abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31343754
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:51 schreef HiZ het volgende:

[..]

Voor 1% van de vrouwen die zo'n ding dragen. En die groep wil ik best pesten met een verbod. De rest draagt zo'n ding alleen omdat ze anders het risico lopen afgemaakt te worden omdat ze de zogenaamde eer van hun vader of man besmetten als ze normaal gekleed naar buiten gaan.
Dat is een aanname die je niet echt hard kunt maken, zeker niet voor hier in Nederland.

Maar gelukkig komt het verbod er niet, zou ik waan zin zijn.

Al dat islamgebash is wel weer mooi geweest. Verdonk
pi_31343788
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:55 schreef erodome het volgende:
Wat is er nu zoooooooooooo afschuwelijk erg aan die burqa, serieus, ze komen hier al heel erg lang voor, zolang als dat er moslims zijn zo'n beetje
Nou, dat is lang!
pi_31343897
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:56 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Waarom is dat een vereiste?
Het is geen vereiste. Ik zou alleen graag een beargumenteerde onderbouwing willen zien, waarom die burqa draagsters zo fundamenteel zijn. Of beter gezegd waarom we ze zouden moeten verbieden. Bovenstaande kan een voorbeeld zijn van zo een onderbouwing: Burqa draagsters zijn fundamenteel terrorostsich islamitisch kijk maar naar de vrouwen en dochters van bewezen terroristen, die zich met deze symbolen hebben (moeten) omgeven.
pi_31343924
In het land van het cordon sanitaire is het blijkbaar al op enkele plaatsen zover. Moslim''bashen'' zeker? .
pi_31343982
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:49 schreef HiZ het volgende:

[..]

Er is al nauwelijks bewijs te vinden in de Koran dat vrouwen een hoofddoek moeten dragen.
Wat een grote waarheid is, dus over de burqa vindt je niets...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_31344035
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is een aanname die je niet echt hard kunt maken, zeker niet voor hier in Nederland.

Maar gelukkig komt het verbod er niet, zou ik waan zin zijn.

Al dat islamgebash is wel weer mooi geweest. Verdonk
Nee, die hier in nederland vallen voornamelijk in het type dat ik best wel en passant de voet wil dwarszetten.
pi_31344055
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 22:01 schreef Zemi77 het volgende:
kijk maar naar de vrouwen en dochters van bewezen terroristen, die zich met deze symbolen hebben (moeten) omgeven.[/i]
De ene fundamentalistische stroming is natuurlijk de andere niet. Bewezen terroristen menen vaak dat zij de vrijheid hebben om te leven als een zigeuner, om de vijand niet te alarmeren. Dat gaat gepaard met callgirls en dronkenschap. Dit wil echter niet zeggen dat mensen die zich strenger kleden, daarom niet gevaarlijk zouden zijn. Ieren die lid zijn van de IRA, bezoeken kerken die er iets anders uit zien dan die van de KKK, maar dat wil niet zeggen dat ze niet allebei schadeloos zijn.
pi_31344067
Nou de mensen die het dragen nog
pi_31344185
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:58 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Nou, dat is lang!
Meer dan 30 jaar en al die tijd, geen enge burqa's die zomaar ineens mensen besprongen, geen overvallen gepleegd in burqa(alhoewel, is dat wel waar?????) enz enz enz...

Dus waar zijn we zo bang over(voor degene die zo zwaar tegen de burqa zijn).

Maar vooral, leg eens uit waarom je zo gekant bent tegen de burqa als je tot de tegenstanders behoort, leg het eens goed onderbouwt uit.

Vrouwenonderdrukking????
Niet waar als iemand er zelf voor kiest, ook al zou het jouw keuze niet zijn.
Daarbij, worden die vrouwen die onderdrukt worden dat ineens niet meer als de burqa verboden is, welnee, ze mogen gewoon helemaal niet meer buiten komen, oftewel, het leven van de evt onderdrukte vrouw zal alleen maar erger worden door deze kunstgreep, het haalt het onderdrukkende van manlief namelijk niet weg.

Radicaal, tja, zit dat in een kledingstuk, stel dat er radicale burqa dragende vrouwen zijn, houden die dan ineens op met radicaal zijn als je hun burqa afpakt, of zal het alleen maar erger worden wat ze denken?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_31344528
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 22:10 schreef erodome het volgende:

[..]

Meer dan 30 jaar en al die tijd, geen enge burqa's die zomaar ineens mensen besprongen, geen overvallen gepleegd in burqa(alhoewel, is dat wel waar?????) enz enz enz...

Dus waar zijn we zo bang over(voor degene die zo zwaar tegen de burqa zijn).

Maar vooral, leg eens uit waarom je zo gekant bent tegen de burqa als je tot de tegenstanders behoort, leg het eens goed onderbouwt uit.

Vrouwenonderdrukking????
Niet waar als iemand er zelf voor kiest, ook al zou het jouw keuze niet zijn.
Daarbij, worden die vrouwen die onderdrukt worden dat ineens niet meer als de burqa verboden is, welnee, ze mogen gewoon helemaal niet meer buiten komen, oftewel, het leven van de evt onderdrukte vrouw zal alleen maar erger worden door deze kunstgreep, het haalt het onderdrukkende van manlief namelijk niet weg.

Radicaal, tja, zit dat in een kledingstuk, stel dat er radicale burqa dragende vrouwen zijn, houden die dan ineens op met radicaal zijn als je hun burqa afpakt, of zal het alleen maar erger worden wat ze denken?
Zoals hier staat, ben ik alleen gekant tegen de burka wanneer het dragen ervan indruist tegen wetsregels die voor iedereen gelden. Daarmee bedoel ik de regel dat iedereen herkenbaar en aanspreekbaar moet zijn. Mocht blijken dat dit niet met elkaar vloekt, dan heb ik er niet zo gek veel tegen, althans; van mij hoeft het dan niet verboden te worden.
Maar ik geloof dat het overgrote deel van de Moslima's geen burka's draagt en dat dit ook al dertig jaar het geval is. Je zei zelf dat er zelfs in de directe omgeving van je vriendin (voor het gemal neem ik even aan dat deze uit gelovigen bestaat) van opgekeken werd.
pi_31344910
Vanwaar toch die frustraties over Verdonk. Ik zie eigenlijk ook nooit argumenten wát ze nu precies verkeerd doet en hoe het anders zou moeten. Daarbij vraag ik me af of diegenen die zo fulmineren tegen Verdonk ook degenen zijn die fulmineren (netter woord dan ''zeiken'') over Ayaan.
Laat Verdonk maar lijsttrekker van de VVD worden
pi_31345110
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:45 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Is steeds op F5 rammen een Got-tic?
Verder zijn kale hoofden niet verboden. Je hullen in iets dat grenst aan een masker wel.
[..]

En hoeveel gaan die kinderen daaraan bijdragen, als ze in een gezin van zes terechtkomen? Weet je hoeveel studeren kost?
[..]

Ja, goed argument. Zeg ook nog even dat ze sexueel gefrustreerd is. .

]
voor de zekerheid ik ben ook tegen Burka´s
ik vind ze ook niet kunnen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_31345202
Ach, niet kunnen....als het echt uit vrije wil gebeurt, en dat kan best, heb ik er niet meer tegen dan tegen drugsgebruik of harde muziek op de kermis, integendeel.
pi_31345293
Die BURKA is zo verdomd handig!!!
Als me haar eens een dag niet wil zitten doe ik de BURKA aan,
wil ik anoniem over straat de dog uitlaten, trek ik de burka aan.
Wil ik vreemdgaan, trek ik de burka aan..
Zie je der nie uit na een nachtje doorhouwe, doe je toch die burka aan?
Wat zeurt ze nou toch?
Verdonk mag van mij ook een burka aan, zou der niet misstaan met die pinneus van der
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  maandag 10 oktober 2005 @ 22:50:44 #75
3542 Gia
User under construction
pi_31345438
Ben het eens met Verdonk. Hoofddoekje mag inderdaad niet verboden worden, in eigen tijd.
pi_31346659
Goeie aktie van Verdonk
Eindelijk is de tijd van samen thee drinken voorbij
De dames die het er niet eens mee zijn kunnen verhuizen wat mij betreft naar Saoedie Arabie. Overigens mogen wij, niet moslims, daar ook niet zonder hoofddoek lopen, Wij westerlingen mogen zelfs niet naar mekka. Tijd dus dat de regeltjes wat gaan veranderen.
pi_31346960
Logisch dat die dingen verboden worden, je kan niet eens het gezicht zien van die persoon er onder, weet jij veel wat voor wapenarsenaal daar onder verborgen kan zitten.
Er zijn trouwens ook genoeg moslims die preken tegen de burka, omdat die veel te radicaal overkomt.

Maargoed ook hier weer de bekende weg..... de linkse kerk zal wel tegen het burkaverbod zijn.

Wat ik trouwens wel vaag vind, dan zie ik van die sexiemoslimmeisjes, supergoedgekleed ook maar dan ook een soort (soms zelfs roze, of een zeeblauwe) sluier achtig geheel om.
Hoe zit dat dan?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_31347114
Kan nog altijd niet kiezen...

* ben aan eenkant voor de vrijheid om je te kleden zoals je wil
* aan de andere kant is de onherkenbaarheid in een winkel iets dat geassocieerd wordt met een overval, en dus angst veroorzaakt bij mensen.
* maar zoals eerder gezegd, mag je wel weer over straat als clown, dus waarom niet met burka?
* vrouwen die daadwerkelijk onderdrukt worden door hun man en burka's _moeten_ dragen zijn er wel mee geholpen
* Er zijn toch ook echt wel vrouwen die vrijwillig zo'n doek opdoen.

oftewel, wat mij betreft laten voor wat het is, totdat ik eruit ben.
Doe eens wild ....
pi_31347276
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 23:46 schreef Tarot het volgende:

* vrouwen die daadwerkelijk onderdrukt worden door hun man en burka's _moeten_ dragen zijn er wel mee geholpen
Hoezo zijn die geholpen ? Die komen nooit weer buiten. Het is ook een flauwekul argument van Verdonk dat het verbieden van burkha's de vrouwen ten goede komt. Degene die het vrijwillig draagt raakt die vrijheid kwijt, en degene die het verplicht draagt raakt nog meer in een isolement. Een vrij overbodige maatregel, enkel om te scoren lijkt het. Over hoeveel burkha dragende vrouwen hebben we het eigenlijk, en is er niks nuttigers te doen of verzinnen op het gebied van vrouwenemancipatie binnen de Islam ?
pi_31347553
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 23:32 schreef Frances het volgende:
Goeie aktie van Verdonk
Eindelijk is de tijd van samen thee drinken voorbij
De dames die het er niet eens mee zijn kunnen verhuizen wat mij betreft naar Saoedie Arabie. Overigens mogen wij, niet moslims, daar ook niet zonder hoofddoek lopen, Wij westerlingen mogen zelfs niet naar mekka. Tijd dus dat de regeltjes wat gaan veranderen.
Ik heb geen enkele behoefte om een islamitisch land te bezoeken, brrrrrrrrrr, ik moet er niet aan denken om naar Mekka te gaan. Dan ga ik liever naar de noordpool om ijspegeltjes te pissen.

Maar een burqa hoort niet thuis in een land waar men elkaar normaal gesproken in de ogen kijkt. Ik zou met zo'n persoon in een tent niet eens kunnen communiceren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')