Precies, dus met en burqaverbod zorg je dat die nooit meer voorkomenquote:Op woensdag 12 oktober 2005 18:09 schreef lionsguy18 het volgende:
Er kan wel een of andere gemene man onder zitten of een verkrachter.
Vhiper, er zijn ook mensen die anderen dwingen te geloven dat je rode kledij moet dragen. Wil je dan rode kleren verbieden?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 16:30 schreef Vhiper het volgende:
Alsof ie wettelijke ondersteuning nodig heeftAls ie het er niet met flink wat hersenspoelwerk (Daarbij geholpen door vrienden, familie, etc) in krijgt, doet ie het met z'n vuisten wel en anders werkt het afschikwekkende beeld van door alles en iedereen uit je omgeving verstoten te worden, wel aardig om de laatste twijfel weg te nemen.
Nee, ik vind het helemaal niks die burkah, maar gewoon op straat moet nog wel kunnen.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 17:58 schreef Mwanatabu het volgende:
In de openbare ruimte.
Straks gaan sensuele doch smaakvolle avatars van vrouwelijke fokkers! nog in de ban...quote:Op woensdag 12 oktober 2005 18:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Vhiper, er zijn ook mensen die anderen dwingen te geloven dat je rode kledij moet dragen. Wil je dan rode kleren verbieden?
En zijn zwarte kousen met plooirokken, jongedames die plots in korte broek verschijnen worden verstoten, wil je plooirokjes en kniekousen verbieden?
Er zijn mannen die hun vrouw meppen omdat ze knipoogde naar de buurman. Wil je buurmannen of knipogen verbieden?
Jij voelt waarschijnlijk ook dringende behoefte een handdoek om te slaan als iemand aanbelt terwijl je onder de douche stond.. allemaal indoctrinatie. Is dat principieel verwerpelijk?
Ik denk dat dat eerder gebeurt als ze dat ding niet meer aan mogen. Verder mag je mensen ook niet opsluiten in huis.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 18:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, klopt. Willen ze dat niet, mogen ze gewoon niet de deur uit. Simpel zat!
Dus, om buiten te mogen komen, trekken ze gewillig die tent aan.
quote:Op woensdag 12 oktober 2005 18:09 schreef Gia het volgende:
Die doeken zijn allemaal ook heel slecht voor de opname van Vitamine D. Het lichaam kan alleen vitamine D opnemen als de huid in aanraking is geweest met zonlicht. Dat is bij die burka's niet het geval, dus dat lijdt vroeg of laat tot rachitis.
Dat is wél wat fundamentalistische moslims zeggen: Westerse vrouwen zijn zó geindoctrineerd dat ze zichzelf als hoeren tonen omdat ze denken dat dat leuk, normaal is, of omdat ze anders geen carriere kunnen maken. Vrouwen lopen echt niet uit vrije wil in te korte rokjes, met alle kou op de blaas enzo, ze zijn gehersenspoeld. Dus moet je vrouwen in bescherming nemen tegen de verderfelijke mannen die uit pure lust hun vrouwen dwingen in korte rokjes te lopen op straffe van uitsluiting en ridiculisatie. Daarom dienen strakke broeken en rokken boven de knie verboden te worden.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 22:19 schreef Sickie het volgende:
[..]
Straks gaan sensuele doch smaakvolle avatars van vrouwelijke fokkers! nog in de ban...![]()
Trek de ultieme consequentie en wordt zelfmoordterrorist voor *mijn* recht op korte rokjes. Ik zal je loven en prijzen, en dagelijks een kaarsje branden voor mijn martelaarquote:In zo'n wereld wil ik niet leven!![]()
![]()
quote:Op woensdag 12 oktober 2005 16:44 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Via de wet ja, laten we het even ontopic houden ajb
Ik pleit er juist voor een Burka te verbieden om excessen als geweld tegen te gaan. Verder gaat je vergelijk compleet mank. Er zullen weinig vrouwen zijn die het als dwang voelen dat ze geen Burka "mogen" dragen, maar er zijn er velen die het als dwang ervaren een Burka te "moeten" dragen.quote:Bij geweld is hij in strijd met de wet, uitstoten is niet verboden en zie je op allerlei terreinen, ook buiten religie. Als een Nederlandse vrouw besluit een burka te dragen zal ze in veel kringen ook uitgesloten worden....
Laat ik even voorop stellen dat wanneer iemand bij mij aanbelt, terwijl ik onder de douche sta, ik ze dus gewoon voor een dichte deur laat staan. Ik wil rustig kunnen douchen en niet half nat, al glijdend over de vloer, van de trap af lazeren om de voordeur te kunnen openen, dan pas realiserend dat ik inderdaad die handdoek ben vergetenquote:Op woensdag 12 oktober 2005 18:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Vhiper, er zijn ook mensen die anderen dwingen te geloven dat je rode kledij moet dragen. Wil je dan rode kleren verbieden?
En zijn zwarte kousen met plooirokken, jongedames die plots in korte broek verschijnen worden verstoten, wil je plooirokjes en kniekousen verbieden?
Er zijn mannen die hun vrouw meppen omdat ze knipoogde naar de buurman. Wil je buurmannen of knipogen verbieden?
Jij voelt waarschijnlijk ook dringende behoefte een handdoek om te slaan als iemand aanbelt terwijl je onder de douche stond.. allemaal indoctrinatie. Is dat principieel verwerpelijk?
Uiteraard, dat valt immers niet eens te controleren.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 08:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
Burka verbieden op straat en in openbare ruimte's. Als een vrouw er binnenshuis mee rond wilt lopen moet ze zelf weten.
Ik heb geen flauw idee hoeveel het er zijn, maar ik zie ze wel eens door de randstad banjeren. Dat het aantal groeiende is, is echter wel aannemelijk, gezien de vele discussies, niet alleen in Nederland, over dit punt.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 08:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
Niet om het een of ander, maar zoveel dames lopen er toch niet rond in een burka ?
Nou ja, nu woon ik in een middelgrote gemeente van Nederland, maar ik persoonlijk zie het probleem niet zo.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 08:48 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee hoeveel het er zijn, maar ik zie ze wel eens door de randstad banjeren. Dat het aantal groeiende is, is echter wel aannemelijk, gezien de vele discussies, niet alleen in Nederland, over dit punt.
Kijk, met betrekking tot de *uitkomst* zijn wij het eens: ik ben vóór een burqua-verbod.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 08:43 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Op zich heb je een punt, maar laat ik voor eens kortzichtig zijn dan: De Burka blijft een in mijn ogen compleet vrouwonvriendelijk kledingsstuk, wat nergens toe dient en voornamelijk alleen maar lastig is. Verder dringt het een geloofsovertuiging op nogal nadrukkelijke wijze op aan anderen en daar heb ik ook een hekel aan, om het even welke geloofsovertuiging dat is. Ik heb dus geen enkele moeite met een verbod
Je past je gewoon aan in een land. In NL liever geen burka, in Marokko liever geen korte rokjes. Heb het idee dat toeristen die zich in die gebieden uitdagend kleden het er ook om doen, heb ze daar meer zien rotzooien met de plaatselijke bevolking, bah.quote:Verder is het zeer opdringerig. In NL valt dat misschien niet zo op, maar ik ben wel eens een paar weken in Marokko, ik vind het dan onsmakelijk, opdringerig, zeer onfatsoenlijk en hoogst onbeleeft om schaarsgeklede toeristen in het binnenland te treffen.
Nee, je moet korte rokjes niet verbieden omdat ze kort zijn, of omdat dames zich door hun omgeving laten wijsmaken dat ze schaarsgekleed aardiger gevonden worden. Net zomin als dat je burqua's moet verbieden omdat ze lang zijn, of omdat dames zich door hun omgeving laten wijsmaken dat ze deugelijk bedekt aardiger gevonden worden.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 08:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
Tja, maar korte rokjes vrouwonvriendelijk en daarom verbieden in NL?
Heb het idee dat vrouwen in NL met kort rokje in bepaalde situatie's wel de macht hebben hoor. Niet op straat, dat vind k onfatsoenlijk, maar tijdens het uitgaan niks mis mee en je kunt nog de leukste jongens meekrijgen ook. Wel met een stel fatsoenlijke benen in een rokje hoor.![]()
Zijn we het daar in ieder geval over eensquote:Op donderdag 13 oktober 2005 08:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Kijk, met betrekking tot de *uitkomst* zijn wij het eens: ik ben vóór een burqua-verbod.
Ben ik niet helemaal met je eens.quote:Maar al je argumenten mbt vrouwonvriendelijkheid, onnut, lastigheid en opdringerigheid gaan óók op voor korte rokjes.
Klopt, maar dat geldt voor elk kledingstuk, er zijn immers wel overal idioten voor te vinden die een kledingstuk vrouwonvriendelijk vinden.quote:Er zijn velen die korte rokjes vrouwonvriendelijk vinden (het monsterverbond van zure feministen met religieuze hardliners )
Ik ben geen vrouw, maar het lijkt me enigsinds makkelijker lopen in een korte rok, dan in een lange rok. Daarnaast kan ik me de voordelen voor een vrouw voorstellen op warme zomerdagen.quote:Het dragen van een kort rokje in plaats van een degelijk lange rok dient geen nuttig doel, tenzij je pronken met mooie benen *nuttig* vindt.
De Burka, welke een flink gewicht op het hoofd, schouders en nek legt, welke de huid voor biologische noodzakelijke licht afsluit, welke het zicht aardig belemmerd, etc heeft wel wat meer onpraktische nadelen, dunkt me...quote:Een kort rokje is erg onpraktisch. Het fietst lastig, lopend zijn windvlagen verraderlijk.
Alsof een Burka enige bescherming biedtquote:Het is zelfs gevaarlijk, het trekt enge mannen aan. Allerlei anderszins redelijke mensen flappen er dingen uit als "misschien vroeg je er ook wel een beetje om".
Net zoals ik het onsmakelijk, opdringerig, zeer onfatsoenlijk en hoogst onbeleeft vind dat men hier in Burka's rondwandeld...?quote:Verder is het zeer opdringerig. In NL valt dat misschien niet zo op, maar ik ben wel eens een paar weken in Marokko, ik vind het dan onsmakelijk, opdringerig, zeer onfatsoenlijk en hoogst onbeleeft om schaarsgeklede toeristen in het binnenland te treffen.![]()
Mooi he, eensgezindheidquote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:11 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Zijn we het daar in ieder geval over eens
Precies! Daarom is veronderstelde vrouwonvriendelijkheid geen bruikbaar criterium. En een ongewenst criterium, als jij het rechts hebt te bepalen wat deze regeerperiode "verboden wegens vrouwonvriendelijkheid" is, kan de volgende regering dat principe gebruiken om een ander kledingstuk te verbieden.quote:[..]
Klopt, maar dat geldt voor elk kledingstuk, er zijn immers wel overal idioten voor te vinden die een kledingstuk vrouwonvriendelijk vinden.
Jij bent geen vrouw. Objectief: wat goed is tegen de kou is ook goed tegen de hitte. En lange rok is functioneler dan een korte. Hooguit fietst een lange rok ook niet makkelijk, tenzij opgeschort tot op de heupen.quote:[..]
Ik ben geen vrouw, maar het lijkt me enigsinds makkelijker lopen in een korte rok, dan in een lange rok. Daarnaast kan ik me de voordelen voor een vrouw voorstellen op warme zomerdagen.
[..]
Ja, maar dat geldt ook voor de zeeuwse kappen met gouden oorijzers. Daar is ook literatuur over! Prof Dr Mr Akkermans hahahaquote:De Burka, welke een flink gewicht op het hoofd, schouders en nek legt, welke de huid voor biologische noodzakelijke licht afsluit, welke het zicht aardig belemmerd, etc heeft wel wat meer onpraktische nadelen, dunkt me...
Geen enkele. Het bescherminig voor eigen bestwil is een aardig klinkend klote argument.quote:[..]
Alsof een Burka enige bescherming biedt![]()
Ja! Dat is dus: dwang vanuit gemeenschap, burqua's vinden we in NL onsmakelijk en onkies. Wie zich in onkiese kledij vertoont wordt min of meer uitgestoten uit onze samenleving (terecht, natuurlijk, kan niet anders). Er wordt niet mee gepraat, er wordt niet naar geluisterd, geen kans op carriere etc. Los van een eventueel verbod dus.quote:[..]
Net zoals ik het onsmakelijk, opdringerig, zeer onfatsoenlijk en hoogst onbeleeft vind dat men hier in Burka's rondwandeld...?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |