abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31389025
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 18:09 schreef lionsguy18 het volgende:
Er kan wel een of andere gemene man onder zitten of een verkrachter.
Precies, dus met en burqaverbod zorg je dat die nooit meer voorkomen
Oh wacht..uhhh
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_31389491
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 16:30 schreef Vhiper het volgende:
Alsof ie wettelijke ondersteuning nodig heeft Als ie het er niet met flink wat hersenspoelwerk (Daarbij geholpen door vrienden, familie, etc) in krijgt, doet ie het met z'n vuisten wel en anders werkt het afschikwekkende beeld van door alles en iedereen uit je omgeving verstoten te worden, wel aardig om de laatste twijfel weg te nemen.
Vhiper, er zijn ook mensen die anderen dwingen te geloven dat je rode kledij moet dragen. Wil je dan rode kleren verbieden?

En zijn zwarte kousen met plooirokken, jongedames die plots in korte broek verschijnen worden verstoten, wil je plooirokjes en kniekousen verbieden?

Er zijn mannen die hun vrouw meppen omdat ze knipoogde naar de buurman. Wil je buurmannen of knipogen verbieden?

Jij voelt waarschijnlijk ook dringende behoefte een handdoek om te slaan als iemand aanbelt terwijl je onder de douche stond.. allemaal indoctrinatie. Is dat principieel verwerpelijk?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_31393521
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 17:58 schreef Mwanatabu het volgende:
In de openbare ruimte.
Nee, ik vind het helemaal niks die burkah, maar gewoon op straat moet nog wel kunnen.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 22:18:16 #104
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31394637
Ik voel er helemaal niks voor om welk kledingstuk dan ook te verbieden. Ik maak zelf graag uit wat ik draag en een ander heeft datzelfde recht vind ik. Wel vind ik dat bijvoorbeeld een werkgever eisen mag stellen voor wat betreft kleding als dit direct verband houdt het functioneren. In dat geval zal in de burqa in het het gros van de werksituaties niet wenselijk zijn daar werk voor een groot deel een sociaal proces is en de burqa deze mijns inziens in de weg staat. Met hoofddoekjes heb ik dan ook totaal geen moeite. Kruisjes om de nek ook niet.

Laat ons ook vooral niet zo naief zijn door te denken dat het verbieden van de burqa het radicalisme wat er achter de verplichting tot het dragen van een dergelijk kledingstuk steekt deze doet verdwijnen.
Say your prayers
  woensdag 12 oktober 2005 @ 22:19:44 #105
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31394696
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 18:43 schreef sigme het volgende:

[..]

Vhiper, er zijn ook mensen die anderen dwingen te geloven dat je rode kledij moet dragen. Wil je dan rode kleren verbieden?

En zijn zwarte kousen met plooirokken, jongedames die plots in korte broek verschijnen worden verstoten, wil je plooirokjes en kniekousen verbieden?

Er zijn mannen die hun vrouw meppen omdat ze knipoogde naar de buurman. Wil je buurmannen of knipogen verbieden?

Jij voelt waarschijnlijk ook dringende behoefte een handdoek om te slaan als iemand aanbelt terwijl je onder de douche stond.. allemaal indoctrinatie. Is dat principieel verwerpelijk?
Straks gaan sensuele doch smaakvolle avatars van vrouwelijke fokkers! nog in de ban...

In zo'n wereld wil ik niet leven!

Say your prayers
pi_31397957
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 18:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, klopt. Willen ze dat niet, mogen ze gewoon niet de deur uit. Simpel zat!

Dus, om buiten te mogen komen, trekken ze gewillig die tent aan.
Ik denk dat dat eerder gebeurt als ze dat ding niet meer aan mogen. Verder mag je mensen ook niet opsluiten in huis.
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 18:09 schreef Gia het volgende:
Die doeken zijn allemaal ook heel slecht voor de opname van Vitamine D. Het lichaam kan alleen vitamine D opnemen als de huid in aanraking is geweest met zonlicht. Dat is bij die burka's niet het geval, dus dat lijdt vroeg of laat tot rachitis.
.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_31401332
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 22:19 schreef Sickie het volgende:

[..]

Straks gaan sensuele doch smaakvolle avatars van vrouwelijke fokkers! nog in de ban...
Dat is wél wat fundamentalistische moslims zeggen: Westerse vrouwen zijn zó geindoctrineerd dat ze zichzelf als hoeren tonen omdat ze denken dat dat leuk, normaal is, of omdat ze anders geen carriere kunnen maken. Vrouwen lopen echt niet uit vrije wil in te korte rokjes, met alle kou op de blaas enzo, ze zijn gehersenspoeld. Dus moet je vrouwen in bescherming nemen tegen de verderfelijke mannen die uit pure lust hun vrouwen dwingen in korte rokjes te lopen op straffe van uitsluiting en ridiculisatie. Daarom dienen strakke broeken en rokken boven de knie verboden te worden.
quote:
In zo'n wereld wil ik niet leven!

Trek de ultieme consequentie en wordt zelfmoordterrorist voor *mijn* recht op korte rokjes. Ik zal je loven en prijzen, en dagelijks een kaarsje branden voor mijn martelaar
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_31401581
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 16:44 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Via de wet ja, laten we het even ontopic houden ajb
quote:
Bij geweld is hij in strijd met de wet, uitstoten is niet verboden en zie je op allerlei terreinen, ook buiten religie. Als een Nederlandse vrouw besluit een burka te dragen zal ze in veel kringen ook uitgesloten worden....
Ik pleit er juist voor een Burka te verbieden om excessen als geweld tegen te gaan. Verder gaat je vergelijk compleet mank. Er zullen weinig vrouwen zijn die het als dwang voelen dat ze geen Burka "mogen" dragen, maar er zijn er velen die het als dwang ervaren een Burka te "moeten" dragen.
pi_31401647
Burka verbieden op straat en in openbare ruimte's. Als een vrouw er binnenshuis mee rond wilt lopen moet ze zelf weten.
pi_31401744
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 18:43 schreef sigme het volgende:

[..]

Laat ik even voorop stellen dat wanneer iemand bij mij aanbelt, terwijl ik onder de douche sta, ik ze dus gewoon voor een dichte deur laat staan. Ik wil rustig kunnen douchen en niet half nat, al glijdend over de vloer, van de trap af lazeren om de voordeur te kunnen openen, dan pas realiserend dat ik inderdaad die handdoek ben vergeten

Op zich heb je een punt, maar laat ik voor eens kortzichtig zijn dan: De Burka blijft een in mijn ogen compleet vrouwonvriendelijk kledingsstuk, wat nergens toe dient en voornamelijk alleen maar lastig is. Verder dringt het een geloofsovertuiging op nogal nadrukkelijke wijze op aan anderen en daar heb ik ook een hekel aan, om het even welke geloofsovertuiging dat is. Ik heb dus geen enkele moeite met een verbod
pi_31401758
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 08:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
Burka verbieden op straat en in openbare ruimte's. Als een vrouw er binnenshuis mee rond wilt lopen moet ze zelf weten.
Uiteraard, dat valt immers niet eens te controleren.

Zo'n ding wordt overigens alleen maar buitenshuis gedragen
pi_31401780
Niet om het een of ander, maar zoveel dames lopen er toch niet rond in een burka ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_31401790
Vind eigenlijk dat als een burka wél mag je ook poedelnaakt over straat mag lopen ofzo. Want dat is ook een manier van leven, een overtuiging, een manier waarop sommige mensen zich het prettigste voelen en willen uiten....
pi_31401810
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 08:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
Niet om het een of ander, maar zoveel dames lopen er toch niet rond in een burka ?
Ik heb geen flauw idee hoeveel het er zijn, maar ik zie ze wel eens door de randstad banjeren. Dat het aantal groeiende is, is echter wel aannemelijk, gezien de vele discussies, niet alleen in Nederland, over dit punt.
pi_31401869
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 08:48 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik heb geen flauw idee hoeveel het er zijn, maar ik zie ze wel eens door de randstad banjeren. Dat het aantal groeiende is, is echter wel aannemelijk, gezien de vele discussies, niet alleen in Nederland, over dit punt.
Nou ja, nu woon ik in een middelgrote gemeente van Nederland, maar ik persoonlijk zie het probleem niet zo.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_31401882
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 08:43 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Op zich heb je een punt, maar laat ik voor eens kortzichtig zijn dan: De Burka blijft een in mijn ogen compleet vrouwonvriendelijk kledingsstuk, wat nergens toe dient en voornamelijk alleen maar lastig is. Verder dringt het een geloofsovertuiging op nogal nadrukkelijke wijze op aan anderen en daar heb ik ook een hekel aan, om het even welke geloofsovertuiging dat is. Ik heb dus geen enkele moeite met een verbod
Kijk, met betrekking tot de *uitkomst* zijn wij het eens: ik ben vóór een burqua-verbod.
Maar al je argumenten mbt vrouwonvriendelijkheid, onnut, lastigheid en opdringerigheid gaan óók op voor korte rokjes.

• Er zijn velen die korte rokjes vrouwonvriendelijk vinden (het monsterverbond van zure feministen met religieuze hardliners )
  • Het dragen van een kort rokje in plaats van een degelijk lange rok dient geen nuttig doel, tenzij je pronken met mooie benen *nuttig* vindt.
  • Een kort rokje is erg onpraktisch. Het fietst lastig, lopend zijn windvlagen verraderlijk.
  • Het is zelfs gevaarlijk, het trekt enge mannen aan. Allerlei anderszins redelijke mensen flappen er dingen uit als "misschien vroeg je er ook wel een beetje om".

Verder is het zeer opdringerig. In NL valt dat misschien niet zo op, maar ik ben wel eens een paar weken in Marokko, ik vind het dan onsmakelijk, opdringerig, zeer onfatsoenlijk en hoogst onbeleefd, die schaarsgeklede toeristen die ik in het binnenland tref.

[ Bericht 1% gewijzigd door sigme op 13-10-2005 09:00:48 ]
  • ik moet verrassend weinig
    pi_31401962
    quote:
    Verder is het zeer opdringerig. In NL valt dat misschien niet zo op, maar ik ben wel eens een paar weken in Marokko, ik vind het dan onsmakelijk, opdringerig, zeer onfatsoenlijk en hoogst onbeleeft om schaarsgeklede toeristen in het binnenland te treffen.
    Je past je gewoon aan in een land. In NL liever geen burka, in Marokko liever geen korte rokjes. Heb het idee dat toeristen die zich in die gebieden uitdagend kleden het er ook om doen, heb ze daar meer zien rotzooien met de plaatselijke bevolking, bah.

Tja, maar korte rokjes vrouwonvriendelijk en daarom verbieden in NL?
    Heb het idee dat vrouwen in NL met kort rokje in bepaalde situatie's wel de macht hebben hoor. Niet op straat, dat vind k onfatsoenlijk, maar tijdens het uitgaan niks mis mee en je kunt nog de leukste jongens meekrijgen ook. Wel met een stel fatsoenlijke benen in een rokje hoor.
    pi_31402086
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 08:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
    Tja, maar korte rokjes vrouwonvriendelijk en daarom verbieden in NL?
    Heb het idee dat vrouwen in NL met kort rokje in bepaalde situatie's wel de macht hebben hoor. Niet op straat, dat vind k onfatsoenlijk, maar tijdens het uitgaan niks mis mee en je kunt nog de leukste jongens meekrijgen ook. Wel met een stel fatsoenlijke benen in een rokje hoor.
    Nee, je moet korte rokjes niet verbieden omdat ze kort zijn, of omdat dames zich door hun omgeving laten wijsmaken dat ze schaarsgekleed aardiger gevonden worden. Net zomin als dat je burqua's moet verbieden omdat ze lang zijn, of omdat dames zich door hun omgeving laten wijsmaken dat ze deugelijk bedekt aardiger gevonden worden.

Burqua's kan je verbieden omdat het dragen van een burqua het complete gezicht bedekt. Dat het ook de enkels bedekt is irrelevant. Korte rokjes kan je verbieden zodra er poezen onderuit kijken, dat is ordeverstorend.
    pi_31402144
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 08:53 schreef sigme het volgende:

[..]

Kijk, met betrekking tot de *uitkomst* zijn wij het eens: ik ben vóór een burqua-verbod.
    Zijn we het daar in ieder geval over eens
    quote:
    Maar al je argumenten mbt vrouwonvriendelijkheid, onnut, lastigheid en opdringerigheid gaan óók op voor korte rokjes.
    Ben ik niet helemaal met je eens.
    quote:
  • Er zijn velen die korte rokjes vrouwonvriendelijk vinden (het monsterverbond van zure feministen met religieuze hardliners )
  • Klopt, maar dat geldt voor elk kledingstuk, er zijn immers wel overal idioten voor te vinden die een kledingstuk vrouwonvriendelijk vinden.
    quote:
  • Het dragen van een kort rokje in plaats van een degelijk lange rok dient geen nuttig doel, tenzij je pronken met mooie benen *nuttig* vindt.
  • Ik ben geen vrouw, maar het lijkt me enigsinds makkelijker lopen in een korte rok, dan in een lange rok. Daarnaast kan ik me de voordelen voor een vrouw voorstellen op warme zomerdagen.
    quote:
  • Een kort rokje is erg onpraktisch. Het fietst lastig, lopend zijn windvlagen verraderlijk.
  • De Burka, welke een flink gewicht op het hoofd, schouders en nek legt, welke de huid voor biologische noodzakelijke licht afsluit, welke het zicht aardig belemmerd, etc heeft wel wat meer onpraktische nadelen, dunkt me...
    quote:
  • Het is zelfs gevaarlijk, het trekt enge mannen aan. Allerlei anderszins redelijke mensen flappen er dingen uit als "misschien vroeg je er ook wel een beetje om".
  • Alsof een Burka enige bescherming biedt
    quote:
    Verder is het zeer opdringerig. In NL valt dat misschien niet zo op, maar ik ben wel eens een paar weken in Marokko, ik vind het dan onsmakelijk, opdringerig, zeer onfatsoenlijk en hoogst onbeleeft om schaarsgeklede toeristen in het binnenland te treffen.
    Net zoals ik het onsmakelijk, opdringerig, zeer onfatsoenlijk en hoogst onbeleeft vind dat men hier in Burka's rondwandeld...?
    pi_31402406
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 09:11 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Zijn we het daar in ieder geval over eens
    Mooi he, eensgezindheid
    quote:
    [..]

Klopt, maar dat geldt voor elk kledingstuk, er zijn immers wel overal idioten voor te vinden die een kledingstuk vrouwonvriendelijk vinden.
    Precies! Daarom is veronderstelde vrouwonvriendelijkheid geen bruikbaar criterium. En een ongewenst criterium, als jij het rechts hebt te bepalen wat deze regeerperiode "verboden wegens vrouwonvriendelijkheid" is, kan de volgende regering dat principe gebruiken om een ander kledingstuk te verbieden.
    quote:
    [..]

Ik ben geen vrouw, maar het lijkt me enigsinds makkelijker lopen in een korte rok, dan in een lange rok. Daarnaast kan ik me de voordelen voor een vrouw voorstellen op warme zomerdagen.
    [..]
    Jij bent geen vrouw. Objectief: wat goed is tegen de kou is ook goed tegen de hitte. En lange rok is functioneler dan een korte. Hooguit fietst een lange rok ook niet makkelijk, tenzij opgeschort tot op de heupen.
    quote:
    De Burka, welke een flink gewicht op het hoofd, schouders en nek legt, welke de huid voor biologische noodzakelijke licht afsluit, welke het zicht aardig belemmerd, etc heeft wel wat meer onpraktische nadelen, dunkt me...
    Ja, maar dat geldt ook voor de zeeuwse kappen met gouden oorijzers. Daar is ook literatuur over! Prof Dr Mr Akkermans hahaha
    quote:
    [..]

Alsof een Burka enige bescherming biedt
    Geen enkele. Het bescherminig voor eigen bestwil is een aardig klinkend klote argument.
    quote:
    [..]

Net zoals ik het onsmakelijk, opdringerig, zeer onfatsoenlijk en hoogst onbeleeft vind dat men hier in Burka's rondwandeld...?
    Ja! Dat is dus: dwang vanuit gemeenschap, burqua's vinden we in NL onsmakelijk en onkies. Wie zich in onkiese kledij vertoont wordt min of meer uitgestoten uit onze samenleving (terecht, natuurlijk, kan niet anders). Er wordt niet mee gepraat, er wordt niet naar geluisterd, geen kans op carriere etc. Los van een eventueel verbod dus.
    pi_31402642
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 09:27 schreef sigme het volgende:

[quote]Precies! Daarom is veronderstelde vrouwonvriendelijkheid geen bruikbaar criterium. En een ongewenst criterium, als jij het rechts hebt te bepalen wat deze regeerperiode "verboden wegens vrouwonvriendelijkheid" is, kan de volgende regering dat principe gebruiken om een ander kledingstuk te verbieden.
    Dat kan. Moeten we dan maar alles toelaten, omdat anders wel eens iets verboden zou kunnen worden? Maar goed, ik zal je dit punt geven, want dit draait meer op een principekwestie uit, welke off topic dreigt te gaan
    quote:
    Jij bent geen vrouw. Objectief: wat goed is tegen de kou is ook goed tegen de hitte. En lange rok is functioneler dan een korte. Hooguit fietst een lange rok ook niet makkelijk, tenzij opgeschort tot op de heupen.
    Wat goed is tegen kou, is niet per definitie goed tegen de hitte, of stel jij voor dat we voortaan allemaal in een bontjas op het strand gaan liggen, tegen de hitte?
    quote:
    Ja, maar dat geldt ook voor de zeeuwse kappen met gouden oorijzers. Daar is ook literatuur over! Prof Dr Mr Akkermans hahaha
    Niemand wordt gedwongen zeeuwse kappen met gouden oorijzers te dragen, naar ik meen?
    quote:
    Geen enkele. Het bescherminig voor eigen bestwil is een aardig klinkend klote argument.
    Echter, dat is wel de argumentatie die juist degenen zijn die die dingen aan vrouwen opdringen en het proberen te verdedigen naar de buitenwereld.
    quote:
    Ja! Dat is dus: dwang vanuit gemeenschap, burqua's vinden we in NL onsmakelijk en onkies. Wie zich in onkiese kledij vertoont wordt min of meer uitgestoten uit onze samenleving (terecht, natuurlijk, kan niet anders). Er wordt niet mee gepraat, er wordt niet naar geluisterd, geen kans op carriere etc. Los van een eventueel verbod dus.
    Het is meer de statement die met die kleding gemaakt wordt en waar die kleding voor velen in ons land voor staat, namelijk onderdrukking van de vrouw, wat mensen tegen de borst stuit en, eerlijk gezegd, mij dus ook.
    pi_31402945
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 09:41 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Wat goed is tegen kou, is niet per definitie goed tegen de hitte, of stel jij voor dat we voortaan allemaal in een bontjas op het strand gaan liggen, tegen de hitte?
    Het is reuze offtopic, maar ik ben wel eens met een winterjas de woestijn in gegaan. Het is echt minder warm.
    quote:
    [..]

Niemand wordt gedwongen zeeuwse kappen met gouden oorijzers te dragen, naar ik meen?
    [..]
    Leg dat de staphorster jonge meisjes van 50 jaar terug maar eens uit.. Natuurlijk lig je uit de gemeenschap als je je niet aan algemene klederdracht houdt.
    quote:
    Echter, dat is wel de argumentatie die juist degenen zijn die die dingen aan vrouwen opdringen en het proberen te verdedigen naar de buitenwereld.
    [..]
    Hé! De argumenten pró-burqua zijn natuurlijk te stupide om überhaupt te bespreken. Ik & jij zijn niet pro-burqua.
    quote:
    Het is meer de statement die met die kleding gemaakt wordt en waar die kleding voor velen in ons land voor staat, namelijk onderdrukking van de vrouw, wat mensen tegen de borst stuit en, eerlijk gezegd, mij dus ook.
    Het stuit mij ook tegen de borst, die burqua's. Ik vind het vreselijk. Ik vind het vreselijk dat er zelfs in Nederland meisjes / vrouwen zijn die zich dermate laten beperken dat ze zichzelf opsluiten in een tent. Of die zo radicaal worden dat ze zo'n extreem standpunt willen uitdragen.

Maar dat geldt ook voor vreselijke jongens met kale koppen en DrMartens etc.

Ik hou erover op nu. We zijn het meer eens dan oneens
    pi_31405049
    ik vind het goed als dit verboden wordt. het is gewoon te gek voor woorden als je met een carnavalsmasker over straat gaat mag het niet want het bedekt je gezicht en dit mag wel! helemaal achterlijk! je mag ook niet met je helm een benzinepomp binnen komen en zo wel! helemaal gek!
      donderdag 13 oktober 2005 @ 11:54:14 #124
    45173 Sickie
    Nr. 1 infidel
    pi_31405620
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 07:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat is wél wat fundamentalistische moslims zeggen: Westerse vrouwen zijn zó geindoctrineerd dat ze zichzelf als hoeren tonen omdat ze denken dat dat leuk, normaal is, of omdat ze anders geen carriere kunnen maken. Vrouwen lopen echt niet uit vrije wil in te korte rokjes, met alle kou op de blaas enzo, ze zijn gehersenspoeld. Dus moet je vrouwen in bescherming nemen tegen de verderfelijke mannen die uit pure lust hun vrouwen dwingen in korte rokjes te lopen op straffe van uitsluiting en ridiculisatie. Daarom dienen strakke broeken en rokken boven de knie verboden te worden.
    [..]

Trek de ultieme consequentie en wordt zelfmoordterrorist voor *mijn* recht op korte rokjes. Ik zal je loven en prijzen, en dagelijks een kaarsje branden voor mijn martelaar
    Fundamentalisten hebben gewoon collectief geen smaak.

*trekt explosieve bodywarmer aan
    Say your prayers
      donderdag 13 oktober 2005 @ 12:03:04 #125
    3542 Gia
    User under construction
    pi_31405851
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 07:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Ach ja, ze zien het verschil niet tussen verplicht door de ouders en aanpassing aan de maatschappij. Veel jonge meiden willen zich sexy kleden, maar dat is niet wat de ouders willen.

Bij moslims zijn het de ouders die willen dat de meisjes volledig bedekt over straat gaan. Sterker nog, ze mogen niet weg als ze niet 'fatsoenlijk' gekleed zijn.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')