan kunt doen bijvoorbeeld.
Lijkt me ook, de laatste twee heb ik ooit wel eens gezien, moet niet zo'n probleem zijn.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:59 schreef HiZ het volgende:
Even voor de duidelijkheid burqa's worden hier in Nederland eigenlijk nooit gedragen, dat zijn namelijk die blauwe tenten uit Afghanistan. Waar we het hier over hebben zijn chador danwel hijab.
Nee.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:41 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ben jij soms Femke Halsema?
Dat mag je natuurlijk denken, maar erg realistisch is dat natuurlijk niet.quote:In elk geval niet via de Femke Halsema-oplossingen die jij voorstaat.Als ik jouw bijdrages lees krijg ik altijd een maandverbandreclame-gevoel. Je denkt dat moslims, homo's en vrouwen in een soort roze hemel met schuimblokken met elkaar spelen en intens van elkaar houden. Dat mag je natuurlijk vinden, maar erg realistisch is dat natuurlijk niet.
Nee. Verdonk heeft het over burqa's en ook de niqaab (alleen ogen vrij).quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:59 schreef HiZ het volgende:
Even voor de duidelijkheid burqa's worden hier in Nederland eigenlijk nooit gedragen, dat zijn namelijk die blauwe tenten uit Afghanistan. Waar we het hier over hebben zijn chador danwel hijab.
Ooh, een verbod zie ik ook niet zo zitten. Ik zie meer in een permanente discussie over hoofddoeken en de positie van de vrouw in de islam dan een verbod dat alle discussie smoort, knallen maar dusquote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:20 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ook daarom ben ik tegen een hoofddoekjesverbod. Plus hoofddoek mogen de meisjes vaak meer (doorstuderen). En kennis is macht en in dit geval een grotere kans op emancipatie.
Een atheïsta![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |